logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Jak to właściwie jest z automatem C3??

Jak to właściwie jest z automatem C3??

Zastanawiam się poważnie nad kupnem skrzyni C3 do swojego 2.0OHC, ale czytając forum dochodze do wniosku że to bardzo awaryjna skrzynia, czy mam racje? czy jestem w błędzie? prosze o opinie użytkowników i rozwianie mojej niepewności.
Jeszcze jedno, zastanaiam sie jak mój OHC będzie sobie radził z automatem(w przyszłości i tak zamierzam wymienic silnik na V6 ale do tego jeszcze długa droga)
Mam propozycję sprzedaży skrzyni z całym osprzętem za 400pln czy to dobra cena?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 18:37:49 /


To wcale nie jest awaryjna skrzynia, to strach przed automatami. Problem polega na tym, że skargi na forum dotyczą zarżniętych egzemplarzy C3, przeważnie z ogromnymi przebiegami, złą konserwacją, bez wymian oleju, etc. Swiadomość w latach 80 i 90 w Polsce jak postępować z takim orientalnym wtedy wynalazkiem była pewnie bardzo nikła.
Ja ze swojej skrzynki jestem zadowolony, i od czasu jak ją mam podsłyszałem wiele pozytywnych opinii i tylko jedno wymaganie - kontrola ilosci i jakości oleju, nie szarzowanie na nierozgrzanym oleju.
Gdyby się jednak zapsuła nie trudno o części lub o kupienie drugiej używanej całkiem tanio - jest coraz więcej używanych egzemlarzy, bo wszyscy zakładają manuale ;)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 18:58:41 /


skrzynia jest bardzo mocna i bezawaryjna.. ale pod warunkiem ze nie ma pół miliona km przebiegu, i była odpowiednio serwisowana podczas eksploatacji.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 19:01:51 /


hehe a jak z długością skrzyni? mam w tej chwili 4biegowego manuala, czy po wymianie na C3 niebęde musiał przerabiać czyt. skracać wału?
Co do opini o automatach to zgadzam się że to taki stereotyp ale poprostu chce się upewnić że skrzynia jest ok i że niebęde miał na dzieńdobry potrzeby kompletnego remontu, a co do wymiany filra oleju i samego oleju w skrzyni to ma sie rozumieć że jesli jest napisane że co tyle i tyle trzeba wymienić to bede wymianieł:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 19:02:41 /


Mój automat bezawaryjnie i praktycznie bezobsługowo od 3 lat zaraz po kupnie wymiana kilku uszczelek filtra (chyba) i oleju oczywiście. A robie na tym około 30000 km rocznie. A zapomniał bym smiga to to z 2,8i i niestety nie mam zbyt lekkiej nogi;). Jedyne co to od kiedy go mam wsteczny załącza się z około 2 sekundowym opóźnieniem nie wiem co to ale nie wpływa na komfort no i ciupe szarpie jak zmienia pow 4000 rpm ;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 19:17:44 /


wał do automatu jest dłuższy z tego co pamietam, a wiec raczej podejdzie wał od zwykłej, po prostu mniej wejdzie w tulejke.
Ja przyłaczam sie do opinii poprzedników. Dobra C3 to swietna skrzynia, która niejednego zadziwiła i zadziwi jeszcze swoja kultura pracy i bezawaryjnością.
Natomiast ja widze (jako użytkownik) jej wady gdzie indziej:/ A mianowicie DUZO wieksze spalanie no i niestety chałas. Jazda powyżej 120-130 robi sie deko nieprzyjemna, bo obroty silnika sa troche duże:/

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 19:18:58 /


chodziło mi oczywiście o hałas;-) a co do ceny to 400 za komplet jest cena do zaakceptowania, aczkolwiek 300 byłoby bardziej na miejscu, w końcu to C3:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 19:24:33 /


Wteczny powinien się załączać z opóźnieniem. Pozwala to włączyć programy D, 1 i 2 z pozycji P bez załączenia wstecznego i wykonania niekontrowanego skoku w tył :p

Ja na razie wymieniłem zimering, olej z filtrem i jestem zadowolony. Komfort niesamowity, biegi zmieniają się mięcutko. Fakt przy 120 km/h jest dokładnie 3'500 min^-1 więc zaczyna być słychać silnik ale jak jest to 2,8v6 jest to tylko pozytywem. Zwiększone spalanie... no ale przecież granada nigdy nie była optymalizowana pod tym kątem :))

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 19:33:00 /


Dlatego nalezy zastosować a4ld - przebiegi na ogół dużo niższe, posiada nadbieg i lockup, co zmniejsza zarówno spalanie jak i obroty silnika w trasie. Niestety jest trochę mniej wytrzymała, ale za to powinna być bardziej dostępna (sierra, scorpio). Tutaj niestety bez skracania wału się nie obejdzie i łapa trochę nie pasuje.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 19:33:24 /


No ja juz teoretycznie mam kupiona a4ld jest jeszcze w scorpio 2,8 ale właśnie przez ten nadbieg i lock up wkładam ją do grani w niedalekiej przyszłości. Licze na spadek warkotu i spalania;) No i najważniejsze nie bedzie tego brzydkiego T zamiast drążka i będzie śliczny drewniany lewarek;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 19:41:33 /


