Witam.
Tak se siedzę i myślę ;) i zastanawiam się jaka automatyczna skrzynia biegów podeszła by do Granady 2,3V6 zamiast skrzyni C3?
Czy do w/w silnika bez wielkich przeróbek cos podejdzie?
Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi ;)
Pozdrawiam serdecznie
Marek W - Bytom / 2006-10-31 20:57:27 /
do 2.3 c3 jest w sam raz.
Mysza liil (EM) / 2006-10-31 21:03:33 /
Ja mam c3 w 2,8 i nie narzekam,ale rozmyslam o a4ld i nawet wiem gdzie w stodole taka leży z konwerterem.Jak zakończe składanie to o niej pomysle a wtedy moja byłaby może do odstapienia,ale to dopiero na wiosne.
Murmur vel Magman / 2006-10-31 21:15:24 /
mam u siebie C3, i chce na cos zamienic
Marek W - Bytom / 2006-10-31 21:17:31 /
Co jest potrzebne żeby do Granady 2,3V6 wsadzic A4LD?
Proszę o w miarę dokładny opis potrzebnych elementów i wykonanych czynności
Pozdrawiam M.
Marek W - Bytom / 2006-11-01 23:45:11 /
"Proszę o" - użycie wyszukiwarki, jest np. taki post - Zamiana skrzyni C3 na a4ld w Granadzie, wypowiada się np.Mysza.
mtango / 2006-11-01 23:54:27 /
Wery Spasiba ;)
Troszkę przeglądałem forum, ale ten post jakoś mi umknął.
Chyba ślepne na stare lata, a wracając do tematu czy jeszcze jakaś inna skrzynia podejdzie zamiast C-3.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi.
Marek W - Bytom / 2006-11-02 00:00:37 /
W sumie kazda mozna podlaczyc , wszystko zalezy jakich przerubek nalezy dokonac . Bezbolesnie to tylko a4dl.
Może to zabrzmi absurdalnie ale czy warto/jest sens/ktos szedł tą drogą w 2.0l ohc aby zmienić N9 na jakis klasyczny automat. Nie wiem czemu ale jara mnie to gdy widzę od czasu do czasu w starym fordzie stary hydrauliczny automat. Dużo jest zachodu z adaptacją czegoś takiego.
jacob81 / 2024-08-02 21:30:01 /
2.0 OHC występowało fabrycznie z C3. Mam na przykład taki zestaw w kamperze. Więc raczej tylko kwestia dorwania C3 i gratów od rzędowego 2.0 oraz oczywiście przeróbki pedałów.
Wielokrotnie miałem taką myślę aby do czerwonego kombiaka C3 zapakować. Ale za dużo jeżdżę po trasach i jednak N9 wygrało. Jakby to było weekendowe auto to na pewno C3 już by tam siedziało.
Ja mam c3 i nie jest łatwo nie polecam. Chętnie bym zmienił na czterobiegową ale chyba trudno taką kupić ?
Kilgore / 2024-08-02 22:02:25 /
A4LD nie wymaga dużo więcej wysiłku niż C3. Jest ciut rzeźby, ale nadbieg to rekompensuje. Polecam.
m.kozlowski / 2024-08-02 22:11:36 /
Gdzie taką zdobyć ? Były też jakieś z elektroniką i to już nie zadziała w granadzie ?
Kilgore / 2024-08-02 22:13:24 /
W kamperze z A4LD się wyleczyłem mimo pierwotnego planu, bo on najzwyczajniej ledwie daje rady trzymać wyższe prędkości na tym 3. biegu i byle pochylosc drogi to musi redukować. Natomiast w osobówce to moim zdaniem tylko A4LD. Chyba, że ktoś szybciej jak to 100, góra 120 km/h nie jeździ.
Zdarzały się takie tylko z jednym elektrozaworem, od lock-upu, ale najpopularniejsze są takie z elektrozaworem też od 4 biegu. Da się z tym żyć, rozwiązując wyzwania w rozmaite sposoby.
m.kozlowski / 2024-08-02 22:15:49 /
Marcin, a te najwcześniejsze, występujące np. z 2.8 efi nie były czasem zupełnie bez elektrozaworu?
Bo tak mi się z dawnych lat kojarzy, że była wersja zupełnie "hydrauliczna" i potem właśnie z elektrozaworami, które były trudniejsze do spięcia z naszymi silnikami.
