Mam luzy luzy na sworzniu (tak to się chyba pisze) wahacza. Pytanie oczywiście jak go wyeliminować ? Czy jest to element wymienialny, czy też zintegrowany z wahaczem ?
valhallen / 2007-01-26 11:02:00 /
Trzeba wymienić-nic z tym nie zrobisz. Z tego co pamiętam to około 60-80 zl za sztukę.
Bartuś / 2007-01-26 11:19:55 /
sworznie wahacza są wymienialne, zamiast nitów dasz śruby M8 10.9 i będzie żyć, najtańsze, SIDEM, chyba jakaś chińszczyzna, kosztują 45zł/szt, nie wiem ile wytrzymają.
dieselfan aka zgoniok / 2007-01-26 11:20:39 /
Czyli całego wahacza (chyba przez samo h) wymieniać nie muszę... A wymiana takiego sworznia to ciężka robota ? Trzeba dodatkowo coś przy okazji wymieniać ? Jak się go mocuje w wahaczu ? Słyszałem że czasami jest on wkręcany
valhallen / 2007-01-26 11:37:33 /
nie jest to ciężka robota, trzeba wybić sworzeń ze zwrotnicy (czasami problematyczne), odciąć nity, w dolnym wahaczu dodatkowo odkręcić drążek stabilizatora. I wkładasz nowy.
dieselfan aka zgoniok / 2007-01-26 11:46:00 /
A na sworzniu są jeszcze chyba jakieś uszczelki. Ich nie trzeba wymienić ?
valhallen / 2007-01-26 12:07:43 /
sworzeń jest kompletny razem z nowym gumowym kaptyrkiem, poza tym nie ma uszczelek
dieselfan aka zgoniok / 2007-01-26 12:13:17 /
Oj ale kolega nawet nie napisał, o jakie auto chodzi:) Podejrzewam,ze o capri, a tam juz sie nitów nie doszuka. Musi wymienic cały wachacz.
Albo regenerowac stary..
Arunas / 2007-01-26 13:02:39 /
a i owszem o capr 2.0r4 1981 mi chodziło.... Czyli tylko nowy wahacz w grę wchodzi ?
valhallen / 2007-01-26 13:03:55 /
w Capri nie wymieni sie samego sworznia, tylko caly wahacz
jesli masz oryginalny fordowski wahacz to lepiej go zregenerowac, zadna podrobka nie bedzie tak dobra
nie kupuj wloskich wahaczy za 100zl, z podrobek polecam TRW/MOOG ale wymien w nich gumy na oryginalne
oryginalny wahacz mozna poznac po kapslu od spodu sworznia, jesli jest plaski badz lekko wypukly to jest to podrobka, oryginaly maja tam wystajacy kolek o srednicy okolo 1cm
camaro / 2007-01-26 13:26:04 /
A na czym polega regeneracja dokładnie i kto coś takiego robi ? Pierwszy lepszy mechanik pewnie nie ? I ponownie sprawa - czy wiąże się to z wymianą tulejek, poduszek stabilizatora itp. ?
valhallen / 2007-01-26 14:23:24 /
musisz znalezc zakład który zajmuje sie regeneracja wahaczy. Kup oryginalne gumy do nich. Oni zregeneruja Ci sworzen i wcisna nowe gumy zamiast starych.
http://www.maglownice-naprawa.pl/index.htm Robiłem u nich magiel ze wspomaganiem i narazie po pół roku jest ok. Mozesz podjechac do nich z tym wahaczem.
w warszawie polecam TUKAN AUTO
Warszawa, ul. Śniadeckich, tel. 628 60 51
sprawdzony zakład regenerujący drążki i sworznie.
