logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Remont silnika (co warto robić a co nie warto)

Remont silnika (co warto robić a co nie warto)

Ponieważ się starzejemy (jedni szybciej inni wolniej), a silniki fordów jeszcze szybciej...... coraz trudniej kupić silnik nie do remontu.
W związku z tym postanowiłem, że jednak będę robił remont generalny. Mam więc kilka pytań:

1). Czy są dostępne nowe (fabrycznie nowe) tłoki do silników 2,3 V6, a jeżeli tak to w jakiej cenie?
- chodzi mi o dostępność na dzień dzisiejszy znaczy koniec roku 2006.

2). Jakiego rzędu jest owalizacja tłoka kwalifikująca (trudne słowo) go do wymiany? 1mm? 0,5 mm? 0,05mm? ?????

to na razie tyle :(
chyba, że komuś się będzie chciało jeszcze raz napisać co się robi przy remoncie generalnym.... takim prawdziwym remoncie.
Pozdrawiam wszystkich :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 22:55:14 /


jestem w trakcie takiego przedsiewziecia-robie po kolei to co sie nadaje do roboty-ocenia to warsztat obrobczy-bo samemu wiele nie zwojujesz suwmiarka.. chyba ze masz mikrometry. We wlasnym zakresie rozebralem silnik, wyczyscilem, "oceniłem" co dalej..
(panewki, pierscienie, glowice zaleznie od stanu-ale raczej tez sporo bedzie tego)

tłoki mozna kupic-nie sa tanie-ale za podobne pieniadze przetulejujesz V6-dobry warsztat mi oferowal to na gotowo (pod dane tłoki-z honowaniem) za ~1800 (tu nie bylem na tyle twardy zeby sie zdecydowac:D)
generalnie przygotuj sie na spore pieniadze-czterocyfrowe liczby, powyzej 2-ki na dobry poczatek -bo wszystko na czym oszczedzisz szybko sie zemsci

mozesz byc pewien tego co zrobisz sam-bo "20-letni silnik moze byc tylko zły albo bardzo zły"

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-29 23:35:32 /


Na dobra sprawe mozesz kupic wszystko nowe tylko za odpowiednie pieniadze.... wszystkie cenniki itp zwieezione z UK ma Ligacz_3M

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 23:47:31 /


Zadzwon do forda i spytaj ile kosztuje nowy czy regenerowany przez forda silnik, moze sie okazac ze bedzie tańszy niz całościowy remont twojego.
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-29 23:49:05 /


mozesz byc pewien tego co zrobisz sam-bo "20-letni silnik moze byc tylko zły albo bardzo zły"

Tomek KCN [2006-08-29 23:35:32] N


tomek nie zawsze znam 30 letnie silniki w iglastym stanie z przebiegami rzedu 40-80tys km :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 23:53:54 /


Doloz 200, a przynajmniej 100 tys ;)

Mysza liil (EM) / 2006-08-30 08:20:05 /


tomek nie zawsze znam 30 letnie silniki w iglastym stanie z przebiegami rzedu 40-80tys km :)

Zakrzak! [2006-08-29 23:53:54] N

tu widac jak interpunkcja jest wazna.

Co do ww silnikow, to remont jest nieoplacalny, do czasu kiedy nie bedzie mozna zwozic dobrych silnikow z zachodu w stanie "jak fabryka zlozyla" .

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-30 08:27:12 /


Zakrzak - poznaj mnie z takimi ;P

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-30 11:37:34 /


ja zalozylem, ze przecinek jest po 3 wyrazie w wypowiedzi zakrzaka ;)

Mysza liil (EM) / 2006-08-30 15:00:57 /


ja bym tam wrzucil kropke :)
a przecinek po "tomek".

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-30 16:08:03 /


To juz full wypas ;)

Mysza liil (EM) / 2006-08-30 16:20:33 /


Witaj "RAV:)" Kiedys(2 lata temu) zabrałem sie za liczenie kosztów remontu kapitalnego silnika 2,3v6(sierra) doliczyłem sie z pomoca mojego nadwornego pana "Złota Rączka" 6000zl-jesli zabierac sie za cos takiego trzebaby i osprzet "poprawić" tzn.gaznik ,wiskoza,alternator-łozyska ,sprzegło i daszlismy do 7500zł, ale biorąc pod uwage to ze silnik przyswoi sobie moce fabryczne to "Pan Jarek" stwierdził ze 21-no letnia skrzynia biegów moze tego nie zdzierzyć. Z remontu wyszło "nic" silnik sprzedałem-pewnie jeszcze kuleje gdzies na sląsku(tam poszedł-tez do sierry 2,3....diesel ;-) Poskładaj sobie wszystko w jedna całość i wyjdzie na to ze kupisz granie "ghia" i to pewnie 2,8i z za naszej granicy z przebiegiem 200pare tyś, i masz przed soba kolejne 200pare tyś.
ps.koszt uszczelek i elementow gumowych to okolo 700zl;-)
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-30 20:21:29 /


kolega wizytujący nasze forum, posiadający replikę cobry z 2,3 V6, w prawdziwy remont silnika ze sportowym wałkiem kenta wpakował 12 000 zł. Zera się zgadzają. Ale nie robił nic sam.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-03 11:40:13 /


zera mogły by być :) tylko ta jedynka z przodu :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-03 16:41:24 /