W tych wczesnych był lock-up elektryczny. Są zdaje się białe kruki w pełni hydrauliczne, ale życzę powodzenia w szukaniu.
m.kozlowski / 2024-08-02 23:24:57 /
są A4LD i A4LDe - te nowsze np w Scorpio wielorybach
camaro / 2024-08-02 23:56:59 /
A4LDe to już w pełni elektryczna skrzynia, bez komputera od EFI nie ma szans.
m.kozlowski / 2024-08-03 00:06:56 /
tak, o to pytał Kilgore kilka postów wyżej
camaro / 2024-08-03 00:15:23 /
A4LDE to ta z czwórką i lockupem na elektrozaworze. Te całkowicie elektroniczne to 4R44.
granadziarz_3M / 2024-08-03 08:24:31 /
Oczywiście to nadal mimo innej nazwy wygląda jak C3 z dłuższą dupą.
granadziarz_3M / 2024-08-03 08:25:30 /
Camaro czyli tylko scorpio mk1?
Kilgore / 2024-08-03 08:54:42 /
M.kozłowski a w czym siadały te w pełni hydrauliczne w sensie OHC z jakich lat?
jacob81 / 2024-08-03 09:04:32 /
nie jestem pewien czy A4LDe i A4LDE to też nie jest jakaś różnica, czy tylko pisownia
z tego co wiem
A4LD starsze mają wtyczkę z 2 przewodami, tylko do jednego zaworu lockup,
w 93r mają z 3 przewodami do 2 elektrozaworów, dodatkowo do OD.
w Scorpio wielorybach już tylko 2.9 12V miał A4LD, cała reszta miała A4LDe gdzie wszystkie biegi były sterowane elektronicznie
Granadziarz - A4LDe to inaczej 4r44e a w późniejszych wersjach 4r55e, 5r55e, (możliwe że to była ta różnica A4LDe/A4LDE)
camaro / 2024-08-03 09:23:28 /
jacob81 - w pełni hydrauliczne, o ile faktycznie były, to występowały z 2.8 EFi. Czy były w jakichś pierwszych rocznikach Scorpio takowe w OHCu (2.0 w tym wypadku), to już zupełnie pojęcia nie mam.
Camaro, mi się wydaje, że ta wielkość litery "E" nie ma znaczenia i to jest tylko kwestia, jak kto pisał akurat.
Ale z tego co kojarzę były Taunusy z automatyczną skrzynią i chyba były w pełni hydrauliczne jak na tamte late? Chyba że się mylę 😉
jacob81 / 2024-08-05 12:24:33 /
Tak, C3. A4LD jest nieco trudniejsza do wysterowania, przez te elektrozawory, jest też nieco dłuższa, więc trzeba rzeźbić samodzielnie łapę i wał, ale jest to C3 z dodaną planetarką, więc ma 4 bieg - nadbieg. I to czyni atrakcyjną tą opcję.
m.kozlowski / 2024-08-05 12:26:14 /
Jacob81 - no były. Ale to była zwykła C3 3-biegowa tak, jak Marcin pisze. A my tu rozmawiamy o poprawieniu fabryki, żeby sobie zaaplikować bardziej kompatybilną ze współczesnym ruchem 4-biegową A4LD. I takowa oczywiście do rzędówek występowała, ale nie wiem czy w wersji bez elektrozaworów.
Kurcze 🤔 skoro były w takim układzie tylko 4biegowe automaty to trochę słabo się chyba ma przechodzenie z 5b N9-tki. Co sądzicie? 😒
jacob81 / 2024-08-05 15:55:16 /
A4LD jedzie mniej więcej tak, jak N9.
m.kozlowski / 2024-08-05 19:24:21 /
Automat ma inne przełożenia. Więc to nie do końca możesz tak porównywać. No i most/dyfer też mozna dać inny jak co.
Przełożenia A4LD:
2.47:1 1st gear
1.47:1 2nd gear
1.00:1 3rd gear
0.75:1 4th gear
2.1:1 reverse
N9 na piątce ma ok. 0,82:1 więc teoretycznie w A4LD masz nawet lepszy nadbieg i niższe obroty przy tej samej prędkości.
Tu w sumie ciekawy link o A4LD.
https://www.therangerstation.com/tech_library/a4ld.shtml
Jeżeli mu wierzyć, to zmiana z jednego na 2 elektrozawory wystąpiła w 1988 r.
Diesel chyba miał bez elektrozaworow.
Mysza liil (EM) / 2024-08-06 06:43:44 /