Witam Ekipę
Czas leci i pod koniec tygodnia mój sedan jedzie do wawki na kompleksowy remont odbudowę , chłopaki znają się ponoć na robocie DBK Custom będzie pełna blacharka oraz full konserwacja plus malowanie.
Gdzieś tam w czasie roboty chcę podmienić obecny 1.3 na 2.3v6 nadal spięty z oryginalną skrzynią i tu mam właśnie pytania do Was a pozbieram trochę info żeby ułatwić chłopaka robotę.
moja wersja to 2D sedan 73r ze skośną deską w wersji L , mam już wymienione zegary na te z obrotomierzem a z Portugalii jedzie pełna środkowa konsola na podmianę tej z podstawki.
- pytanie pierwsze jak to jest z tym rocznikiem i przednim zawieszeniem czy pod ten silnik były jakieś zmiany bo mam po byłym właścicielu dodatkowe przednie zawieszenie i tu też było coś robione jak sprawdzić czy to jakaś "jeśli tak było " mocniejsza wersja ???
- do silnika 2.3 mam 2 komplety poduszek oraz dwa komplety łap
- mam jakiś wał zakładam że był to wał z pomysłem spięcia tej V6
- tylne mosty 2 też mam bez otwarcia nie wiem jakie to, bo tabliczek na śrubach brak
- jaki most będzie najlepszy do długotrwałej jazdy bez popisów , czasem raz na ruski rok "może
spalając gumę"
- potrzebne jest jakieś specjalne rzeżbienie aby włożyć ten silnik czy jeśli był w opcji gxl to wchodzi
bez atrakcji , mam do niego nowiuśką chłodnicę
- o czym nie wiem lub zapomniałem spytać odnośnie podmiany silnika ??
p.s. wiem że pojawi się komentarz sprawdz historię , przejrzałem 14 stron z wątkami i wiedza jest strasznie rozproszona a i niekompletna ,
sporoteraz się dzieje na rynku klasyków taunusy też się pojawiają i może trafi się taki nowy upierdliwy jak ja to będzie wiedza akurat , lub może Wasza wiedza w temacie się pogłebiłą to coś nowego napiszecie
p.s.s. będę truł póżniej na inne tematy ale to za jakiś czas
Dziękuje za Wasze porady i wiedze
Tweed / 2020-08-20 14:42:03 /
Raczej wiązka elektryczna komory silnikowej będzie niekompatybilna.
gryziu liil (EM) / 2020-08-20 14:56:44 /
Tylko 14 stron?
Konrad vel smasher / 2020-08-20 15:07:52 /
ja jak w TC2 zmieniałem z 1,6 na V6 to tylko drobne zmiany w wiązce elektrycznej były, na pewno dorobic musisz dłuższy przewód + do rozrusznika ( bo V-ka ma po drugiej stronie ).
Belka z tego co pamiętam chyba się nie różni ale niech to potwierdzi jakiś ,,dziobakowiec".
Jak masz chłodnice pod V6 to też nie będzie problemu + oczywiście nowe węże.
W tych autach taka zmiana nie jest problematyczna.
wąski77 / 2020-08-20 15:47:54 /
z tym zachowaniem oryginalnej skrzyni może być ciężko, chyba, że ma odkręcany dzwon...
rozjechany liil / 2020-08-20 16:55:32 /
silnik i skrzynia 4 , są podobno wyciąnięte z granady , to że nie pasuje skrzynia ?? to czego mam szukać bo jest czas na rozglądanie się ? tą skrzynie się przerabia czy trzeba jakiś konkretny model ?
z forum a czytam już od dawna to mi wystarczy 4 biegowa , mt75 ani n9 jeśli nie muszą być to ich nie potrzebuje dla 5 biegu
Tweed / 2020-08-20 18:04:10 /
nie. jezeli jest z auta wyciągnięta z silnikiem to git. rozjechanemu chodzi o to, że skrzynia od 1,3 nie będzie pasować
wąski77 / 2020-08-20 19:00:43 /
"(...)może trafi się taki nowy upierdliwy jak ja to będzie wiedza akurat(...)"
Jak się trafi to coś mi się zdaje że jednak założy kolejny wątek ;-)
konrad.s / 2020-08-20 22:49:44 /
1. zawieszenie jest takie samo -- wczesne dziobaki miały jedynie inne tuleje trzymające belkę w podłużnicach (bodaj do 72/73 były małe tuleje) ale sama belka bez zmian
2. Łapy muszą być od V6 -- są inne niż z silników 4 cylindrowych
3. Wał może nie pasować z bazowej wersji 1.3 --> sprawdz czy wsuwa się w skrzynie spiętą z V6 -- tam w ogóle jest wał z podporą czy jednoczęściowy ?
4. Tylny most możesz sprawdzić po średnicy bębnów, łożysk kół na półosiach etc. małe bębny juz optycznie są inne od dużych (wrzuć fotki mostów gdzie widać bębny)....
5. tylko i wyłącznie mosty o przełożeniu 3.45 3.44 jeśli chcesz pozostać przy skrzyni 4 biegowej -> palenia gumy unikać bo jak nie ma szpery to zabija wnętrzności mostu w przyspieszonym tempie - pozatym palenie gumy jednym kołem w miejscu to raczej obciach :P
6. silnik V6 wchodzi bez atrakcji, jedynie okablowanie trzeba dostosować ...
Zapomniałeś zapytać o wydech -- oczywiście będzie inny :) Ale cześć przechodząca nad mostem i tylny tłumik teoretycznie mogą zostać seryjne z R4
MikeB4 / 2020-08-21 13:29:02 /
2 rodzaje belek przednich byly
mateush (proko) 3M / 2020-08-21 18:17:06 /
Dzięki Mike za duży wpis ,
od pon będe przeglądał te 8 kontenerów części co kupiłem razem z autem bo tam jest rupieciarnia od zestawu pedałów po wały mosty itp oraz będe sukcesywnie wklejał zdjęcia z tego co znajde i będe sadził że pasuje.
Wychodzi że mam praktycznie 95% potrzebnych części :)
Dobrze że Chuder jest w wawce pod ręką a jak coś wiecej to i Camaro pomoże :D
Tweed / 2020-08-21 18:25:43 /
Potwierdzam: "2 rodzaje belek przednich byly"
Kristoff / 2020-08-22 18:45:00 /
I czym się różnią i w których wersjach były inne ? Bo ja musiałem kawałek wypiłować na wspomę w TC1 ...
MikeB4 / 2020-08-22 22:34:58 /
Panowie bo tak się przyglądam desce z wersji L i gxl i chyba są inne... nawet jak odkręce ta szuflade z L'ki to cały panel z zegarami chybą nie będzie pasował , wygląda to jakoś inaczej z zapalniczka itp
Tweed / 2020-08-23 21:24:15 /
Tweed / 2020-08-23 23:28:13 /
Wszystko pasuje -- ta konsola siedzi idealnie ze zwykłą deską-- do zegara oleju idzie gumowy wężyk od silnika, wskaźnik temperatury na środku jest troche niewygodny bo go nie widać za bardzo
MikeB4 / 2020-08-23 23:44:40 /