czy ktoś wie cos więcej o tym modelu?
http://www.carmarket.com.au/images/sedans/FordFalconSedan.JPG
zoha/kudłaty_wFe / 2007-01-14 22:25:15 /
Bylo juz tu kiedys cos o nim. Argentyna bodajze, dlugo po zakonczeniu produkcji naszych je robili, napewno w 1992 roku. Jest jeszcze jeden podobny ale modelu nie pamietam.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2007-01-14 22:49:03 /
to Austaralijska bryka, Falcona nie sprawdzałem, ale Australijczycy zwykle dostają mocniejsze silniki, mają tam dobrze.
.STICH. / 2007-01-14 22:51:16 /
Ja tam sie upre i powiem, ze Argentyna, a silnik to nawet chyba mialo 1.8 VW :/ Jak ktos ma katalog "Samochody Swiata 1992" pod reka to niech sprawdzi, ja mam w drugim domu.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2007-01-14 23:07:42 /
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company
Nazwa ta sama i w Australii i w Ameryce Płd, ale auta inne. Fucktycznie płd-amerykańskie jeździły na silnikach VW ;)
Hrabia® / 2007-01-14 23:14:40 /
To na zdjęciu Zohy to oczywiście kangur. Falcon XD/XE/XF z lat 1979-88. Bardzo podobny z zewnątrz do Grani, ale sztywny most z tyłu, motory R6 albo v8 i w ogóle tak ze 25cm dłuższy i jakieś 8cm szerszy. W sumie ani jednej wspólnej części z Granadą, ale stylizacja spod tej samej ręki. Załączam fotki roczników 1981 i 1987 dla pełniejszego obrazu.
W Argentynie natomiast w tych latach - podobnie zresztą jak i 10 lat później - produkowany był oryginalny [ciągle nieudolnie liftingowany] jankeski Falcon z lat 60-tych. Tu fotka modelu 1992. Jedyne co miał wspólne z kangurem, to motor R4 3.2 litra, znany także z australijskiej Cortiny TC/TD/TE oraz Mustanga np. Mike'a B4.
Z kolei silniki z VW w Fordach to jeszcze co innego. Był to wynik działania firmy Autolatina, która produkowała na wspólnych taśmach w Argentynie i Brazylii w latach 1987-95 te same modele pod nazwami Ford i VW. Program obejmował karoserie europejskiego Escorta Mk3/Oriona [VW Pointer/Logus/Apollo] oraz VW Passata/Santana [Ford Galaxy/Versailles/Royale]. Stosowany we wszystkich modelach motor 1.8 pochodził z Golfa/Passata. Natomiast autka na bazie Escorta miały oprócz tego motory 1.6 - w Argentynie był to Ford CVH, a w Brazylii - stary OHV z... Renault R16. Z kolei w budzie Santany/Passata oferowany był jako opcja motor 2.0 z Audi 80. Na fotkach 2-drzwiowy Orion jako VW i 2 -drzwiowy Santana jako Ford.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-01-15 01:24:30 /
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_XD_Falcon
Zdaje sobie sprawe, że zwykle tacy „bracia” na nietypowych rynkach, to jakies tandetne kopie, ale ten w linku wyglada prawie identycznie jak europejska Granada i jest szansa, ze w srodku jest okej. Z reszta oglądałem kiedys na jakiejs australijskiej aukcji cortine 4.1 w idealnym stanie, to nie odbiegala jakością wnętrza od taunusow TC. No i te silniki :)
MateuszW140 / 2011-01-28 22:49:38 /
Czyżby KRK 4m też popełniał błędy
"Jedyne co miał wspólne z kangurem, to motor R4 3.2 litra"
chyba trzeba mu dodać ze 2 gary. R6 200CID i 250CID czyli prawie 3300cm3 i prawie 4100cm3. A jeżeli się nie mylę, to w późniejszych wersjach bardzo miły silniczek R6 240CID "big block" wreszcie z oddzielnym kolektorem ssącym a nie jednym odlewem z głowicą.
Abo!GOP! / 2011-01-29 00:22:43 /
Errare humanum est...mea maxima culpa...
Oczywiście ten 3.2 litra (200 CID) to R6 i tu Abo ma rację. Ale ten kawałek mojego tekstu dotyczył argentyńca, a tam motor R6 250 CID (4.1 litra) z osobnym kolektorem nigdy nie trafił. Najpierw było R6 2.7 i 3.2, a potem zmienili na R6 3.0 i 3.6, zaś 250 CID był właśnie u kangurów - w Cortinie i Falconie.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-01-29 01:14:53 /
Zgadza się, sprawdziłem i ten z oddzielnym kolektorem trafił tylko do "Red Neck-owych" F100 itp. Ale jest bardzo popularny w Australii i chętnie wkładany na podmiankę
Abo!GOP! / 2011-01-29 20:42:46 /