Przeciez to T jest piekne!!! ja nie narzekam na moja skrzynke

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 19:46:48 /


Batoon nie jednego laczka usmazył, a ile felg zmniejszył? za pomoca tej skrzyni, takze wytrzymała chyba jest, fakt nadbieg by sie przydał, ale i tak nie jest tragicznie, a co do hałasu to polecam podgłosić muze ;) albo wyłączyć ja w ogóle wszak V6 wydaje piekne dźwieki przy tej skrzyni, polecam.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 19:49:07 /


hehe dzięki takich odpowiedzi własnie potrzebowałem, teraz tyko czekam na kaskę i kupuje ja, wymienie olej i filtr oleju powinno być git, czytałem na fotum że powinno się lać olej ATO czy jakaś podobna nazwa, mam wiec pytanie czy ten olej jest bezproblemowo dostępny? pewnie zaleje minerala żeby niebawić się potem z uszczelnianiem skrzyni(bo półsyntetyki i syntetyki wiadomo ze czyszczą i potrawią rozszczelnic niejeden silnik czy szkrzynię)

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 20:45:11 /


ATF. do tej skrzyni im gorszy olej tym lepszy:) mozesz śmiało lac najtańszy HIPOL ATF, po ok 14zł za litr.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 20:55:46 /


A4ld też może zadziwić przebiegami,pod warunkiem że zachowamy pare ważnych zasad:po pierwsze owerdriwe służy do jazdy na trasach,poprostu to nadbieg strasznie obciąża mechanizmy skrzyni,szczególnie sprzęgło jednokierunkowe wysokich biegów.W miście lepiej jeździć na pozycji 3.To samo dotyczy ciągania przyczep.Dobrze jest też dołożyć dodatkową chłodnice oleju,jak ktoś ma ciężką noge.Pozatym a4ld ma tłoki taśm hamulcowych wykonane z gorszego materiału niż C3,z czasem twardnieją one i powodują ślizganie się taśm po bębnach,co nieuchronnie prowadzi do zniszczenia skrzyni.Najlepiej kontrolować ich stan co kilka lat,koszt nowych to około 120zł.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 21:04:38 /


a jak jest z holowaniem i skrzynia automatyczną? jesli padnie w trasie to jedyna opcja laweta?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 21:09:38 /


Do poruszania się po mieście bardzo wygodna, trochę gorzej na trasę ( obroty). A jak się zapnie bieg na 1 to mozna zrobić całkiem dużo - spora dynamika no i pierwyszy bieg tak do 70km/h!!! Jest jeszcze mocny wariant dla hobbysty - A4LD na podzespołach C3.

mtango / 2006-11-02 21:15:03 /


ja 99% czasu za kółkiem spedzam w mieście, dlatego tez automat:D, pozatym narazie zawiecha niepozwala mi przekraczać 140km/h a jak z tym holowaniem?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 21:18:26 /


holowanie tylko na małe odległości (do 10-20km) z prędkością do 40km/h. jeśli chcemy szybciej i dalej to trzeba odkręcić wał napędowy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 21:19:03 /


a tak z czystej ciekawości to co się może stac podczas holowania samochodu z automatem?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 21:23:53 /


może się "spalić" skrzynia. jak nie pracuje silnik to skrzynia nie ma smarowania, tarczki pracują na sucho.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 21:59:25 /


wystarczy wozić klucz 15 i podnośnik ;-) wtedy w razie holowania mozna odkręcić wał .......

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 23:08:15 /


dla tego w mojej a4ld overdrive bedzie włączany oddzielnym przyciskiem (tak jak 100% szpera:D) i nie bedzie problemu z nadmiernym zużyciem elementów. W mojej rodzinie zaraziłem wszystkich automatami... mój ojciec maniak szwecji śmiga saabem 9000 z bardzo fajna 4 biegową skrzynką, która totalnie inaczej pracuje niż C3 ale to chyba elektronika;) a teściowa (tfu) pomyka golfem II 1.8 za 3 biegowym automacikiem ... te 90 km zawija asfalt z tą skrzynką... normalnie masakra... a poza tym miałem volvo 244 2,1 z automatem made in GB i robiłem kapitalke skrzyni... trwało długo ale nie było drogo 500 zł w roku 1997... A teraz anegdota:D ojciec mój siedział długo w usa śmigał tam automatem a jak był w domu to chciał sie koniecznie moją skodą 136 R śmignąć:d więc : wcisnoł hamulec;) przekręcił kluczyk a gdy silnik zapalił trzymając hamulec usiłował włączyć D w manualu;) śmiechu było sporo:D Ostatnio to samo trafiło mi się w służbowym tranzicie zapomniałem o sprzęgle;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 23:25:34 /


MikeB4 15 musze kupiC, lewarek mam od zawsze ;)

pozdrawiam

Marek W - Bytom Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 23:51:00 /


tak z tym lewarkiem dobra rzecz, a klucze zawsze mam w samochodzie;D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-03 00:19:30 /


mtango, możesz rozwinąć temat A4LD na podzespołach C3?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 09:49:20 /


Dlaczego uszkodzisz na holowaniu C3 na sucho?
Automat jest lozyskowany na panewkach i uszczelniany pierscieniami zeliwnymi, czyli holujac sobie na zgaszonym silniku mamy:
->brak napedu konwertera
->nie pracuje pompa oleju
->brak cisnienia w ukladzie
->brak filmu olejowego na panewkach
->brak smarowania tarczek i koszy sprzeglowych
->rozpier... skrzyni.