Jak to "nie robił nic sam"? SAM ZAPŁACIŁ !! :P

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-03 18:25:22 /


tez pewnie nie...bo bank za niego to zrobil :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-03 18:26:16 /


Aha, bank narządów? Sprzedał nerkę? :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-03 18:37:00 /


jakbyna to nie patrzec ale 12 klockow to gruba przesada...chyba ze zobaczylbym szczegolowe rozliczenie i koszt czesci..moze bym uwiezyl :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-03 18:44:53 /


niewierzący się odezwał.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-03 20:35:32 /


stich BUJAJ sie juz ci dawno mowilem ze twoje glupawe przygadanki sa zalosne
nawet sie nie znamy a czepiasz sie jak rzep psiego ogona
to samo w ogloszeniu piotrka
masz problem ...w moim profilu jest nr tel do mnie

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-03 22:16:22 /


żałosny to jest pomysł wydawania pieniędzy na telefon do Ciebie biedny sponiewierany ZZakrzaku.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-03 23:36:01 /


biedny to ty jestes...a i do tego stary i glupi..szkoda gadac z toba bo nic sie nie uczysz
zalosne jest to ze masz na karku kupe lat a texty traca gimnazjum..ale coz widocznie ten typ tak ma
prosilbym abys wiecej nie zabieral glosu i wdawal sie w glupie dyskusje ze mna i nie prowokowal zaczepek bo na nic dobrego ci sie to nie zda ...a ja cie olewam z gory ...koniec tematu

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-04 00:15:27 /


Z. jakbyś trochę mniej kłapał paszczą, a więcej robił - miałbyś może jakieś szanse na akceptacje społeczną :).

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-04 08:03:20 /


Panowie...
trochę kultury.
Szczególnie Ty Stitch, czy uważasz że to odpowiednie miejsce na takie docinki itp?
Znowu się skończy banem, albo coś takiego... aż wstyd.

Arturo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-04 09:30:16 /


Zakrzak ja tylko powiem tyle sprawdz sobie na www.burtonpower.com ile kosztują wałki kenta z popychaczami i sprężynkami to może zmienisz zdanie.

Widziałem ten silniczek z cobry i faktycznie wyglada jak z fabryki.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-04 11:44:30 /


jeżeli o tą cobre chodzi a pewnie tak co woziłem z gdańska do milanówka na malowanie i z powrotem to faktycznie kasy poszło tyle że szkoda gadać

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-04 18:15:24 /


Byłem na stronie : http://www.kolbenschmidt-pierburg.com
.... i nie ma tłoków do granady 2,3 :( tylko 2.0 lub 2,8 :(. Co jest grane?

A swoją drogą w ich katalogu są dosyć fajne informacje dotyczące honowania, sposobu docierania oraz wymieniy oleju przy docieraniu.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-04 20:32:36 /


A może ktoś mógłby polecić jakąś dobrą firmę produkującą tłoki?

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-04 20:36:38 /


Ściągnij cennik z http://www.cermotor.com.pl/cennik.htm - mają b.dużo części do silników. Kilka miesięcy temu mieli tloki Mahle po jakieś 560 zł sztuka std. i 0.5. Generalnie jak nie ma jakieś części w cenniku to warto zadzwonić, może znajdą.

Opis z katalogu (mam przestarzały)
MH 0140201 0.5 TŁOK KPL.F 2.3 V6 SIERRA KPL.1 CYL. 79-85 H-79.2mm 2/3/4 HF23 denko płaskie

MH 0140200 STD TŁOK KPL.F 2.3 V6 SIERRA KPL.1 CYL. 79-85 H-79.2mm 2/3/4 HF23 denko płaskie

Jak się Mahle sprawują to nie wiem.

PiotrekFCapri / 2006-09-05 00:20:37 /


z seryjnych części mahle są bardzo dobre (jedne z lepszych do zastosowań seryjnych)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-05 01:05:45 /


hmm... wyczyscilem tloki z mojego 2.8 EFI tak ze bylo widac dokad byla glowka korbowodu rozgrzana.. i wewnatrz na sciance tlokow jest wlasnie odlany znaczek Mahle, obok odlany owal Forda-nie jesto to nadwymiar, po tymjak sie obchodzono z silnikiem wykluczam ze tloki byly zmieniane
wniosek-Mahle byly chyba zatem na pierwszy montaz stosowane

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 10:20:27 /


> Mahle byly chyba zatem na pierwszy montaz stosowane

nie odkryles ameryki, choc dziwne ze oba loga sa obok siebie.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 11:10:00 /


U Mac13ka jest logo Mahle, ale forda nie pamiętam, żbym widział obok...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 16:22:07 /


takoz to wyglada:
(napis MAHLE jest po lewej znaczka-moze byc slabo widoczny)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 18:59:50 /


A czy właściwie ma jakieś znaczenie jakość tłoków?? Oprócz rozszerzalności termicznej materiału i jakości obróbki. Czy zajefajne tłoki firmy Mahle są lepsze niż inne?
Gdy tłoki do nowego diesla kosztują 200zł/szt, cena 560zł za tłok do granady jest co najmniej chora. Ale to chyba ten sklep ma taką marżę.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-05 20:04:24 /


No wiesz do fiesty są po 90 zł (bez pierścieni) - firma TIK. Nie szukałem tłoków, nie wiem czy są jakieś innych firm dostępne. Niestety musisz raczej sam ściągnąć cennik, poszukać, podzwonić, popytać, porównać ceny. - jak ma być taniej.

