Konkretnie:
Silnik 2.9 EFI 12V 145KM dwie sondy lambda, skrzynia manualna.
Wiązka wedle schematów Trójkąta (dwókrotnie sprawdzona).
Komputery:
EFI-VM111 86GB-12A650-B2A (DARK GREEN)
- Błędy: 36, 32, 52
EFI-SD101 88GB-12A650-HB (WHITE)
- Błędy: 31, 67, 52, 84
Nowa pompa paliwa elektryczna, ciśnienie na listwie, zmierzone takim czymś do pompowania kół ze sprężarki ok 2,5 Bar - możliwe, że niedokładne.
Uwagi wstępne:
- silnik zapala
- iskra jest
- paliwo jest (mokre świece, żarówka podpięta zamiast wtryskiwacza błyska)
Problemy:
- silnik gaśnie zaraz po tym jak zapali
- dodanie gazu - silnik gaśnie
- niedadanie gazu - silnik gaśnie
- szybkie dodawanie odejmowanie gazu - silnik pracuje bardzo nierówno, strzela
- odjęcie gazu po powyższym - silnik zaczyna równo pracować (2-3 sekundy) i gaśnie
Help?
PS. Już ze dwa miesiące z tym walczę i nie mam już pomysłów :(
PS2. Regulator liczby oktanowej i wolnych obrotów - tam idą trzy kabelki, wszystkie u mnie wiszą w powietrzu, ale z tego co czytałem to tak to ma być?
Konrad vel smasher / 2006-11-26 19:26:20 /
Zmieniałeś wtryskiwacze?
Mysza liil (EM) / 2006-11-26 19:40:34 /
:) Trójkąt - dobrze
dwókrotnie - nie bardzo dobrze :)
RAV :) / 2006-11-26 21:26:39 /
Tak niby głupio ale pachnie złą kolejnością zapłonu napewno jest git??
Kolejność to 1-4-2-5-3-6 pierwszy gar z lewej strony od strony przodu auta.Każdy kolejny to następny w długości wału korbowego a nie po stronie. Sprawdź w garażu.
Jesli jest ok to wykręć świece i sprawdź czy na każdym spręża i zasysa możesz to nawet palcem zrobić niech ktoś go kręci i sprawdź to mniej więcej wykluczysz mechanikę.
Wtryski łatwo sprawdzić wystarczy że wyciągniesz cała listwę wtryskiwaczy i na kablu daj napięcie powinny cykać wszystkie to tak najprościej.
Plus na wtryskach jest dobry? z tego co wiem można go zmostkowac dla wszystkich.
Nic więcej nie przychodzi do głowy.
Henry F / 2006-11-26 22:11:19 /
a na palec rozdzielacza patrzyłes w która sie kreci? ale to raczej nie to, pioterk pck pomylił i na 2 garki smigał :)
Mysza: Nie zmieniałem wtryskiwaczy, wszystkie "cykają" a każda świeca jest mokra. Zastanawiam się czy nie spróbować go odpalić mimo wszystko na mieszance benzyny i płynu do czyszczenia wtryskiwaczy, ale nie wiem czy to coś zmieni.
RAV: Dziś zwątpiłem, postanowiłem wyeliminować wszystko. Jak wiadomo człowiek najczęściej zawodzi.
Henry F: Przewody WN są podpięte w prawidłowej kolejności, na każdym cylindrze jest spręż. Co do wtrysków - j.w..
cOke: Czasem coś załapie i wkręci się na 2500-3000 wtedy pracuje na wszystkich sześciu jak dla mnie.
Zastanawia mnie to, że odpuszczając mu gazu, gdy schodzi do niskich obrotów (do zera), zaczyna równo pracować. Może coś z aparatem zapłonowym?
Nie mam pomysłów już co jeszcze mogę sprawdzić tak na prawdę. Za wszystkie, nawet te najprostrze pomysły będę wdzięczny.
Zapomniałem dodać, że świece i przewody WN nówki sztuki.
Konrad vel smasher / 2006-11-26 23:29:57 /
A jeszcze mi tak coś przyszło do głowy:
Jak jest na listwie paliwowej ten podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa (taka puszeczka z której jest powrót paliwa do baku, oraz wężyk od podciśnienia podpięty), to podczas pracy pompy paliwowej (np. po przekręceniu kluczyka przez kilka sekund) paliwo powinno sobie wracać do baku?
Słyszę, że paliwo tam szumi w tych przewodach, więc wraca na bank.... Może ten regulator ciśnienia coś szwankuje i w sumie się to objawia tym, że dostaje na wtryski za małe ciśnienie?
