logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » ulepszenie silnika kontra most 3.44

ulepszenie silnika kontra most 3.44

mam pytanie i prośbę o "lekka" powage ;]
jako że w Kielcach jako jedyny posiadam taunusa a jeżdżę codziennie po mieście w pracy rozwożąc catering dostawy itp to masa ludzi mnie zaczepia i niektóre pytania są ciężkie bo kompletnie się nie znam na temacie technicznym takiej przeróbki i już piszę o co chodzi :

posiadam silnik 2.0 ohc ze sierry , z gażnikiem podpietym z gazem i jakiś tam most z tyłu oraz łamany wał.
chciałem w niedalekiej przyszłości zmienić most na 3.44 a z tego co piszecie to ten most jest mega zrywny , prędkość vmax spada ale ja nie zamierzam jeżdzić więcej niż 120kmh
i "podobno" rusza się z 3 biegu... tyle zasłyszanej teorii ;p
czy ta konfiguracja jest wystarczająca czy jak dodam któryś z tych wałków podanych poniżej to wzmocni efekt przyspieszenia czy "..." no nie znam się co to zmieni oprócz elastyczności silnika , czy te wałki coś dodadzą przy tym moście czy to zbędna fanaberia ???

https://www.burtonpower.com/kent-cams-fast-road-camshaft-kit-ford-sohc-pinto-injection-kcfr34k.html

https://www.burtonpower.com/kent-cams-fast-road-camshaft-kit-ford-sohc-pinto-carb-kcfr32k.html

https://www.burtonpower.com/kent-cams-ultimate-road-camshaft-kit-ford-sohc-pinto-carb-kcgts1k.html

https://www.burtonpower.com/kent-cams-fast-road-rally-camshaft-kit-sohc-pinto-carb-kcfr33k.html

najbardziej ciekawi mnie ten 1000-6000 bo to chyba do dobrego kopa ze świateł ;D ?

będzie potrzeba to dokupie te lżejsze koła zamachowe i inne
poradzcie fachowo może komuś dziś ten temat też podejdzie bo łatwiej na zakupy niż x lat temu

Tweed / 2021-05-29 11:11:54 /


3.44 jest najdłuższym mostem stosowanym w taunusach. Będzie najszybszy i najmniej zrywny.
Raczej pod dużą vke niż do punto.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 11:43:48 /


A co to znaczy że będzie najszybszy a najmniej zrywny ?
Będzie duża vmax ? A zrywny słabo czyli że to nie będzie dobry most do miasta do zabawy na światłach ? Jak podkręce to 2.0 z 105 koni do 130 to już będzie czym deptać do tego mostu ?
Chcialem to 3.44 bo są do niego produkowane oryginalne zebatki wewnętrzne lub jal się zepsuje to te wkłady qualify , a do innych mostów nie ma praktycznie części lub za jakiś czas się skończą to nie lata 90 że było tego pełno wszedzie , zajeździliście Panowie sklepy zamienne ;p
Poproszę o jakieś propozycje względem miasta i przyszłości co do części zamiennych lub sprawdzony set miejski ?
Taunusy są super ale to nie mustangi czy capri ,projekty skończone do których cały czas są części produkowane i tam nie wymyśla się od podstaw koła przy przeróbkach tylko kupuje gotowe zestawy ze sklepu...

Tweed / 2021-05-29 12:01:56 /


Zapewne masz rower:)

Z przodu wrzuć 1 i z tyłu 1 - to będzie most 4.44 (najwolniejszy w Taunusie)

Z przodu wrzuć 3 i z tyłu 6 - to będzie most 3.44 (najszybszy w Taunusie)

PL / 2021-05-29 12:09:58 /


Wsadz 3.89 z 1.6 przy pinto i n9 powinno być dla Ciebie ok.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 12:15:33 /