PiotrekFCapri / 2006-09-05 20:30:10 /


niewiem czym sie roznia rozne tloki-ale jakis powod byl ze ford stosowal wlasnie te a nie inne
-napewno jest tez jakis powod dla ktorego sa tansze i drozsze-material, obrobka-to 2 glowne czynniki wplywajace na cene, moga jaa roznicowac KOLOSALNIE.
Tloki do koelna niestety sa koszmanie drogie-choc 560 to raczej te drozsze:) sa i tansze
choc jednak sie nie decydowalem na kupno nadwymiarow

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 22:11:03 /


Ja mam zestawik Mahle do V4 ;-) kupiłem nieco taniej niż 560 zł /szt - nawet taniej za komplet niż 560 ;-) ale w zasadzie okazyjnie :-P


Na www.burtonpower.com są tłoki do 2.8 v6 w cenie 40 Ł (KS czyli Kolbenschmidt) i AE 70 Ł (Mahle nominały do 2.9 też po 70 Ł od sztuki.... czyli drogo :-/ już z pieścieniami i pewnie sworzniem.

Dokładniej ENGINE COMPONENTS -> PISTONS - CAST -> Taunus/Cologne 2.8 & 2.9



2.3 V6 niestety w anglii jakoś niepopularne ;-)


a kute jakie tanie ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-05 23:43:06 /


czy ktoś zna wymiary tłoka dla silnika 2,3 v6?? Bo nigdzie ich w katalogach nie mają (tłoków do 2,3), a mam wrażenie, że chyba będą pasowały standardowe tłoki od 2,0 jako nadwymiarowe do 2.3 .

2,0/ 2,3/ 2,8 - mają taki sam sworzeń średnica 24mm i długość 72,8 mm.

długość kołnierza / odległość osi sworznia od górnej powierzchni tłoka
(dane katalogowe kolbensmitch)

2.0 = 69,55 / 41,55
2.8 = 68,08 / 40,08
2.3 =??

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-11 06:51:50 /


A nie zwróciłeś uwagi, że 2.3 mają nieco większą średnicę tłoka niż 2.0?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 08:21:03 /


Aha, reszta wymiarów powinna być taka sama, bo skok jest ten sam w 2.0 i 2.3

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 08:21:38 /


Mkozlowsk, ale RAV owi chodziło chyba o tłoki od 2.0 Pinto.:)
Tu by się średnica zgadzała 90,8mm, nie wiem jak reszta, ktoś zna wymiary pinciaka?

Pozdrawiam

Przemko / 2006-10-31 13:33:04 /


Chyba że tak, ale ja rzędówkom niezwyczajny... Pewnie mocowanie korbowodu jest w innym miejscu, ale jak nie, to ciekawy pomysł... Kto pomierzy pinciaka?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-31 13:39:00 /


Tloki mam z korbami , niestety blok polecial zasilac hute.

Pomieze wieczorkiem

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-31 14:08:54 /


oczywiscie mialo byc pomierze :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-31 14:12:05 /


Pomierz, albo nawet pomiez, może to być ciekawa alternatywa dla nadwymiarowych tłoków. Chociaż nadwymiarowe mają swój nieodparty urok :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-31 14:30:13 /


z tego co czytałem w katalogu to fordowskie tłoki od 2,0 2,3 2,8 mają ten sam sworzeń w tłoku. Problemem może być odległość od sworznia do denka tłoka, oraz długość kołnierza tłoka. Dziś rozebrałem 2,3 żeby wyciągnąć tłok i zmierzyć. Bo kurcze w katalogach producentów tłoków o 2,3 nie ma nic.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-31 23:49:25 /


45 mm tak na oko wyszło :( a długości kołnierza zapomniałem.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-31 23:55:10 /


2,0/ 2,3/ 2,8 - mają taki sam sworzeń średnica 24mm i długość 72,8 mm.

długość kołnierza / odległość osi sworznia od górnej powierzchni tłoka
(dane katalogowe kolbensmitch)

2.0 = 69,55 / 41,55 ---> to dla pinto
2.8 = 68,08 / 40,08 ---> v6
2.3 = ?? / ~45 ---->v6

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-01 00:03:41 /


Ja sprawdzałem z Mahle (mam 1,5 v4 - tłoki te same co w 2,3 v6) i jest w katalogu 2,3 v6. Jako, że 1,5 v4 różni się stopniami kompresji wariant LC ma stopke (wymiar KS) nieco inny od tłoka do 1,5 HC. Z tym pierwszym wychodzi sprężanie 8:1 z drugim 9:1 a i 5 KM więcej ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-01 00:09:16 /


tak się zastanawiam, interesuje mnie własnoręczny remoncik 2.0 V6, z pierwszych oględzin wiem że do wymiany jest 1 czy 2 tłoki, przy okazji wymiana wszystkich pierścieni, sprawdzenie panewek itp.
Chciałem się zorientować czy będzie to opłacalne jesli będe robił prawie wszystko sam(w miare umiejętności) i zlece tylko takie zabiegi jak planowanie głowic i sama regulacje silnika.
Tłoki będe miał od innego silnika więc ten koszt odpada, zastanawiam sie tylko czy grzebać przy nim i nauczyć sie czegoś czy iść na łatwiznę i wydac sporo kaski na już zrobione V6 ale o pojemnosci 2.3

