logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Kilka objawów niesprawności - a jaka jest ich przyczyna ?

Kilka objawów niesprawności - a jaka jest ich przyczyna ?

Cześć,

Moja przygoda z capri dopiero się zaczyna i po 2 miesiącach spędzonych na rejestrowaniu samochodu przyszedł czas na użytkowanie / naprawianie. I w związku z tym opisze parę problemów z prośbą o wyjaśnienie ich przyczyny (bo zakładam że dla starych wyjadaczy mogą być oczywiste):

1. Drgająca kierownica. A właściwie drgająca do 60km, wyraźnie drgająca 60-80, powyżej 80 to już raczej ostre telepanie. Czy to wina luzów w układzie kierowniczym, czy może mam niewyważone koła ? (bo widziałem tutaj posty że capri jest b. wrażliwe na nawet drobne niewyważenie)

2. Silnik zupełnie inaczej "brzmi" na różnych biegach. Chodzi o to że na dwójce jest głośno, na trójce bardzo głośno, a na 4 cichutko (no prawie jak w nowym samochodzie:) Oczywiście też jest jeszcze pewnie kwestia brzmienia, ale to ciężko opisać. To raczej wina silnika, czy problem ze skrzynią ?

3. Bujanie. Jak jadę odnoszę wrażenie że samochód płynie, faluje. Gdyby to była żaglówka uznałbym je za przyjemne i kojące, ale w tym wypadku raczej rodzi to moje obawy. Chodzi o to że drogi na których wcześniej nie zauważałem kolein teraz zdają się być ich pełne ?! A ja na nich "faluje" lewo-prawo. Może to różnica opon 155 (seicento) 205 (capri), ale może coś więcej ? Amortyzatory zdają się być (tak na oko) relatywnie nowe.

Proszę o wyrozumiałość w zadawaniu być może głupich pytań, ale niestety przed zakupem wymarzonego samochodu, właściwie nigdy takowym nie jechałem (cóż mówią że faceci są wzrokowcami:)

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 11:20:10 /


ad. 1 Zaczął bym od wyważenia opon i sprawdzenia luzów w zawieszeniu.
ad.2 Ciężko wywnioskować po tym opisie ale wygląda na skrzynie ( bo rozumiem, że porównujesz przy podobnych prędkościach OBROTOWYCH silnika:) )
ad.3 napewno ma na to wpływ szerokośc opon ale proponuję sprawdzić czy nie występują luzy w zawieszeniu i amortyzatory (bo na oko to... :) )

Takie moje zdanie
Pozdrawiam i życzę wytrwałości

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-14 11:33:26 /


Jak juz znikną wszystkie objawy, to znaczy ze... jedziesz granadą :)

Mysza liil (EM) / 2006-12-14 11:57:55 /


Ad. 1 Daj koła do wyważenia, zrób zbieżność i przejedź jakimś nowym, bezkoleinowym odcinkiem drogi. Wiem, że to może być trudne :D
Ad. 2 na 99% skrzynia
Ad .3 to chcę Ci powiedzieć, że jak zmienię letnie 205-ki na zimówki 185 to znika połowa kolein na trasie dom - praca :D

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 12:28:16 /


Wybite gumy zawieszenia (i mocujące przekładni kierowniczej) oraz wybite wahacze powodują pływanie auta , i dlatego jest tak czułe na koleiny. proponowałbym od tego zacząć - później ustawienie geometrii i nie dość że włączy sie wspomaganie to jeszcze zniknie większość kolein .... nawet na 205-tkach ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 12:45:09 /


Ad.1 wyważenie kół + ew. luzy w zawieszeniu
Ad.2 skrzynia
Ad.3 Szerokie gumy + luzy w zawieszeniu

A tak pozatym, to ostatnio dochodzę do wniosku, że z diagnozą w sedno trafił jedynie Mysza :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 13:14:58 /


Ja caly czas testuje ten problem , a mam granatnika od 3 lat :P.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 13:19:07 /


ad1. ja bym stawial na zawieszenie, mialem ostatnio u siebie , oczywiscie zaczalem od kol , lecz to nie pomoglo pojechalem na szarpaki i .... doslownie jedna gumka w wahaczu do wymiany. a mialem takie same objawy jak Ty

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 13:55:50 /


Wolff: owszem chodziło mi o odgłosy przy podobnych obrotach... A więc skrzynia - cóż nadzieje się rozwiały :( + luzy w zawieszeniu...

Wielkie dzięki za pomoc. Pewnie niedługo zacznę wysyłać ogłoszenia pt. "kupie gumy..."

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 14:06:59 /


O !
Post o jedej gumce do wymiany podoba mi się najbardziej :)

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 14:08:10 /


Tak na oko to moga to byc koncowki drazkow kierowniczych.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 14:51:22 /


no ja niestey tez miałem okazje przekonac sie do tego co napisał Mysza, ale kiedyś równiez wierzyłem że Caprikiem tez tak można ;) ahahaha

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-14 18:40:40 /


Za moich czasów, jak rzucało kierownicą w Capri, to wszyscy w pierwszej kolejności mówili, że gumy zawieszenia, i zwykle mieli rację. Chociaż pozostałe przyczyny oczywiście też mogą być prawdziwe.

Gumy są dostępne w serwisach i sklepach, ewentualnie u naszych dostawców na stronce. Numery FINIS znajdziesz na mikrofilmie w dziale Biblioteka.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 19:14:43 /


hee
jedna jedną ale wymienilem komplet

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 19:35:20 /


U mnie jak latał po koleinach to zbieżność była do dupy.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 21:23:35 /


Potrzebujesz pomocy i fachowego spojrzenia na auto na zywo wpadnij do mnie do warsztatu, wiecej info w profilu o mnie zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-14 23:27:15 /