logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Filtry bajeranckie :) K&N itd.......

Filtry bajeranckie :) K&N itd.......

Moje zapytanie kieruje tu bo tjuningowcy nie wiedza co to gaz a gazowcy nie wiedza co to filtr o wiekszej przepustowosci poietrza.
Mianowicie jesli zaloze filtr na gaznik Webera od 2,0 R4, ktoory siedzi przy motorze 1,6 R4 (filtr montowany na gazniku {chodzi tylko o letnia pore}) to jak taki filtr bedzie wspoolpracowal z gazem czy bedzie wymagal???? z tego co wiem gaz lubi powietrze tylko czy jego nadmiar sie nie pogryzie. Czy to wszystko da sie zestroic czy bedzie ze na gazie bedzie latal ladnie a na benie nie albo na odwroot. Bede musial cos przestrajac przed kazdym startem ;-). Jak to jest co chlopaki ?? Wszelkie zagwostki z tym zwiazane mnie interesuja.
NARRA

Q_Back / 2003-02-26 11:35:53 /


gaz.. a raczej reduktor do gazu wymaga odpowiedniego podciśnienia... w normalnym aucie takie podciśnienie zapenia filtr powietrza i odpowiednio ukształotowana puszka... jeśli teraz zamontujesz filtr powiedzmy K&N o większej przepustowości to podciśnienie spadnie i to znacznie... moze to spowodować nieprawidłową pracę na gazie lub wogóle niemożliwość jazdy na paliwku alternatywnym... można oczywiście zastosować większy parownik o większej czułości ale układ będzie wtedy prawdopodobnie więcje gazu kotłował...

gra niewarta świeczki...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-26 13:35:58 /


qback o ile nie bedze w niego 'dmuchac' to powinno byc ok, przynajmiej mam taka nadzieje, nierdzewka juz czeka na montaz pod maske :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-26 13:42:14 /


Hi!
Mam filtr, mam doprowadzone rury do niego,mam gaz i wszystko chodzi bardzo dobrze...trzeba tylko bardzo dobrego gaźnikowca i gazownika przy pierwszej regulacji mi się udało...

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-26 18:53:47 /


Trójkąt nie do końca tak jest, musi być właściwie dobrany mikser z reduktorem (o czym wiem, że wiesz, a nie napisałeś ;)). Gaziarze najczęściej to amatorzy i zwyczajnie nie potrafią dobrać indywidualnie odpowiedniej instalacji i wykorzystują opory filtra do ułatwienia, stosując nawet o zgrozo(!) dławienie silnika na wlocie do filtra powietrza
Będzie działać na pewno, nawet i bez filtra powietrza tylko to jest sprawa zsynchronizowania instalacji do oporów ssania, a nie pory roku zima/lato.
Temat jest rzeka i był wielokrotnie poruszany na forum ;)
powodzenia :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-27 08:00:30 /


aha! w tym przypadku to zrobię przedruk ;)
"gra niewarta świeczki..."- to prawda, chyba że w celu pocieszania oczu po podniesieniu maski, bo zysk 1-2% mocy nie zauważysz bez innych zaawansowanych przeróbek ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-27 08:03:13 /


W celu pocieszenia, pocieszenia! ;-). Moc to tak sobie, moze na benie tylko zeby na gazie tez sie turlal

Q_Back / 2003-02-27 09:46:56 /


a to jeszcze pytanie bo moze ktos wie ja swoja droga sprubuje sie dowiedziec , ale:
Czy jest jakis sposoob, test aby sprawdzic te dopasowanie >miksera ~ reduktora<? Sie tak zastanawiam czy jak zdejme obudowe to moze jakas gaze gestrza zalozyc odpowiednio bespiecznie na gaznik i sie przejechac i poobserwowac na zimnym, na cieplym ????
Moze jest juz jakis sprawdzony patent
NARRA

Q_Back / 2003-02-27 09:53:03 /


mi niestety w mojej R4 zdlawili powietrze do silnika postaram sie uszczelnic ich robote i potem zobacze a jak nie da rady to co mam robic jechac i reklamowac?

Michal FAZI / 2003-02-27 10:53:58 /


masz rację Karolu co do dobrania mixera :) można dobrać bo tok już robiłem i chodziło całkiem ok :) ale faktem jest że znalezienie dobrego gazownika który siętego podejmie graniczy z cudem lub czasem ten cud dużo kosztuje ;) dlatego też nie wnikałem w szczegóły...

tyle że nawet po poprawnym zestrojeniu filtra K&N z mixerem może okazać się że auto pali sporo więcej gazu niż w układzie ze zwykłym filtrem... dzieje się tak dlatego że w pewnych warunkach powietrze cofa się pulsacyjnie z gaźnika i może powodować to wywalanie gazu poza obręb filtra.. przy zwykłym filtrze mieszanka poprostu magazynuje się chwilowo w puszce i wraca do silnika ...


kolejny punkt to musiałbyś zastosować jakąś rurę z nadmuchem zimnego powietrza na filtr... z tego względu ze filtr będący na gaźniky narażony jest na ciepłe powietrze które to z kolei zmniejsza moc i zwiększa zużycie paliwka...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-28 08:57:51 /