Ciśnienie sprawdzałem na włączonym zapłonie po tym, jak pompa paliwa się zatrzymała.
Jeśli to głupie pytanie, to wybaczcie - późno już, a ja za dużo o tym wszystkim myślę : )
Konrad vel smasher / 2006-11-27 00:49:11 /
podepnij na stale manometr do ukladu paliwowego bedziesz mogl obserwowac co sie dzieje przy prubie odpalenia
MichałPoznań / 2006-11-27 15:51:16 /
Nie dysponuję takim, ale może uda mi się coś załatwić do weekendu. Ten co mam musiałem mocno docisnąć, żeby w ogóle coś zmierzył.
Konrad vel smasher / 2006-11-27 15:57:37 /
A on chodził w ogóle? może trzeba odpowietrzyć listwe paliwową choć winien to sam niby robić jest taki wentyl jak samochodowy na listwie wtryski powietrza raczej nie puszczą tymbardziej że są na dole ale to tylko gdybanie.
Albo koeljność dawkowania wtryskiwaczy?? choć wiązka jest w jednym ustawienieu to można się kopsnąć zamienić np.2 z 5??
Henry F / 2006-11-27 18:48:14 /
Henry F: Wiązkę od wtryskiwaczy, czujnika temperatury cieczy chłodzącej, regulatora wolnych obrotów i temperatury cieczy chłodzącej do wskaźnika mam tak jak była oryginalnie - jest spinana z resztą wiązki silnika kostką, więc tego kawałka nie zdejmowałem.
Co do tego, czy on chodził w ogóle - człowiek od którego brałem ten silnik zarzekał się, że przyjechał na nim z Niemcowni.
Zastanawiam się co minimalnie musi być podpięte w ogóle, żeby silnik odpalił, a właściwie co nie. Sondy lambda można odpiąć, bez nich raczej pójdzie. Odłączenie komputera spowoduje brak sterowania wtryskami i kątem wyprzedzenia zapłonu jak mniemam, ale iskra chyba powinna być? Więc jakby psiknąć mieszanką paliwowo powietrzną w kolektor ssący, to powinien zapalić, nie? (Jak na gazie niemal, z tym, że u mnie gazu ni ma i nie będzie). Pytanie co mi da sprawdzenie tego...
Konrad vel smasher / 2006-11-27 19:29:59 /
ale kombinujesz, sprawdz paliwo, czy pompa daje dobre ciśnienie,
pompa ma dawac ponad 5barów bez przepływu, a regulator ciśnienia ma to redukowac do 2,5 bara,
suma sumarum pompa minimum 2.5 bara jak masz od jednopunktu to daje ok 1-1,5 bara i silnik nie odpali :(
A może masz ropę w baku:)))) SORY:((((
zapek??? !G.O.P! / 2006-11-27 21:07:02 /
Jeżeli chodzi o mnie, to ja stawiam na ciśnienie paliwa.
Od czego ta nowa pompa i jakie daje ciśnienie?
Piszesz, że po przekręceniu zapłonu pompa parę sekund pracuje - a u mnie to jest jedna, góra dwie sekundy.
Pompę mam firmy MTM dedykowana m. in. do Scorpio 2.9. Nówka sztuka prosto ze sklepu. Postaram się w weekend zmierzyć porządnie to ciśnienie na pracującym silniku (z tego zaworka na listwie) oraz ciśnienie jakie daje sama pompa.
Co do czasu pracy po przekręceniu kluczyka, nie mam zegarka w głowie, pompa robi bzzzzzzz i już : ]
Konrad vel smasher / 2006-11-29 14:57:04 /
sprawdź jescze czy nie jest zamienione zasilanie z powrotem. nie wiem co się wtedy dzieje bo nie miałem nigdy czasu na takie zabawy :)
Nie jest :]
Konrad vel smasher / 2006-11-30 09:38:52 /
u nas na poczatku gasł po puszczeniu rozrusznika i wyszlo coś chyba z modułem zapłonowym ( trzeba bylo kabel od rozrusznika na stale połączyć z 12 voltami ze stacyjki ) i po puszczeniu kluczyka juz niby chodził. Po zmianie modułu juz zapala bez 12v na wejsciu do moduły zaplonowego od rozrusznika ale dalej jakos źle chodzi. A monemtr to w miejsce tego wentla do odpowietrzania wkrecałes czy jak?
Wie ktoś może jaki tam jest gwint ,żeby kupić jakies coś coby tam sie dalo wkręcić?
robs / 2006-12-03 12:05:10 /
Wnioski po weekendzie:
- Kompresja na każdym z cylindrów jest niecałe 9 atmosfer (atmosfer, bar?).