Trójkąt / 2007-01-26 15:17:19 /
kalb, nowe gumy obejmują coś więcej niż taki oto zestaw: http://www.oldtimercentrum.abc24.pl/default.asp?kat=28702&pro=217728 lub też coś co w sklepie camaro figuruje pod nazwą reperaturka przedniego wahacza ? A co z tym gumowym kapturkiem na sworzniu ? To też się wymienia, czy tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia ?
valhallen / 2007-01-26 15:50:49 /
to co pokazane na zdjeciu to komplet do wahacza, mam to za 48zl
gumowy kapturek na sworzniu to jego oslona i bedzie nowa jesli go zregenerujesz
tylko pamietaj ze nie ma sensu regenerowac wahacza z plaskim kapslem pod sworzniem
kup wtedy nowy TRW lub te ktore ma Chuder, sa tansze a maja konstrukcje zblizona do oryginalow - przynajmniej wizualnie
niestety oryginaly kosztuja 450-500zl bez gum
camaro / 2007-01-26 16:21:53 /
camaro- ale jaka dla niego różnica, skoro i tak chce zregenerować cały wachacz?
oryginał czy nie, zostanie i tak szkielet, jak ma wymieniać gumy i regenerować sworzeń... chyba, że same odlewy wachaczy odbiegaly jakoś od oryginału? ja zregenerowałem sworznie a gumy zastąpilem poliuretanem i jest ok- nawet nie wiem czy to były oryginały czy nie- i tak żaden zużywalny element z nich nie pozostał...
Witan. / 2007-01-26 16:46:14 /
ile razy bylo ze to WAHACZ a nie wa chacz :/
Mysza liil (EM) / 2007-01-26 16:52:40 /
sorki - peace!
Witan. / 2007-01-26 16:56:50 /
ok, jesli regeneracja polega na wywaleniu wszystkiego i zalozeniu jakiegos uniwersalnego sworznia to nie ma roznicy
myslalem tu bardziej o zregenerowaniu oryginalu tak jak byl on zrobiony fabrycznie,
z tego co wiem w tym kolku od spodu jest sprezyna dociskowa - chodzi o to zeby zostala
camaro / 2007-01-26 17:44:37 /
darujcie sobie poliuretany, ja kupilem caly nowy komplet i wymieniam na gumowe.
trzeszcza niemilosiernie, oszalec mozna
Kriss_MustangII / 2007-01-26 20:31:57 /
No cóż dzwoniłem do Tukan Auto do którego namiar podał Trójkąt i regeneracja kosztuje 60 + 48 reperaturka = 118. Na tym oldtimer centrum całość MOOG-TRW kosztuje 128. Nie lepiej całość ?
Może Trójkąt wie na czym polega tam regeneracja ? Tak jak wyobrażał sobie camaro, czy tak jak wyobrażał sobie Witan ?
A czy wahacze RTS wpisują się w te dobre podróbki, czy w te włoskie ? Bo znalałem za 72pln - to już spora różnica (tylko nie wiem czy z gumami). Oczywiście kasa, kasą ale nie chciałbym się obudzić na drodze z urwanym wahaczem :)
valhallen / 2007-01-26 21:44:23 /
jak chcesz zregenerowac wahacz to daj znac na priv
Zakrzak! / 2007-01-26 21:58:45 /
przywoity wahacz angielski do capri kosztuje 125 zl z wszutkimi tulejkami i podkladkami za to taki najtnaszy ale niestety nie za rewelacyjny 95 zl, za to najtansza kupa kolo 70 zl ale tego to juz nie polecam nawet wrogowi, zestaw naprawczy gum wahacza z tulejakmi kosztuje tak jak naisal camaro okolo 48 zl na wahacz.
regenerowac mozna ale ja nie polecam w capri slabo sie to sprawdza, mimo ze regeneruja to sworzen i tak zostaje stary bo nowego nie moga dobrac bo nie pasuje od niczego, temat przerabialem kilka razy i dlatego polecam zakladac nowe wahacze
te wahacze co ja montuje poki co spisuja sie bardzo przyzwoicie
CHUDER / 2007-01-26 23:26:40 /
Chuder rozumiem że ty te dobre angielskie za 125 oferujesz ? Będę się chyba musiał w końcu do ciebie pofatygować... kiedyś... W każdym razie dzięki za podpowiedzi.
