Zakładam nowy wątek, bo nigdy się w końcu nie dowiem. Nie odsyłajcie mnie proszę do innych wątków, bo już wszystko na ten temat przeczytałem. Ale większość to teorie, ja chciałbym usłyszeć jak to się ma w praktyce.
Chcę założyć sportowy filtr (nie stożek, tylko okrągłą puchę - jak w amerykańcach) i niedługo zakładam instalację gazową. No i usłyszałem o bolsie. Czy ktoś z Was ma te 3 elementy (może jeszcze w takim typie silnika) ? Chcę wiedzieć jak to się sprawdza.
Wiele wypowiedzi odnośnie takich filtrów jest krytyczna, bo niby za ciepło pod maską i silnik jest zdławiony.. No ale nikt jakoś nie zauważył, że gaz potrzebuje troszkę cieplejszego powietrza.. No i jasnym jest, że jeśli nawet jest w komorze cieplej, to wraz ze wzrostem prędkości wzrasta też pęd powietrza a co za tym idzie - chłodzenie.. Tak? No i blos.. Z tego co się zdążyłem zorientować, to do jego zamontowania nie jest wymagana pucha powietrza.. Jak to sprzężyć wszystko ze sobą? Jeśli nawet filtr troszkę będzie dławił sinik (przez to cieplejsze powietrze), to czy blos może to "złagodzić" ? No i co z instalką lpg? Jak podać gaz do gaźnika najlepiej, żeby to wszystko sprzężyć? Może macie jakieś fotki jak to ma wyglądać?
>> No ale nikt jakoś nie zauważył, że gaz potrzebuje troszkę cieplejszego powietrza.
a gdzie taką bzdure wyczytałeś :)) to benzyna w gaźniku potrzebuje nieco ciepła zeby odparować. gaz dostaje się do miksera w fazie lotnej i już niewymaga podgrzania. dla silnika na lpg im zimniejsze powietrze tym lepiej.
Trójkąt / 2006-09-13 22:29:51 /
pomijając temat temperatury powietrza to raczej ciezko bedzie Ci zblokować gaźnik z blosem a na to założyć jeszcze filtr puszke :)
ja to widze w ten sposób że na blosa zakładasz bezpośrednio stożek a z blosa krótkim przewodem z kolankiem na końcu doprowadzasz mieszankę do gaźnika. Jest to wykonalne i bedzie działać tylko wymaga nieco inwencji twórczej :)
Trójkąt / 2006-09-13 22:33:55 /
Pokiełbasiło mi się. Miało być napisane "zimniejszego". Dzięki. Trójkąt.. Ty masz "amerykańca" pod maską :) Może wiesz jak to jest z tymi puchami odkrytymi?
trojkat-a jesli bene wywale to co stozek blos i to na kolektor-zadziala[a rezerwa to 3kg butli turystyczej]
Alwax, no proszę Cię.. Zaraz zejdzie cała dyskusja na stożki!! Wyraźnie napisałem, że nie chodzi o stożek, tylko o okgłą, sportową puchę!
Milo, widziales na oczy BLOSa? Jak chcesz go upchnac miedzy gaznik a puche filtra?
Mysza liil (EM) / 2006-09-13 22:57:11 /
Piszesz:"Z tego co się zdążyłem zorientować, to do jego zamontowania nie jest wymagana pucha powietrza" - raczej nie zdazyles sie wogole zorientowac.
Blosa montujesz na rurze dolotowej powietrza. Najlepiej dziala to w k-jetach.
Co do gaznikowca: Najlepiej zrezygnowac z gaznika i zostawic same przepustnice, na to adapter i przejscie w jedna rure, na niej BLOS, potem jeszcze kawal rury i filtr (stozkowy czy walcowy - wszystko jedno)
Jesli zostawisz kompletny gaznik, uszczelnisz puche filtra i wywalisz z niej wkladke, dalej dasz okragla rure dolotowa pasujaca na BLOSa , dalej znow rure i na koncu filtr, to pozegnaj sie z osiagami na benie gdyz blos zakloci prace gaznika (cos jakby jazda na wlaczonym "ssaniu"). No chyba ze trafisz takiego blosa z podnoszoną klapą podczas pracy na benie. Ale to 2 rozwiazanie nie bedzie wygladalo za dobrze - tak jakby 2 filtry: pucha na gazniku i filtr na poczatku dolotu. Na nic :/
Mysza liil (EM) / 2006-09-13 23:06:00 /
Zamiast Blosa w tym przypadku lepiej byłoby zamontować amerykański patent Impco,czyli gaznik gazowy.Ale koszty sa raczej Duże ,chyba że masz kogos w USA.U nas Impco występuje w wózkach widłowych
Murmur vel Magman / 2006-09-13 23:20:26 /
Dzięki Mysza. No.. nie jestem tak biegły w te klocki (dlatego pytam), a co do puchy powietrza, to chyba patrzyłem na fotki K-jeta właśnie i puchy tam nie widziałem, tylko rurę doprowadzającą powietrze. To mnie zmyliło. Swoją drogą, to ja na żywo K-jeta nigdy nie widziałem.. Tak na marginesie. Odpowiedziałeś wyczerpująco, ale teraz mam pytania o adapter - trzeba byłoby takie coś dorabiać czy można kupić coś takiego (jaki koszt? - mniej więcej..)? Aha no i jak zostawić same przepustnice bez gaźnika, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak miałoby to się trzymać bez reszty gaźnika (nie jestem specem od mechaniki).. I czy w ogóle warto się bawić w takie przeróbki (mam na myśli ten cały galimatias i blos) czy może ograniczyć się do puchy, gazu i dobrej regulacji..
