Witam.
Nigdy nie prowadziłem samochodu z mała kierownicą. Podobają mi się, zamieniłbym sobie, ale nie wiem jak auto sie prowadzi z takim malutkim czymś. Moglibyście się wypowiedzieć? Jakie plusy, jakie minusy. Auto do codziennej eksploatacji, nie a tor jedynie.
Dzienx.
Wlokun / 2006-09-29 16:06:28 /
Wlokun, kolego, usłyszałeś już, że skoro masz czas na zakładanie wątków powielających omawiane juz tematy, to powinieneś znaleźć też czas na poczytanie forum.
Odpowiedż na twoje pytanie tkwi w podstawach matematyki z połowy szkoły podstawowej :) Proponuję odświeżyć niektóre z nich, bez urazy :)
Pozdrawiam
Śmietan / 2006-09-29 16:12:38 /
Zamiast się mądrzyć, mądralo mądralisty, wskaż mi wątek o małych kierownicach, bo ja nie znalazłem.
Zamiast wytykac braki w algebrze i geometrii popisz się swoją wiedzą z tychże.
Wlokun / 2006-09-29 16:21:59 /
Wlokun jesli masz ochote dam Ci sie przejechac na najbliższym zlocie mam małą aluminiową kierwoniczkę pokrytą drewnem "dobrze sie prowadzi":)
jest problem z parkowaniem i skrecaniem przy malych predkościach ponieważ nie mam wspomagania (mysle że wspomganie zalatwia sprawę) na trasie rewelacja i po mieście tez zakładając że jedziemy wiecej niż 30km/h jeżdże autem na codzień śrdnio 60km dziennie i nie narzekam:) aczkolwiek nie polcałbym kobiecie
Hoover 3M / 2006-09-29 16:36:46 /
ja mam w obu Granadach małe i prowadzi się je super, ja takie lubie, dobrze mi się z takimi jeździ i nie zamienię nigdy na duże ;)
Śpiochu / 2006-09-29 16:51:25 /
Hoover, czyli jest potrzebna większa siła, tak?
A plusy, co to właściwie daje, auto szybciej reaguje, prezyzyjniej sie prowadzi, co jest na plus oprócz wyglądu?
Wlokun / 2006-09-29 17:27:26 /
Wlokun - podstawy dynamiki Newtona, szkoła podstawowa. Wymagana do skręcenia samochodu o dany kąt siła styczna do promienia kierownicy jest odwrotnie proporcjonalna do owego promienia. Czyli jeśli zamiast fajery o fi 42cm założysz zakrętkę od słoika o fi 28cm, to zamiast ciągnąć wolant każdą łapą z siłą rzędu 20kG, będziesz musiał przyłożyć z każdej po 30kG [30x28=840=20x42]...
Bez wspomagania da się jeździć z małą kierą lekkimi autkami z tylnym napędem. Clio czy Fiesta to już nie ta sama bajka. A co dopiero Mondeo czy Vectra.
Przy wspomaganiu każdy poradzi sobie z małą kierą, ale kobitkom bywa ciężko - przy parkowaniu zwłaszcza. Kiedyś panowała w tej dziedzinie wolnoamerykanka, ale teraz - w dobie atestów i homologacji - każde auto ma określoną minimalną średnicę kiery dopuszczoną do eksploatacji na drogach publicznych. Policja bardzo tego pilnuje i paru moim znajomkom poodbierała już dowody za kierę fi 280 albo 300mm w Golfach i Astrach [choć w 126p 300mm jest tolerowane].
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-29 18:20:32 /
Panowie, po co ubliżacie chłopakowi że ma braki ze szkoły podstawowej poprostu chiał sie zapytac jak to w praktyce wygląda, sami wiecie że nie zawsze teoria idzie w parze z praktyka, głupio mi za Was. Nie zamykajmy sie w hermetycznym gronie kazdy znas (no może nie każdy szacunek KRK) był lakikiem i zadawał teraz smieszne pytania na forum:)
Wracając do kierownicy nie odczuwam zeby precyzjniej sie prowadziło pojazd, fakt ze na OS chyba jest wygodniej niz na starej dużej kierze, za to jest okropnie przy parkowaniu bo jak KrK wspominal na ATSach i 205 to trzeba sie nameczyc troche:)
cos za coś szerokie laczki tez fajnie sie prezentuja ale auto pali litr gazu wiecej przy 100km po miescie tak samo jest z kierą mozesz jezdzic na standardowej jak chesz miec mala bedziesz sie meczyc:) ale chyba warto:)
Hoover 3M / 2006-09-29 18:46:15 /
przesadzać nie ma sensu, ale lekkie zmniejszenie dobrze robi, tak na moje oko jakieś 20 %
.STICH. / 2006-09-29 18:50:58 /
ja mam wspomaganie, mała kierę jaką każdy widzi, koła 16 cali 205 i zadnych problemow przy parkowaniu, i naprawde lepiej mi się jeździ niż z dużą, czy poszalec, sportowo, czy spokojnie, mała kiera jest dla mnie ok!