Mozna holowac nawet tysiac kilometrow, ale:
- pompa oleju musi pracowac
- skrzynia musi byc sprawna
- polozenie N
- nie przekraczac dopuszczalnych predkosci holowania

no i tyle.

Kriss_MustangII / 2006-11-03 10:05:41 /


Jezeli chodzi o graty i tuning tej skrzyni to raczej podpasuja od C4 . Zreszta wszystko opisane w tej sprawie jest w manualu "how to .....SOHC" . ktos mial go na swoim ftp.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 11:09:36 /


jezdze na C3 w capciu juz rok. C3 sprawuje sie bez zadnych problemow. Obroty faktycznie sa wysokie jak sie cisnie, ale dzwiek V6 przy 6 tys jest niesamowity :). Jeden tylko problem to to ciagle hamowanie, hamowanie, hamowanie. Musisz sie na to przygotowac :) No i srednio automat daje rade na PC :) Za to w korkach miodzio...

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 11:14:53 /


Sredno sie nadaje na PC aaaaaaaaaaa . Jak mozna tak mowic ..

Proponuje spojzec jak sie sprawowal automat na PC 2005 w granatniku z 2,8 na gazniku , i przemyslec swoja wypowiedz :D


Co do hamowania to prawda :P

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 11:22:19 /


Ja tam nie narzekam na A4LD ;) W granatniku działa jak trzeba. Coprawda na PC zdarzyly sie jej "drobne" zawieszki ale i tak była dzielna. Teraz została wymieniona na inną A4LD, gania jak trzeba.

Mysza liil (EM) / 2006-11-03 11:43:08 /


gartow z C4 nie wladujesz do C3 i odwrotnie. sa poprostu zupelnie inne. To samo z C6.

A jak tuning c3 to najprosciej wstawic C4, jest duzo mocniejsza.

Kriss_MustangII / 2006-11-03 12:15:44 /


powertune wisi np. u mnie na ftp

ftp://ftp.capri.pl/user/mikeb4/Capri/

sam jeszcze nie miałem czasu poczytać :-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 12:15:50 /


Obi, pewnie ze sie da :) wszystko sie da, ale ja nigdywczesniej automatem nie jezdzilem i na owalu mialem duze problemy, z pewnoscia jest to kwestia umiejetnosci. Z drugiej jednak strony jest jakis powod dlaczego wysigowe samochody maja manualne skrzynie :) Tak czy siak respect za wynik na PC Grandzi z automatem :)

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 12:25:44 /


wyścigowe tak, ale w USA automaty maja tez w samochodach ścigających się na 1/4mili (nietrzeba wcześniej redukowac przez zakrętami:P) co do hamowania? chodzi wam o to że trzeba wciskac pedał bo silnikiem nieda rady hamować? heh ja niestety silnikiem ostatnimi czasy nie hamuje bo skrzynia zczynała strasznie wyć przy takim manewrze

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-03 12:45:48 /


Co do czesci od C4 to pasuje kosz na tarczki , tasma i cos jeszcze . Niestety niemoge znalesc tego opisu. A wiem ze dziala bo juz jedna taka skrzynia jezdzi w granadzie po takich zmianach.


Jazda z automatem bardzo prosta jest :D, pedal do podlogi i do konca nie odpuszczasz :P


Co do automatow to faktycznie amerykanie dosc czesto stosuja w pojazdach na 1,4 mili .

A co do zatrzymywania sie , jak masz sprawne hamulce tyl i przod to bedzie wszystko dzialalo poprawnie.


ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 12:54:58 /


hehe hample mam ostatnio robiłem :) mam jeszcze pytanie jak jest z dojściem do wlewu oleju czy mozna go zmieniać po wsadzeniu skrzyni czy najlepiej przed?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-03 13:00:21 /


Wlac to nie problem , problem jest go spuscic tak zeby sie nie wylal na ciebie :D.

Generalnie niema czegos takiego jak korek spustowy , i do tego trzeba zdjac skrzynie . Wlac mozna przez rurke do sprawdzania ilosci oliwy w skrzyni.


ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 13:05:30 /


ja korek spustowy wspawałem :)) mniejwięcej po 3 prysznicu olejowym przestało mnie to bawić :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 13:45:02 /


Obi,
Ktory z koszy niby pasuje?
tarczki owszem, ale nic wiecej.

Kriss_MustangII / 2006-11-03 15:06:46 /


Jak sie ogarne z czasem , to ci dokladnie powiem . Teraz troche go niemam , postaram sie wieczorkiem poszukac.

Ale jezeli dobrze pamietam , to wlasnie ten w ktorym tarczki siedza .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 15:12:01 /


tyle że w tych małych skrzyniach, przy upalaniu to najczęściej ukręca się wałek napędzający od strony konwertera (ten długi, cienki). Przy sprawnej hydraulice to kosze, przekładnia i tarczki na ogół wytrzymują.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 15:17:06 /


Moze nie walek :D tylko konwerter . Taki przypadek mial 3-kat . A mysle ze glowna przyczyna wlasnie takiego zmielenia byly luzy miedzy tymi elementami spowodowane niemalym przebiegiem.

