logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Zamiennik alternatora 55 A ( 2.9 V6)

Zamiennik alternatora 55 A ( 2.9 V6)

Mam w 2.9 zamontowany alternator 55A ( z silnika 2300V6), który niestety nie daje rady. Z racji małej ilości miejsca nie mogę zamontować innego stosowanego fabrycznie do 2.9 alternatora – 70A ani 90A( są po prostu za duże). W związku z tym mam do Was pytanie – czy można zastąpić alternator 55A jakimiś innym Fordowskim - tak żeby miał wymiary takie jak 55A i pasował przy tym do mocowań silnika 2.9. W grę wchodzą alternatory minimum 70A a najlepiej 90A. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Krzysiek

Krzysiek203 / 2007-01-03 16:12:54 /


a w jakim to aucie siedzi że 55A niestarcza na zasilanie instalacji ?? i jaki masz objaw tych braków ??

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 16:34:20 /


Najbardziej wypaśne europejskiebryki mają alternatory po 130A, amerykanskie pick-upy mają alternatory do 300A. Jednak sprawne 55 powinno dać rade jesli nie ma elektrycznych szyb, foteli i podgrzewanego wszystkiego.

Mysza liil (EM) / 2007-01-03 16:45:32 /


Silnik siedzi w Warszawie sedan, w aucie nie ma żadnych elektrycznych dodatków typu el szyby itp. Alternator 55 A dawał bez problemu radę przy 2300 V6 teraz wg znajomego elektryka sam. wydajność alternatora jest za mała, zresztą dosyć szybko rozładowuje się akumulator (55Ah). Być może regeneracja tego alternatora poprawiłaby nieco sytuację ale wolałbym założyć jakiś mocniejszy i mieć ten problem z głowy. Dlatego będę wdzięczny za podpowiedzi z jakiego modelu Forda można coś podpasować.

Pozdrawiam

Krzysiek203 / 2007-01-03 17:53:38 /


Właśnie sobie przypomniałem że alternator 55 A był sprawdzany i wszystko było w porządku, czyli jest sprawny.

Krzysiek203 / 2007-01-03 18:03:10 /


przy tym układzie alternator jest wystarczający i przyczyny musisz szukać gdzieindziej!!


55A przy 14V to jest ponad 700W mocy!! a twoje auto nawet przy włączonych wszystkich światłach , dmuchawach i wycieraczkach nie pobiera nawet połowy tego.

większy alternator ma sens tylko jak masz prądożerne elektryczne bajery typu: podgrzewanie foteli, elektryczne szyby czy nagłośnienie o mocy 1500W :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-03 18:32:12 /


Dzięki za odpowiedzi - podjadę do jakiegoś specjalisty żeby sprawdził wszystko jeszcze raz. Ale moje pytanie jest nadal aktualne - czy jest jakiś zamiennik o takich samych wymiarach zewnętrznych i mocowaniach ale większej wydajności ( 70 , 90 A ) ?

Pozdrawiam

Krzysiek203 / 2007-01-03 19:46:18 /


110 A, mocowania wiekszości alternatorów europejskich są takie same. Ten na foto to akurat MagnetiMarelli, wcale nie z Forda, podszedł bez przerobek.

Mysza liil (EM) / 2007-01-03 21:14:40 /


Sprawdź jakie jest przełożenie obrotów z silnika na alternator - może nie osiąga wymaganych obrotów? Jeżeli masz założone jakieś nietypowe kółko? Mam taki 55a w Granadzie z 2,9 i nie ma problemów!
Do sprawdzenia:
1 - napięcie ładowania na wolnych - ok. 13v
2 - przy ok 3000 obr i włączonych odbiornikch ( Światła, dmuchawa) - 14,2/13,5v
3 - do sprawdzenia faktyczna pojemność akumulatora - przez kontrolowane rozładowanie (prąd x czas = pojemnośćw Ah)

mtango / 2007-01-03 22:10:06 /


Odświeżę stary temat bo mam podobne pytanie.
W swoim transicie z 2.0 pinto mam alternator 45 A. Chyba zbliża się już jego koniec i chciałbym wymienić na mocniejszy. Miejsca tam jest raczej sporo tylko ważne mocowanie do silnika.
Co będzie pasować? Z jakiego auta?
Chcę mieć więcej A i już. Tak z 70 - 90.
Chcę mieć w niedalekiej przyszłości więcej bajerów elektrycznych i 45 czy 55 mnie nie zadowoli.
Mam doświadczenie z poloneza. Jak w miejsce fabrycznego 55 A założyłem 100 A z alfy skończyło się martwienie o niedoładowanie akumulatora czy inne potrzeby...

DF / 2015-05-19 12:40:51 /


Ze scorpio 2.9 90A najprosciej.

Mysza liil (EM) / 2015-05-19 16:52:08 /


Jeszcze małe pytanie uzupełniające:
Jak na obudowie jest napisane 50 - 90 A to znaczy że w końcu ile on ma...
I te alternatory co mają nowy rodzaj kółka na pasek wielorowkowy to podejdą po wymianie kółka?

DF / 2015-11-03 17:25:54 /


O właśnie, bo mnie to pytanie też nurtuje, a w związku z nadchodzącą zimą mam duuuuże zapotrzebowanie na prąd (grzałki elektryczne przed nagrzewnicą)..

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-11-04 09:34:09 /


Juz na 100% nie pamiętam, ale chyba był problem ze zmianą z wielorowka na klinowy. Coś było nie tak z długością wału z trzpieniem.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-11-04 23:25:08 /


To jak, wie ktoś coś z tym amperażem?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-11-17 15:20:40 /


Wyjdzie w praniu :D
Katalog podpowiada mi, że dane alternatora są (Scorpio 2.9) dla 6000 obr. silnika. Wtedy ma dać radę wygenerować te 90A (13.5V).
Może te 90 dotyczy tego (tj. max możliwości), a niższa wartość może dotyczy innych parametrów (jakich?)?

PiotrekFCapri / 2015-11-17 15:47:49 /


Raul, termostat potrzebujesz i dobra nagrzewnice a nie amperaz :)

Mysza liil (EM) / 2015-11-17 18:36:38 /


Nie mam miejsca na termostat :D
Może jak założę kolektor pod gaźniki, to się coś zmieni, ale na razie jest jak jest.

A z tym amperażem to i tak muszę wiedzieć, bo do różnych projetków warto wiedzieć takie rzeczy...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-11-17 21:22:10 /