Moje zapytanie kieruje tu bo tjuningowcy nie wiedza co to gaz a gazowcy nie wiedza co to filtr o wiekszej przepustowosci poietrza.
Mianowicie jesli zaloze filtr na gaznik Webera od 2,0 R4, ktoory siedzi przy motorze 1,6 R4 (filtr montowany na gazniku {chodzi tylko o letnia pore}) to jak taki filtr bedzie wspoolpracowal z gazem czy bedzie wymagal???? z tego co wiem gaz lubi powietrze tylko czy jego nadmiar sie nie pogryzie. Czy to wszystko da sie zestroic czy bedzie ze na gazie bedzie latal ladnie a na benie nie albo na odwroot. Bede musial cos przestrajac przed kazdym startem ;-). Jak to jest co chlopaki ?? Wszelkie zagwostki z tym zwiazane mnie interesuja.
NARRA
Q_Back / 2003-02-26 11:35:53 /
gaz.. a raczej reduktor do gazu wymaga odpowiedniego podciśnienia... w normalnym aucie takie podciśnienie zapenia filtr powietrza i odpowiednio ukształotowana puszka... jeśli teraz zamontujesz filtr powiedzmy K&N o większej przepustowości to podciśnienie spadnie i to znacznie... moze to spowodować nieprawidłową pracę na gazie lub wogóle niemożliwość jazdy na paliwku alternatywnym... można oczywiście zastosować większy parownik o większej czułości ale układ będzie wtedy prawdopodobnie więcje gazu kotłował...
gra niewarta świeczki...
Trójkąt / 2003-02-26 13:35:58 /
qback o ile nie bedze w niego 'dmuchac' to powinno byc ok, przynajmiej mam taka nadzieje, nierdzewka juz czeka na montaz pod maske :)
Hi!
Mam filtr, mam doprowadzone rury do niego,mam gaz i wszystko chodzi bardzo dobrze...trzeba tylko bardzo dobrego gaźnikowca i gazownika przy pierwszej regulacji mi się udało...
BABALOO / 2003-02-26 18:53:47 /
Trójkąt nie do końca tak jest, musi być właściwie dobrany mikser z reduktorem (o czym wiem, że wiesz, a nie napisałeś ;)). Gaziarze najczęściej to amatorzy i zwyczajnie nie potrafią dobrać indywidualnie odpowiedniej instalacji i wykorzystują opory filtra do ułatwienia, stosując nawet o zgrozo(!) dławienie silnika na wlocie do filtra powietrza
Będzie działać na pewno, nawet i bez filtra powietrza tylko to jest sprawa zsynchronizowania instalacji do oporów ssania, a nie pory roku zima/lato.
Temat jest rzeka i był wielokrotnie poruszany na forum ;)
powodzenia :)
aha! w tym przypadku to zrobię przedruk ;)
"gra niewarta świeczki..."- to prawda, chyba że w celu pocieszania oczu po podniesieniu maski, bo zysk 1-2% mocy nie zauważysz bez innych zaawansowanych przeróbek ;)
W celu pocieszenia, pocieszenia! ;-). Moc to tak sobie, moze na benie tylko zeby na gazie tez sie turlal
Q_Back / 2003-02-27 09:46:56 /
a to jeszcze pytanie bo moze ktos wie ja swoja droga sprubuje sie dowiedziec , ale:
Czy jest jakis sposoob, test aby sprawdzic te dopasowanie >miksera ~ reduktora<? Sie tak zastanawiam czy jak zdejme obudowe to moze jakas gaze gestrza zalozyc odpowiednio bespiecznie na gaznik i sie przejechac i poobserwowac na zimnym, na cieplym ????
Moze jest juz jakis sprawdzony patent
NARRA
Q_Back / 2003-02-27 09:53:03 /
mi niestety w mojej R4 zdlawili powietrze do silnika postaram sie uszczelnic ich robote i potem zobacze a jak nie da rady to co mam robic jechac i reklamowac?
Michal FAZI / 2003-02-27 10:53:58 /
masz rację Karolu co do dobrania mixera :) można dobrać bo tok już robiłem i chodziło całkiem ok :) ale faktem jest że znalezienie dobrego gazownika który siętego podejmie graniczy z cudem lub czasem ten cud dużo kosztuje ;) dlatego też nie wnikałem w szczegóły...
tyle że nawet po poprawnym zestrojeniu filtra K&N z mixerem może okazać się że auto pali sporo więcej gazu niż w układzie ze zwykłym filtrem... dzieje się tak dlatego że w pewnych warunkach powietrze cofa się pulsacyjnie z gaźnika i może powodować to wywalanie gazu poza obręb filtra.. przy zwykłym filtrze mieszanka poprostu magazynuje się chwilowo w puszce i wraca do silnika ...
kolejny punkt to musiałbyś zastosować jakąś rurę z nadmuchem zimnego powietrza na filtr... z tego względu ze filtr będący na gaźniky narażony jest na ciepłe powietrze które to z kolei zmniejsza moc i zwiększa zużycie paliwka...
Trójkąt / 2003-02-28 08:57:51 /
3kat a od, po co na dachu Fiata 125p sanitarki byly montowane "take ustrojstwa" ?
