logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » kupowanie samochodu » Ford Transit Kamper

Ford Transit Kamper

Myślę, że skoro podgrupa kamperów rośnie w siłę, przyda się taki wątek na forum.
Będzie okazja wymienić informację o rodzajach zabudowy, bliźniakach itd.



a pierwsze moje pytanie trochę przewrotne, czy Ford A-Series ma coś wspólnego z Transitem czy to zupełnie inny samochód? chodzi mi o mechanikę, silniki itd.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 07:51:11 /


A series szedł na Stany?

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-01 11:25:52 /


To było głównie na rynek UK.
Wikipedia coś tam podaje.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_A_series

"The Ford A series is a range of trucks that was built by Ford UK to bridge the gap between the relatively small Transit of 3.5 metric tonnes GVW and the bigger 7-tonne D series".

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 11:38:46 /


no widziałem to, ale nadal nie wiele wnosi... niby silniki nam znane (no może poza 4,5L dieslem), ale nie bardzo pokrywją się z Transitem... Choć z drugiej strony Kwiatek wyrwał 3.0 Essexa...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 13:56:17 /


Essex w Transicie to pewnie było SVO.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 14:25:12 /


Tego sie nie spodziewałem. Można sobie wynająć turasa - na fb profil 4kampery. Jakby ktoś się bardzo chciał rozczarowac jak to jeździ:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 14:35:36 /


też z widziałem, 180 doba, tylko nie widzi mi się na kacu to zdawać i słuchać co rozwalone :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 14:42:12 /


Pioś bierz na Zdwórz!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 14:43:34 /


Ja tu się zaanonsuję hehe. Przejęty od jednego Kolegi z Klubu. W drodze do domu dostał ksywę "wieczna kontra" ;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 14:47:58 /


A co tak wiało czy tirów było dużo:)? Boże, jaki on brzydki.... Bobik zrób rekonesans czy to jakaś samoróba czy jednak jakaś firma to zbudowała.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 14:54:15 /


"też z widziałem, 180 doba, tylko nie widzi mi się na kacu to zdawać i słuchać co rozwalone :)"
A wyobraż sobie zdziwienie jak oddajesz i mówisz, że te 6 rzeczy naprawiłeś, bo wqrwiało Cię, że nie działa!!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 14:55:25 /


Dred, mogę ci wypożyczyć Granadę?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 15:13:33 /


nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem .... fajny wątek :)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-01 15:44:13 /


To tak w ramach tego fajneg wątku powiem Wam dlaczego aktualnie kampera nie posiadam.
Otóż pojawiła się myśl, o czym pisałem nawet na capri.pl, że prędzej czy później czeka mnie zmiana na dużego kampera - 6 osobowego na bliźniaku. Niedługo później kolejna myśl, dlaczego mam to odkładać? szybkie rozpoznanie po portalach w całej Europie, i we Włoszech jest taki jak trzeba, trochę drogi ale może ponegocjujemy. Kontakt ze sprzedającym bardzo dobry, dodatkowe zdjęcia raz dwa dosłane, sprzedaż Polakowi - no problem. No to rach ciach i Bobik odjechał moim dotychczasowym kamperem...
Problem w tym, że Włoch się zorientował, że export to nie to samo co sprzedaż u siebie w kraju, dodatkowy przegląd, wymeldowanie, a do tego zamknięte urzędy...
Takim sposobem miałem kampera, nie mam kampera, chcę kupić, Pan chce sprzedać, ale i tak nie możemy tego zrobić... :/ niby nie ma zaskoczenia, ale chciałem gościowi podstawić lawetę za 3 dni i zapłacić z góry 100%, a po wymeldowaniu miałby mi dosłać papiery, więc ryzyko spore po mojej stronie, ale co? dalej nic, Pan Włoch mówi, wszystko w swoim czasie. a jak mówię, że zanim da się przyjechać i załatwić osobiście, to może się sprzedać we Włoszech, a Pan mówi, że oczywiście, że tak, jemu łatwiej i szybciej... przynajmniej szczery :/

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 16:37:57 /


Rozjechany, a ty go oglądałeś w tzw. realu, czy tylko na podstawie zdjęć? Bo tak mi trochę to brzmi że widziałeś tylko zdjęcia. A biorąc pod uwagę że stary kamper to trochę pole minowe jeśli chodzi o sprawy szczelności i ogólnie trzymania się kupy, to nie strach tak trochę?

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 16:46:44 /


zdjęcia i dość sporo informacji, dość szczegółowych. Ale jednak fakt, że ryzyko spore, ale nie ma ryzyka nie ma zabawy...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 16:52:18 /


cały Rozjechany :D

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-01 18:38:09 /


Dzial " Kamper " jest chyba najbardziej dynamicznym w ostatnich tygodniach jak tak czytam ;)

Damian74 / 2020-06-01 18:49:59 /


Ależ to jest idealne https://www.milanuncios.com/autocaravanas-de-segunda-mano/ford-f-350-econoline-346707995.htm



Szkoda, że na kat C :(

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 19:26:19 /


Rozjechany rób szybko C i lecimy :) na miejscu załatwię nocleg i lokalnego przewodnika :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-01 20:09:34 /


weźmiemy jeszcze Myszę to na miejscu gaz założy :) graty weźmiemy w podręcznym z PL (butla do kuchenki już jest). instalacja zwróci się już podczas drogi powrotnej :))))

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-01 20:14:11 /


widzę Najdos, że cię jeszcze trzyma po weekendzie... ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-01 21:19:00 /


3ma to nie Szaman za cycki :))))

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-01 21:20:40 /


nie nie tylko mnie :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-01 22:19:38 /


Ja mam C, kiedy jedziemy?

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 07:59:58 /


Też mam;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 08:06:38 /


Lubię to! :) ale to tylko bujna wyobraźnia Najdosa..

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 08:08:30 /


Na Zdworzu to pawilona mam :) ale jak by Gryźliny były grane...

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 09:08:10 /


Pawilon mówisz?

https://www.leboncoin.fr/caravaning/1766446092.htm/ :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 09:15:07 /


:D dobre

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 09:20:35 /


Ta. Może w kilka rodzin kupi hehe

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 09:30:58 /


No właśnie...co z Gryźlinami?