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-01 00:23:38 /


kupić jakiś jeżdżący 2,0 2,3 2,8. A za kilkaset złotych jakiś silniczek do rozebrania i złożenia, rozebrania i złożenia.... jak rozkręcisz i skręcisz kilka razy.....do tego dowiesz się gdzie , co i jak trzeba szlifować itp to dojdziesz do wniosku, że na kolanie tego się nie da zrobić dobrze.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-01 01:19:15 /


najpierw pomierz cylindry srednicowka czy wada na nominal czy juz nie
jesli masz wszystkie potrzebne dane i czesci i nie trzeba robic szlifow to dasz sobie rade
a jak czegos nie bedziesz wiedzial to pisz zawsze ktos cos doradzi:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-01 14:17:53 /


mając troszke pojęcia i oliwy w glowie dasz rade sam-ja moj rozebralem i zlozylem sam-kilka pytan oczywidscie bylo, ma sie dobrze, obrobke mechaniczna zlec moze warsztatowi obrobki silnikow:) powodzenia

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-01 17:41:12 /


no to się rozumie że rzeczy które się robi w zakładzie to się zrobi ale chodziło mi o to że sam rozłoże(już prawie wszystko w częściach) a potem mam zamiar poskładać przy pomocy jakiegoś manuala i bez pytań się tez pewne nieobejdzie:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-01 18:06:09 /


Ale dlaczego obróbka mechaniczna w warsztacie? Przecież Burza spokojnie docierał zawory wiertarką :P

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 09:14:06 /


no tak a szlif bloku też sie da tylko trzeba miec duże wiertło ;-P albo rozwiertak nastawny hihi oczywiście z ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 09:35:36 /


blok to papierem ściernym :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 09:48:17 /


Ja w sumie mam płytę traserską w garażu i np. kolektory wydechowe przygotowywałem na niej do założenia... serio.
A co do własnoręcznej obróbki to można u znajomego stolarza zamówić wytoczony kawałek drewna, na to papier ścierny i szlif cylindrów robimy :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 09:52:00 /


do tego można sobie odlać tłoki z łyżek, gaźników, medalików itp nawet na 10 szlif :)

dieselfan aka zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 11:31:11 /


A pierścienie ze sznurków. Ale może to już nie za bardzo jest w temacie, więc może przestańmy, bo ktoś uwierzy...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-02 11:33:09 /


pierscienie to sie robi z silikonu...

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 12:01:39 /


taa, i gumki recepturki, ale tylko czerwone

Marek W - Bytom Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 12:12:37 /


O nie nie panowie pierścienie najlepiej jeśli się ich nie wymienia,zaspawać na zamku wtedy wzrasta kompresja i sprawność silnika nawet do 50%.

Pozd. :P

Henry F / 2006-11-02 15:35:04 /


Prosimy o przeniesienie się z dowcipami do innego wątku :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 19:35:49 /


RAV tuleje wstav hy hy płyyyywająceee...

Henry F / 2006-11-02 20:27:12 /


i ktos bedzie chcial poczytac cos o remoncie silnika ...hehe sporo sie dowie i juz bedzie wiedzial dlaczego mowia ze ford gowno wort...bo skoro tak sie go remontuje :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-02 23:06:05 /


Może i "ford gowno wort", ale przecież TYLKO LORDY MAJĄ FORDY" :)

dieselfan aka zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-03 06:27:26 /


i nie każda morda pasuje do Forda ;)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 06:39:22 /


no bo po ostatnim texcie Krakow sie odezwie:)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-03 11:41:59 /


Pomysł : do silnika 2,3 V6 (śred. 90,000 mm; KH = 44,70; długość kołnierza =79,20 mm) wstawiam tłoki od 2,0 Efi (śred. 90,835 mm; KH = 40,67; długość kołnierza = 68.67mm)

długość kołnierza to chyba mały problem.... może ciut mniejsze tarcie...może ciut większe chybotanie....

Wynik: 2,3V6 z tłokami od 2,0R4 efi i mniejszym stopniem sprężania niż fabryczne 9,1:1
No właśnie...tylko o ile mniejsze sprężanie .... bo jakoś nie mogę sobie poradzić z liczeniem. Stopień sprężania można potem zwiększyć poprzez splanowanie głowic (ale coś kiedyś było o tym, że potem problem ze spasowaniem z kolektorami wydechowymi czy coś??)

Czy to, że po takiej przeróbce (wymianie tłoków) tłok nie dochodzi do górnej krawędzi cylindra ma jakiekolwiek znaczenie??

W jaki inny sposób zwiększyć sprężanie ??