W skrócie
3.44 to most najszybszy(w Taunusie), czyli wolniej się rozpędzasz, ale masz większe V max
A np 3.86 to most woniejszy bo Vmax jest niższe, ale szybciej się rozpędzasz od startu, czyli im wyższa cyfra tym most wolniejszy i na odwrót

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-29 12:24:34 /


Dzięki wreszcie załapałem ;) ale to też nie wyjasnia jednej kwestii czyli na przyszłość robić most 3.44 duży atlas i zwiekszać moc silnika i te wałki to będzie kręcił szybciej i się nie zajeżdzi , a czy istniej wersja mostu atlas 4.44 do taunusa ? Lub czy ktos ma takie coś na sprzedaż ? I jak tu jest z częściami ?
A te wałki wyżej inwestować ?

Tweed / 2021-05-29 13:15:32 /


Wałek fr34 masz do silnika z wtryskiem.
fr32 i gts1 to podobne wałki i na miasto są bardzo dobre.
Z tych wałków osobiście pakowałbym fr33 ale do samej jazdy po mieście może być delikatnie przy dużo.

Jeśli lubisz jechać bardziej z dołu to zobacz jeszcze wałek fr30. Dopiero co montowałem taki do transita kampera i właściciel jest zadowolony.

Pamiętaj aby przy okazji wymiany wałka poprawić głowicę, głowica + wałek, da fajny efekt.

Teorie o ruszaniu z trzeciego biegu, jakiego fabrycznego przełożenia byś nie zastosował, możesz wsadzić między bajki.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 13:21:56 /


Chyba że wystarczy kupić ten most atlas salisbury z jakimkolwiek przełożeniem żeby tylko była wydluszka i zapakować do środka bebechy 4.44 ze sklepu lub ten wkład qualify ?

Tweed / 2021-05-29 13:22:58 /


Ja bym zaczął w ogóle od zrobienia tej mocy co planujesz, bo takich co chciało mieć po tysiąc koni było mnóstwo (w tym ja). Jak już pojedziesz na hamownie i będziesz miał swoje wymarzone 130 koni, to trochę pojeździj, zobacz czy brakuje Ci niskich obrotów w trasie, gdzie możesz rozmawiać z pasażerami, czy pisków oponY spod każdych świateł i palenia jednej gumy na parkingu Biedronki.
Nie wiem czy sobie to wszystko przekalkulowałeś, ale przykładowo porządny remont silnika z nowym wałkiem Kenta to koszt plus minus 8-11 tysięcy, na quaife'a nie wiem czy 4 tysiące starczą, a przydałyby się lepsze hamulce przy większej mocy - kolejne tysiące, i tak dalej, i tak dalej... Podziwiam zapał, bo sam też się grzałem po przeglądaniu youtuba, katalogów Burtona czy grubych projektów na stronie, ale na tą chwilę jeżdżę seryjnym 2.3 i patrzę jak usprawnić hamulce, prowadzenie, kulturę jazdy..

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-29 14:39:35 /


Wszystko wole wcześniej poplanować , czy się zrobi czy nie Wasza wiedza teraz jest bezcenna, a nóż czas leci i ktoś coś zapomni itp
Z silnikiem to się zobaczy w trakcie ,u mnie kasa na auto będzie taki biznes że raczej można poplanować plany rozwojowe ale i tak na 2-4 lata bo to nie jedyny klasyk w rodzinie itp.
A czy ten wkład jest uniwersalny to każdego "dużego" atlasa ? Takie p&p że jak mi się nie podoba 3.89 czy inne to wsadzam takie zębatki i chodzi ?

https://www.westwalesrallyspares.co.uk/atlas-axle/atlas-4-6-ratio-crownwheel-pinion-set