Śpiochu / 2006-09-29 18:54:16 /
Troche zalezy jeszcze od stanu ukladu kierowniczego no i od samych opon! Od kiedy zamienilem w Nivce dymbice 175 na Goodyeary 205 kierownica chodzi lzej :)
pmx (wiewior;) / 2006-09-29 20:10:47 /
Dzięki, bardzo dobrze to owas świadczy panowie. Braki ze szkoły podstawowej, dobre. Widzicie, ja prowadziłem auto 6 razy w życiu może, a mam lat 30. Dla was jest śmieszne, ok pogadamy kiedyś o tym w czym ja siedze, po minucie nie będziecie wiedziec wogóle o czym mówię, mądrale.
Swoją drogą, jak samochodziarzy mam przeważnie za buców, to od was, fascynatów starej motoryzacji podobnej postawy sie nie spodziewałem. Szczerze mówiąc, nie myślę abym się spotkał będąc początkującym motocyklistą z podobnymi uszczypliwościami na forum motocyklistów, gdyby zapytał czym różni się drag bar od ape hangera, i jakie są różnice w prowadzeniu. Zamiast się cieszyć, że dołącza kolejna osoba do grona fordziaży, to jedziecie. Bardzo sie rozaczrowałem.
Wlokun / 2006-09-29 23:49:47 /
niezle ,sześć razy za kółkiem w tym raz na...bany,niezle
mario75 / 2006-09-30 00:00:21 /
niech go ktos zbanuje bo ile mozna czytac niemile epitety w naszym kierunku?
Zakrzak! / 2006-09-30 00:05:15 /
a korbowod mu w oko.. ja mu rzeczowo odpowiedzialem, a ten ma pretensje.. :/
Śpiochu / 2006-09-30 08:11:28 /
"Zamiast się cieszyć, że dołącza kolejna osoba do grona fordziaży, to jedziecie" Wlokun... widzisz, czegoś jeszcze nie rozumiesz.. My nie idziemy w ilość ale w jakość.
Niektórzy z nas wiedzą juz wszystko o motoryzacji to im wolno wysmiewac i pouczać:) Ci co ciagle sie uczą starają sie jednak pomóc może nie fachową literaturą i cytatami z katalogów lecz swoimi doświadczeniami ...
pozdrawiam wszystkich miłosników zamknietego hermetycznie grona capri.pl ;) nie wdrażajmy nowych ludzi w nasze sprawy! niech sie uczą z książek:) braki trzeba koniecznie wyśmiać ponieważ każdy powinien być mistrzem jesli chodzi o starą motoryzacje wtedy ma prawo zadać pytanie na stronie:) popieram kolegów jaosc nie ilośc! wogóle to powinny być testy z wiedzy o capri i swiadectwo z podstawówki przynajmniej by móc sie zalogować!
wstyd mi za niektórych jedynie co moge to przeprosic za zachowanie kolegów, nie zrażaj sie zamotój małą kierowniczke i jeźdź dumnie FORDEM!
Hoover 3M / 2006-09-30 15:37:29 /
Wielką ciekawostką medium wirtualnego jest niemożność komunikacji w tradycyjnym słowa tego znaczeniu. Jakoś tak to działa, iz osoby posiadające taką a nie inną osobowośc w realu, w przestrzeni wirtualnej zdają się zmieniać nie do poznania. Taki syndrom Jekkyla-Hyde'a. Kolejna niesamowitością jest przyrodzony temu medium brak czytania ze zrozumieniem, a także niezwykła nadinterpretacja wypowiedzi innych wg autorytarnie narzuconego obrazu współrozmówcy, w oparciu o jakże nikłe przesłanki. Dlatego nie skomentuję wypowiedzi odnoszącej się do moich nagminnie tu miotanych na wasze głowy rzekomych epitetów. Możecie być spokojni, juz nie będę na tym forum zabierał głosu w luźnych tematach, problem w tym, że chyba wogóle zabrać głosu nie mogę, nawet pytając o sprawy czysto techniczne, bo jeśli o rozmiar kierownicy rozpoczęła sie jakaś microbatalia ze strony co po niektórych, to co będzie np przy zawieszeniu. Strach pomyśleć.
Dzieki Hoover, to miłe.