Tak jak powiedzialem wczesniej , jest opis ktory mowi dokladnie o zmianach jakie nalezy wprowadzic . A ze dzialaja to mamy przyklad w postaci batoonowej granady , ktora wlasnie z takimi zmianami smiga.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 15:29:32 /


kosze sa inne w kazdej C, maja inna konstrukcje i docisk tarczek.
to tak jakby ktos chcial wsadzic plyte z C3 do C4, heh.

Kriss_MustangII / 2006-11-03 15:30:35 /


Tak jak mowilem tak robie , na moim FTP bedzie dostepny rozdzial o tunie C3 z urzyciem elemetow z c4

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 20:55:23 /


ftp://ftp.capri.pl/user/obi/How%20to%20modify%20ford%20sohc.zip

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 21:40:30 /


Pobierznie przeglądnąłem. Niestety tam nie piszą o c3 tylko o przeróbce c4 tak aby pasowała do pinto i to podkręconego. (głównie chodzi o charakterystykę pracy)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 23:05:53 /


kriss, któraś planetarka i bęben (c3 ma toczony z kawału stali, a A4ld ma tłoczony z blachy) pasują od C3 do A4ld. Kumpel ma serwis Automatów i powiedział że jak będę chciał A4ld, to mi złoży taką fest na pozespołach od C3.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-04 18:39:33 /


jeszcze jedno pytanie, czy ktoś montował już C3 do dziobaka ? jeśli tak to przydadzą się porady na maila:) pozdro!

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-05 17:58:34 /


coz mozliwe, niestety a4 znam raczej slabiutko.
ale fakt, typ C ma bebechy duzo mocniejsze.

Kriss_MustangII / 2006-11-05 18:04:29 /


Obi, pociagnalem ten plik ale mam komunikat, ze jest uszkodzony...

Kriss_MustangII / 2006-11-05 18:28:34 /


Ja ściągnąłem 2 razy i dwa razy miałem komunikat że jest uszkodzony :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-05 22:40:43 /


a ja ściągnołem i jest ok

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-05 22:45:35 /


Mam ten automat w capri III 2.0 laser 86r anglik. Dziala super nie szarpie itd. Jak sie przycisnie to i dlugo ciagnie frajda na maxa. Komfort niesamowity na miasto super sprawa. Przebieg 85 tys lecz nie wiem czy nie 185tys mil. Lecz wszystko wskazuje ze przed ,moze stad taki dobry stan skrzyni. Pzdr szeski

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-05 22:53:44 /


to gitarka:D niemoge sie doczekać kaski i biore:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-06 00:37:48 /


Moze akurat go na serwer kopiowalem :D . Teraz napewno jest ok.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-06 09:49:43 /


a jak jest z długością? różni się bardzo od manuala Typ 3?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-10 00:27:54 /


Wklejam kawałek dyskusji z jednego z ogłoszeń, warto zostawić dla potomności :)




Wąsio ale to jest skrzynka pewnie od 2.8. Z 2.3 bedzie mułowato pewnie:(

dredzioch (miker) [2007-01-05 18:21:00]

Z 2,8 ma inny konwerter niż z 2,3.Ale ja mam taki i taki.Zresztą już chyba i tak pewnie nieaktualne?He,he.Taniej niesprzedam bo to i tak poniżej kosztów remontu.Ale co tam...

Wąsio [2007-01-05 19:32:07]

Oprócz tego są inne zaworki, czyli labirynt, jak również zaworek podciśnienia.

mkozlowsk [2007-01-06 14:25:38]

Nie,nie.Mam pełną dokumentacje c3.Płyta sterująca jest taka sama.Regulator podciśnieniowy jest inny w silnikach r4

Wąsio [2007-01-07 22:08:36]

A to mnie zaskoczyłeś. A wiesz, że kilka dni temu kupowałem tą membrankę podciśnienia i każdy silnik ma (teoretycznie) swoją? Inna sprawa, że dostępna jest tylko jedna :))

mkozlowsk [2007-01-08 08:21:21]

To zresztą całkiem możliwe.Często są to katalogi firm akcesoryjnych.Stąd różne nieścisłości.

Wąsio [2007-01-08 09:29:54]

Kupowałem oryginał u Forda :)

mkozlowsk [2007-01-08 09:34:24]

???.Ja mam dane z "samko".Zresztą miałem rozbebeszone C3 od 2,3 jak i od 2,8.Niewidziałem żadnej różnicy w modulatorach podciśnieniowych.Ale niewykluczam że jest to różnica bardzo niewielka,na przykład w charakterystyce sprężyny.Owszem w USA skrzynka ta jest stosowana w wielu starszych modelach forda i tam są przewidziane (wg mojej dokumentacji)różne zawory.

Wąsio [2007-01-08 09:51:11]

To jak już zaśmiecamy ogłoszenie :)
Zewnętrznie różnicy nie ma żadnej, też podejrzewam, że różnica tkwi w sprężynce lub w wielkości wewnętrznej membranki.
Ale że labirynt jest taki sam to mnie zdziwiłeś, ale wierzę.

mkozlowsk [2007-01-08 09:55:45]

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-08 10:22:15 /


Wiem jedno - w też na pozór identycznych sterownikach do 2.0 i 2.3 jest spora róznica podczas jazdy - np. inne momenty przełączania biegów.(sprawdż np. krzywą momentu obrotowego?) Ponieważ pracą skrzyni sterują zawory ciśnieniowe, sądzę że rózne charakterystyki sprężyn w tych zaworkach decyduja własnie o własciwej/lub nie pracy skrzyni. Pomijam tu wpływ konwertera.

mtango / 2007-01-08 18:38:06 /


Panowie - prosba o rade. 2,3 V6 zapiete z automatem C3 - wszystko dziala jak trzeba poza jedna rzecza. Silniczek na "N" czy "P" pracuje super, wrzucam "D" i obroty spadaja z ok 1000 ponizej 800 i po chwili auto zaczyna sie dlawic a czesem nawet gasnie. Dodam tylko, ze silnik po przegladzie i hula pieknie, gaznik po regulacjach i przegladzie, nowe swiece, nowe kable. Spotkalem sie z opinia ze obroty po wrzuceniu "D" wcale nie powinny spadac wiec moze mam cos ze skrzynia. Jak myslicie?