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-02 10:32:04 /


mam nadzieję, że ich nie będzie w dniach 3-5 lipca :P

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-02 11:09:35 /


Taka A -seria była niedawno temu na olx z zabudową kamperową.

Czy to ma coś wspólnego z Transitem -- troche tak, troche nie. Drzwi i szyba przód chyba tożsame. Przód już nie. Koła większe. Ogólnie mało jest danych na ten temat niestety.

Silniki podobne np. 2.4 diesel york - były i tu i tu, były też diesle 3.5 york R6 (dołożone 2 gary)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-03 23:09:28 /


ja słyszałem (od Zenona) że ten York 2.4 to obcięte o dwa gary 3.5 a nie na odwrót :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-03 23:58:45 /


Zenon to różne rzeczy śpiewa :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-04 00:22:09 /


Grzesiu, mam ten sam problem. Te kampery, które mi się najbardziej podobają to zazwyczaj zdecydowanie nie do 3,5 t :(
A już pomijając kat. C to dochodzi jeszcze cuocby viatoll, droższe przejazdy na płatnych drogach/tunelach i ogólnie średnio się robi :(

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-04 09:58:55 /


podepnę się z innym pytaniem. Jak może część zauważyła stałem się nieszcześliwym posiadaczem silnika 2.4 diesel ze skrzynią 4 biegową w Transicie Kamperze. Silnik ten od początku spisany był na straty ale stan i rodzaj całej reszty kazał przymknąć oko na silnik.

Nie zmierzam tego rozgrzebywać "jutro" tylko ewentualnie po sezonie, ale pytanie jaki silnik waszym zdaniem byłby optymalny do takiego kloca ?
Nie, nie chcę startować w PC, chcę jechać komfortowo do 100km/h

Myślałem, o jakimś większym V6 - 2.9? 4.0? czy może 2.0 DOHC w zupełności wystarczy ? no i raczej PB/LPG niż diesel...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-22 17:08:01 /


nie zastanawiaj się tylko bierz odemnie 2.9, jak się będziesz dobrze targował to dam Ci dwa :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-22 17:21:04 /


Nikt nie okreslil, ze musi byc bardzo stary ford wiec melduje sie ze swoim campervanem :)

Korzystajac z okazji publicznie dziekuje marianowi212 za pomoc!

rafalu / 2020-06-22 17:46:51 /


o... to jeszcze ciekawy swap zrobił kwiatek na 3.2 TDCI alr to w nowej budzie. myśle że taki motor z 6 stopniową skrzynią nada się do takiego kamperka :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-22 17:52:52 /


do czego to 3.2 poszło ?

właśnie zauważyłem, że był podobny temat..
https://www.capri.pl/forum/662590#665677

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-22 18:02:01 /


do autolawety na transicie ale tym nowszym

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-22 18:15:21 /


jako ze zostałem wywołany do tablicy:

3.2tdci jest fabrycznym silnikiem występującym transicie mk7(07->13r), występuje także w rangerze. Niestety mimo 5 cylindrów jest to wielki kloc, do tego stopnia wielki ze transit z tym silnikiem ma o 10cm dłuższe podłużnice z przodu oraz dłuższy zderzak żeby wszystko się pomieściło pod maskę w stosunku do zwyklaków 2.4tdci. Absolutnie nie widzę tego silnika w malutkiej komorze silnika turka. Choć osiągi ma :D

kwiatekSF Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-22 20:05:58 /


W Turku były nawet montowane R6 benzynowe 4.1 litra (takie jak w Econoline, Mustangu itp. :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-22 21:23:22 /


Jakoś antypodami zajechało Mike :)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-22 21:25:14 /


w Econolinie to 4.9 chyba, ale może i 4.1 też, nie wiem, ale R6 to R6 wiec znaczy się, że miejca jest...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-22 22:33:04 /


4,1 to malutka i niska ohv, która swoimi wymiarami wpasowuje się w tunel skrzyni biegów. A duży gabarytowo a przede wszystkim wysoki silnik jakim jest puma3.2 bez wycięcia grodzi nie zmieścisz

kwiatekSF Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-22 23:01:35 /


Wstawiałem 2,0 DOHC + MT75 - w razie czego coś podpowiem.

turning / 2020-06-23 08:17:13 /


Mój typ w miarę koszerny to:
2,3 16v scorpio/galaxy plus MT75,
Do tego wtrysk LPG i można śmigać po bliższych lub dalszych zakątkach świata.

Galaxy będzie łatwiej znaleźć w rozsądnym stanie, trzeba mu tylko miskę olejową od scorpio założyć.

Jeśli wchodzi w grę niekoszerny to może lexus 3.0 z IS-a w komplecie z automatem :)
LPEG-a się nie boi. Kultura pracy na bardzo wysokim poziomie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 10:26:35 /


miska w transicie nie ma znaczenia

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 10:31:40 /


Nie wiem jak wyglądaja wykresy DOHC 16V ze Scorpio, ale zwykły DOHC 8V Sierra / Scorpio MK1 ma bardzo nisko maksymalny moment obrotowy (2500?). Taki kuter na PB. Do tego sekwencja i chyba byłoby git:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 10:54:24 /


O tutaj są specyfikacje
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_I4_DOHC_engine#N8A
Max momentu w 2.3 na 4500. Trochę dużo jak na kiosk ruchu...
Ja bym jednak zakładał tego 8V jeśli DOHC.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 10:56:37 /


2.3 dohc chyba jednak ma większy zapas i nie będzie się męczył tak mocno w kamperze jak 8v.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 11:09:52 /


DMC 3000kg, ten moment nisko był kluczowy jak dla mnie przy pierwszych założeniach zmiany silnika, dlatego pierwszym pomysłem było 4.0V6...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 11:24:36 /


Rudy, wydaje mi się, że ten 2.3 bedzie się męczył bardziej, bo jednak będzie trzeba go łoić wysoko, co przy tej masie i kształcie klocka lego spowodować może wysokie spalanie. Oczywiście przy takim łojeniu bedzie fajnie jechał, ale to chyba nie tylko o to chodzi. Tylko raczej, żeby wpiąć wysoki bieg i turlać się na 2000-3000 RPM i mieć zapas pod butem. To nie do wyscigów jest.