Po to zeby rozwiazac problem pod maska zwiazany z ......:-)
Q_Back / 2003-02-28 11:14:26 /
To na wagonach chłodni mają fajniejsze obrotowe wiatraczki! ;)
Ale byłby bajer na masce :D
Z tymi ciśnieniami to też jest różnie. Mój koleś miał Peugota 3.0 V6 automat założyli mu gaz wszystkie elementy z katalogu wybierane były do tego modelu, i na wolnych chodził kiepsko. Kupił drugiego, identyczny model, przełożył gaz do nowego z tymże był już tam stożek zamontowany przez poprzedniego właściciela, koleś to wykorzystał i chodzi mu teraz jak złoto. Wniosek: raz trzeba przytłumić dolot a raz go poprawic a to juz chyba zależy od samego silnika. Ze tez nie ma fachowca, który jednoznacznie by określił co w jakim przypadku trzeba robić.
Seba / 2003-03-01 21:12:25 /
Mam pytanie dotyczące filtra powietrza. Chcialbym wymienic na nowy filtr w moim 2,0 R4. Ale mam taka kanciasta obudowe z tworzywa sztucznego. Przy okazji pytanie czy taka kanciasta obudowa byla oryginalna w 2,0 R4 ? Mnie sie wydaje ze jest oryginalna ale w katalogach filtow podaja ze w 2,0 byly tylko okragle. No ale wracajac do filtra to mam teraz zalozony Championa o oznaczeniu U541 i facet w sklepie nie mogl znalezc takiego wogole w katalogu :-(, a ja mam taki. No ale w kazdym razie moze ktos wie jaki tam powinien byc filtr. Czy warto kupic jakiegos motorcrafta za prawie 50 zl czy tez filtrona z kilkanascie zlotych. Jaki bylby najlepszy, tzn. jaka firma ma adekwatna jakosc do ceny. Najlepiej jak ktos poda przy okazji numer katalogowy (ja mam taki prostokatny wklad).
Piotra / 2004-03-17 08:27:40 /
masz proawdopodobnie filtr od sierry..
a jeśli regularnie zmieniasz filtry to mozesz kupić filtrona..
Trójkąt / 2004-03-17 08:37:09 /
Ale ta obudowe to widzialem juz w kilku Capri, np. taka ma Konrad Szyperski:
http://www.capri.pl/images/image.php?back=../club/white-conrad.php&dir=../club/images/white-conrad&name=wc11
Czy on tez ma ze sierry ???
Piotra / 2004-03-17 08:57:48 /
tak.. bo sporo osób zakłada silniki od sierry. jako że nowsze troche i zdaża sie stan lepszy :))
Trójkąt / 2004-03-17 09:25:12 /
To jest stuprocentowo oryginalna obudowa filtra powietrza do 2,0 R4 w Capri.
No wlasnie, mnie sie tez wydaje ze mam oryginalna obudowe, a ponadto ogladajac samochód Konrada Szsyperskiego tez nie wydaje mi sie aby zakladal tam jakis sierrowski silnik. Dodam ze mam taki sam silnik i wszystko w okolicy, mam identyczna tapicerke i identyczne nawet felgi jak u Konrada:
http://www.capri.pl/club/white-conrad.php
czy moze ja mam tak jak on GT (tak wynika z numerów moich) a moze 2,0 GT mialy takie obudowy, a jak tak to czy ktos zna ten cholerny numer katalogowy filtra bo w jakomkolwiek wyszukiwarke filtrów wpisuje swoj model Capri to mi daje w wyniku okragly.
Piotra / 2004-03-17 10:10:57 /
Temat nie jest łatwy. Sam szukałem przez długi czas takiego filtra, bez powodzenia. Skończyło się na tym, że założyłem okrągłą obudowę. Pogadaj z Konradem, on powinien się lepiej orientować, gdzie to kupić.
przedzwoń do Chudera 506 098 869 ... Szpakowi załatwił taki wkład to pewnie ma jakieś żródło..
Trójkąt / 2004-03-17 11:25:37 /
Cześć Wszystkim
Pytasz jaki byłby najlepszy .???
Moim zdaniem najlepszy byłby sportowy wkład filtra , nasączony olejem ,
np. Pipercross'a. Koszt jakieś 150,- zł ale gwarancja czy też wymiana po
30 000 mil.
Miałem coś takiego , i byłem zadowolony.
A jeśli nie to załóż Filtrona i będzie OK !!! Więcej kasy zostanie na dobry olej....
i Żadnych cudów w postaci Filtrów stożkowych.
To moja rada.
Narazie
ELVIS76 / 2004-03-17 21:35:23 /
jesli ktos potrzebowalby filtrow k&n i mialby problemy z ich znalezieniem to piszcie na maila hotladies@o2.pl mam mozliwosc kupna takich filtrow. pozdr.
Fredek / 2008-09-06 23:19:00 /
Wkładek do filtrów też? Czy samych obudów?
Czy są jakieś wypróbowane specyfiki do filtrów powietrza K&N,które z powodzeniem zastępują oryginalne
Murmur vel Magman / 2008-12-08 23:41:19 /
Tak - pistolet ze sprężonym powietrzem jest nawet lepszy od oryginalnego czyściwa
JoKo 3M_U / 2008-12-09 00:33:45 /