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 09:50:06 /


U mnie po wrzucie na D silnik podbija odbroty o około 100 (ale to wtrysk więc sobie komp podbija), ale normalnie że najpierw sie troche zdławi - w końcu dostaje dołączony napęd ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 09:57:24 /


Miałem na początku to samo. Wyregulowałem zawory i przeszło. Może to jest u ciebie powodem? Obroty zawsze spadną na biegu do jakiś 800.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 09:58:47 /


Mike on sie nie dlawi zaraz po wrzuceniu biegu ale po chwili stania np w korkach. Sprawa zawsze ma sie tak ze po wrzuceniu biegu spadaja obroty a po dwoch trzech minutach zaczyna nierowno pracowac i dlawi sie. Regulacja zaworkow byla robiona w zeszlym tygodniu wiec to chyba nie to. Jeszcze jakies pomysly?

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 10:14:24 /


Zawory, zapłon, a jeśli jest gaz to regulacja gazu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 10:14:25 /


zaplon tez byl ustawiany ale jeszcze mam palec do wymiany wiec moze to on bruzdzi...

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 10:15:43 /


moze skoro rzecz sie dzieje po kilku minutach na takim "przeciążeniu" to sie poprostu zaelwa i zdycha

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 12:21:03 /


U mnie takie jaja powodowała pęknieta membranka pod którąś pokrywką w gaźniku.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 12:52:43 /


To usterka silnika a nie skrzyni. Po co masz takie wysokie obroty? Poreguluj wszystko tak, zeby bylo stabilne 750 obrotow i nie bedzie sie dlawil a obroty nie beda wiele spadaly po dopieciu napedu. Oprocz zaworow i zaplonu, to jeszcze lewe powietrze, synchronizacja przepustnic, prawidlowy dobor miksera jesli lata na gazie i dobry stan instalacji gazowej.

Mysza liil (EM) / 2007-05-23 13:14:02 /


Ja miałem cos takiego w volvo 240 tam przyczyną był brak kompresji na jednym cylindrze;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 13:28:39 /


to auto nie ma zadnego gazu :) ma wymienione wszystkie uszczelki i membranki w gazniku, ma sprezanie 10,5 na kazdym cylindrze, wyregulowany zaplon ale w kiepskim stanie palec ktory wlasnie mam zamiar wymieniac - zobaczymy czy to cos da - regulacje gaznika tez robilem - sprawa jest o tyle dziwna ze dzieje sie odkad auto kupilem i kolejne wymiany, regulacje itd wogole jej nie zmieniaja - moze to cos w skrzyni? Bo skrzyni sie nie dotykalem. Obroty musialem podbic bo na wlasciwych gasl co chwile po wrzuceniu biegu

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 13:31:30 /


Miałem dokładnie to samo.
Tak jak pisałem - wyregulowałem zawory, no i MikeB4 mi przypomniał - też jakaś membranka była walnięta w gaźniku.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 13:40:00 /


dzieki wsyzstkim za rade - zaczynam wiec zabawe od nowa :)

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-23 17:24:26 /


sprawdź synchroniazcję przepustnic i spsób regulacji wolnych. Piszę już po raz cholera wie który, że na wolnych nie ma prawa być podciśnienia na aparacie zapłonowym, przepustnice powinny odsłaniać połowę pierwszego otworka układu biegu jałowego, a reszta wolnych MUSI być uzyskana kanałem obejściowym przepustnicy. Wolne wtedy są stabilne nawet przez cały dzień stania w korku na D.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-27 16:37:08 /


Witam, mam bardzo podobny problem jak kolega.
Mianowicie auto na Neutralu i Parking chodzi Ok natomiast po wrzuceniu na którykolwiek bieg "do jazdy" trzymajac go na hamulcu w silniku spadają obroty aż gaśnie bądz się zalewa.
Dodam że świece i kable mam nowe aparat w stanie dobrym.
Dostałem poradę że moze być to:
1. zle ustawiony zapłon
2. zle ustawione zawory
3. rąbnięta pąpka podciśnienia w aparacie (problem gdzie dostać i jak to naprawić)
4. zrąbana jakaś mębrana w gazniku

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? dodam ze skrzynia jezdzi bezproblemowo bardzo płynnie zmienia biegi nie czuć praktycznie zmiany, nic nie stuka nie wyje

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-10 11:25:44 /


na jakich obrotach nie gasnie po wrzuceniu biegu?