Inna sprawa jaki moment ma ten 2.3 przy 2500 - 3000, bo to są takie normalne kamperwe obroty. Bo może okazać sie, że jest dobrze, a nawet lepiej niż w 2.0 8V.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 11:37:29 /


Fakt, N8A ma płaski przebieg momentu, i może rzeczywiście być dobrym wyborem.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 11:40:52 /


DOHC 8v to ... wiecie co :P Ja już mam przygotowane 2.3 16v do Transita --- z pewnością będzie to jechało lepiej niż dohc 8v :D

https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Ford/7182/Ford-Galaxy-I-23i-16v.html

Tu podają że ma 203 Nm @ 2500 obr/min

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 11:55:14 /


Czyli do pełni szczęścia potrzebna jest skrzynia MT75 od transita i duże koło zamachowe również od transita.
Takowe występowały w nowszych więc będą p&p do 2,3galaxy .

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 12:04:10 /


wpiąć wysoki bieg i turlać się na 2000-3000 RPM i mieć zapas pod butem - dokładnie o to chodzi, gdyby jeszcze nie zwalniał zanim zobaczę górkę to już byłoby pięknie

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 12:07:19 /


Jak widać różne źródła podają różne wartości dla maxa momentu w 2.3. Jeśli rzeczywiście przy 2500, a nie 4500 to 2.3 będzie wymiatał. Bo sorry, ale 4500 dla kampera to już byłaby jakaś masakra.....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 12:25:07 /


DOHC 8v to wiecznie pękające głowice i pokrywy zaworów :P 16v pod tym względem dużo lepsze.

Zresztą ktoś tu w klubie ma takiego Transita 2.3 16v (biały - busik) - tylko chyba na krótkich przełożeniach mostu.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 12:44:54 /


https://www.capri.pl/image/forum/1080393/262970

To wyliczyłem dla najszybszego mostu na bliźniaku dla 90km/h
16v myśle że jest bardzo dobrym pomysłem, ale i tak lepiej się powymieniać, ja nie lubie swoich 2.9, Ty swojego 2.4... powymieniamy się i każdy będzie szczęśliwy :p

W tym wątku też było dyskutowane na ten temat

https://www.capri.pl/forum/873676#1163910

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 13:43:42 /


;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 13:58:19 /


no ja raczej nie mam najszybszego przełożenia, sprawdzę, ale jak 2700 RPM dla 90km/h jest przy tym szybkim, to znaczy, że ja będę miał pewnie jeszcze większe obroty..
Co za tym idzie lepiej jechać na obrotach 3000+ tym 2.316v niż jakimkolwiek V6, mam na myśli spalanie...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 14:01:49 /


Mam popełniony kalkulator, jak by co mogę podesłać. U mnie jest most 5.14 i skrzynia 4 biegi. Więc żeby lecieć stówkę trzeba 4200 piłować, ale co to dla zeteca ;)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 14:07:23 /


chętnie, ale muszę też wczołgać się pod auto z nadzieją na znalezienie tabliczki na moście

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 14:09:05 /


apropo dohc 2.3, w kiosku ruchu go nie widzę, w niskim i krótkim transicie robi robotę tylko jeśli ma most 5.14 i jedzie na pusto. jakiekolwiek obciążenie jest juz dla niego odczuwalne, na moście 4.11 już w ogóle nie jedzie

wiem bo mam

kwiatekSF Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 16:53:41 /


nooo i pozamiatene.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 18:13:05 /


Kwiatek popsułeś cały plan teraz:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 19:26:30 /


oszczędzam rozczarowań, w busie to pomyłka, potrzeba momentu a nie mocy i obrotów

kwiatekSF Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 19:31:41 /


No to zostaje 2,5/3,0/3,2 v6 z Opla, małe zgrabne, nic nie kosztuje, a momentu jak i mocy mu nie brakuje. Kwestia tylko ile potrzebujesz bimbru, żeby pogodzić się z faktem silnika GM w Fordzie :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 19:48:14 /


no way! ale chyba 4.0 V6 znów wraca na pozycję lidera. może 2.9 24V ale wtedy koszt zakupu jakby większy, i żywotność słabsza ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 20:00:54 /


A może weź od Miśka3M tego JTD na gnój co miał w Granadzie. Silnik mały, zamontowany wzdłużnie. 1.9JTD 360NM. W Granadzie na 5 pod górkę przyspiesza.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 20:04:06 /


mysle że jeśli planujesz wakacje tym kamperem jako bujanie się po Polsce, jeśi faktycznie ma te 70 czy 170 albo 270tys przebiegu, przyzwyczaisz się do prędkości nie 100 nie 90 a 80 albo 70km/h i będziesz robił jak Dred od festiwalu 500plusów do festiwalu 50km dziennie to zostawisz ten oryginalny śilniczek.
Jeśli przy butowaniu łyknął 14 to na spokojnie do 12 zejdziesz... a nowe kampery wcale mniej nie palą.... tylko jikt nimi nie jeździ 70 czy 80 :p
taki urok.... ten typ tak ma. Zostaw klekota, odwdzięczy się, zapomnisz o regulacjach gazu czy gaźnika, prychaniu strzelaniu duszeniu muleniu szarpaniu...
pyk w bendiks i czy ciepły czy zimny będzie klekotał podobnie... chooyowo ale stabilnie.

