Witam.
Posiadam Escorta mk 1 z silnikiem 1.1. Przekładam silnik na pinto 2.0 i podkrecam moc.
Jaki założyć most?
Na necie piszą o moscie z Toyoty Hilux lub M75 chyba też z toyoty.?
Orzech_ / 2020-05-04 18:10:04 /
Zwężony Atlas z Capri Mk1
Konar / 2020-05-04 19:38:10 /
Tu jest standardowy salisbury od Capri MK1:
https://www.capri.pl/image/car/6143/4710/238196
Tu jest Volvo 240:
https://www.capri.pl/image/car/6881/272943
Także co nieco się mieści
Piosiu. / 2020-05-04 21:19:17 /
tyle, że półosie mają nie taki rozstaw. Polecam 7.5 z rangera/bronco II/mustang foxbody na dwóch krótkich półosiach (nie wiem tylko czy te krótkie można kupić z rozstawem 4x108). Półosie można kupić w stanach nowe za ~100$/szt. Części do nich są dostępne i niedrogie (z perspektywy mostów do Capri), gorzej z szperą- ta kosztuje około 200-250$ (co i tak jest kwotą niższą niż szpera do Capri).
No ale bez szaleństwa, Panowie. Most z Volvo - tak, ale jeśli motor ma mieć >250 Nm. Do tej granicy spokojnie wystarcza każdy z Capri V6 Mk.I. (jak widać u Piosia nawet bez zwężania). Lata temu zakładało się mosty z Alfa Romeo 2000 Spider lub GTV (też rozstaw śrub 4x108mm), ale dziś to już nieosiągalny towar. Poza tym Volvo ma 5 śrub - trzeba wozić dwa zapasowe koła. Wszystkie inne wymagają chlastania półosi - chyba że ten Escort ma mieć nadęte błotniki tak jak tutaj
To wtedy bez chirurgii mieści się Mustang Foxbody, Jeep Cherokee albo Volvo 740.
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-05-05 09:51:59 /
Na kontynencie o ile wiem wszystkie Mk1 poza 1.3 miały tego samego zwężanego Atlasa - więc warunek "V6" chyba nie jest istotny.
Na wyspach jest odwrotnie - Atlasa miał tylko Essex 3.0, a wszystkie pozostałe - "English"'a.
Konar / 2020-05-05 09:57:19 /
Pogubiłem się - mówisz o Capri Mk.I czy o Escorcie Mk.I ?
Zwężany Atlas to tylko Escort. A jak widać u Piosia zwykły "pełnowymiarowy" Atlas z Capri także wchodzi bez zbytnich ceregieli.
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-05-05 10:07:02 /
Capri oczywiście.
Zwężony (50 cali) Atlas był wg moich danych w każdym (poza 1.3) Capri Mk1 z D i 3.0GT w GB - taki ma Piosiu o ile rozumiem. Taki mam też ja w Escorcie Mk2 bez konieczności poszerzania.
Pelnowymiarowy (52 cale) Atlas to Capri Mk2.
Standardowy most z Escorta (English albo Koln) ma 48.5 cala szerokości.
Konar / 2020-05-05 10:21:17 /
Ten z linka to od Capri mk1 2.0 3.44 z dużą głową. Węższy od tego co był w Capri późniejszych latach ale szerszy od wąskiego z Escorta.
Tez wąski z Escorta wsadziłem na sezon 2017, 4.11 mała głowa, i wyglądało to na tej samej feldze tak:
https://www.capri.pl/image/car/6143/4710/253552
Tylko zwracam uwagę że felgi blaszane 5.5 cala z najmniejszym ET są na przodzie tylko, na tyle są odwracane więc miejsca jest naprawdę sporo.
Piosiu. / 2020-05-05 11:05:59 /
a nie wróć, na przodzie są zwykłe, tylko zawias zmodzony, ale tu nie o tym :)
Piosiu. / 2020-05-05 11:08:48 /
Czyli po prostu kwestia nomenklatury :)
Most 48.5 cala w angielskich Escortach to Baby Atlas (stąd u mnie pojęcie "zmniejszony" albo "zwężony"). Most 50 cali to u mnie standardowy Atlas do Capri Mk.I - ciężko mi go nazwać "zwężonym", bo to przecież on istniał pierwotnie, a dopiero parę lat później dla drugiej serii Capri II stworzono most 52 cale (w mojej nomenklaturze "poszerzony"). Oczywiście istniał też wariant 54 cale dla Cortiny Mk.III.
Ale - co ciekawe - Anglicy na tym baby Atlasie puszczali tylko Escorty 1.1 i 1.3. Wszystkie TC, Mexico i RS szły na Banjo/Timkenach, które ponoć są "słabsze".
Nie pamiętam tylko, czy istniały także Atlasy dla Anglii (45 cali), bo Cortina Mk.I i Corsair mają 48.5 cala (jak Escort), a Cortina Mk.II - 50 cali (jak Capri Mk.I i wczesne Mk.II)
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-05-05 11:52:41 /
No to mamy kolejny problem z nomenklaturą bo "baby Atlas" to właśnie 50-calowy Atlas, a nie Koeln ładowany masowo do Escortów i Taunusów TC1/Cortin Mk3.
Cywilny Escort nigdy nie dostał w farbyce Atlasa - zawsze był to English (inaczej Banjo) lub Koeln.
Konar / 2020-05-05 12:23:12 /
Czyli chcesz powiedzieć, że ci chłopcy się mylą?
https://www.classicfordmag.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/definitive-guide-to-atlas-axles-classic-ford.pdf
W końcu nikt nie jest nieomylny...
