Witam ,, jestem tu nowy.Odwiedziłem ta stronke poniewaz szukam informacji na temat silnika Forda Mustanga GT z lat 1990. ( taki obłozony plastikiem , wyglądem przypominajacy bardziej sierre niz kultowego mustanga) Ale do rzeczy ,, szukam danych technicznych silnika V8 , 5.0 GT doładowanie mechaniczne ,( własciciel twierdzi ze ma on 300 koni , mozliwe to ?) Wdzieczny był bym rowniez za opinie ludzi ktorzy mieli stycznosc z czyms takim . ( psuje sie to , ile pali i tak dalej ) I najistotniejsze pytanie ,, czy ten silnik ''wejdzie '' bez wiekszych przerobek do Capri . Z GÓRY DZIEKUJE ZA WSZELKIE INFORMACJE w razie ''w'' podam maila - horbi1@tlen.pl Pozdrawiam
horbi / 2007-01-11 19:30:41 /
5,0 Efi - moc 225 KM ..... doładowania mechanicznego nie miał fabrycznie ...... wiec kto wie czy z nim nie ma 300 ;-)
czy sie psuje -- jak to elektronika ciężko powiedzieć ;-)
Czy bez większych przeróbek hmmm.... nie. Zależy jaka skrzynia - ale czy automat czy manual trzeba podnieść tunel, skrzynie są także krótsze więc trzeba coś wymyślić z wałem napędowym ...
sam silnik ma dobrą miske olejową przetłoczoną na belke zawieszenia a z całym przednim osprzętem jest dość długi - gdyby skrócić koło pasowe wywalić wszystkie zbędne pompy i sprężarki (wspomagania , klimy itd) i przerobic napęd do alternatora łącznie z jego mocowaniem to moze wcisnąłbyś jeszcze chłodnice wycinając troche blach z przodu komory silnika ;-)
No i trzeba dorobić jakieś porządne łapy do silnika i wpiąć sie w wiązke elektryczną - to troche grubszy projekt, ale napewno da rade ;-)
MikeB4 / 2007-01-11 19:43:57 /
Zapomniałem o najważniejszym - ile pali.
Dane producenta to ... trasa przy 90kmh około 10 litrów/100 km miasto 15l/100km.
W praktyce średnio pali 15 a w mieście od 20 do ..... w zasadzie nie ma żadnego do ;-)
MikeB4 / 2007-01-11 19:47:12 /
da rade, troche tego jezdzi, tylko że ciężkie ustrojstwo, rozsadniejszym wyborem wydaje się 2.9 24v który chyba równie sprawnie zmieli most i powyrywa resory ;)
Do granadki w sam raz ;)
Wersja cobra miała 4.6 v8, ale to chyba DOHC. Moc ok. 300 PonnieS
Mysza liil (EM) / 2007-01-11 20:50:44 /
Coke - bo ja wiem czy takie ciężkie ;-) troche rzeczy aluminiowych ma jak np. głowice ..... ten srebrny ma jakąś chłodnice ??? Drugi widać ma powycinane te blachy z przodu komory silnika żeby sie z nią wcisnąć.
Dodatkową trudnością może być wydech uderzający prosto w przekładnie kierowniczą w drodze z kabiny do magla i troszke mniej miejsca na serwo hamulców ;-)
MikeB4 / 2007-01-11 23:49:02 /
Dzieki za info,, mam jeszcze jedno pytanie w tej sprawie ,,w tym Mustangu jest skrzynia automat .Osobiscie wolał bym manualna i zastanawiam sie skad ewentualnie takowa wziasc ????? oryginalną zapewne ciezko jest zdobyc a i cena niska nie bedzie . Moze znacie jakies zamienniki z innych bardziej typowych fordow????
horbi / 2007-01-12 19:55:26 /
szybkie pyt. czy v6 2.6 w fox'ie to kolonia?? i z jakim mostem to latało fabrycznie??
fordofil / 2010-04-09 20:13:41 /
w foxie nie było 2.6, nawet więcej w żadnym stangu nie było 2.6 fabrycznie
http://en.wikipedia.org/wiki/Third-generation_Ford_Mustang
moj bład , chodziło o 2.8. jaki on miał most??
fordofil / 2010-04-10 22:27:14 /
kolonia, głowice inne (kiłowe), kolektory wydechowe też inne.
inne miski olejowe (odwrotne niż w capri).
Kriss_MustangII / 2010-04-11 10:38:14 /
a most??
fordofil / 2010-04-11 12:03:08 /
widze, ze pytasz o 3gen, tam nie bylo chyba v6 2.8, raczej lima rzedowki
napisz skad dokladnie masz silnik i most to cos znajde.
Kriss_MustangII / 2010-04-11 12:13:35 /
jeszcze nie mam, i nie wiem czy chce mieć, dlatego pytam.
mustang 74-78 ; 171 CiD (2.8L) 2V V6 105hp 74-78
fordofil / 2010-04-11 12:56:25 /
były 2.8 w 3gen --- pomiedzy 81 a 86 jeśli mi dobrze świta (naprzemian z 3.3 R6 - które również wróciło do 3gen)..
Jeśli chcesz wiedzieć jaki tam był most - ściągnij programik CMA - Classic Mustang Analyzer ... tam znajdziesz
MikeB4 / 2010-04-11 22:21:53 /
i o taką odp. mi chodziło. dzięki.
fordofil / 2010-04-12 19:53:28 /