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 20:14:09 /


Zenon by poparł Ignaca...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 20:26:08 /


Ha a ja mam most 5,14 i brak kiostku :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 21:03:35 /


i brak miejsca pod maską na dohc :D

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 21:11:32 /


Mam fajnego klekota z gwiazdy w opakowaniu. Pewnie kiosk by do 200 napedził😁

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 21:18:11 /


MEBA/REBA 3,0 z ST220 lub JAG

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 21:51:50 /


Zenon byłby dumny chciałeś powiedzieć ;)

To ma być fajne a nie znośne. Generalnie ekonomia nie jest kluczowa.
Ale, 12L ON/100km to jest na dzień dzisiejszy ~53zł co daje 25L gazy na 100, więc nawet 4.0 V6 w trasie powinno się zmieścić, szkoda życia na klekot i męczarnię.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 21:54:59 /


ok.... ale wlicz w to życie czas na swapa... never ending story :)
a tu masz coś co jest ori, działa, nie wymaga czasu ani wkładu finansowego.
to jest realne kilka wyjazdów na które nie pojedziesz.
z resztą, nie ma co się nakręcać, przejeździsz wakacje, zobaczysz. :)
butla lpg 80l najlepiej wchodzi miedzy podłóznice za mostem, jakby co :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 22:07:49 /


Z tym 2.3 może być faktycznie lipa w camperze, choć z Kwiatka oczekiwaniami to by musiało mieć z 500 koni. W Anglii gość wsadził 2jz do Turka, więc tutaj raczej nie ma problemu ani z mocą ani z momentem...Wg mnie 2.3 jest o tyle spoko, że jest łatwo dostępny jeszcze, nadal jest spod znaku Forda dla ortodoksów, nie ma większych problemów z połączeniem ze skrzynią, a zawsze pojedzie lepiej niż niespełna 80konne pinto czy klekot, wszystko kwestia oczekiwań.
Sam jeżdżę Transitem z N7A pod maską, gdzie totalnie nie ma dołu, ale na bezrybiu i rak ryba 🙂

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 22:12:33 /


To też nie można przeginać, bo przy zbyt dużych przeciążeniach porcelana będzie się tłuc w szafkach:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 22:15:41 /


Ignac, Twoja znaliza słuszna choć podobna do argumentów tych, którzy liczą koszt włożenia instalacji LPG - za ile kilemetrów się zwróci. Ja mam inną filozofię, chcę mieć samochód, który po zakupie/zrobieniu spełnia oczekiwania. To się równa jakiejś tam inwestycji, ale później jestem zdrowy psychicznie. Tego co oszczędziłbym na swapie/instalacji LPG nie będę trzymał w portwelu i dokładał do każdego tankowania ;)

MEBA/REBA, N7A.. nie mówcie do mnie jakimiś szyframi... ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 22:20:25 /


jeszcze miesiąc temu miałem piękne n7a na wydaniu :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-23 22:40:16 /


Ja poważnie pisałem o 3,0 lexusa z automatem z is-a, z tego co pamiętam to ma prawie 290 niutów momentu i bardzo kulturalny automat.
Montaż w zasadzie tylko łapy i belka pod skrzynię.
Gajga zmiany biegów na lince więc wstawiasz tam gdzie pasuje.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 23:20:41 /


Lubię to

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 23:24:15 /


Fajny wątek , obstawiam ori , na drugim miejscu 2,3 , trzecie miejsce 2,9 :)
Ale jak chcesz latać tym po bułki bokiem to musisz szukać czegoś mocniejszego .
Przypominam tylko że opory wzrastają do kwadratu , a motory troszkę wolniej :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 23:30:02 /


:D Alwax, gdzie my się napijemy jak kemping w Kielcach zamknięty... :(

Trójkąt, o takim np mówisz?
https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-lexus-gs-iii-gs300-3-0-v6-2005r-3gr-wawa-CID5-IDBoVpq.html

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 23:33:50 /


Gdzieś , kiedyś na trasie Red Bull i w drogę :) Oby cali i zdrowi :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-23 23:47:11 /


Ten od Miska dodatkowo jest podkrecony. Oszczędny, mały i lekki, no i duuuuużo momentu... A chyba o to tutaj chodzi.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-24 07:04:34 /


przyznaję, że pomyślałem o nim, ale nie. To ma być kamper, ale nadal fajny stary ford, co JTD wyklucza w moim przekonaniu...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 08:30:50 /


3.0 z IS300 to 2JZ R6, a nie V6 z GS300.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 08:34:08 /


senkju

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 08:34:54 /


Skoro to ma byc nadal stary ford to nie nim zostsnie bo jesli nie jtd to jakos nie wyobrazam sobie silnika z ISa w trsnsicie. I cala ta dyskusja i teoretycznie wydane kilkanascie tysiecy jest po to by kilka razy w roku dojechac do celu 30min szybciej i MOZE zaoszczedzic na paliwie 50,- zl a przez caly rok i przy ewentualnej odsprzedszy miec swiadomosc ze "szkoda ze to nie oryginal". Kamper moze byc narzedziem do podrozowania ( ale to nie to forum ) albo przyczynkiem do podrozowania ale wtedy warto go zaakceptowac takim jakim jest by cieszyc sie i autem i kamperowaniem :).

Damian74 / 2020-06-24 09:54:59 /


słusznie, pewnie najbardziej logiczne byłoby nie ruszać, ale chyba już wszyscy przywykliśmy do nielogicznych poczynań... ? :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 10:10:52 /


a lexus też odpada

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 10:11:25 /


A ja obstawiam explo ohv. Zwarty, mały, moment z dołu, szóstka daje piękną melodię w czasie jazdy...
Nic dodać, nic ująć.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-24 10:15:46 /


no i to jest właśnie faworyt na ten moment. Tylko wyczytałem również podane przez Ciebie Jarku informacje, że gniazda nie lubią gazu. Pewnie mówimy tu o grubych dziesiątkach tysięcy kilometrów, których fajnie byłoby dożyć. Niemniej pewnie przed włożeniem to głowice trzeba zrzucić i looknąć, innego sposobu na weryfikację stanu chyba nie ma ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 10:44:11 /


Tylko czy R6 się tam pomieści bo pamiętam że v6 wchodzi tam na bidę.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 10:49:29 /


Rozjechany, ja ten temat w głowie już od dawna przerabiam i mi osobiście wyszło, że najsensowniejsze to by było po prostu 2.8/2.9. W moim przypadku, jako że mam automat C3, to teoretycznie w ogóle byłoby niby mało skomplikowane, bo zgodnie z instrukcją Docencika V6 siada bardzo ładnie w MK2 bez specjalnych kombinacji. Jedynie łapy z V4 i całość cofnięta tam zdaje się 2 cm na tych łapach albo z uwagi na niską dostępność tych łap, trzeba by je pewnie wyrzeźbić inne. Ale reszta jest prawie plug'n'play zwłaszcza, jakbyśmy zostawili gaźnik.
W przypadku mojego automatu, to starczyłoby go według mnie podmienić jedynie na taki z V6 i może być z osobówki, bo wajha od biegów jest na jakiś łącznikach, więc zapewne starczy dać tylko odpowiednio przerobiony łącznik i wajha nadal siedzi na swoim miejscu.
Dlatego ja cały czas gdzieś docelowo myślę o 2.8/2.9 tylko może z A4LD zamiast C3, bo czwarty bieg by się zdecydowanie przydał...

