witam mam pytanko czy ktos przerabial juz OHC na OHC efi to znaczy wyrzucił gazniczki a wsadził wtrys bo z tego co wiem to jedni mowią ze nie warto duzo przerobek idt ale zdrugiej strony to 115km.Moze ktos już przerabiał na wtrys bybbym wdzieczny za rady i opinie na ten temat
młody3 / 2006-08-19 18:03:13 /
Jak silnik jest zdrowiutki i na dobrze ustawionym weberze 32/36, to nie ma większej róźnicy(no może EFI lepiej gumę pali:) ). Przy wtrysku nic nie zrobisz, zakładasz najlepiej komplet z wiązką ze sierry i ma chodzić.
AndrzejKudowa / 2006-08-19 18:26:28 /
sprawa nie jest taka calkiem hop siup bo po pierwsze sa dwa rodzaje silnikow ohc EFi jeden faktycznie jest 115 konny a drugi zas ma tylko 101 (mniej niz gaznikowy)
druga sprawa to ze glowica jest troche inna przystosowana pod wtryskiwacze (otwory pod kolektor ssacy sa u gory zaokraglone) no i blok tez jest inny slynny 205.
mozliwe ze sie myle bo to wiedza teoretyczna wiec niech sie wypowie ktos kto widzial jak to faktycznie wyglada
Pozdro
Ligacz 3M / 2006-08-19 18:57:25 /
Bez sensu taka przeróbka i na siłę i duuużo roboty lepiej właśnie wsadzić oryginalne EFI z wiązką i kompem a tego gaźnika możesz mi oddać ;]
Burza / 2006-08-19 19:02:35 /
Ten 101PS, o którym mówi Ligacz, to wersja z lat 90-tych, oferowana w Sierrach i Scorpio [zawsze z katalizatorem] na te rynki, gdzie gaźnikowy DOHC nie spełniał norm czystości spalin. W sumie rzadko spotykane bydle na naszym rynku [komu się chce wozić Sierry z Szwecji czy Szwajcarii?].
Ale generalnie popieram przedmówców. Głowica jest inna [choć pasuje na oba typy bloku], ponadto dochodzi problem z wiązkami. Z drugiej strony różnica mocy i momentu jest minimalna, a gaźnik to obsługa we własnym zakresie i klimat odpowiedni dla Capri/Granady/Taunusa. Dopieszczenie kanałów, lekki plan głowicy - i już masz 115PS na Weberku. A na dwóch - spokojne 130PS.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-08-19 19:29:35 /
Krk4m czy jestes pewien ze ten silnik 101km był tylko na rynki szwedzki i szwajcarski??
Chłopaki ze sierrafan nagminnie chwalą sie ze posiadaja wlasnie te 101 konne scierki i twierdza ze po 1897 byly tylko właśnie 101 konne silniki 2.0 ohc EFI z katalizatorem i recyrkulacją spalin.
wiem tez ze cala różnica pomiędzy tymi silnikami kończy się na komputerze
Sam przymierzam się do takiego motory ale właśnie 115 konnego i chyba jedyny sposób żeby na niego trafić to oznaczenia na bloku.
Prosiłbym o sprostowanie Krk4m, zapewnie wiesz coś więcej niż ja.
Pozdrawiam
Ligacz 3M / 2006-08-19 20:00:35 /
uuuups wdał sie mały błąd w dacie chodzi oczywiście o rok 1987
Ligacz 3M / 2006-08-19 20:03:03 /
Nie wiem czy wiem więcej, czy mniej :) Może wartoby popytać chłopaków na Sierrafanie?
W każdym razie SOHC Efi 115PS bez katalizatora N4A wszedł do oferty w modelu 1985 zamiast Koelna 2.3V6 114PS. I oferowany był do wakacji 1989, kiedy to zastąpił go DOHC Efi 130PS bez katalizatora [symbolu nie znam].
Gaźnikowy SOHC 105PS NET był w ofercie od 1982 do połowy 1989, kiedy to zastąpił go gaźnikowy DOHC 110PS bez katalizatora [symbolu nie znam]
Gaźnikowy SOHC 100PS NE5 z katalizatorem wszedł w modelu 1986 i także latem 1989 ustąpił miejsca gaźnikowemu DOHC z katalizatorem 105PS oznaczonemu N8C.
Jednocześnie latem 1989 wszedł DOHC Efi z katalizatorem N9C o mocy 120PS.