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-29 00:45:13 /


A turbinę mu zasadzić. A co.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-29 08:58:52 /


Nie z wydechami tylko z kolektorem ssącym , 4 mm to sporo spadnie sprężanie - za-bi-turbić ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-29 09:27:06 /


RAV - zapomnij o planowaniu. Najlepiej byłoby uturbić. A jesli nie chcesz, to poszukaj korbowodów dłuższych o jakieś 4-5mm.
A obliczenie jest banalne.
Jeden cylinder w Koelnie V6 2.3 ma pojemność 382ccm, co oznacza że przy stopniu sprężania 9.1 pojemność komory spalania wynosi 47ccm [bo (382+47):47=~9.1
Jeżeli teraz zamiast tłoków fi 90.000 dasz tłoki fi 90.835, to pojemność skokowa cylindra wyniesie 389ccm [całego silnika 2334ccm].
Nie wiem wprawdzie jak wygląda denko tłoka Koelna i Pinto, ale jesli oba sa płaskie jak lustro, to pojemność komory spalania wyniesie 47 plus 26ccm [przez niższe tłoki] czyli razem 73ccm, co daje stopień sprężania 6.3, a więc tyle co w dolnozaworowym Żuku lub Warszawie M-20. bez trubiny NIE POJEDZIE :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-29 20:53:20 /


Co nie pojedzie.
Ty chyba nie widziales jakie ciezary zlomiarze laduja na te zucury (chyba nawet wieksze niz ja na swoja patelnie :)) i jakos jada.
A po za tym przy takiej kompresji kolega moze spokojnie jezdzic na starej benzynie nieetylizowanej bo lanie czegokolwiek nowoczesniejszego nic mu nie da.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-29 21:58:18 /


A poza tym. Z tego co pamietam ze szkoly. To wyzsza pojemnisc komory spalania = nizsza moc ale wyzszy momet obrotowy. Oczywiscie przy zachowaniu jakichs tam warunkow.
Tylko nie pamietam jakich :))

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-29 22:02:12 /


"A po za tym przy takiej kompresji kolega moze spokojnie jezdzic na starej benzynie nieetylizowanej bo lanie czegokolwiek nowoczesniejszego nic mu nie da."

To jest dobre :) Pewnie sobie otworzy swoją własną rafinerię i będzie sobie produkował taką "starą benzynę nieetylizowaną" albo znajdzie gdzieś u rolnika cysternę zakopaną za stodołą za czasów głębokiej komuny ;p

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-30 09:05:38 /


A na pepsi nie pojedzie?

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-30 18:18:19 /


gryziu liil (EM) : Ehhh... Nie skumales :/ Ale nie bede Ci tlumaczyl.
Zreszta ta benzyna jest jak najbardziej osiagalna. Nie w oficjalnym obrocie. Ale np. wojsko nadal na niej jezdzi ( slynne "pszczoly" czyli Star 660)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-30 20:58:39 /


napisz cos wiecej ;-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-01 16:45:06 /


Na takim stopniu sprezania pojedzie, ale...
Kiedy swego czasu rzezbilem swoj silnik motocyklowy w pierwszym wariancie mial on stopien sprezania 5,5. Jezdzilo sie dosc ciekawie. Moto praktycznie nie potrzebowalo skrzyni biegow. Start z 2 lub nawet 3 i do razu 4. Nie bylo wzniesienia, ktorego nie potrafilby pokonac na ostatnim biegu, jalowe obroty mozna bylo ze spokojem liczyc (singiel) - a do tego jezdzic z nimi na 4 biegu. Moto zuzywalo aptekarskie ilości paliwa (ok. 3l), ale predkosc max 110 z 500ccm pojemnosci to nieco za malo. Teraz ma sprezanie 8,5 i jezdzi jak powinien:).
Gdybym mial samochodowy piec o tak niskim stopniu sprezania (6,5) pewnie tez probowalbym go uturbic.

Pozdro

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-02 11:48:57 /


A czy nie dało by się w tym przypadku (silnik 2,3 + tłoki od 2.0 rzędówki) założyć wału od 2,8 ?? Ma chyba większy skok, więc w sumie się wyrówna stopień sprężania.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-28 17:18:21 /


Panowie, ale wm sie coś pomyliło... tłoki od koloni są 2mm niższe od tych z pinto, przynajmniej te z 2,8. Tak sie najlepiej robi 2,1 turbo, bo masz od razu odprężony, a z tłokami od 2,9(wklesłymi) to już wogóle tylko wielkiej suszarki brak.

Sorry za OT, ale czy były fordowe silniki ze średnicą około 87,5-89mm??

Pozdro Dziku

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-08 21:21:42 /


88,9mm napewno Vulcan i Duratec 30.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-09 00:53:24 /


A z europejskich masz przecież 87,7mm w Pinto 1,6 na wale z wersji 1.3, czyli z Capri/Taunusa/Escorta/Cortiny/Granady [nie ze Sierry i Transita, bo tam jest wał z dwulitrówki i maleńkie tłoki]. Oprócz tego z nowszych fi 87,5mm ma Duratec 2.0 i 2.3.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-09 01:02:05 /


