Silniczek 2.8V6... (ponoć "i", ale to nigdy nic nie wiadomo). Kolektor z gaźnikiem mam od 2.3V6 114PS. I mam problem, bo nie da rady znaleźć w katalogu uszczelki głowic do 2.8 z takimi kanałami wodnymi jak mam w głowicy (foto). Tzn ja właśnie w uszczelkach większości tych kanałów nie miałem (rdzawy nalot). No i ponoć uszczelki od 2.6V6 idealnie pasują do moich kanałów wodnych... jak sprawdzić z jakiego silnika mam głowice, czy gdzieś na głowicach powinny widnieć jakieś oznaczenia? O ile wyższe sprężanie będę miał zakładając, że głowice w moim 2.8 są od 2.6, czy będzie to zdrowe dla silnika? Jakiej wielkości zawory są w głowicach od 2.6 (większe, mniejsze, czy takie same jak w 2.8)? Może ktoś wie gdzie da się zakupić uszczelki głowicy pasujące do moich głowic (kanałów wodnych)? Pozdroxy
Wroniasty / 2006-11-25 15:19:48 /
na głowicy masz odlane oznaczenia (literami)
Jednak uszczelka od 2.6 nie pasuje pod kanały... teraz to już kompletnie zbaraniałem i nie wiem co dalej...
Wroniasty / 2006-11-25 15:38:46 /
W uszczelce nie wszystkie kanały wodne są otwartę a z racji wieku mogą wyglądać jakby były otwarte tylko że rdza albo poprostu rozwalone biegiem czasu.
Zmierz średnice zaworów w głowicach to się dowiesz jaka głowica.
2.8 jakie ma nie wiem.
Henry F / 2006-11-25 17:33:10 /
Dokładnie - to, że masz tyle otworów w glowicy, nie znaczy, ze każdemu ma odpowiadać otwór w uszczelce:)
Bartuś / 2006-11-25 17:42:23 /
A dlaczego nie wszystkie sa otwartę??? bo inaczej zaburzony byłby obieg wody między blokiem a głowicą, są jedynie dziurki do wyrównania temperatu chyba mniej ale bardziej do odpowietrzania się układu wodnego całego silnika pomijając chłodnicę.
Henry F / 2006-11-25 17:59:23 /
Czyli to nie wszystkie kanały mają być otwarte? Tak jest prawidłowo? A niektóre mają mieć tylko malutką dziurkę? Może coś na ten temat powiedzieć, ktoś mający pojęcie o silnikach... Mysza, Trójkąt, Granadziarz, Pająk, etc, etc?
Wroniasty / 2006-11-25 18:16:24 /
Tez jak sciągałem starą uszczelke nie wszystkie były otwarte ;-)
MikeB4 / 2006-11-25 22:37:18 /
U mnie w 2000 i 2300 tak samo. A poza tym co to za problem wyciac dodatkowe otwory w uszczelce?
pmx (wiewior;) / 2006-11-26 00:59:52 /
problem to sie dopiero po wycieciu pojawic moze jak woda bedzie zawracala kolo 1 i 4 cylindra a teszta sie zgrzeje. dziurki sa po to nie wszystkie zeby obieg byl przez caly silnik a nie najkrotsza droga-tak ma byc!
"Czyli to nie wszystkie kanały mają być otwarte? Tak jest prawidłowo? A niektóre mają mieć tylko malutką dziurkę? Może coś na ten temat powiedzieć, ktoś mający pojęcie o silnikach... Mysza, Trójkąt, Granadziarz, Pająk, etc, etc?"
Kurwa nie trzeba mieć pojecia o silniku żeby zrozumieć o co chodzi z kanałami i uszczelką a jak ktoś wycina otwory w uszczelce "bo mu się wydaje" to jest matoł i tyle :P
Woda musi krążyć obiegiem w silniku tak aby ciepła woda nie stała w głowicy i się nie gotowała krócej żeby chłodziła,obieg wymusza pompa wirnikowa napędzana paskiem prawda ale woda musi krążyć jednostajnie a nie jak sobie chce i jaką mańką chce stąd kanały są pozamykane przez uszczelkę (ale nie wszyskie jak widać i chyba widac po co),na krótkim obiegu woda gorąca jest usuwana z głowicy i kieruje się do bloku silnika zatacza dosłownie dokładnie koło następnie po otwarciu termostatu już ta BARDZIEJ gorąca woda w głowicy, z głowicy idzie do chłodnicy i ot cała magia czy może się mylę?
Paradokslanie silnik chłodzony wodą to nie jest dobre rozwiązanie dla wydajności silnika konkretniej sprawności ale stał się najpopularniejszy bo jest cichy własnie przez wodę i zasadniczo chłodzenie cylindrów nie jest potrzebne,najbardziej po dupie dostaje głowica. Ale silnik chłodzony inną metodą ma inne parametry rozszerzalności elementów pracującyh bla bla bla
Henry F / 2006-11-26 15:17:20 /