- Podczas pracy silnika ciśnienie paliwa na magistrali ma 3 bar.
- Po zmianie cewki - nic się nie zmieniło.
- Po zmianie aparatu zapłonowego i przewodów WN - nic się nie zmieniło.
- Po zmianie sterownika na 90BG-12A650-AA - nic się nie zmieniło.
- Świece są czarne.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
robs: Ciśnienie paliwa na listwie zmierz zwykłym manometrem takim do kół.
Konrad vel smasher / 2006-12-03 21:29:07 /
Wyglada na to, ze sie zalewa.... Albo za duzo paliwa (moze przedostaje sie podcisnieniem od regulatora cisnienia paliwa do kolektora ssacego - wspominalem o tym wczesniej), albo za malo powietrza (szmata w dolocie? no co, po operacjach tez zostawiają..., moze zapchany wydech). Sprobuj wykrecic swiece, osuszyc, wyczyscic, odłączyc pompe paliwa lub wtryski i cewke, pokrecic silnikiem zeby wypluł benzyne z cylindrow. Wkrecić czyste swiece, wlaczyc paliwo i palić.
Mysza liil (EM) / 2006-12-03 21:52:56 /
albo odwrotnie i wtryski zsyfione, - nafta lub injection kliner na noc do magistrali i jazda :p
mam nadzieje że nie montowałeś katalizatorów
mario75 / 2006-12-03 22:15:22 /
No to odłącz paliwo i zobaczy czy chodzi na samostarcie :) Chociaz lepszy jest zmywacz do tarcz hamulcowych, mniej detonacyjny ;)
Mysza liil (EM) / 2006-12-03 22:17:51 /
Wtryskiwacze robią psik psik jak ze strzykawki z igłą. Prawdopodobne zatem, że się zalewa biedaczek, ale czy aż takie problemy taka głupota może stwarzać?
No i pytanie co z tym zrobić?
Konrad vel smasher / 2006-12-04 15:30:42 /
witam
wymienic zawor cisnienia paliwa(tak to sie nazywa?:),albo wtryski, wtryski maja rozpylac mgiełkę beny a nie robic "psikpsik" ja ze strzykawki
pzdr.
markokrk / 2006-12-04 16:33:40 /
<b>Rozwiązanie:</b>
Wszystkiemu winne wtryskiwacze - leją. Dziś założyłem pożyczone i jak ręką odjął.
<b>Podsumowując:</b>
Jeśli świece są czarne,
zapłon zachowuje się dziwnie,
silnik nie chce zapalić...
SPRAWDŹ WTRYSKIWACZE!
Wszystkim, którzy starali się pomóc, serdecznie dziękuję.
Konrad vel smasher / 2006-12-09 19:37:06 /
Wymontowałem listwę wtryskiwaczy i jak podaję napięcie 12V na wtryskiwacz, to nie ma żadnej mgiełki, tylko jest "efekt strzykawki" - jak to Kolega Konrad trafnie nazwał. Jak wtryskiwacz ma napięcie to leje cieńkim strumieniem dopóki jest zasilany. Wszystkie 12 wtryskiwaczy (6 z silnika i 6 zapasowych) właśnie bierze kąpiel w mieszance 1:1 (benzyna + injection cleaner firmy STP). A teraz pytania:
Czy długość impulsu 12V ma jakieś znaczenie przy sprawnym wtryskiwaczu? Tzn. czy ta mgiełka będzie przez cały czas podawania napięcia?
Czy do testów mogę podłączać wtryskiwacz bezpośrednio do pompy, czy lepiej przez reduktor ciśnienia? Pytam, bo montowanie 6 wtryskiwaczy na listwę to cholernie uciążliwe zajęcie :D Może ktoś ma jakis fajny patent na sprawdzanie wtryskiwacza pojedyńczo?
Podczas czyszczenia wtryskiwacza warto wymienić sitka (filterki) Są to kubkowe wkładki od strony listwy. Wszystko jest na fotach.
Mysza liil (EM) / 2006-12-14 13:53:56 /
Mysza: Gdzie można dostać taki zestaw naprawczy na gwałt? Jeśli chodzi o o-ringi to mam ich nadmiar, ale potrzebuję tych filterków i "pintle cap"-ów.
Czy ktos mi może powiedzieć czy były jakieś różne typy wtryskiwaczy do 2.9 EFi 12v?