OK, czy ktoś już wymyslił jaką wysokość(od środka sworznia do denka) ma tłok z 2.3? Czy to samo co w 2.0? Skoro wał i korby te zame, to i tłoki powinny mieć tą samą wysokość, jednak u forda nigdy nie wiadomo. Jeśli jednak jest to samo, to tłoki z pinto 2.0 można wykorzystać jako doprężający nadwymiar do 2.3 bo maja odpowiednio 42mm. Zaczęło mi pilnie zależeć na odpowiedzi.
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-16 22:48:58 /


a moze by zapodac cos takiego w cenie remontu ? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORD-TAURUS-SABLE-3-0-DOHC-V6-ENGINE-NEW-00-01-02-03_W0QQitemZ330164205704QQihZ014QQcategoryZ33615QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-16 23:24:52 /


Duratec jst problematyczny, bo ma osprzęt po stronie zamachy... trza by rzeźbić.
cy ktoś nie ma 2.3 w kawałkach? co chwila jakiś jedzie na złom, a już rok nie ma odpowiedzi na proste pytanie.
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-17 09:14:09 /


Nikt nic nie wie?, niedobrze
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 16:07:26 /


Dziku, zrozum, że ludzie którzy grzebią w silnikach nie mają specjalnie czasu na bicie piany. Jak będę pamiętał to pommierzę, bo mam rozebranego pinto.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-21 08:52:15 /


jak tak ci zalerzy to zapraszam - brwinów- falka 2,3 leniuchuje pod drzewem trza tylko wał odkręcić

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-21 21:04:52 /


Granadziarz, pinto to ja mam, chodziło mi o 2.3, bo tego nikt nie potwierdził. Fordofil, daj jakiś namiar, może się pojawię w niedzielę, jak będę na spota jechał...
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-21 21:48:18 /


dane w profilu(jak nie odbieram to nagraj sie na poczte- nie zawsze moge odebrac), w nd to raczej popludniem.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-21 22:13:07 /


tak warto:) tylko ze chromy juz byly w czesniej ale silnik mi mechanik skladal i malowal;) najpierw musisz rozebrac silnik i zobaczyc co wymienic aby nie kupowac czesci bez sensownie pozdrawiam:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-23 19:18:46 /


W jaki sposób wyciągnąć sworzeń z tłoka a właściwie z korbowodu bo siedzi tam jak cholera.Czy od podgrzewania nie trafi szlag korby?Musze do 2,3 włozyc inny tłok.Jest ładny ale widac mały nalot rdzy w jednym miejscu i chce wymienic sworzeń

bombastus-73 / 2008-06-15 11:55:02 /


najlepiej na prasie wycisnąć,broń boże młotkiem napierd.......

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-15 12:50:11 /


.....? zastanow sie czy nie zrobisz wiekszego kuku temu silnikowi wymieniajac w domowych warunkach sworzen ktory sie tam 20-30 lat ulezal i jest mu dobrze, z powodu glupiego nalotu rdzy na .....nota bene aluminiowym tłoku... moze wystarczy przeczyscic?? albo walic to i zakladac jak jest? - albo zmienic tlok z korbowodem (tylko na taki sam, i dobry)....? sworznia bym nie wymienial raczej

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-15 21:37:39 /


jak dobrze wyczyscisz korbowod to widac ze glowka byla kiedys mocno nagrzana - a to po to zeby sie rozszerzyla, i zeby sworzen wszedl lekko, nie zdzierajac sie, bo jest pasowany z dokladnoscia kilka mikrometrow (ktore powiekszysz kilkukrotnie wyjmujac go na zimno), na prasie na zimno jak wyjmiesz to sie nie bedzie w skutkach roznilo wiele od tego jak go wyklepiesz mlotem. sworzen i korbowod beda sie nadawaly na przetop. Tlok przetrwa (moze) bo jest luzno... ale ma nalot rdzy to niewiem :)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-15 21:47:50 /


Ja wyciskałem w imadle na kluczach nasadowych albo kawałkach rurki i wsio jest ok.

granadabus / 2008-06-16 12:16:34 /


Rdza na tłoku?Zapewne chodzi o sworzeń na którym jest rudy

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-16 13:54:54 /


albo o rdzawego koloru lak odkładający się z kiepskich olejów

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-17 10:02:56 /


Pytanie do specjalistów,jak sprawdzić szczelność tłok,pierścień,cylinder ....w przypadku gdy głowica jest zdjęta???
Kompresji w tym silniku,zmierzyć nie mogłem z powodu uszkodzonej uszczelki.

bon / 2010-03-22 14:09:29 /


zrobic pokrywke z uszczelka/o-ringiem przykrecana srubami do bloku
z wejsciem na pompke i manometr.duza pompka albo kompresorem napelniasz do ~10atm komore i obserwujesz. nalezy pamietac zeby ustawic tlok w skrajnym dolnym polozeniu, inaczej obroci sie sam.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 15:41:08 /


Obserwuje,czy ciśnienie szybko spada?Bo spadać chyba będzie?

bon / 2010-03-22 17:16:06 /


mam pytanko - czy używał ktoś tłoków firmy Hepolite? Jak one wyglądają jakościowo, bo cenowo wypadają korzystnie ;)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-05 13:27:36 /


Witam
Postanowiłem wyremontować sobie 2,3v6, ale po pierwszych oględzinach już widzę że górny pierścień ma luz w rowku rzędu 0,25mm ktoś kiedyś wspominał że to może właśnie powodować pompowanie oleju ? Silnik palił litr oleju na 1000km, kopcił w korek i czasem zatykał świece nagarem.