A co do 2.3, to patrząc na wykresy momentu, to przy 2500 obr. to ma go mniej więcej tyle samo co 2.0 8V. Tyle, że 2.3 16V idzie potem jeszcze w górę do tych 4500 obr.
Rodzice takie 2.3 w Galaxy mają i szczerze mówiąc, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że to jest 16V, to ten silnik całkiem spoko od dołu jedzie. Oczywiście nie jest to rakieta, ale coś tam ciągnie.
Tylko z wszelkimi DOHCami pamiętam, że było więcej kombinacji, żeby wsadzić do auta niż z V6. Ale Mad Mods Garage, jak będzie trzeba, to pewnie Ci włoży co sobie zażyczysz :P

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:27:24 /


MikeB4, ten maksymalny moment dla 2.3 przy 2500 obrotów to chyba błąd jest. Chyba, że znowu było ileś wersji, jak z 2.0 pinto, że była wersja do osobówek i do Transita, o niższej mocy, ale lepszym i niżej momencie.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:30:18 /


Jeszcze co do V6 - w kwestii 4.0 to już aż tak daleko z pojemnościami nie myślałem, więc u mnie stanęło na 2.8/2.9. Myślę, że to taki w miarę sensowny kompromis jak chodzi o moment/spalanie/łatwość przeróbki.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:31:48 /


4.0 OHV napędzi ten kiosk, moment jest dostępny od niskich obrotów.
Pytanie tylko jak z dostępnością tego cuda teraz, i fakt głowice lubią pękać miedzy zaworami.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:37:32 /


no ja jednak zdecydowanie szedł bym bardziej w 4.0 niż 2.8/2.9 kupić się to da w podobnej kasie jak nie taniej, a i palić będzie pewnie podobnie. No chyba, że 2.9 BOB, ale tu znów zakup, rozrząd... moje odczucia są takie jak granadziarz napisał - Zwarty, mały, moment z dołu

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:42:25 /


BOA i BOB mają duże gabaryty dolotu. Nie wiem czy gdzies nie będzie kolizji, bo ta komora to jednak jakaś super wielka nie jest. Zaraz servo sie nie zmieści czy tez w elementy nawiewu wjedzie itd.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:45:17 /


dostępność jest taka:

https://www.olx.pl/oferta/ford-explorer-4-0-wszystkie-czesci-silnik-skrzynia-blacharka-CID5-IDDRaQl.html

https://www.olx.pl/oferta/silnik-kompletny-zestaw-odpalajacy-ford-explorer-4-0b-v6-CID5-IDCzg7o.html

https://www.olx.pl/oferta/ford-explorer-4-0-lpg-CID5-IDFqoit.html?fbclid=IwAR1zGyyHWUe7_2PO73mHNBBwq9fsjQeBMv9OOZkJpdYa3vnDx4pNsRS4QxY#eaf7473c46

oprócz tego jeszcze znalazłem na forum explorera takiego OHV za dwujkę z osprzętem gwarancją, ponoć tylko na benie latany.

goły słupek to nawet za 600-700 się trafiają, ale to wiadomo, że kompletowanie całej reszty kłopotliwe wtedy.

narazie bez pośpiechu, rozpoznanie. Jak już to działać będę po sezonie.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:46:08 /


Chętnie się będę temu projektowi przyglądał, bo widzę, że mamy mniej więcej zbieżne oczekiwania, jak to ma jeździć/działać.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 12:52:39 /


Michał, a może w sumie 3.0 Essex? To by w ogóle bardzo koszerne było, bo przecież turki w UK z 3.0 były fabrycznie robione jako SVO.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-24 13:00:39 /


Jakby co, to do Transitów ładowano DOHCa 2.3 16V jeszcze 5 lat temu :)

Konar / 2020-06-24 13:31:32 /


Tu są wykresy poszczególnych silników .....

http://www.fordscorpio.co.uk/flatspot.htm

Widać też różnicę miedzy 2.0 dohc 8v a 2.0 dohc 16v --- wprawdzie max moment obrotowy ma wysoko --- ale przy 2500 obr różnica jest minimalna w 8v 166 NM a w 16v około 161 Nm -- w 8v później spada a w 16v nadal rośnie żeby zaliczyć jeszcze większą górkę (po załączeniu VIS) - górkę przy około 4200

Zresztą takie 2.3 16v szły fabrycznie w Transitach około 2000 -2014 roku https://www.youtube.com/watch?v=iApTYruuqfk


Dane fabryczne dla Transita podają 145 KM @ 5250 i 210 Nm @ 3850 obr (dla 2.0 8v to jest ledwie 166 Nm więc dużo dużo mniej momentu -- nawet przy tych samych niskich obrotach będzie go mniej w 2.0 8v niż w 2.3 16v). Ciężko znaleźć jakiś wykres przebiegu mocy i momentu w takim 2.3 poza jedynie informacjami z wartością maksymalną - jak ktoś się natknie niech wrzuci ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-25 02:45:49 /


Jak dla mnie w takim camperze to prostota, ekonomia, cisza i osiągi. Od razu powiedziałem Rozjechanemu że 2.8 td od iveco. Znany jako dti z movano czy master, oraz jego wszelkie odmiany z citroena, fiata czy peugeota. Osiągi to 115 PS@3600 rpm i moment 280Nm@1800rpm, pali nic, a z elektroniki plus na pompę wtryskowa.

