logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » obcięcie sprężyn Granada mkII

obcięcie sprężyn Granada mkII

mam pytanie... czy ktos prubowal poprzez obciecie sprezyny obnizyc Gienie??? jezeli tak to prosilbym o szersze opisanie tematu. szukalem na forum i znalezc nie moge(albo zle szukam:): pozdro

niewiadomskyy / 2006-09-05 18:11:20 /


obcinanie sprężyn żeby obniżyc?!
chyba nikt takich rzeczy tu nie prÓbował, ponieważ delikatnie mówiąc to "debilizm"!
spręzyna traci swoją charakterystykę, sztywnośc itd., auta po takich zabiegach są niebezpieczne, trudne w prowadzeniu.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 18:38:38 /


Snuffy nie przesadzaj z debilizmem bo obrażasz mnie i jeszcze parę innych osób.Widziałeś na PC Taunusa Bystrego?
Myślisz że miał jakieś super profesjonalne sprężyny?
Zdziwiłbyś się.
Niewiadomsky nie tnij sprężyn jeśli chcesz niżej.Wyjmij te co masz.Napewno wśród nas znajdą się chętni na zamianę na taakie obniżane;)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-05 18:50:43 /


No to ja i Obi powinnismy dolaczyc do grona obrazonych. Przejalem od niego sprezynki przednie, na ktorych latala verberis rok temu na miedziance, ja zas zrobilem to samo z tylnymi. Sa obciete po zwoju a ostatni zwoj doprofilowany na goraco tak jak oryginał. Wychodzi po ok 7 cm nizej. Trzeba dawac odbojniki od taunusa na przod (nizsze i bez podkladki dystansujacej) zeby wahacz nie lezal na odbojniku w zakretach. Co do sztywnosci, to akurat sie zyskuje, bo nawet na chlopski prosty rozum masz jeden zwoj do zginania mniej.

Mysza liil (EM) / 2006-09-05 19:44:29 /


Ja też czuję się obrażony.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-05 20:22:35 /


napisałem w "..." właśnie żeby nikogo nie uraźic, jeżeli tak się stało to przepraszam za źle dobrane słowo.
Podtrzymuję swoje zdanie, że raczej takich czynności nie powinno się robic ponieważ zmienia się całkowicie charakterystykę pracy sprężyny. Nie lepiej dorobic sobie lub kupic sportowe? Ja do swojego Essiego dokupiłem Waitec, nie dośc że ładniej wygląda to lepiej się prowadzi (spężyny posiadają TuV).

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 21:31:11 /


mozna kupic............. ale jak kasy nie ma to trzeba sie ratowac innymi sposobami:) pozatym moja Gienia jest ogolnie w oplakanym stanie, wiec nie chce w nia wkladac wiekszych pieniedzy... Mysza a da sie tak bez oprawiania na goraco?:)

niewiadomskyy / 2006-09-05 21:53:39 /


a co to jest TUV ???

u nas zawsze bylo i bedzie ograniczenie predkosci na autostradach (ehh jakich autostradach ) wiec ten TUV to o dupe potluc bo sie rozbije szybko na naszych drogach

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 21:54:23 /


a drabiane albo kupowane sprezyny to myslisz ze Chuck Norris kopem z polobrotu robi? przecziez o to chodzi, zeby zmienic jej charakterystyke, a jesli jest wyprofilowana na gorąco i zahartowana ponownie to od nowej rozni sie naprwwde nieznacznie, jeśli wogóle. Nowe powstaja w identyczny sposob (nie mowie o obcięciu tylko o wyprofilowaniu=nawinieciu na gorąco) -jedyna roznica jest w cenie.
Wszystko to kwestia zaradnosci szukajacego-jeden kupi a inny znajdzie kogos kto mu zrobi sprezyny tak jak bedzie chcial-pod warunkeim ze bedzie chcial dobrze i tak wyjdzie.

a pozatym efekt placebo... im wiecej kasy wydasz tym lepiej sie prowadzi auto... -nieraz sie sam oszukuje ze jest lepiej bo wydalem kase..

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 21:58:14 /


przejechałem się Taunusem Bystrego na obciętych sprężynach, sam mam dość kosztowne Ventury od Pająka, wprawdzie to był wieczór na PC i ten tego troche i tak tam, ale jestem pod wrażeniem, a akurat jako kierowca testowy Taunusa to po 15 latach ich niszczenia mogę się polecić :)

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 22:16:47 /


oczywiście nie radzę przesadzać, bo w końcu auto ma 4 koła a nie trzy i na naszych drogach może w końcu jeżdzić z 1-nym w powietrzu.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 22:20:52 /


od Chudera masz Ventury chyba :), ja miałem zawsze obcinane, bo jak zaczynałem zabawe taunusem to nawet mi się nie marzyły profesjonalne sprężyny, a o znalezieniu ich w internecie ... hmm jakim internecie... nie było mowy.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 22:29:55 /


recht Pająk, od Chudera , może byś pocztę sprawdził , bo wysmażyłem Ci konkretnego maila w sprawach silnikowo-hamulcowo-wyścigowych, a wracając do wątku - wiadomo najlepiej kupić parę kompleów full profesjonal, przetestować i wybrać, ale nie płacą nam niestety za szybszą jazdę, więc pewnie nie da sie zrobić :)..... gdyby moja szanowna małżonka miała pojęcie o budżecie na Taunusa w porównaniu do Volvo, którym jednak jeżdzimy na codzień, a nawet w porównaniu do cen kilkuletnich S80, ktore ze względu na pracę powinienem sobie już kupić, to by mnie zabila /a przecież dopiero zaczynam - to tylko prowizorka /. :)

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 22:43:50 /


niewiadomskyy, puść fotkę jak stoi twoja grania, mam jeszcze parkę sprężyn, (nie ciętych) na których granada jechała belką po ziemi.
http://www.capri.pl/image/car/709/22571
tu masz zdjęcie jak stała na kapciach 185/65R14

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-10 11:07:41 /


http://www.capri.pl/car/1925

niewiadomskyy / 2006-09-15 05:37:52 /


eeee:
1. zdechle niskie kapcie
2. sprężyny w moim pojęciu siedzą, mam takich padluchów 4 komplety.
Tnij je w cholerę , nie żal mi ich

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-17 18:22:20 /