valhallen / 2007-01-27 00:10:35 /
nie kupuj nic tanszego niz te za 125zl bo to tylko wywalenie kasy i za pare miesiecy ten sam problem
ale gumy i tak bym w tych nowych zmienil na oryginaly
camaro / 2007-01-27 01:40:29 /
valhallen w tukanie gość zmienia całość kulkę i ślizg. zostaje sam szkielet. następne wahacze które będę zmieniał w capri oddam właśnie tam do zrobienia bo mam dość badziwnych podróbek które wytrzymują max jeden sezon :(
tukana mogę polecić bo robiłem u niego już sporo rzeczy. od jakichś 4 lat braciak jeździ na zregenerowanych u niego sworzniach i końcówkach w fordzie rangerze. narazie wszystko jest bez luzów a przejechał przeszło 100tyś po naszych drogach
Trójkąt / 2007-01-27 14:38:49 /
Trójkąt - a wiesz może jakie są u nich ceny? Bo ojciec też ma Rangera, w ktorym wypadałoby zrobić sworznie (tam też są one niewymienialne - trzeba nowe , ktore kosztują ponad 500zl za sztukę...).
Bartuś / 2007-01-27 15:59:55 /
ostatnim razem jak robiłem to około 80 pln kosztował sworzeń a 60 pln końcówka drążka. ale o aktualne ceny trzeba by zadzwonić.
Trójkąt / 2007-01-27 21:33:18 /
Trójkąt, a próbowałeś te wahacze MOOG-TRW ? One też są badziewne i wytrzymują tylko rok ?
valhallen / 2007-01-29 10:24:16 /
trw nie sprawdzałem. do tej pory zakładałem jakieś lookheda czy jakoś tak :)
Trójkąt / 2007-01-29 12:31:25 /
MOOG-TRW są świetne... ale nie w Capri to testowałem;)
Wroniasty / 2007-01-29 13:55:04 /
jest pare sprwa o ktorych sie nie mowi generlanie wiele firm juz nie robi wahaczy do capri tylko kupuje od kogos co jeszcze ma i oplaca sie mu robic pakuje w sowje opakowanie i jest gitara, TRW MOOG to sidem tylko w innym opakowaniu a tego to nie polecam, lockheed tez sie popsul kiedys jeszcze mieli porzadne teraz to marnie, jeszcze poki co jedna angielska firma malo zana robi przyzwoity towar o nich juz pislaem wszesniej
CHUDER / 2007-01-29 21:32:46 /
a ja wygląda sprawa z firmą QH? W UK dostępne po 21Ł
ja je mam chcesz napisz do mnie dostasniesz cena podobna jak w UK
CHUDER / 2007-01-30 21:34:16 /
Na razie pytam, jak wypadają w porównaniu z innymi firmami.
poki co aktualnie to montuje i maja sie calkiem niezle nikt sie nie skarzy
CHUDER / 2007-01-30 23:40:40 /
oki to ja z innej paki jak firma SIDEM ma sie do dobrej jakosci jeżeli chodzi o sworznie ?
SKUN_3M / 2007-03-20 16:58:28 /
Raczej są cienkie,u mnie się nie sprawdziły.Moje problemy z sworzniami się skończyły od momentu zamontowania używanych(bez luzów)oryginalnych(pierwszego montażu)
mario75 / 2007-03-20 21:48:56 /
niestety sworzenie sidema troche slabe rekllamacje to recz codzienna dla produktow tej firmy ja polecam angielskie Lockheed lub QH jak bedziesz potrzebowal napisz do mnie
CHUDER / 2007-03-20 22:15:00 /
z Lockheedem mam niemiłe wspomnienia :( końcówki kierownicze starczały na 20-30tyś km.
Trójkąt / 2007-03-20 23:11:27 /
to prawada koncowki Lockheed sa slabe i juz ich nie posiadam w ofercie ale za to sworzenie sa bardzo ok
CHUDER / 2007-03-21 08:55:33 /
Odświeżam temat, bo na pewno się przyda.
Tukan - już nie istnieje, niestety czynsz w Centrum jest zabójczy i właściciel musiał się zwinąć.
Za to jest warsztat Kiesler na ul. Słomianej 16 tel 22 665 21 08
http://www.kiesler.pl/oferta.html
Regenerują sworznie, sworznie wahaczy, krzyżaki, naprawiają też maglownice:)
Np za zrobienie sworznia do wahacza od scorpio zapłaciłem 75peleenów. Regeneracja kompleksowa magla od granady - 700.
PzDr
kurcze a kilka dni temu kupiłem nowe wahacze :-/
no nic zostawię sobie stare i może kiedyś sie przydadzą do zregenerowania.
Jarzab / 2011-06-16 01:32:25 /