Mysza liil (EM) / 2020-07-14 06:15:27 /


napewno to logiczne, ale po co wtedy trzymać się starego transita skoro można inaczej... będę szukał kompromisu. Na ten moment po przejechaniu 1900km tym klekotem, jestem skłonny dołożyć TYLKO skrzynię 5 i spróbować znosić to dalej ;) a tak serio to albo słuch mi się pogorszył, albo trochę się przyzwyczaiłem.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-14 09:07:04 /


To tzw. "efekt Ignacego" ;)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-14 09:12:19 /


he he :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-14 09:35:00 /


A nie bedzie tak, że po założeniu skrzyni 5b będzie zwalniał na najwyższym biegu, bo znowu Nm będzie za mało?
Nie będzie trzeba do tej skrzyni dołożyc równiez Holseta?
https://www.youtube.com/watch?v=yWhrCILMIdo

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-14 10:36:15 /


wydaje mi się, że się uciągnie. skrzynia 5 to najprostrzy i najmniej inwazyjny zabieg, chyba od tego zacznę... a propo, ma ktoś taką skrzynię ? chętnie zakupię (lewarek we właściwym miejscu, nie MT75).

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-14 10:44:11 /


bo nawet jak nie zda egzaminu, to ta skrzynia z innym dzwonem powinna siąść do V6...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-14 10:45:01 /


Jest ktoś w stanie rozszyfrować takie coś? Prosiak kamper na bliźniaku.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-16 22:04:05 /


Tabliczki nie rozszyfruje ale moge powiedzieć że był czerwony i ktoś grzebał przy błotniku bo nababolił na łączeniu ze słupkiem:PPP

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-18 21:30:49 /


jeśli 4,0 to z explo I, nie ma egr i jest trochę mocniejszy niż od II, jak się temperatury pilnuje to nic się nie dzieje, 200 tys przejechałem z tym silnikiem w gazie i nic się nie działo, teraz mam sohc i mu się wybuchło ;)

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-19 10:48:25 /


To ja mam jeszcze dwa pytania. Od czego zależało czy Mk2 miał okrągłe czy kwadratowe lampy z przodu? Mk1 - w folderach pojawia się 2.0LC. Czy to Essex V4 czy Pinto?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-28 20:16:34 /


Transit Mk.1 nigdy nie występował z Pinto, a Mk.2 - nigdy z V4.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-28 20:53:39 /


Dziękować

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-28 21:19:21 /


w mk1 2.0 v4 to Essex. Marian212 takiego ma

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-28 21:42:06 /


Jak Transit jest na bliźniaku to wszystkie 6 felg są takie same? Inaczej, czy zapas którego jest szutk 1, można zmienić z każdym kołem na aucie? To pytałem ja Dred.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-28 23:46:24 /


Okragle lampy w Mk2 to tylko na samym poczatku produkcji byly ( chyba ) bo ja nie spotkalem sie z okraglymi H4 ale podobno sa zamienne z Mk1 ...... a felgi powinny byc takie same 6szt i zapasowka tez ta sama ale naprzyklad ja mam przednie opony rozmiar wieksze od tylnych .

Damian74 / 2020-07-29 05:06:51 /


w Mk1 na blizniaku 2 felgi sa inne. Z tego co pamietam to tylne wewnetrzne

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-29 09:23:25 /


Wg katalogu wszystkie powinny być takie same: https://www.capri.pl/library/microfilms/transit74/E5.10

/ 2020-07-29 09:50:17 /


ok. zawieszam to co napisalem poprzednio do czasu pomiarow. W tym tygodniu podjade i pomierze

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-29 12:58:15 /


Ja też sprawdzę w mk2, ale nie wiem kiedy.
Ale, gdyby był wyposażony w jedną zapasówkę która nie pasuje w miejsce każdego z 6 kół, to byłby paradoks goodny Forda ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-29 13:51:30 /


Wszystkie 7 felg są takie same. Czemu miałyby być inne? Te samochody zbudowały i zaopatrywały zachodnia Europę przez wiele lat bo to były woły robocze. Zabawa w różne felgi skonczylaby się po pierwszym kapciu. Są dwie szerokości 5" i 5,5" ale montowane kompletami. Dlatego czasem 185r14c lub 195r14c choć po tylu latach zasada może nie być zachowana. Pytanie o reflektory można zadać tak samo w sprawie escorta mk2 bo to te same lampy tylko escort mk2 był wcześniej. Nie ma zasady, okrągłe były dużo rzadziej ale w całej rozciągłości produkcji 78-83.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 11:31:13 /


fajnie by było miec 195/80R14, na 185tkach szpara na bliźniaku jest na cegłówkę :pp

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 14:02:17 /


Na 195 będzie raptem 1 cm mniejsza... :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-30 14:18:35 /


Czyli cegła już nie wejdzie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-30 15:03:20 /


2cm a to już Ignacowi robi różnicę :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 15:03:49 /


A skad te 2 cm ?? :)

Damian74 / 2020-07-30 15:18:08 /


Też mnie to ciekawi :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-30 15:35:45 /


lepiej mieć te 2 cm więcej niz mniej :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-30 16:22:21 /


Nie przejmuj się Kornik, wiele osób nie rozumie tej żelaznej logiki ale kładzie lache na to, dla świętego spokoju.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-30 17:00:11 /


Under construction
http://autopaedia.com/FordCampers.php

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-30 23:06:53 /


Dopompuj parę atmosfer to i szpara się zmniejszy :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 00:12:10 /


Młody - fajne zestawienie ...

Tylko Hymermobil zwał się Hymercar --

Clubmobil ma takie same parametry jak Hymercar (może jest szerszy przez lusterka) -- z tym, że na 6 osób, też bazuje na FT100, nie ma niczego kamperowego oprócz stolika w środku i obrotowych foteli z przodu.. Hymercary były dwa - jeden z namiotowo podnoszonym dachem z górą z laminatu oraz wersje z dobudówką montowaną na stałe.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 00:37:29 /


A Clubmobil miał wywalone jeszcze koło zapasowe na tylne otwierane na bok drzwi (boczne środkowe też miał otwierane na boki po obu stronach). Hymercary miały z tyłu podnoszoną klapę i jedne drzwi dla środkowego rzędu otwierane - od strony pasażera nie kierowcy.