Tweed / 2021-05-29 14:52:32 /


Też trzeba wziąć pod uwagę, że jak znajdziesz sobie wolny most,żeby szybciej się rozpędzał to przy 100km/h będziesz miał nie załóżmy 3200obrotow tylko 4300, czyli będzie bardzo głośno i wzrośnie spalanie;)

konrad_e / 2021-05-29 15:13:33 /


Znalazlem taką stronę z pewnymi wyjaśnieniami i jeszcze bardziej zgłupiałem , trzeba będzie poważnie przemyślem przyszłości jakiegokolwiek dożywotniego modyfikowania mostu.

http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=740253

Tweed / 2021-05-29 15:38:06 /


W duży most taunusa wchodzą wszystkie przełożenia jakie były w capri. Da się zrobić hybrydę o odpowiednim przełożeniu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 18:52:58 /


no dobrze,

ale do czego zmierzasz?

do chcesz osiągnąć?

wysokie przyśpieszenie i zabawę na światłach?
czy jednak ekonomię jazdy przy cruisingu?

Najlepiej mieć dużą moc, wysoki moment, wolny most.

wtedy jest i zabawa na światłach i crusowanie na 3 biegu przy 50 km/h.

model biznesowy, czyli używanie auta do zarobku, jakby wyklucza porządne grzebanie w aucie- każda czynnośc to wyłączenie auta z zarobku.

może jednak oddziel pracę od przyjemności/

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-29 20:44:22 /


2.0 ohc z mostem 3,44 i jeszcze do tego skrzynia 5 biegów to idealne połączenie do miasta i w trasę. Mało pali, na autostradzie czy w trasie w miare cicho do około 120 kmh. 5tkę można wrzucać już przy 55-60 kmh ....

4.44 to tak jakbyś założył skrzynie 6 biegową żeby zawsze ruszać z dwójki :D Pierwszy bieg nie będzie Ci do niczego potrzebny. Nawet jakbyś zaczepił z tyłu za Taunusem lawetę a na niej 1300 kg auto to i tak ruszysz z dwójki i pojedziesz :p Ja na moście 3,44 taką lawete holowałem i w miare jedzie :p

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 21:16:59 /


Jeżeli planujesz zwiększyć moc to bez sensu dawać krótki most, a nie lepiej po prostu zapakować ohc EFI z mostem 3.44? Chyba, że koniecznie ma być gaźnik i mody. Chociaż zawsze można zapakować ohc EFI i do tego turbo :D pogadaj z Szeskim, w Mad Mods Garage czyli u Wołka miał w dziobaku zrobione fajne mody gdzie do 2.3 V6 dorzucili customowy wtrysk i turbo, Szeski tak lata już ładnych kilka lat i z tego co wiem setup bezawaryjnie się sprawuje :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-29 21:30:30 /


Chłopaki dobrze prawią, silnik zrób a potem resztę będziesz wiedział w którą stronę iść. Może nawet na 2.2 przerób jak było ostatnio poruszane :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 22:23:53 /


4,11 + 2.0 ohc to dobry zestaw

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 23:21:13 /


4.11 to chyba ma ze 4k przy setce co?

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-29 23:40:54 /


Dzięki za wszystkie odp , już dzis drugi temat który przy odpowiedniej burzy mózgów wyjaśnił mi więcej niż się wczesniej wypytałem i naczytałem , zastosuję się do ostatnich 3 porad i wypośrodkuje , szkoda że nikt razem z Bobikiem tak do końca nie wie jaki tu teraz jest dokładnie most to by dało dobry punkt odniesienia :) zostaje zdjąć dekiel i liczyć ...

Tweed / 2021-05-29 23:42:19 /


Obstawiam most Kóln 3.89 bo półosie na małych łożyskach z tego co pamiętam.