Kriss_MustangII / 2008-04-10 11:29:48 /


Ok, a sprawdziłeś już te 4 rzeczy, o których napisałeś? Bo jak nie, to nie ma się co rozpisywać...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-10 11:34:18 /


sprawdz czy lewego powietrza nie bierze bo tez bedzie taki efekt

morda / 2008-04-10 12:37:29 /


No więc tak, gaznik właśnie sprawdziłem, wszystkie membranki w stanie bdb, pomoczyłem troche w łagodnym detergęcie wyczyściłem i wsadziłem na miejsce, reszta gaznika czysta, przepustnice bez luzów obie zsynchronizowane, wszystkie dysze przedmuchane sprzeżonym powietrzem, uszcelki OK, komora pływakowa czysta bez żadnego nalotu.
Wcześniej przed zdjeciem sprawdzałem aparat zapłonowy, wyprzedziłem mu trochę zapłon przestał strzelać w gaznik ale nadal po wrzuceniu biegu silnik tracił szybko obroty i gasł, zaraz idę do garażu zamontować gaznik i spradzić czy tym razem zadziała wszystko jak trzeba
Aha pompka podciśnienia w aparacie też pracuje wytwarza delikatne podciśnienie (nie wiem jak ją zdjać by sprawdzic od wewnątrz bez zdejmowania aparatu)

Gaznik Solex 32/32 EEIT

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-10 16:04:21 /


a moze masz za niskie "niskie" obroty i mimo ze automat ,im wolniej sie kreci silnik tym slabiej ciagnie, zadlawia silnik?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-10 17:07:48 /


Załozyłem gaznik ustawiłem zapłon tak ze nie strzelał już w gaznik, obroty troche podkreciłem śruba regulującą ustawienie przepustnic na troche zbyt wysokie na słuch koło 800-900rpm okazało sie że silnik już tak bardzo się nie dławi na biegach cofał i jezdizł do przodu ale zbyt wysokie obroty skłoniły mnie do ich znormalizowania no i kiszka po ustawieniu w miarę normalnych silnik się dławi gdy wrzucam bieg:/
Jest dosyć duża różnica obrotów pomiędzy Neutralem i biegiem mniej wiecej obroty spadają o połowę co dławi silnik.
Moje pytanie co zrobić by obroty na biegu tak drastycznie nie spadały a jednocześnie na luzie i parkingu były nie za wysokie?
Zauważyłem tez że na świecach szybko zbiera się czarny nagar (regulacja mieszanki?) jeśli tak to powiedzcie jak ją w tym solexie wyregulować zn w którą strone wkręcać śruby regulacyjne które są po obu stronach gaznika.

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-10 19:02:54 /


wyreguluj zawory, widze, ze masz lpg wiec to powinno byc na pierwszym miejscu do sprawdzenia, to wlasnie moze byc przyczyna Twoich problemow, przy dobrze wyregulowanych zaworach roznica w obrotach na P czy N a po wrzuceniu biegu powinna byc minimalna

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-10 19:30:15 /


Lpg nie podłączone śmigam na bęzynie

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-10 19:54:03 /


800 - 900 obr./min. zbyt wysokie ? Na słuch ? Albo czegoś nie zrozumiałem, albo bez przesady, szczególnie przy automacie takie ustawienia są taczej bardziej niż wskazane. Druga rzecz - gaźnika nie reguluje się przepustnicami. Pozdrawiam.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-10 21:19:55 /


1. zawory
2. patrz pkt 1
3. przepustnice zamknięte, a regulacja gaźnika dyszami po bokach

Mysza liil (EM) / 2008-04-10 22:26:41 /


nie zwiekszaj obrotow, twoj silnik zwyczajnie nie ma mocy i gasnie. raczej tylko jego regulacja pomoze.
obroty na jalowym ustawiaj na jak najnizsze.
C3 na biegu nie zdlawi silnika nawet na 600rpm, ale sinior ma byc zdrowy i ma ciagnac; nie podnos obrotow bo tym samym tylko podnosisz cisnienie oleju w automacie i przy okazji podcisnieniem sterujesz plyte na sprzeganie kosza -> zwiekszasz obciazenie walu silnika a on gasnie...

Kriss_MustangII / 2008-04-11 08:51:20 /


Ok dzięki za info, ustawie fabryczne luzy zobaczymy czy będze działał czy trzeba zmieniać głowice

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-11 14:45:39 /


Zapytanie mam. Mam spięty 2.8 ze skrzynią C3. Konwerter jest od 2.3. Na manualu samochód jeździł jak głupi. Teraz jest mułowaty jak jelcz 317 z przyczepą gruzu. Ja rozumiem, że automat jest słabszy, ale żeby do 100km/h, przy ciągłym deptaniu gazu i praktycznie 5000obr samochód rozpędzał się ze 20 sekund? Moja matka stwierdziła, że chyba strasznie mi się sprzęgło ślizga :). Czy to może być wina konwertera, czy wymienić skrzynię?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-04 18:05:23 /


Converter Stall Test prawdę Ci powie.