Natomiast z tych na busie a nie kamperowej zabudowie ten jest dość ciekawy - takiego jeszcze nigdzie nie widziałem
https://www.auto-medienportal.net/bild/detail/ford-transit-historie-ford-transit-renomme-vpm-yachtbauer-dehler

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 00:45:50 /


Tu znalazłem krótką wzmiankę na stronie producenta z danymi :

https://dehlerfreun.de/dehler_renomme_/

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 00:52:38 /


Mike, niestety trochę się myslisz.
Hymer produkował pojazdy Hymermobil, Hymercamp i Hymercar, dokładnie tak jak napisałem. Wszystkie dane są z oryginalnych folderów producentów. I Hymermobil, bez dobudówek mógł mieć np. toaletę za dopłatą. Hymercamp to ten z zabudową a Hymermobil ma już całe nadwoze Hymera, wliczając customową kabinę.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 09:17:00 /


Tfu, oczywiście miało być:, Hymercar bez dobudówek mógł mieć np. toaletę za dopłatą. Hymercar to ten podstawowy, bez laminatowych nadbudówek.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 09:20:07 /


Faktycznie mam dwa rodzaje felg na samochodzie, ale to jest to co napisał docent. Mam 5j i 5,5j.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 09:24:59 /


docent - to pewne ze na jedym samochodzie mogly byc tylko 5 lub 5,5 ? Tzn bez mixow

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-31 09:26:27 /


Jak w katalogu - masz 5 albo 7 sztuk jednego rodzaju felgi na auto - bez żadnych adnotacji.

Konar / 2020-07-31 09:40:45 /


Czy ktoś z Kolegów miał do czynienia z 2.4 i 2.5D i może doradzić czy jest jakaś znacząca różnica? Czy może jeden to masakra a drugi nieporozumienie? To zdaje się 7 KM więcej w 2.5. Rozchodzi się o kampera.
Jeszcze pytanie o lata produkcji, znalazłem info że 2.5 wszedł dopiero w 1985. Jednak sporo widzę ogłoszeń starszych aut z tym silnikiem. To wszystko swapy? Czy może zależało to od rynku?

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-01-02 15:27:09 /


Ja miałem do czynienia tylko z 2.4 więc mogę tylko na jego temat się wypowiedzieć, masakra.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-01-02 15:34:02 /


Do kulania się po płaskim i jeden i drugi spoko...2.4 pięknie brzmi, 2.5 to już klekot. Jak chcesz jeździć i się nie stresować podjazdami to tylko TD jakikolwiek ale musi być TD bo wolnossak to jest męczarnia...

lagunaSF / 2024-01-02 16:56:28 /


Daj spokój. Na PC byłem transitem turkiem z wstawionym 2,5 wolnossakiem, laweta z przyczepą, dwa auta. Zahaczyłem tym wtedy również o Nowy Targ... Trzeba tylko sobie w głowie przełączyć, że:
a) to samochód ocenia czy jedziesz pod górkę, czy po płaskim
b) przy planowaniu czasu dojazdu bierzesz pod uwagę, że poruszasz się z prędkością 60 - 70 km/h
c) niczym zdrożnym nie jest używanie trzeciego biegu na podjeździe, a w warunkach górskich nawet drugiego. Oczywiście zmiana biegu musi uprzedzać sygnał od samochodu, że już czas.
d) jazda na niskich biegach również przy zjazdach, bo pojemność cieplna urządzeń spowalniających pozostawia wiele do życzenia... Choć wspomniane wyżej auto miało na tylnej osi wentylowane tarcze, to jednak instynkt przeżycia nakazywał zapobiegać.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-01-02 19:47:11 /


Ja mam 2.5 Di hb 76km i jestem bardzo zadowolony

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-01-02 20:53:34 /


Ignaś ok w autobusie może być nieco lepiej, ja mam w lawecie 2.5D przez chwilę miałem 2.5TD i jest przepaść

lagunaSF / 2024-01-02 21:05:03 /


2.5 D ,laweta z przyczepą do Nowego Targu... Normalnie aż mnie strach obleciał ;⁠-⁠) , rozumie że to wycieczka na pusto była :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-01-03 00:04:54 /


Nowy Targ to był bez przyczepy, ale powrót z ładunkiem. Za to z TK do GDA przyczepa i dwa auta...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-01-03 20:43:37 /


Różne są odmiany masochizmu... ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-01-03 22:09:36 /


Nie no ,wiozłem 2650kg transitem ohc 86kM , na krótkim dystansie to było to jakieś tam ciekawe ale odwalać taką pokutę przez całą PL to już grubo :⁠-⁠D
Chociaż na te nowsze busy to pakują i po 9 ton i jakoś jadą hehe

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-01-04 01:13:42 /


No właśnie to nie pokuta. Trzeba sobie tylko w główce przestawić, że to jazda jest frajdą, a nie przypier*alać z punku A do B. Tu zatrzymać się na szczocha, tam coś zjeść, ówdzie rozprostować kości. Tymczasem wściekli kierowcy ciężarówek sobie polecą dalej. A później lajtowo do przodu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-01-04 21:34:17 /


Amen

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-01-04 21:50:38 /


Jak silnik jest zdrowy to zasuwa taki dieselek -- miałem okazję się przejechać takim zdrowym 2.4D to idzie jak przecinak (mały krótki bus na szczeście). Uszkodzony 2.5 Di jedzie ślamazarnie jakby ktoś w Capri 1,6 zrzucił dwie świece i czuje każdą górę :) nie ma reguły na stopień uszkodzenia

Kiedyś mieliśmy 78 KM w 2.4 VW T4 (wolnossący) i też czuł góry niesamowicie (1.6t ważył pusty, z toną na pace już troche się męczył, pod większe góry redukcja do trójki i 70-80 kmh z ciężarówkami), w kamperze na bliźniaku i około 3t pewnie będzie słabo ... to małego kamperka na pojedynczej osi można zaryzykowac jak nie chcemy 100 kmh latać autostradami :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-01-06 00:48:40 /


A to się zgadza jak wycieczka dla relaksu to można podziwiać widoki na jedynce pod górkę , tylko faktycznie lepiej przeczekać jak ciężarówki przejadą co by klaksonu nie słuchac :⁠-⁠).osobiście chyba nie mam odwagi na takie wycieczki :⁠-⁠| , jak 10 lat temu kupiłem Transita ohc to byłem z niego dumny załadowany nawet z większym autem na garbie po autostradzie leciał 110 całkiem przyjemnie . Jednak zawsze marzyło mi się coś szybszego, teraz się przesiadłem na 2.3 dohc i powiem że co do prędkości znowu jestem zadowolony :⁠-⁠D , ale z momentem wzgledem diesli niestety jest lipa. Start pod górkę to nieporozumienie, natomiast przelotowa 130 na spokojnie z przyjemnością ,a jak chce się zatrzymać na siku to 160 i można zrobić siku na miejscu a nie w 1/3 drogi :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-01-06 09:32:28 /