PL / 2021-05-29 23:50:02 /


Mi taka wiedza nie była potrzebna. Ale PL chyba dobrze obstawia. 4,11 to raczej nie jest, bo jeździł "normalnie" w miarę. Ma małą główkę i małe łożyska. Czyli 3,89 (z 1,6 o ile dobrze pamiętam?) najbardziej prawdopodobne.
Ale jak chcesz się trochę powygłupiać to albo kup szperę do tego, albo od razu szukaj mostu z czegoś innego. Ścieżka przetarta. Te mechanizmy różnicowe, szczególnie po tych "kilku" latach nie są dobre do jakiegokolwiek upalania.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-30 08:28:15 /


Mała główka i małe łożyska to jeszcze może być 3.78 ale one raczej w ostatnich Taunusach były wkładane.
Zarówno 3.78 jak i 3.89 to małe mosty Kóln, które były wkładane z silnikami 1.6 gdzie maksymalna moc to była 72KM, więc po tych 40 latach to długo nie polatają z czymś mocniejszym.
Oraz 88KM w 1.6GT ale tam to był już chyba most Atlas 3.75.

PL / 2021-05-30 08:46:49 /


Był jeszcze 3.45 jako baby atlas, jak zdejmiesz dekiel to nie trzeba liczyć, na kole masz wybite przełożenie, a do tego jeszcze jest pisakiem białym zawsze napisane tak samo jakie przełożenie i para z wałkiem atakującym, także ściągasz dekiel i kręcisz aż zobaczysz

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-30 08:59:04 /


Baby Atlas to nic innego jak Kóln czyli to samo co 3.78 i 3.89,a 3.45 ma duże łożysko na półosiach.

PL / 2021-05-30 09:14:43 /


Czyli puenta jest taka że kupujemy most 3.44 big atlas od Marcina i go sobie powolutku ładnie dostrajamy w nowe uszczelki bębny itp i jak będzie gotowy to podmieniamy a stary idzie na zapas bo mam jeszcze dwa podobne mosty jak ten co jest w aucie dostałem z poprzednim taunusem , nic nie grzebalem bo małe i brak tych tabliczek z opisem.
Dzięki chlopaki

Tweed / 2021-05-30 11:24:57 /


Jeżeli masz na myśli ten to to nie jest Atlas.
https://www.capri.pl/image/comment/1867637/287991

PL / 2021-05-30 11:38:44 /


Nie nie mamy inny :)

Tweed / 2021-05-30 12:24:33 /


No i jakie przełożenie?

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-30 15:14:56 /


Jeśli mogę coś dodać w temacie "wzmacniania" mostu, to warto zaopatrzyć się w koszt na 4 satelity stosowany w sierrach p100. Zawsze to rozłożenie obciążenia na dwa dodatkowe tryby.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-30 15:30:17 /


Potwierdzam, ośka już raczej nie wypadnie.

PL / 2021-05-30 15:43:20 /


A gdzie kupić takie cudo ? Czy to jest gdzieś na sklepach czy ze szrotu szukać ?

Tweed / 2021-05-30 16:34:30 /


Brytyjski ebay głównie. Ziomek co to sprzedaje, nie ma problemu z wysyłką do PL i ogarnia ją w cenie 20gbp. Tak było przed brexitem...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-30 16:50:35 /


Za kilka dni będę montował do taunusa most z LSD , 4 satelity jak w tym koszu na foto powyżej i do tego szpera płytkowa, to chyba najlepsze wyjście jeśli chodzi o jazdę codzienna i dobrą zabawę :-)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-30 17:17:55 /


Znam te mechanizmy różnicowe tylko z burtona jako quaife , oraz z forum z postu Dyry o jego aucie jal tam wkladał p100 i zdjecia plus numer katalogowy ale to bylo 10 lat temu ,
Wiem tylko że do taunusa musi byc na 22 zęby i oś angielska dobrze ?
Czy to jest zwykły wklad czy już mówimy o wkładzie z lsd ?
Czy ktoś wie jak technicznie to się nazywa lub ma linka do tego gościa z ebay uk ?
Więcej info , ale szukam z tym co już wiem.