Mysza liil (EM) / 2011-09-04 18:23:47 /


Bo konwerter od 2,3 jest przytosowany do mniejszego momentu obrotowego i mocy. W efekcie masz dużo większe tarcie międzycząsteczkowe w oleju. Pewnie niebawem ugotujesz skrzynie. a jeżeli dochodzi do 5000 rpm przy normalnym przyśpieszaniu to może być zużyty-uszkodzony. Szkoda skrzyni.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-04 22:37:10 /


Stall test mówi ok. 2100 obr. zarówno na D jak i na R. Czyli albo silnik padaka, albo konwerter to padaka.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-05 19:29:26 /


A jesteś pewien że wszystko w silniku jest dobrze wyregulowane? Może on po prostu nie ma kopyta?
A próbowałes rozpędzać sprzęta zmieniając biegi ręcznie?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-05 19:51:01 /


Dwa tygodnie temu, jeszcze ze skrzynią manualną, zapierdzielał jak głupi.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-05 21:06:02 /


Zresztą, zawory ustawione, zapłon ustawiony, świece, kopułka itp elementy są nowe. Obroty falują na jałowych obrotach, ale to kwestia gazu. No ale tak jak mówię, jeździło to to całkiem zrywnie z manualem. Podjadę na analizator spalin, ale raczej to nie wina silnika. Zresztą coś dziś zaczęło świszczeć w rejonie dzwona skrzyni. Nie chce mi się jak diabli wszystkiego wyciągać, tym bardziej, że nie mam kanału, ale chyba wyjścia nie ma.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-05 21:12:39 /


Hehehe, jak się przejedziesz kiedy cosiarką 2,9 w automacie a potem w manualu to zrozumiesz ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-05 21:47:27 /


Świszcze. To pewnie konwerter się rozpada.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-05 22:51:16 /


jesli by konwerter był za mały albo uszkodzony to stall byś miał na poziomie 3tys obrotow albo wyżej, jeśli jest poprawny wynik to znaczy że to nie to, albo złożenie 2ch, mały konwerter i w silniku coś padło.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-06 08:43:50 /


No chyba nie bardzo. 3000 obr to padnięte tarczki. 2000 obrotów to padnięty konwerter lub silnik. Przyjmując, że poprawne obroty to ok 2500

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-06 10:37:01 /


Dobra, nic. Biore się za silnik i przy okazji wrzuce inny konwerter.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-06 10:46:28 /


Rozwiązanie - uszczelki pod obiema głowicami... dziękuje.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-01 06:54:48 /


gupie pytanie zadam - converter stall to jak wrzuce bieg, rekaw, cisne w gaz i obserwuje na do jakich obrotow dojdzie piec?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-09 16:21:18 /


tak

Kriss_MustangII / 2011-10-10 10:11:37 /


W sklepie Midparts pojawiły sie klamoty do C3.Jest nawet zestaw uszczelek.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-07 22:21:55 /


Witam
Czy ktoś jest w stanie podać średnice małego i dużego konwertera lub chociaż numer częsci konwertera od 2,8.?

Kilgore / 2016-04-24 15:27:49 /


Sprawdzę i dam znać.

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-25 12:57:37 /


W Końcu sam zmierzyłem to napiszę. może kiedyś komuś sie przyda
2.3 średnica 25,0 rozstaw szpilek 21,5
2.8 średnica 27,5, rozstaw szpilek 23,5

Kilgore / 2016-06-06 00:15:50 /


Szukałem ogólnego tematu o C3 żeby nie zakładać nowego.
Mam kilka pytań.
Jak duże bagno C3 potrafi zrobić z oleju. Nie będąc jeszcze martwą?
Czy mając skrzynię na stole zaglądać do niej?
Czy wymienić uszczelniacz ogona i zostawić skrzynie w spokoju. Wychodząc z założenia że remont można zrobić zawsze.

Robię przekładkę z auta do auta. Wylałem z niej olej. Raz w związku z tym, ze przez jakiś czas skrzynia będzie przekładana z kąta w kąt. Dwa olej i tak trzeba zmienic.
Choć skrzynia z silnikiem była w granadzie - dawcy i miałem okazję opalić granadę i przestawiać ją po podwórku tak nie było mowy o tym żeby zrobić próby drogowe.
Silnik był na tyle rozregulowany (gaźnik tez) ze trzymał wysokie wolne obroty. Przez co skrzynia chciala dosc brutalnie ciagnać. Przed zakupem dawcy sprzedający robił dolweke oleju bo skrzynia nie chciała jechać.
Ubytek oleju na pewno spowodowany był wyciekiem przez uszczelniacz ogona, micha była sucha (z zewnatrz) a ślady oleju w dzwonie wyglądają na silnikowy.
Na dnie miski był czarny osad, który dał się wytrzeć szmatą.
Olej na zdjęciach jest olejem wylanym z konwertera.



Kosiek / 2018-05-31 18:51:16 /


I jeszcze jedno. Która książkę Haynesa kupić pod kątem dlubania w C3 (może przy okazji traktującą też o silniku 2.3 jeśli były takie wydawnictwa).

Kosiek / 2018-05-31 19:14:50 /


W Haynes'ie nie ma prawie nic odnosnie automatu. Potrzebowal bys ksiazek serwisowych. Do dorwania od czasu do czasu na ebay.

Odnosnie skrzyni. Olej nie wyglada zle. Ja wymieniil bym na pewno tloki zaciskajace tasmy. Bardzo czesto sa calkowicie popekane. Wymiana tarcz i uszczelnien w koszach to zadna filozofia.

