Czy takie uszkodzenie bloku pomiędzy wodnymi kanałami, zaznaczone na biało, to się da naprawić czy na szrot ?
Jarek / 2020-12-11 12:44:32 /
Wedlug mnie to zlom
Damian74 / 2020-12-11 13:28:19 /
Da się naprawić.
jesli w czymkolwiek to przeszkadza to mozna zeszyć.
Mysza liil (EM) / 2020-12-11 14:01:58 /
Nie chciałem tu herezji siać ale skoro Mysza zaczął to się wypowiem że w sumie nic bym z tym nie robił bo ani dalej już nie pęknie, ani ciekło nie będzie a spawaniem tylko możesz wprowadzić dodatkowe naprężenia pochodzące od skurczu które zowalizują cylindry.
zapek??? !G.O.P! / 2020-12-11 15:15:53 /
Uszczelnić galwanicznie.
Aldaron / 2020-12-11 15:17:36 /
Blok będzie rozwiercany na 93 mm i zastanawiam się czy rozwiert jakoś dodatkowo to osłabi.
Jarek / 2020-12-11 16:01:02 /
A z czegoz to taki nietypowy blok ze trzeba go spawac a nie wymienic ? Pytam zupelnie powaznie bo nie poznaje :)
Damian74 / 2020-12-11 16:23:05 /
To może zacznijmy od informacji do czego ten blok będzie służył ?
Jeśli będzie jeździł w klasyku bez żadnych wariactw, ma tylko popychać do przodu. To faktycznie nie ma sensu za bardzo się z tym cackać. Co najwyżej uszczelnić galwanicznie i tyle. Tak jak pisze Zapek, nie jest to jakieś krytyczne pęknięcie.
Ale jeśli ma to być męczone na jakichś imprezach to lepiej zainwestować w nowy.
Przynajmniej imho.
Aldaron / 2020-12-11 16:25:58 /
Nie pamiętam dokładnie (około 20lat wstecz) Spadł śnieg, tydzień mrozów -15 i z racji braku zimówek w Taunusie (1.6 pinto) postawiłem go na jakiś czas pod domem. Niestety dopiero po tygodniu przypomniałem sobie że w Taunim jest woda :( Wysadziło dwa broki i obudowę termostatu. Mrozy ustały( ze trzy miesiące później;), zmieniłem obudowę i wklepałem nowe broki. Auto jeździło ale ciekło między blokiem a głowicą. Zdjąłem "czapke" i.... blok pęknięty jak u Ciebie. Ojciec popatrzył na blok, na uszczelkę i mówi " kupuj nową uszczelkę i składaj to" Tak zrobiłem, nawet głowicy nie planowałem. Auto jeździło dwa lata u mnie bez żadnych problemów.
Myślę więc że w Twoim przypadku obejdzie się bez spawania.
Ps. Jeśli jednak chciałbyś robić kapitalny remont na tym bloku to moim skromnym zdaniem jedź z nim na wagę. Spawanie żeliwa to nie prosta sprawa, a w tym przypadku (baardzo blisko tuleji) można więcej zepsuć niż naprawić.
pzdr
markokrk / 2020-12-11 16:47:17 /
Trochę spóźniłem się z poprzednią odpowiedzią.
Żaden szanujący się szlifierz nie weźmie go na stół pod rozwiert.
markokrk / 2020-12-11 16:51:21 /
Dzieki. No właśnie chodzi mi o to czy to się nadaje na rozwiert. To jest blok 200 z Coswortha. Miał iść do N/A Coswortha.
Jarek / 2020-12-11 17:13:57 /
Wszystko kwestia pomiarów, ale można pospawać, rozwiercić, wstawić tuleje pod pod tłok 93.
Z tymi szanującymi się szlifierzami to raczej nie podejmą się bo: im się nie chce bawić, wolą w tym czasie machnąć 4 typowe szlify lub nie potrafią tego dobrze zrobić.
Miałem się odezwać, ale Pająk wszystko napisał.
granadziarz_3M / 2020-12-11 19:58:11 /
Darku "Pająk" to daj koledze namiary na szlifierza który to zrobi.
markokrk / 2020-12-12 00:43:24 /
Dzieki za pomoc. Odpuszczam temat. Wezme blok 205.
Jarek / 2020-12-12 10:23:51 /