Tweed / 2021-05-30 17:18:06 /


Piter M ,ja wiem rozmawialiśmy o tym moście od Ciebie ale ten koszt teraz który chcesz jest nadal zbyt wysoki , choć podejrzewam że serio to najlepsze wyjscie ten Twój most , tyle że ja nigdy nie jeździlem takim autem z napedem na tył i to 50 letnim , więc teraz to się ucze poprostujak to działaa jak dorosnę do większych umiejętności to sprawde co to jest to lsd w praktyce , poprostu wole iść umiejetnościami i wiedzą równolegle niż pomijać pewne etapy które spowodują brak wiedzy w wrażliwym momencie i się rozpier... Gdzieś.. ;)

Tweed / 2021-05-30 17:22:37 /


No akurat most ze szperą płytkową do nauki jazdy tylnonapędowym autem najlepszy. Dość przyjemnie czuć kiedy zaczynasz iść bokiem i możesz to szybko opanować (wyczucie kiedy przeginasz). Bez szpery jak dojdziesz do momentu przegięcia, to już za późno i kręcisz bąka.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-30 17:35:59 /


Spoko, nic złego się nie stało, nawet dobrze że zrezygnowałeś bo kolejny chętny tylko na to czekał :-)
Ja na nim jeździłem i jest to naprawdę dobra opcja tylko że u mnie półosie nie dały rady już przy tamtym silniku , a chcąc dalej iść musiałem założyć tego kolosa którego mam teraz ,ale przepaść jest straszna bo z tym aktualnym to boa stracił dobre 20% dynamiki :-( . Ja osobiście do ohc pakowalbym mały most taunusowy żeby nie tracić na dynamice , skoro nie chcesz tego auta upałac tylko dynamicznie jeździć to zrobić poprawki i spokojnie wytrzyma, ważne nie palić kapcia w miejscu i będzie jeździć :-)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-30 17:50:56 /


A powiedz mi jak z częściami do tego małego mostu , czy oddać do zakładu cnc żeby mi wyskrobali cały nowy środek z lepszej stali itp bo to sie jebn... Za jakiś czas i co wtedy?no jakieś zamienniki będa potrzbne

Tweed / 2021-05-30 18:37:46 /


mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-30 19:16:18 /


Najważniejszą rzecz o której trzeba pamiętać chcąc jeździć starym Fordem właśnie Ci Piter napisał. Te mosty wytrzymują więcej niż się komukolwiek wydaje. Najważniejsze nie mając szpery to nie upalać w miejscu i nie dopuszczać to palenia lacia na jednym kole. Jednym słowem czuły punkt to oś kół planetarnych. Przekładnia hipoidalna zniesie niemiłosierne katowanie ale pierwszy rozleci mechanizm różnicowy czyli owa ośka lub koła planetarne. Wyjścia masz dwa:
1. Nie palić lacia
2. Kupić odpowiednią szperę

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-30 21:41:15 /


Można jeszcze podlać olejem pod oba laki jak to w USA robią przed ich spaleniem, to się oba będą kręcić :D

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-30 23:52:42 /


Nie będę się wybielał ,jeżdzę zachowawczo wolno itp ale wieczorami na mieście jest wścieklizna i co światła mam do wyboru cały przegląd z aut ostatnich 20 lat filmów ... , Tu nie chodzi o wygrywanie bo fajnie sie staje z lambo 800koni czy ferrari bo akurat mam znajomych kluentow ale mam sporo kumpli w klubie i za dnia sa ... A po nocy jak się spotkamy to maja mustangi po 300 koni 67/68/71 i tam jest kozak , jaja sobie robimy , taunus nie odstaje jakos strasznie , szybki jest ludzie go nie znaja nie wiedza co i z czym.
Pozwole sobie pisac ponizej dalsze pytania a czy po zdjeciach i selektorze ze zdjec ktos wie jaki most chce kupic bo wychodzi ze az 3 pasuja ale napeqno ro saliabury ?