3kat a od, po co na dachu Fiata 125p sanitarki byly montowane "take ustrojstwa" ?
Po to zeby rozwiazac problem pod maska zwiazany z ......:-)

Q_Back / 2003-02-28 11:14:26 /


To na wagonach chłodni mają fajniejsze obrotowe wiatraczki! ;)
Ale byłby bajer na masce :D

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-28 11:48:56 /


Z tymi ciśnieniami to też jest różnie. Mój koleś miał Peugota 3.0 V6 automat założyli mu gaz wszystkie elementy z katalogu wybierane były do tego modelu, i na wolnych chodził kiepsko. Kupił drugiego, identyczny model, przełożył gaz do nowego z tymże był już tam stożek zamontowany przez poprzedniego właściciela, koleś to wykorzystał i chodzi mu teraz jak złoto. Wniosek: raz trzeba przytłumić dolot a raz go poprawic a to juz chyba zależy od samego silnika. Ze tez nie ma fachowca, który jednoznacznie by określił co w jakim przypadku trzeba robić.

Seba / 2003-03-01 21:12:25 /


Mam pytanie dotyczące filtra powietrza. Chcialbym wymienic na nowy filtr w moim 2,0 R4. Ale mam taka kanciasta obudowe z tworzywa sztucznego. Przy okazji pytanie czy taka kanciasta obudowa byla oryginalna w 2,0 R4 ? Mnie sie wydaje ze jest oryginalna ale w katalogach filtow podaja ze w 2,0 byly tylko okragle. No ale wracajac do filtra to mam teraz zalozony Championa o oznaczeniu U541 i facet w sklepie nie mogl znalezc takiego wogole w katalogu :-(, a ja mam taki. No ale w kazdym razie moze ktos wie jaki tam powinien byc filtr. Czy warto kupic jakiegos motorcrafta za prawie 50 zl czy tez filtrona z kilkanascie zlotych. Jaki bylby najlepszy, tzn. jaka firma ma adekwatna jakosc do ceny. Najlepiej jak ktos poda przy okazji numer katalogowy (ja mam taki prostokatny wklad).

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 08:27:40 /


masz proawdopodobnie filtr od sierry..

a jeśli regularnie zmieniasz filtry to mozesz kupić filtrona..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 08:37:09 /


Ale ta obudowe to widzialem juz w kilku Capri, np. taka ma Konrad Szyperski:

http://www.capri.pl/images/image.php?back=../club/white-conrad.php&dir=../club/images/white-conrad&name=wc11

Czy on tez ma ze sierry ???

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 08:57:48 /


tak.. bo sporo osób zakłada silniki od sierry. jako że nowsze troche i zdaża sie stan lepszy :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 09:25:12 /


To jest stuprocentowo oryginalna obudowa filtra powietrza do 2,0 R4 w Capri.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 10:02:52 /


No wlasnie, mnie sie tez wydaje ze mam oryginalna obudowe, a ponadto ogladajac samochód Konrada Szsyperskiego tez nie wydaje mi sie aby zakladal tam jakis sierrowski silnik. Dodam ze mam taki sam silnik i wszystko w okolicy, mam identyczna tapicerke i identyczne nawet felgi jak u Konrada:

http://www.capri.pl/club/white-conrad.php

czy moze ja mam tak jak on GT (tak wynika z numerów moich) a moze 2,0 GT mialy takie obudowy, a jak tak to czy ktos zna ten cholerny numer katalogowy filtra bo w jakomkolwiek wyszukiwarke filtrów wpisuje swoj model Capri to mi daje w wyniku okragly.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 10:10:57 /


Temat nie jest łatwy. Sam szukałem przez długi czas takiego filtra, bez powodzenia. Skończyło się na tym, że założyłem okrągłą obudowę. Pogadaj z Konradem, on powinien się lepiej orientować, gdzie to kupić.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 11:21:12 /


przedzwoń do Chudera 506 098 869 ... Szpakowi załatwił taki wkład to pewnie ma jakieś żródło..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 11:25:37 /


Cześć Wszystkim

Pytasz jaki byłby najlepszy .???

Moim zdaniem najlepszy byłby sportowy wkład filtra , nasączony olejem ,
np. Pipercross'a. Koszt jakieś 150,- zł ale gwarancja czy też wymiana po
30 000 mil.
Miałem coś takiego , i byłem zadowolony.

A jeśli nie to załóż Filtrona i będzie OK !!! Więcej kasy zostanie na dobry olej....
i Żadnych cudów w postaci Filtrów stożkowych.

To moja rada.
Narazie



ELVIS76 / 2004-03-17 21:35:23 /


jesli ktos potrzebowalby filtrow k&n i mialby problemy z ich znalezieniem to piszcie na maila hotladies@o2.pl mam mozliwosc kupna takich filtrow. pozdr.

Fredek / 2008-09-06 23:19:00 /


Wkładek do filtrów też? Czy samych obudów?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-07 15:30:37 /


Czy są jakieś wypróbowane specyfiki do filtrów powietrza K&N,które z powodzeniem zastępują oryginalne

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-08 23:41:19 /


Tak - pistolet ze sprężonym powietrzem jest nawet lepszy od oryginalnego czyściwa

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-09 00:33:45 /