Witam.
Od jakiegos czasu, tzn od kiedy mam swojego caprika wycieraczki zatrzymuja sie wyzej niz powinny. Tzn wycieraja cala szybe dokladnie od poziomu do pionu, leczy gdy je wylaczam to jada do poziomu i spowrotem kilka centymetrow w gore i sie zatrzymuja.
Mysle ze jest to dosc prosty zabieg aby zatrzymywaly sie wczesniej, z tym ze ja nie wiem jaki.
2ga sprawa to to ze nie dziala u mnie tryb przerywany, zamiast tego wycieraczki dzialaja jakby na pierwszym biegu. Co tu robic?
jakubje / 2006-08-09 15:09:41 /
Hmmm...
Pewnie, gdybym bardziej uważał na wykładach z maszyn el. [silników DC konkretnie], to bym pomógł ;) jedyne co mi się nasuwa, to że krańcówka [czujniczek dolnego położenia wycieraczek - mechaniczny], za późno odbija - mógł się wyrobić za bardzo, albo jakieś farfocle się dostały. Bo z tego co kojarzę, to w mechaniźmie wycieraczek nie ma żadnego bardziej skomplikowanego sterowania. Mam nadzieję, że ktoś z doświadczeniem w tej kwestii się wypowie - sam jestem ciekaw...
Fuszix 3M / 2006-08-09 15:17:46 /
to samo jest w "prawie jak Capri" mojej Kobiety. Pojawiło się to po tym jak wydłubałem silniczek celem przeczyszczenia ślimaka w przekładni, po czym poskładałem i niezbyt dokładnie ustawiłem blaszkę która nachodzi na trzpień silnika. Proponuję nie kombinować nic ze stykami w przekłądni etc. tylko pobawić się kątem ustawienia wycieraczek w stosunku do pozycji spoczynkowej silniczka.
pozdro.
Kornik / 2006-08-09 15:31:53 /
sic!
kwiestia niedziałającego tryby przerywanego to najczęsciej uwalony układ który tym steruje (po lewej stronie koło reszty przekaźników). U mnie zalewała go czasami wodą spod puszku bezpieczników i po pewnym czasie miałem w przekaźniku sterującym wycieraczkami małą "dunkierkę". Musiałem wyczyścić, przelutować co się dało i wymienić kondensator. Potem po złożeniu do kupy zalałem toto silikonem.
Kornik / 2006-08-09 15:35:22 /
Jeżeli w Capri mechanizm wycieraczek jest podobny do tego w Grandzi to problem jest iście banalny :) Należy pozwolić wycieraczką zatrzymać się tam gdize "chcą". Następnie podnosimy maske, poluzowywujemy nakrętkę łączącą oś silnika wycieraczek z dokręconą do niej dżwignią i wtedy rączkami sprowadzamy wycieraczki na dół szyby. Potem dokręcamy nakrętke i gotowe!!
Co do "czasowych" to nie wiem :(
bartek nowakowski / 2006-08-10 00:09:43 /
oj Bartek chyba nigdy nie wyjmowales mechanizmu wycieraczek w Capri
ja 3 dni temu rozbierajac cale Capri prawie zrezygnowalem z silniczka bo nie moglem calosci wyszarpac
wiem spokojnie spokojnie i wyjalem ...
ale lepiej jak zle sie zatrzymują to przestawic obydwa ramiona na wieloklinie , klucz 13 i najprosciej
Wojdat / 2006-08-11 09:07:18 /
przestawienie ramion spowoduje to, że wycieraczki będą wychodziły poza szyby, jedyny sposób aby wycieraczki nie wracały sie do góry to ten bartka,
taunus78 / 2006-08-11 13:07:04 /
Do silniczka i dzwigni wycieraczek nie ma dostepu w capriku. Jak to zrobic? Kto wie??
jakubje / 2006-08-13 17:31:37 /
dostęp jest, trzeba nieco deski rozdzielczej rozebrać ale mechanizmu nietrzeba w całości wyciągać bo da się podejść kluczem zeby poluzować śrubę na silniku.
Trójkąt / 2006-08-13 22:28:46 /