MILO jak chcesz jeżdzić również na benzin to niestety odpuść blosa.
Młody_wFe / 2006-09-14 07:22:38 /
gaźniki są rozkręcane. można zostawic samą dolną część gaźnika z przepustnicami a na nią dorobić adapter z metalu/żywicy z wyjściem na rure średnicy 70mm bo tyle zdaje się ma blos.
Trójkąt / 2006-09-14 09:24:03 /
Był kiedyś w ogłoszeniach dziób z jakąś taką konewką zamiast filtra, nie wiem czy Zoggon go nie kupił. Takie rozwiązanie by chyba do blosa pasowało :). Cwiety chyba toto sprzedawał.
Młody_wFe / 2006-09-14 09:26:53 /
tak tylko dodam ze blos MUSI byc zamontowany w pionie w instrukcji jest podana delikatna tolernacja.(nie moge jej znalezc)
nmd / 2006-09-15 02:45:58 /
Zamontowalem pod skosem i dziala super. Moze do gory nogami zrobiloby mu roznice, ale z tym pionem to nie przesadzajmy.
Pozatym znalezione na forum scorpio:
"A teraz co było źródłem problemów;
po pierwsze sposób ustawienia samego blosa czyli musi być ustawiony dopływem gazu do góry minimalnie odchylony od pionu,
po drugie przewód doprowadzający fazę lotną gazu do blosa, może być dowolnie długi ale nie może mieć na całej długości żadnych śrób, złączek itp.
PS utwierdziłem się w swoim przekonaniu - nie wierzę "fachowcom".
pozdrawiam
Marcin "
Mysza liil (EM) / 2006-09-15 09:57:57 /
wyobrazilem sobie jak bols :P jest zalozony na przepustnice w pionie i na to odkryty filtr. to to nie zadziala dobrze.Chyba do tego lepszy byl by mikser z przepustnica. Dyra miał/ma takie ustrojswo.
nmd / 2006-09-15 11:24:03 /
popatrz na pierwszy, najstarszy wątek o blosach
granadziarz_3M / 2006-09-17 18:30:09 /
Ja mialem zalozonego blosa tak jak mowil Mysza- zostawilem puszke powietrza a na koncu dolotu przejsciowka na BLOSa i stozek (Filtr ze srodka wyjalem). Nie wiem dlaczego wszyscy uwazaja ze nie chodzi to na benzynie. U mnie chodzilo (nie wiem jak ze spalaniem i dokladnymi osiagami, ale jak klapa w blosie bylo deko podniesiona to trzymal wolne obroty i nie zauwazylem roznicy w przed i po). Co do tego rozwiazania to nie bardzo samochod mial dol i ciezko mu bylo uzyskac bogata mieszanke. Poza tym jak juz gdzies pisalem spalanie moglo byc niskie ale na ubogiej mieszance. Sens w blosie przy gazniku widze tylko, jak tu niektorzy pisza - zostawic przepustnice, kolanko na blosa i stozek. Mi nie starczylo na to cierpliwosci. Wrzucilem mikser od Poldka , osiagi mnie zadowalaja, spalanie jadac delikatnie ~100-110 11.5l/100 do 13-14 przy szybszej a w cyklu "miejsko-mieszanym" 14-17. Granada 2.3 .
Bartuś / 2006-09-18 14:52:20 /
Hmm.. Zastanowię się czy montować blosa czy nie.. Nie wiem czy jest to warte zachodu skoro tyle przy nim grzebaniny.. Ale teraz mam pytanie apropo tej sportowej puchy.. Mianowicie słyszałem dwie opinie o jeździe z taką puszką i z gazem:
1. Że się nie da (od Szymona B.), że są jakieś jaja,
2. Ze się da, nie ma problemu, tylko trzeba wzbogacić mieszankę a co za tym idzie - skorzystać z pomocy fachmana od gazu (słowa gościa sprzedającego puchy, stożki i inne pierdoły).
No i jak jest w praktyce? :/