Dalsze oględziny wykazały minimalne progi pierścień czy to na górze czy na środku tulei ma podobny luz na zamku u mnie 1,6mm.

Szukałem na forum jakiś danych dotyczących tolerancji i danych potrzebnych do pomierzenia silnika ale chyba tego nie ma ? Jeśli ktoś posiada lub może pomóc będę wdzięczny.

Kilgore / 2015-02-22 12:45:13 /


Nadwymiarowe tłoki mogą go uratować. Ewentualnie sprawne nominalne tłoki i tulejowanie.

Mysza liil (EM) / 2015-02-22 13:35:31 /


Tak czy inaczej szlif Cię nie minie. Ja zmieniłem pierścienie bez szlifu, pomogło na jakieś 5 tys km. Teraz jest to samo. Na wiosnę oddaję do tulejowania i dopasowania do tłoków (to jest chyba tańsze niż kupno nowych nadwymiarów).

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-22 17:20:44 /


Kilgore, masz jak i umiesz zmierzyć tłok i cylinder? Serio pytam. Potrzebna średnicówka i mikrometr. Mierzysz tłok w dolnej części płaszcza, 90o w stosunku do osi zworznia tłoka. Na ten wymiar resetujesz średnicówkę i mierzysz cylinder gdzieś w środku i bliżej górnej płaszczyzny tłoka, każdy wymiar np. wzdłuż i w poprzek osi silnika. Jeśli wymiar się różni od rozmiaru tłoka od 0.028mm do 0.062mm to jest ok, ale w praktyce nawet do 0.1 od biedy możesz mieć. Wtedy wystarczy honowanie (tylko wtedy nowe pierścienie mają sens, bez honowania jest zaraz to samo, jak już zresztą napisano). Powyżej tego wymiaru - szlif lub tulejowanie.
Jeśli pierścień ma luz w rowku góra-dół, to można zamówić grubsze pierścienie i przetoczyć rowek w tłoku.
Tłoki do 2.3 niestety są dość drogie, ostatnio chyba sprawdzałem, były w okolicach 400zł sztuka :( Tulejowanie to 200zł od cylindra, czyli jakbyś miał komplet dobrych tłoków... Jest jeszcze inny patent, ale to długa historia.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-22 18:38:51 /


Grubsze pierścienie to nie jest dobra opcja. Większe siły rozprężne pierścienia i gorsze przyleganie (uszczelnianie) szerszego pierścienia.

Mysza liil (EM) / 2015-02-22 20:04:34 /


to się podepne, mianowićie:
czy ktoś próbował do N7a wsadzić tłoki od czegos innego, które by dopręzyły rs-a w ofercie jest kilka tłoków o średnicy 86mm, np opel, itd,
dodam odrazu że rzezbienie z 2.3 odpada

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-22 20:41:45 /


Daj spokój Mysza, kilka setnych milimetra nie wpływa aż tak bardzo. Jak trzeba więcej, to wiadomo, że lepiej poszukać nowych/lepszych tłoków.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-22 20:43:49 /


A widzieliście kiedyś patent z rowkiem roztoczonym z 2mm na 3mm i wsadzone dwa pierścienie 1,5mm? I co? Takie kozactwo się tu u nas na sjewierze strany spotyka....
Gość miał pięć pierścieni na tłok....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-23 21:10:08 /


Hahaha, toż dawno udowodniono że 3 to optimum :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-23 21:12:45 /


Roztoczenie rowka mam za darmo więc jak sie uda to tak zrobię. Jak tylko dobiorę sie do silnika sprawdzę. Średnicówkę mam gdzie pożyczyć :) Mierzyłem oczywiście źle. Dzięki za wszystkie rady.
Remontu z nowymi tłokami i tulejowaniem to chyba nie dla mnie, koszta ogromne.

Grandziarz ja słyszałem od dziadka coś podobnego. W prl'u zajechane beczki sprowadzone miały robione właśnie takie remonty i nawijały kolejne kilometry u nas.

Kilgore / 2015-02-23 21:34:26 /


A co powiecie na to?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-24 07:38:22 /


Ktoś się napracował;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-24 08:37:48 /


patrząc po tym tłoku to chyba z bardzo starego silnika,poniżej sworznia pewnie jest jeszcze jeden pierścień?kiedyś,kiedyś sie tak rzeźbiło jak nie było pierścieni

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-24 09:22:50 /


Poniżej sworznia już nic nie ma, ale rzeczywiście staroć. Silnik z Forda z '49 roku, ale tłoki to jakaś późniejsza twórczość, bo po wymiarze to jakiś 5 czy 6 nadwymiar i niewiele przypominają oryginalne :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-24 09:42:21 /


Pomierzyłem tłok i tuleje i jest ok. Nawet rowek mieści się w tolerancji bo wybił się pierścień!
Czego nigdy bym się nie spodziewał lub mało wiem hah. Nowy ma 2,0mm stary 1,78. Honowanie zrobiłem we własnym zakresie ciekawe czy ktoś to stosował z pozytywnym skutkiem ;). Chyba coś z tego będzie... Na fotce tuleja przed i po

Kilgore / 2015-03-22 13:47:29 /


To takimi drapakami robi sie honowanie?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 20:05:29 /


Na oko ten przyrząd kosztował tyle co honowanie w warsztacie tym się zajmującym. Ale ja się tam nie znam, chyba równie dobrze można było wziąć papier ścierny i ręką przelecieć.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 20:22:38 /


Po tym przyrządzie wychodzi całkiem fajna jodełka, nie zgodzę się że efekt uzyskany papierem jest podobny.