Wlokun / 2006-09-30 17:17:59 /
Cześć Wlokun,nie przejmuj się-musisz się na to "zaszczepić",bo to nie pierwsza i nie ostatnia "zjadliwa" docinka ;-)
Ford Taunus+koła 15''+przekładnia bez wspomagania+mała kiera=przedramiona jak u Papaja ;)
Swoja drogą-dobrze się jeżdzi z taką "...ładną kierowniczką,taką zgrabną..." przy jeżdzie na wprost,z większą prędkością itp.Przy parkowaniu jest cieżej :)
Najlepiej jak ktoś z Twoich znajomych ma taka kierę i moze Ci wypożyczyć-założysz,przetestujesz i ...podejmiesz decyzję!
Pozdrawiam serdecznie!Rób swoje-reszta jest nie ważna!
fikcja / 2006-09-30 19:08:35 /
wlokun moznosc jest na zlotach..tyle ze z takim wstepem jak twoj nie wiem czy wielu by chcialo z toba gadac na zywo....
Zakrzak! / 2006-09-30 22:42:22 /
A co sie stalo z przedramionami Papaja? Jak go ostatnio widzialem to mial normalne ;-)
pmx (wiewior;) / 2006-10-01 14:20:41 /
moze kupil wieksza kierownice ;P
pozdrawiam
Marek W - Bytom / 2006-10-01 14:30:12 /
i założył wspomaganie :)
sołtys / 2006-10-11 15:24:10 /
Chyba ta jesienna deprecha dopada ludzi ... Krk przynajmniej wyjasnil wszystko i watek powinno sie zamknac .. o ile krootsze bylyby watki gdyby nie te zbedne klootnie.
ZAMYKAM WATEK :P
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2006-10-11 15:31:13 /
proste jeśli masz duży silnik tzn jakieś V6 to chcąc mieć małą kiere musisz mieć wspomaganie inaczej przy parkowaniu będzie naprawde ciężko cos o tym wiem, bo w dziobalu niemam wspomagania i przy oponkach z przodu 195/65R15 musiałem się zdrowo namachać a różnica jest ogromna bo teraz mam 185/60 R13 i o prawie połowe łatwiej się kręci(standartowa kiera od dziobaka) na małej niedało by rady wygodnie pojezdzić samochodem.
Jak to mówi idiotyczna reklama orlenu (tu specjalnie pisze z małej litery ze względu na brak szacunku do tej złodziejskiej firmy) "ładna kierowniczka, taka mała i zgrabna... tak tylko troche zle się prowadzi"
BirdDog / 2006-10-11 15:51:47 /
A ja w Granadzie miałem duużą oryginalną kierę i wspomaganie, i zbyt dużą pompę wspomagania jakąś nie fabryczną.
Do NORMALNEJ! jazdy po mieście i nie tylko, bardzo wygodna sprawa ale do szaleństw to się na pewno nie nadaje.
michukrk / 2006-10-25 12:34:33 /
ja mam teraz w domu kiere od starej alfy, rozmiarami prawie taka jak orginał w dziobaku niedługo będe ją montował u siebie:) przypomina te montowane w Camaro 67-69 albo Corvette tez z tych lat 3ramienna z podłużnymi nacięciami w ramionach:D
BirdDog / 2006-10-25 12:58:04 /
Tomek a moze to jest taka ftp://ftp.capri.pl/user/szecho/kierownica/ ? ja wlasnie od dluzszego czasu zastanawiam sie czy ja zakladac czy zostawic w domu na scianie;) kiedys wydawalo mi sie ze jest jednak troszke duza ale musze jeszcze porownac z ta co mam w tej chwili
szecho / 2006-10-26 09:37:08 /
Bardzo podobna, ale moja ma mniejsze odsadzenie ramion i dłuższe nacięcia ale pozatym stylistycznie taka sama
BirdDog / 2006-10-26 12:01:05 /
Tu jest fotka mojej niedługo zabieram się za usuwanie lakieru z ramion i ich polerowanie a potem bezbarwnym na ramiona i można zakładać, tyle że niemoge dostać naby do taunusa:(
BirdDog / 2006-10-26 12:02:57 /
mam pytanie, czy ktoś z forum zajmuje się może demontazem zwykłych obić kierownicy i zakładaniem zamiast nich drewnianej rękojeści (niewiem jak to nazwać chodzi o to za co trzymamy kiere) chodzi mi o uzyskanie kiery składającej się tylko z metalu i drewna
BirdDog / 2007-02-16 14:16:31 /
czy potrzebna jest homologacja lub coś innego aby mieć małą kierownicę?
on26 / 2007-02-28 10:46:06 /
prawdopodobnie minimalny wymiar kiery to 38 cm.wedlug przepisow.
na pewno 350mm jest dopuszczalna , sam miałem wolant 320mm w kilku samochodach i też nie było z nimi problemów ;]
Pe®ana / 2007-02-28 19:57:14 /
jeżeli się nic nie zmieniło to 340mm jest minimum przepisowe