Nabyłem właśnie używki i ku mojemu zdziwieniu różnią się one nie tylko kolorem (moje są białe, a te kupione brązowe) ale także budową szyjki, która wchodzi w listwę. Białe mają krótszą szyjkę, ale jeden i drugi wtryskiwacz jest ogólnie na długość identyczny.
też spotkałem kilka typów. w zależności od rocznika. ale do tej pory działały zamiennie bez problemów
Trójkąt / 2006-12-14 22:47:10 /
Ja przeważnie widywałem zielone wtryskiwacze w 2.9 Co do wyzej wspomnianych zestawow, to na ebayu są napewno. W polandzie chyba taniej zdobyc sprawne wtryskiwacze.. niestety...
Mysza liil (EM) / 2006-12-14 23:49:53 /
ostatnio montowałem czarne od 2,8 efi do 3,0 aerostar i jeździ.
granadziarz_3M / 2006-12-17 16:50:37 /
Ja w 2,9EFI mam brązowe,bez problemu.
I jak tam Rayo po czyszczeniu wtryskiwaczy, pomoglo to cos?
pozdro
szecho / 2006-12-27 23:13:29 /
nie zaszkodziło! :)
ale i nic nie pomogło
Temat trochę się "rozlał" na parę innych wątków, np. ten:
http://www.capri.pl/forum/82368#183635
Teraz chcę wykluczyć zwarcie/przebicie/padniętyprzewód w wiązce od wtrysków, EBJ-a i TPS-a. Potem lecą zegary, aparat zapłonowy i wypieprzam w międzyczasie instalke gazową, bo i tak na niej nie jeżdżę.
Więcej podejrzanych nie mam...:/
podepnę się tutaj
mam taki problem, (2.9efi) niezależnie czy na gazie, czy na benzynie, po wciśnięciu sprzęgła
obroty strzelają w górę, zawsze do 2 tys. i tak sie zatrzymują.
czyli jadąc na luzie 100km/h mam 2 tys
pomaga jedynie przekręcenie kluczyka w czasie jazdy, wtedy obroty wracają na swoje 900 i przez kilka zmian biegów jest ok, az do następnego razu.
wyczysciłem silniczek wolnych obrotów i raczej nie pomogło.
gdzie jeszcze zerknąć??
rastapozdro
Rasta: Dioda, trochę przewodów i test kompa. To na początek! Potem potrzebny jest dobry multimetr i literatura (tu mogę pomóc). Inaczej 2.9 nie przeskoczysz, takie jest moje zdanie.
Jakiego koloru powinny być wtryskiwacze do 2.0 efi?
Czy można zastosować wtryski od 2.9 w właśnie 2.0?
Wiem, że mają różne wydajności... ale do 2.9 mam 12 sztuk wolnych, a od 2.0 ani jednej...
Curtis_Capri / 2017-09-26 21:02:13 /
Teoretycznie będą bardziej wydajne. Zapakuj cztery i zobaczysaz co będzie :D
No raczej mniej wydajne. Jak podzielisz pojemności przez liczbę cylindrów, to wychodzi, że jeden cylinder z 2.0 pinto ma większą pojemność niż jeden cylinder z 2.9 v6. I w tabelach jest to samo - wtryski z 2.9 mają mniejszą wydajność.
Curtis_Capri / 2017-09-26 21:38:18 /
Wrzuć na próbę 4 od 2,9 i spbacz co będzie. Co Ci szkodzi?
granadziarz_3M / 2017-09-26 23:13:31 /
Taki problem w 2.9 12V: Odpinając dzisiaj wężyk podciśnienia z MAP sensora wylało mi się z niego paliwo :/
Czyżby walnięta membrana regulatora paliwa ? Czy jest jakieś inne miejsce gdzie paliwo może mieć kontakt z układem podciśnienia ?
Trop dobry, to jedyne miejsce w układzie podciśnienia gdzie paliwa w formie płynnej jest w dużych ilościach.
Trójkąt / 2017-11-23 15:39:10 /
Mam pytanie. Zostawić listwę wtryskiwaczy tą blaszaną? Czy wymienić na aluminową? Ona pasuje p&p czy jakieś przeróbki będą potrzebne?
mishq (Mateusz G.) / 2023-01-19 17:11:39 /
Zostawiając metalową masz ladniej zrobiony dolot powietrza bo jest jedno łączenie kolektora i jedna uszczelka, łatwiej zrobić porting.
Mysza liil (EM) / 2023-01-20 00:12:31 /
To dobrze bo miałem brać tą alu ale wczoraj zdjąłem wtyczkę od pierwszego wtrysku i nie jest stopione więc ta listwa się nadaje do użycia.
mishq (Mateusz G.) / 2023-01-20 08:47:28 /
Do aluminiowej listwy górna cześć kolektora jest niższa.