Tweed / 2021-05-31 00:20:36 /


Ja to bardziej widze że chcesz sobie kupić plastikowego stanga...
A nie most czy wałek do pinto.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 05:52:48 /


https://amp.jelonka.com/zbyt-lagodny-wyrok-96971

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-31 06:59:59 /


Wincyj stadionów!

Mysza liil (EM) / 2021-05-31 07:27:32 /


Bo kolega Szafa zostanie zbanowany za zbyt daleko idące wnioski ;p
Żadnych kucyków , stać mnie było na kucyka ale kupiłem dziobaka bo takie mi się bardziej podobało , tyle że nie wiedziałem wcześniej że bedzie trzeba znać fordopedie przeróbek garażowych :D

Tweed / 2021-05-31 07:42:57 /


Nie trzeba znać fordopedie przeróbek. Wystarczy być świadomym użytkownikiem 50cio letniego auta o mocy bagatela 100 koni.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 07:49:55 /


Ale jak kolega nie odstaje nim od 300 konnych aut to już inna gadka ;)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-31 09:05:45 /


O tym nie chcialem pisać:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 09:49:50 /


Jak chcesz im pokazać to zbuduj sobie takiego:
https://www.capri.pl/car/595

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 09:51:14 /


Chłopaki bo sie robi syf a pilnowałem merytoryki tematu,
nie wyjeżdzamy z kucykami , pontiakami , trabantami itp mamy fajne bryki do grzebania jak klocki lego i tego sie trzymamy.
ja mam w kielcach takie drogi ze tu lepiej miec hummera niz normalne auto , ale przyjemnosc jest z ze startu czy tam jazdy ze swiatel roznie bywa ;p tu nie chodzi o wygrane bo nie stawiamy auta na szali , przyjemnie jest przepalic silnik , poczuc jak karoseria chce sie rozpasc itp i ten sexowny smród etyliny ;D

zazdroszcze Wam czasów kiedy sie bawiliscie autami jako szczeniaki i to bylo po groszu ,czesci masa fantazja dopisywala , teraz jest ciezej a miłość do auta ciagnie

p.s. będe Wam truł dupe czesto i zacnie bo uparty jestem i chce wiedziec , i jezdzic bawic sie tym brzydkim sukinsynem ;p

Tweed / 2021-05-31 10:06:43 /


Tweed albo jesteś na tyle uparty i nie czytasz ze zrozumieniem tego co większość chce Ci przekazać, albo wraz z autem przejąłeś pałeczkę nadwornego Trolla od Najdosa.


W każdym razie. Zostaw sobie te 3:44 czy co tam masz w aucie, zrób porządnie 2.0 na jakimś delikatnym wałku i wszystkie Mustanki czy inne Pontiaki spod świateł Twoje.



BTW: "p.s. będe Wam truł dupe czesto i zacnie bo uparty jestem i chce wiedziec" - czy leci z nami admin ? :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 10:32:13 /


pod sąd koleżeński go i bana za trollowanie :))))

Janina / 2021-05-31 10:36:59 /


Admin jak admin, ale moderator - tak. Ale na razie miło mi się czyta, jak Tweed się nad Wami pastwi, więc nie widzę powodów do jakiejkolwiek reakcji. A co?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 10:40:55 /


Najdos, zaczynasz brnąć w jedyną znaną sobie ścieżkę. Naruszasz właśnie punkt 11 regulaminu, zresztą ogólnie wyraźnie rozpędzasz się "w swoją stronę". Pisz na temat, albo nie pisz wcale, to jedyne Twoje opcje, bo wyczerpią Ci się bliscy których będziesz udawał.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 10:52:00 /


Tweed, nie ma czego zadrościć.

części były drogie wbrew pozorom, zarabiało się koszmarnie mało w stosunku do tego co obecnie. Dróg tez jak na lekarstwo. Obecnie drogi są rewelacyjne w stosunku do tego co było np w latach 90- tych. A że samochodów było mniej, telefonów komórkowych i mniej policji na drogach mniej, to już inna sprawa. zanim sie ktoś na policję dodzwonił było po sprawie. O fotradarach mało kto słyszał.