Mam taką kwestię: przeczytałem to co pisał Rozjechany o swojej podróży z Włoch po zakupie transita, to co pisał Daniel o swoim 2.4... że 80/90 km/h to masakra. Jak wracałem z Włoch to przez chwilę udało mi się pojechać 75 wg GPS. Nie wydaje mi się abym jakiś specjalnie delikatny był i nie mógł wytrzymać tej prędkości (czyli trzasków i hałasu). No więc zacząłem liczyć i wyszło mi że licznik przebiegu zawyża o 17-18% (170 km wg GPS to 200 km na liczniku; prędkościomierz przy 65 wg GPS wskazuje 85). Pomyślałem że ktoś most zmienił ale chyba nie, na blaszce napisane 4,63. Opony 185/80/R14.
Co może być przyczyną? Czy łączyć jakoś te dwie rzeczy, oszukujący licznik i masakrę w środku przy 70 km/h?
Rzecz być może nieistotna: w aucie jest nadbieg ale niesprawny.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-17 23:15:04 /


20 km/h to ja mam przekłamanie w czerwonym strażaku przy 100/h, gdzie zmieniłem most z 5.83 na 4.63, więc jedyne co mi przychodzi na myśl, że ktoś zrobił u Ciebie psikusa i wymienił most na wolniejszy, ale blaszka została od starego. Pozostaje Ci zdjąć dekiel i zobaczyć, co jest napisane na kole, ewentualnie jedna strona na lewarku i liczyć obroty.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-18 10:25:17 /


Aha, no i u mnie wygląda to tak, że zmieniając z wolniejszego na szybszy przy 70 licznikowych mam ~ 85/kmh wg GPS. U ciebie jest na odwrót, czyli teoria z innym mostem i starą blaszką wydaje się logiczna.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-18 10:29:31 /


Jeszcze może być kwestia opon , czy nie zmienił ktoś na zbyt niskie

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-18 12:15:48 /


Nie, napisał, że ma prawidłowe.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-18 12:32:14 /


Daniel, most to pierwsze co mi przyszło do głowy. Ale... jak jechałem przez Austrię to czasem na podjazdach "dwójki" brakowało :D.
Spróbuję policzyć przełożenie, dzięki.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-18 15:46:57 /


Tył w górę i wstępnie policzysz obroty, zobaczysz co wychodzi, auto ma trochę lat , mógł już ktoś zmienić most

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-18 18:29:23 /


A licznik kilometrów prawidłowo liczy przejechane kilometry?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-19 20:02:23 /


Nie, zawyża o 17-18%. Pokazał 200 zamiast 170.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-19 20:18:17 /


Konrad: Zapychasz dwie paki z domkiem na kółkach? Te OldFordziarze to jednak odważne ludzie są :)

Maross / 2024-03-20 08:36:44 /


Tja :D

Prędkościomierz pokazuje 85 km/h przy 65 km/h według GPS. Licznik kilometrów (sprawdzałem "dzienny") pokazał 200 zamiast 170.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-20 09:58:34 /


Po pierwsze takie przekłamania prędkości 10-20 km/h to chyba niestety standard w wielu autach.
Po drugie możesz mieć inne: opony, licznik, skrzynię, most - cokolwiek z tych rzeczy "nie od kompletu" może powodować złe wskazywanie prędkości/przebiegu.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-20 10:41:01 /


Będę sprawdzał przełożenie mostu najpierw, na blaszce napisane 4,63.
W dalszej kolejności skrzynia. Opony 185/80/14 więc ok.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-20 10:51:07 /


Same zegary pewnie mogą być od innego silnika na przykład i też pokazywać co innego.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-20 12:19:32 /


Z silnikiem to parowany jest tylko obrotomierz. Szybkościomierz i drogomierz muszą stanowić set z oponami, dyfrem i skrzynią. Tu podstawą jest drogomierz - jeśli pokazał 200 zamiast 170 a opony są OK, tzn. że budzik jest z auta z dyfrem o 17-18% szybszym, czyli jakieś 3.95 (jeśli przyjmiemy że teraz ma 4.63). Albo teraz ma dyfer rzędu 5.45 (nie wiem czy takie były - Transit jest baaaardzo daleko od moich zainteresowań). A linka prędkościomierza idzie ze skrzyni czy z overdrive'a ? Bo mówisz, że jest niesprawny - tzn. co? Sterowanie elektryczne nie działa?
A jak chodzi o samą prędkość, to nakładają się dwie sprawy. Po pierwsze błąd przełożenia zegara (te 17-18%) - tu auto przy realnych 65-70 pokazywałoby 77-82. A po drugie "optymistyczne" nastawy każdego prędkościomierza (obecnie nawet wymóg UE) o te 3-5% "in plus", co razem daje widziane na budziku 81-85 km/h.
Napisz co z tym nadbiegiem i skąd wychodzi linka.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-20 12:58:01 /


Jestem świadom tego co piszesz o prędkościomierzu, policzyłem też na szybko jak może się sprawa prezentować z mostem. Tu gdzie auto stoi nie mam jak tego sprawdzić a ruszę go jak zarejestruję. US już sprawę mieli, dalej już tylko WK.
Nadbieg się nie załącza, na razie tyle wiem :).

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-20 13:25:12 /


a bywały różne zębatki napędowe linki prędkościomierza/drogomierza w ogonie skrzyni?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-21 08:44:04 /


Pewnie bywały różne zębatki, ale najważniejsze jest skąd idzie linka. Bo jeśli O/D był fabryczny i linka wychodzi z niego to zostaje tylko kwestia zębatek. Ale spotkałem kiedyś MGB w którym facio przykręcił O/D do seryjnej skrzyni 4b i nie przeinstalował linki. I tam też licznik mu kłamał o ponad 25%.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-21 09:59:50 /


Były różne, zakres zwykle od 18 do 23 zębów.

/ 2024-03-21 10:31:02 /