Mysza liil (EM) / 2015-03-22 20:55:56 /


Ja też sie nie znam, ale niskie obroty i ruchy posuwisto zwrotne i wychodzi prawie tak jak ze szlifierni :) Na fotce jak teraz patrze to nie widać tego ale 'nacięcia' sie krzyżują.

Kilgore / 2015-03-22 21:08:57 /


ja tam wolałbym oddać to do fachowców jak mi robili nie dawno 2.8 to skasował 30 zł. od cylindra to chyba tragedii nie ma

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-22 22:11:21 /


Pewnie ręczne honowanie specjalnie nie zaszkodzi, jeśli było zrobione z głową. Tyle że nie ma szans z ręki zrobić jodełkę która krzyżuje się pod kątem 20-40 stopni, a tyle się przyjmuje dla najlepszego trzymania filmu olejowego.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 23:53:36 /


Witam
Czy mógłby ktoś mi przetłumaczyć albo wyjaśnić swoimi słowami poniższy text zaczerpnięty z książki na temat zakładania pierścieni do koloni ? ;)

Locate the piston ring gaps in the following
manner:
Top: 150° from one side of the oil control ring
helical expander gap
Centre: 150° from the opposite side of the oil
control ring helical expander gap
Bottom: oil control ring helical expander.
opposite the marked piston front side
Oil control ring, intermediate rings, 25 mm (1 in)
each side of the helical expander gap

Kilgore / 2015-04-06 10:05:40 /


Olej te kąty. Chodzi o to, żeby każdy pierścień miał zamek jak najdalej od kolejnego.
Zakładasz najpierw spiralkę pierścieni olejowych, załóżmy, że 180o od strzałki wskazującej przód tłoka. Wtedy oba pierścienie zgarniające zakładasz na tą spiralkę tak, żeby zamki miały po przeciwległych stronach (lewa i prawa strona tłoka). Drugi pierścień kompresyjny załóż tak, żeby zamek miał z tyłu tłoka, a górny - z przodu.
Pilnuj, gdzie jest góra pierścieni. Sprawdź, czy nie mają luzu góra/dół w rowku w tłoku.
Włożyłbym je też po kolei w cylinder luzem, gdzieś w połowie wysokości i sprawdził, czy szczelina mieści się w podanym w serwisówce zakresie (0.38 minimum).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-04-06 12:39:07 /


Dzięki za wyjaśnienie zaraz idę zakładać :) Luz na zamku około 0,50. Znalazłem jeszcze taką fotkę i to 25mm to może będzie rozstawienie pierścieni zgarniających.

Kilgore / 2015-04-06 13:05:50 /


Witam
Chciałem dzisiaj oddać tłoki do przetoczenia rowków i dorobienia nowych pierścieni ale dostałem takie pytanko na które nie wiem co odpowiedzieć. Czy pierścienie mają być chromowane czy czarne ??

Kilgore / 2015-04-13 11:43:44 /


Chromowane chiba lepsze?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-04-13 11:52:28 /


Ale twardsze i szybciej mogą zużyć gładzie. W zestawach do Fordów zazwyczaj są czarne jeśli dobrze pamiętam.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-04-13 12:20:13 /


najlepsze jak na razie sa pierścienie polskie z firmy PRIMA Łódz, sprawdzone, niema lepszych,zamontowalem je w kilkudziesięciu silnikach i w 100 procentach mogę je polecic

mariod / 2015-04-13 22:55:30 /


Dół silnika gotowy dorobione pierścienie górne kompresyjne przetoczone rowki koszt 130zł w Poznaniu.
Zabrałem sie za głowice i wygląda na to że każda jest z innego silnika. Czy ta głowica z zaworami wydechowymi osadzonymi głębiej jest tak zużyta czy jest z innego silnika i tak już ma ?

Kilgore / 2015-05-06 11:43:35 /


raczej były wyjarane od gazoleum,albo ktoś je przedobrzył przy obróbce

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-05-06 12:31:09 /


Znajdź lepszą zamiast tej z zapadniętymi zaworami.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-05-06 14:52:22 /


Czyli to jednak jest zapadnięta? Jak tak na to patrzę to wygląda jakby było mocniej wyfrezowane...

Kilgore / 2015-05-06 15:55:19 /


Wypaliło się od gazoliny. Czasami ok 5mm wpadną, tak że sprężyna zaworowa luzem prawie lata :)

Mysza liil (EM) / 2015-05-06 16:07:01 /


Generalnie wg mnie wypaliło się trochę od gazoliny, a potem ktoś to frezował, bo tak do okola to się nie wypala. Bez znaczenia. Założyć musisz dwie identycznie idealne, aby ciśnienie sprężania było takie samo wszędzie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-05-06 17:31:47 /


Dekielek pompy po planowaniu...

Kilgore / 2015-05-13 12:42:16 /