Mówię ogólnie, nie o jakiś indywidualnych przypadkach.

Te3raz to masz życie można powiedzieć.

Samochody, forum i bezmier wiedzy na wyciągniecie ręki. Ceny z qualife nie są dwuletnimi zarobkami pracownika na taśmie w fabryce ( i jeszcze cięgle nad uchem- mamy na Twoje miescje 10 takich jak Ty).

Naprawdę mało było zrobionych samochodów.


magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-31 11:09:34 /


Oki doki , chwilowo wyciszę temat , już swoje zrozumiałem, jak dojadą mosty , to pododaje zdjęcia , gdzie co kupić bo napewno nie będą manufacture ready p&p ;) a zapewne sparciałeuszczelki żębatmj itp jedno wydmuszki porządne ,
Dziękuje za wszystkie posty milsze i dalsze , temat wznowimy za okolo tydzień

Tweed / 2021-05-31 12:37:27 /


Jak zazdrościsz tym co kilkanaście lat temu jeździli tymi autami bo uważasz że było łatwo tanio i coś tam jeszcze to może kup sobie adekwatnie dziś auto które ma tyle lat co te wtedy i też będziesz miał łatwo , pewnie focusa 2 czy fiestę kupisz za czapkę gruszek i na zbierasz do nich klamotow za bezcen , będziesz miał klimat zabawy he he

A tak ogólnie to sam straciłem rachubę co chcesz osiągnąć bo piszesz że nie dostajesz od 300 konnych aut, temat o moście do tuningowego silnika, piszesz jak byś przynajmniej przy przeciętnym starcie jadąc po bułki miał wykręcić taunusowy most jak ręcznik po praniu a pod maską masz Pinto które fabrycznie miało 100 koni i pewnie większość posiadaczy ma u siebie mocniejsze a mostów jakoś nie po ukrecali.

Oczywiście żeby nie było ja nie wątpię w to że z Pinto można wyciągnąć wiele i że to rozwojowy silnik, ale żeby nie odstawać nim od 300 konnego auta o podobnej masie to już byłby wyczyn a zmiana kosza mostu raczej nie pomoże w tym żeby takowe moce poganiać

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem wypowiedzią ale zawsze mnie raziły takie opowieści bo troszkę jednak coś tam w życiu ugryzłem w temacie dłubania przy fordach. Fajnie że wolisz mieć taunusa niż jakieś Ameryki ale nie wprowadzajmy podejścia jak na stronach aut z USA że będziemy robić foto stojącego przed nami auta o mocy 3x większej i opisywaniu co by to nie było gdyby pas obok był wolny... Nie każdy chce się ścigać czy ma na to ochotę ,ale zachowanie zdrowego rozsądku wobec potencjalnego przeciwnika jednak byłoby kulturalne

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-31 16:00:14 /


a ja się pytam: skąd Ty jeszcze etylinę bierzesz??? ;)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-31 21:43:06 /


Nic się nie obrażamy itp , ja nie pisalem choć może to jakoś z kontekstu wynikło że tam się strasznie ścigam , nic z takich rzeczy ,poprostu miło czasem popajacować na światłach przy innych fajnych furach , ja nie mam syndromu wygrywania na 1/4 czy innych , caly temat byl i jest o tym że jak się zepsuje obecny most to do niego się już części nie robi a robi się do atlasów więc chce sobie taki na zapas przygotować ale w konfiguracji najbliższej upalaniu a nie dużych prędkości przelotowych , i tyle w sumie a czy to pinto ma 100 koni czy bedzie mieć troszle więcej to się zobaczy za jakiś czas i to naprawde tyle :)
Co do etyliny to poprostu skróty myślowe ;p

Tweed / 2021-06-01 15:12:53 /