W plycie sterujacej zbiera sie najwiecej brudu. Niby rozbieranie jej tez nie jest jakies tam skomplikowane ale jest kupe roznych wariantow i nie wszystkie uszczelki pasuja. Jak pomieszasz kulki to sie potem nigdy nie pozbierasz... Reasumujac: jak skrzynia ladnie zmieniala biegi to bym zostawil plytw w spokoju. Wymien czesci mechaniczne (tarczki, tasmy, pierscienie gumowe i metalowe) i gotowe.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-06-04 09:40:04 /


ja bym olej wymienił i jeździł jak jest sprawna. Sam tak zrobiłem i działa bez problemu :)

Kilgore / 2018-06-04 10:39:06 /


Ok. Bartek jest głosem rozsadku.
W sumie patrząc na ceny zestawów naprawczych faktycznie można się pokusić o taka opcję większego przeglądu.
Zestawu szukać w Internecie za granicą czy jest pośród was ktoś kto posiada zestawy naprawcze na sprzedaż?

Kosiek / 2018-06-05 07:06:51 /


A istnieją jeszcze zestawy ? :D

Kilgore / 2018-06-05 08:19:59 /


Wymień filtr, olej i uszczelkę pod miską + simmering i tyle. Nic więcej nie rób, bo to nie ma sensu wg mnie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-06-05 09:15:52 /


Ostatnio kupiłem C3 którą sam Dred mi przywoził. I zrobiłem tylko wymiane filtra, uszczelki pod miską i wymieniłem profilaktycznie simering od strony silnika. Skrzynka robi robotę perfekcyjnie

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-06-05 12:41:12 /


Tlok tasmy trzeciego biegu da sie wymienic nawet jak skrzynia jest w samochodzie i nie trzeba spuszczac oleju. Jak sie odlamie kawalek gumy (twardej jak kamien) to moze narobic sporo problemow...

To samo z tarczami, wymiana zajmuje max trzy godziny. Jak sie posypia okladziny, to tak zapaskudza olej i plyte, ze konieczne bedzie rozbieranie wszystkiego.

zestawy i pojedyncze czesci dostepne od reki: https://www.automatic-berger.de/FORD-C3-Automatikgetriebe-Ersatzteile_1

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-06-05 13:18:39 /


Mam pytanie gdzie podłączyć kabelki widoczne na zdjęciu.

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-30 19:22:22 /


Do reszty wiązki

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-30 22:16:24 /


A mozesz mi napisać co to za czujniki?

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-30 22:20:09 /


Czujnik wstecznego i biegów P i N. Siłownik jest od kick downu. Ale to nie jest C3.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-30 22:21:58 /


https://files.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-early-s-ghia-1.gif
https://files.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-early-s-ghia-4.gif

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-30 22:25:59 /


Myślałem że to c3. To co to za skrzynia?

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-01 07:33:46 /


A4LD. To samo co C3 + nadbieg. Ten elektro kickdown możesz zastąpić linką, ale trzeba jeszcze wysterować 4 bieg i lock-up. Jeśli pytasz jak to podpiąć, to sam tego nie ogarniesz raczej :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-01 17:06:40 /


Czyli prościej zmienić na manual lub c3?

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-01 18:20:34 /


nie,

zależy dla kogo. Jak ktoś raczej mechanik, to może, a jak ktoś słaboprądowiec z zacięciem do samochodów, to szybciej wysteruje. 4 biegi nie w kij dmuchał. Lepiej mieć.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-01 20:54:37 /


ale c3 nie do zarąbania, A4LD taka sobie

stiop3 / 2020-05-02 21:32:35 /


Co ciekawe, A4LD zawiera te same części co C3, ma tylko jedną planetarkę dodaną.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-03 08:03:22 /


Nie.
C3 ma bębny obrabiane skrawaniem, A4LD ma tłoczone z blachy. I tak ze wszystkim. C3 pochodzi z deski kreślarskiej, A4LD z exela w księgowości.
Jeżeli A4LD, to od kosy, Ma po 5 satelitów zamiast 3 i więcej tarczek w pakietach.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-03 11:38:59 /


A czy dużo jest roboty z przeróbką dzigni zmiany biegów z c3 do a4dl?

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-03 20:05:00 /


odkręcasz wajchę od C3 i przykręcasz wajchę od A4LD...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-05 15:47:29 /


He he to wiem mi chodziło czy można przerobić wajchę od c3 czy lepiej szukać od a4dl? I jeszcze pytanie czy wajcha od a4dl byla jako jeden typ czy bylo kilka rodzajów?

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-05 18:27:06 /


Trzeba zaspawac dwa "zeby" na tarczy ktora blokuje biegowciepywacz, i wymodelowc trzy nowe flexem. 5 min roboty.
No i porzeba nowej naklejki. Kiedys tu, od kogos, taka, wspaniale wykonana, droga kupna zanabylem.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-05 18:47:06 /


A jak wygląda sprawa z wodzikiem?

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-05 19:00:53 /


A ten tez tez chyba trzeba przerobic. Na ale to juz z preta zbrojeniowego nawet zrobisz...

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-06 12:45:05 /


Cichy były różne typy A4LD /A4LDe
Ròźniły się sterowaniem ,liczbą elektrozaworòw i samym osprzętem np. Konwertery z Coswortha miały więcej tarczek w koszu sprzęgłowym

Maross / 2020-05-06 14:51:32 /


Podepnę się pod wątek.
Ile użytkowników tyle co do oleju do C3. Jaki olej z obecnie dostępnych na rynku polecacie i czy w ogóle lać ATF 2 czy ATF3 lub jaką ma mieć specyfikację ?

pietiag Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-08-05 17:23:33 /


Mobil ATF220

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-08-05 18:20:12 /