Tak mi chodzi po głowie zagwostka. Raczej wiem, że to ekonomicznie nieuzasadnione, pewnie nie warto sie bawić, ale... potraktujmy sprawę czysto teoretycznie. Przynajmniej narazie.
Mianowicie teoria moja jest taka:
Biorę 2.0 V6. Padło prawie totalne.
Rozwiercam cylindry i do tego tulejowanie pod tłoki z 2.3 (z 2.8 może nie, bo płaszcz wodny może być za cienki?). Wał korbowy jest chyba ten sam, bo skok tłoka jest taki sam. Średnica cylindra się zmienia z 84 do 90 mm.
Wałek rozrządu z 2.3. A może są takie same?
Do tego głowice z 2.3, kolektor i gaźnik również.
Przejdzie taki numer?
I do tego pytanie dodatkowe, z gwiazdką :)
Czy części (czyli głównie chodzi mi tu o głowice i kolektor) od 2.3 do tego zastosowane mogą być od tej nowszej, mocniejszej, 114 konnej wersji?
m.kozlowski / 2006-07-21 10:46:17 /
Jesli nie zostanie zbyt cienka scianka po rozwierceniu z 84 na 90 to taka transformacja jest jaknajbardziej mozliwa.
Mysza liil (EM) / 2006-07-21 11:45:46 /
Mysza, czyli po wszystkim będę miał teoretycznie 2.0 o wszystkich parametrach 2.3?
Coś pominąłem, co trzeba jeszcze zmienić?
m.kozlowski / 2006-07-21 12:07:43 /
Tak, bedziesz mial oryginalne 2.0 ;) z pojemnością, mocą i momentem 2.3 :)
Mysza liil (EM) / 2006-07-21 12:09:55 /
Dodam tylko, że nie chodzi mi silnik od sreberka. Mam drugi i kombinuję opcje pomiędzy stolikiem a czymś ciekawym.
m.kozlowski / 2006-07-21 12:12:25 /
Mysle ze bardziej wartosciowy bedzie stolik :D
a jeszcze jedno pytanie. Było to kiedyś na forum, ale nie mogę znaleźć.
Głowice od 2.4 nie podejdą, nie? Bo zależałoby mi na trzech wyjściach wydechu.
Co stoi na przeszkodzie założenia tych głowic? Średnica tłoków? Jakieś różnice w otworach wodnych?
m.kozlowski / 2006-07-21 15:28:22 /
Ok, juz wiem :( Inne słowa kluczowe mnie boleśnie uświadomiły:(
m.kozlowski / 2006-07-21 15:37:08 /
Ale inne pytanie jeszcze.
Czy rozwiercenie bloku wymaga wstawienia tulei, czy materiał bloku będzie wystarczająco wytrzymały?
m.kozlowski / 2006-07-21 16:00:00 /
z tego, co sie orientuje, to zeby wstawic tuleje trza deczko mocniej motur rozwiercic, a nie wiadomo, czy ten blok to zdzierży. Nietety przy "fałce" koszty tulejowania są koszszszmarne.
Ananiasz / 2006-07-21 16:03:00 /
Mi krzyknęli 120/cylinder...
m.kozlowski / 2006-07-21 16:09:32 /
No ale czy trzeba tuleje? Może nie?
m.kozlowski / 2006-07-21 16:10:00 /
tuleji nietrzeba! materiał jest taki że można spokojnie rozszlifować pod wymiar tłoków od 2,3.
Trójkąt / 2006-07-21 17:08:08 /
a w takim razie jesli mam 2.8 z wyrobionymi progami na gładziach, i rozwiercanie wiąże sie z tulejowaniem-to czy dobrym bedzie pomyslem wzięcie bloku od 2.3 ktory tez mam, i rozwiercenie pod 2.8 i przelozenie wszystkiego od 2.8? czy sa jakies roznice w blokach? Marcin-czy 120 za cylinder-to za rozwiercenie, wprasowanie tulei i juz z obrobka wykanczajaca?
2.3 do 2.8 chyba nie da rady, bo roznii sie skokiem i rozmieszczeniem kanałów wodnych. Glowic od 2.8 nie posadzisz na 2.3 w sposob gwarantujacy jakas zywotnosc.
Mysza liil (EM) / 2006-07-22 07:49:14 /
Wczorajsze zabawy z caprikiem Mac13k'a dały mi do myślenia, bo w haynesie jedyne rozróżnienie wałków rozrządu jest na
camshaft (except 2.8i) i
camshaft 2.8i
Czy to oznacza, że 2.0, 2.3 i 2.8 gaźnik mają ten sam wałek?
A drugie pytanie to czy dobrze rozumiem, że po rozwiercie 2.0 na 2.3 gładzie cylindrowe będą miały tą samą żywotność co oryginalnie, bez rozwiertu?
m.kozlowski / 2006-07-23 08:33:51 /
yyy...moment-wysokość tulei cylindrowych w 2.3 i 2.8 się różni? nie wystarczy zatem zebym przelozyl wał-tak? a co do kanałów to powaznie są inne? nie było unifikacji odlewó koelna-a dopiero odpowiednia obróbka w zaleznosci od pojemnosci? ..chyba ze chodzi o kanały nawiercane..
mkozlowski, wbij w wyszukiwarkę "czasy rozrządu"
granadziarz_3M / 2006-07-24 15:14:21 /
Dzięki. Czyli wczesne 2.3 ma taki wałek jak późne 2.8.
Wniosek wyciągam również taki, że wałek z 2.0 nie podejdzie do nowo tworzonego 2.3. A szkoda.
A może jednak? Jak to by wyglądało w praktyce?
m.kozlowski / 2006-07-24 15:28:15 /
Rozkręciłem ten silnik leżący w kącie - 2.0. Niestety, chyba się nie da. Może blok ten sam zewnętrznie, ale tuleje wystające w stronę wału korbowego mają za cienkie ścianki... Rozwiert o 2mm może by się udał bez bólu, ale o 6mm???
Jednak jeszcze zawiozę ten blok do warsztatu i się spytam, a nuż ?
m.kozlowski / 2006-08-21 13:14:22 /