Cześć.
Szukam po necie informacji dotyczącej możliwie bezinwazyjnego montażu silnika V6 2.0 do transita MK1.
Mam na oku silnik po kapitalnym remoncie. Rozważam taką opcję ponieważ wiem ile kosztuje remont.
Nie chcę niczego w samochodzie ciąć i niszczyć. Skrzynie zostawilbym oryginalną.
Przerabiał ktoś temat?
vOOytas / 2020-09-26 14:53:08 /
Tak, montowałem kiedyś do swojego mk1. Skrzynia została v4, sprzęgło od v6. Podcinałem przednią belkę bo koło pasowe się nie mieściło. Oczywiście chłodnica przed silnik nie wlazła więc poszła poziomo od r19, do tego nagrzewnica od syreny jako dodatkowa chłodnica (układ idealny nie był).
Względnie bezinwazyjnie to tylko jak będziesz miał wariant ze szpetnym długim diesel'owskim ryjem. Wtedy się mieści. W wersji z płaskim frontem się nie mieści, coś gdzieś trzeba kroić. Jak zostawisz silnik na łapach od V4, to się nie mieści z przodu i trzeba kroić przednią belkę a dodatkowo nie masz wtedy miejsca na chłodnicę. Jak cofniesz silnik do tyłu, to musisz trochę pogłębić wnękę w grodzi. Mam trochę zdjęć ilustracyjnych, bo sam chcę włożyć V6 - w sumie to jest dobry wątek żeby je tu zamieścić, ale muszę znaleźć chwilę na ich wyszukanie.
Michał Konieczny / 2020-09-26 20:39:55 /
Oj tam szpetnym od razu!
JΒ / 2020-09-26 20:43:22 /
Michał Konieczny. Czyli będzie Twoje 1700 V4 na sprzedaż? :)
vOOytas / 2020-09-26 22:52:56 /
Na pojedynczym kole pasowym (takie żeliwne) się mieści bez cięcia dolnej belki - a łapy nie wyglądały na przesuwane. (ale prawie na styk z belką)
Ale chłodnica już się nie zmieści na płaskim przodzie - ja miałem front z diesla z tego powodu (w moim Transicie jak go kupiłem było 2.0 V6 właśnie :) )
MikeB4 / 2020-09-27 19:34:35 /
Mike64 a jak się na takim silniku śmigało?
Było dużo przyjemniej niż 1.5 -1.7?
vOOytas / 2020-09-27 21:20:39 /
Garść zdjęć z różnych przeróbek. Na początek typowe podcinanie przedniej belki przy zostawieniu silnika na oryginalnych łapach. Zaleta taka ze skrzynia biegów się nie przesuwa, nie trzeba modyfikować wału napędowego.
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:16:52 /
Ale brak miejsca na chłodnicę. Więc zaczyna się trochę kubańska szkoła przeróbek.
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:20:48 /
Można też trochę przerobić przód. Tu też widać cięcie przedniej belki:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:22:36 /
A tu przeróbka przodu - trochę na lodołamacz, ale w sumie względnie estetycznie:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:29:41 /
Tu jakby ta sama koncepcja:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:30:49 /
A tu mała miejscowa korekta:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:31:34 /
A tu wariant w drugą stronę - silnik do tyłu. Trzeba przemodelować nieco wnękę w grodzi. Jak to się zrobi, no to już wedle standardów wykonawcy. Tutaj były ostre cięcia mieczem świetlnym:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:34:25 /
Można też w ogóle wjechać z silnikiem do kabiny:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:35:06 /
Można też dać silnik centralnie - V8:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:36:28 /
Tu mamy długi ryj, ale jest też jakaś spora skrzynia w środku, detali nie widać:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:37:49 /
Tu jest R4 DOHC, dość długie w porównaniu z V6, też jest spory wjazd do kabiny zrobiony:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:41:06 /
A na deser:
Michał Konieczny / 2020-09-28 12:43:11 /
Moim zdaniem lodołamacz wygrał .
anie można by samego "dzióbka" obciąć i przesunąć do przodu? Tak wiem dużo spawania po obwodzie. Ale efekt lepszy byłby niż lodomałacz.
Wszystko można, wedle fantazji i mocy sprawczych. Tyle żeby to jeszcze jakoś wyglądało... Ale sam dzióbek, w sensie obszaru gdzie są otwory wlotowe jest dosyć niska żeby się miała tam zmieścić cała chłodnica, razem ze zbiornikami.
Ale zawsze można też o tak:
Michał Konieczny / 2020-09-29 18:38:18 /
Tylko po co wymyślać na nowo koło? Rozwiązanie jest gotowe, i to nawet oficjalnie usankcjonowane przez FMC w wersjach SVO.
Jakby ktoś potrzebował, to mam nadprogramowy grill do Diesla. Trochę zmęczony, ale myślę że do odratowania.
JΒ / 2020-09-29 20:09:33 /
no właśnie, wydawało mi się, że widziałem gdzieś taki dzióbek.
Ale Jarek ... "Twój dziób jest większy niż mój"
marian212 / 2020-09-30 08:06:03 /
Dużo lepiej się z 2.0 V6 jeździło 100 kmh (GPS) nie było większym problem mimo skrzyni 4 biegowej a most mam 5.83 :) Ale też bez szału --- jak już tak się męczyć to najlepiej wrzucić 2.8 V6 :)
MikeB4 / 2020-10-01 07:57:14 /
Ja miałem na oryginalnej skrzyni i moście 3.44 (bebechy z taunusa). Prędkości były bardzo przyjemne ponad 100km/h. U mnie był problem utrzymania się na danej ścieżce, układ kierowniczy prosił się o skasowanie luzów oraz układu hamulcowego 4 bębnowego bez wspomagania.
Michał Konieczny / 2020-10-17 18:32:10 /
Holden rzędowe 6-cylindrów (chyba). To jest prawdziwe studium małego sensu.
Michał Konieczny / 2020-10-17 18:33:47 /