Według moich informacji SOHC Efi z katalizatorem o mocy 100PS [N4B] pojawił się w modelu 1991 zamiast gaźnikowych DOHC N8C, natomiast na rynkach "bezkatalizatorowych" nadal oferowany był gaźnikowy DOHC 110PS. W każdym razie w GB, F, I oraz E ostatnie Sierry SOHC wyleciały z cennika w 1989 r.
Dopiero w modelu 1992 oba wtryskowe DOHC odnotowują spadek mocy o 5PS - odpowiednio do 115PS z katalizatorem [symbol N4A] i 125PS bez [symbolu nie znam]. A w modelu 1993 został już tylko DOHC efi o mocy 115PS z katalizatorem.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-08-19 22:43:34 /
Pytac nie pytalem ale przeczytalem wszystkie mozliwe watki dotyczace roznic i sposobow rozpoznania.
Czyli tak jak myslalem pozostaje tylko sprawdzac po symbolach na bloku :)
W kazdym badz razie dzieki wielkie
Pozdro
Ligacz 3M / 2006-08-19 23:59:10 /
czytając opinie moge stwierdzic ze chyba nie ma sensu przeróbki na wtrysk,lepiej pobawic sie z glowica i kolektorami i dojsc do tych 115km.Chciałbym spytać sie o jedna rzecz czy mozna poprawic jakoś parametry seryjnego gaznika skoro miałby tam zostać i do ilu kucykow mozna dojsc porzeróbce glowicy i kolekorów.
młody3 / 2006-08-20 14:44:52 /
Moim zdaniem walka o 14 kucyków nie ma większego sensu ekonomicznego. Może jakbyś jeździł maluchem to odczułbyś różnicę, ale tutaj walka o kilka procent mocy to raczej strata czasu. Inna sprawa, że wtrysk jest zdecydowanie mniej bezobsługowy niż gaźnik, po prostu przekręcasz kluczyk i jedzesz.
Przede wszystkim zacząć należy od tego czy śmigasz na gazie? Jeśli tak to to przeróbka nie ma sensu. Na gazie i tak głównie moc zależy od tego ile kurek odkręcisz
Pozdrawiam Yacek :)
JacekS / 2006-08-20 23:25:45 /
Teoretycznie efi powinno mieć ciut większą moc ze względu na brak dodatkowego przewężenia jakim jest gaźnik. Drugi plus to natychmiastowe przełączanie gaz benzyna - nie trzeba czekać aż gaźnik napełni się paliwem i w drugą stronę nie czekasz aż benzyna się wypali, przy zmianie na gaz.
niewarto w tym przypadku, zbyt mały zysk mocy kosztem sporej komplikacji, jeśli auto śmiga na LPG to jeszcze mniej opłaca sie taka przeróbka.
Trójkąt / 2006-08-21 00:52:10 /
a jesli mialo by pomykac tylko na lpg to jak jest lepiej-gaznik czy wtrysk
Przeglądnij forum. Wątków kupa. Zależy ile masz kasy na instalkę. Gaźnik - pierwszej generacji - koszt około 1300 pln; wtrysk - od 2000 w zwyż..
dla gazu jest wszystko jedno czy masz gaźnik czy wtrysk. i tak instalacja gazowa wykożystuje tylko przepustnice,
Trójkąt / 2006-08-22 08:45:40 /
wykożystuje ->> wykorzystuje :)
Trójkąt / 2006-08-22 09:30:00 /
MILO, mój brat w tym momencie zakłada do Clio do jednopunkta gaz za dokładnie 1300pln, nie w jakiejś firmie podwórkowej ;) do 1500 prezważnie są do wtrysku instalacje jak tak patrzyłem, do gazu trzeba 1000-1200 wyłożyć
Beddie / 2006-08-22 12:28:30 /
jeszcze 2-3 miesiące i wtrysk gazu zejdzie z ceną do 2tyś (po podwyżce akcyzy na gaz).. już można zainstalować wtrysk za 2700pln.
Trójkąt / 2006-08-22 14:12:26 /
Ale to chyba nie jest wymog konieczny instalacja wtryskowa?
Rownie dobrze mozna podlaczyc zwykla instalace do silnika z wtryskiem
Dobrze mowie?
Ligacz 3M / 2006-08-22 14:16:01 /
Ja widziałem zwykłą instalkę w astrze 2.0 jak dla mnie to różnica na gazie a na benie jest znacząca i to nie tylko pod względem osiągów ale nawet pracy na jałowym biegu także jak instalka gazowa to tylko porządna z wtryskiem a jak wyżej piszą będzie taniej na bank
Lesioo / 2006-08-22 14:24:45 /