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-05-05 13:29:43 /
A jaka będzie moc tego silnika i jaki budżet ? I do czego ten samochód będzie ? Bo pewnie na dobrej szperze i na dobrych półosiach to standardowy most da radę.
Jarek / 2020-05-05 14:12:50 /
No wg. mnie się mylą. "Some very rare Mk1 Escorts" to nic nie mówi. Ci sami goście w artykule z 2006 nie mówią nic o "Baby Atlas" jako o trzeciej szerokości Atlasa.
Konar / 2020-05-05 14:15:11 /
witam escort bedzie mial poszerzone 4 nadkola
Orzech_ / 2020-05-06 19:35:51 /
witam escort bedzie mial poszerzone 4 nadkola i silnik 2,0 pinto napewno grzebniety
Orzech_ / 2020-05-06 19:37:51 /
dlatego prosze o konkret co mam kupic.
Orzech_ / 2020-05-06 19:49:08 /
Ja bym szedł w 7,5 cala który sugerowałem... Nie mam pewności, ale jest chyba współzamienny z bebechami sierra/scorpio. Oprócz tego chłopaki z Roadkill'a udowodnili że 5.0 z dmuchawką nie miażdży tego mostu.
Szukaj Volvo albo Ford 7.5. Ford lepsza dostępność części z USA. Ale żeby dobrze to zrobić to i tak kosztuje.
Jarek / 2020-05-07 10:18:32 /
dzieki za pomoc a escort bedzie odjechany w kosmos tak jak moj capri mk1 ;)
Orzech_ / 2020-05-07 18:17:47 /
a i jeszcze jedno disel czy benzyna volvo jest roznica czy nie patrzec na to
Orzech_ / 2020-05-07 18:20:53 /
KRK, a kojarzysz może jakie przełożenie ma ten most z alfy 2000 gtv? I plus minus ile one wytrzymują Nm?
szecho / 2020-05-07 19:45:03 /
Dwulitrowa Alfa miała moment 185 Nm, ale mosty podobno wytrzymują 320 Nm. Przełożeń było mnóstwo, ale generalnie krótkie, bo Alfa w przeciwieństwie do Capri nie miała nadbiegu (piątkę dokręcało się do czerwonej kreski na obrotomierzu). Spider 2000 ma np. dyfer 41/10 czyli 4,10:1.
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-05-07 22:15:22 /
I ten 4,10 to jest najszybszy most do Alfy z rozstawem 4x108. Pozostałe są krótsze: 43:10=4,30; 41:9=4,56; 43:9=4,78 oraz 41:8=5,13
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-05-07 23:12:19 /
Bierz lepiej 7.5 Forda. Takiego:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/most-v6
Cena niezła. Kiedyś był tańsze. Jego można łatwo skrócić. Chuder chyba ma doświadczenie w skróceniu go. Tu masz części przykładowo:
https://www.drivetrainshop.com/Ford_7_5_s/98.htm
Kup zestaw naprawczy nowy. Atak i szperę poszukaj używaną na ebayu. Ja tak zrobiłem.
Do tego tarcza z Fiest i zaciski z jarzmami ze Scorpio. Trzeba dorobić mocowanie do jarzma.
Jarek / 2020-05-08 01:21:02 /
Co do Volvo 240, ja mam z diesla 4.11. Jakoś specjalnie nie namawiam bo aplikacja to spora rzeźba jeśli nie chcesz iść na skróty, plus używane szpery są zerojedynkowe chyba i rozstaw szpilek jest 5x108. Ale moim zdaniem na tym wady się kończą.
Z zalet, to jest tak naprawdę dana 30, czyli przedni od jeepa, masz do tego wszystkie części blokery szpery nawet osłonę dekla w kształcie czaszki sic :) Przy naszych silnikach te mosty są nie do zajechania. Tarczowe hamulce 280 które na ręcznym wilwooda blokują koła przy każdej prędkości.
Ja poszedłem na skróty, albo inaczej, zrobiłem to sprytnie i tanio :) szpera spaw, budę i tak robiłem prawie od nowa więc zrobiona została pod wahacze i panhard volvo, amory volvo wywaliłem, sprężyny zastąpiłem cenionym w świecie taniego dryftu gwintem od polo n6, a rozstaw osi, cóż dostępne są dystanse zmieniające z 4x108 na 5x108 bez problemu, ale przecież wystarczy dać stalówki, one takie same są i w obu tych rozmiarach za drobne występują :)
Piosiu. / 2020-05-08 10:41:34 /
Jarek- po co ryzykować skracanie jak za 100$ można kupić lepsze niż OEM (BTM średnica półosi w 7.5 calajest taka sama jak w 8.8- współzamienne, ale i chyba w legendarnym 9 cali)
Jak coś to mam dobre 7.5 bez półosi.
Piosiu, mógłbyś szerzej opisać temat tego mostu z volvo ?
Może masz jakieś foto z prac ?
Zdjęć nie robiłem, mogę dać jakieś z teraz
Generalnie są dwie drogi, albo czyści się most z mocowań i spawać pod zawias forda, albo pasuje się jak jest do budy.
Ja wybrałem tą dugą opcję bo volvo ma tak na prawdę 5 linka, czyli cztery wahacze wzdłużne plus panhard. W przypadku escorta dolne wahacze wzdłużnie celują prosto w podłużnice, więc wystarczy dorobić łapy.
Mocowania pod górne wahacze wzdłużne się dorabia w kabinie pod kanapą.
Najcięższa sprawa to wywalenie resorów bo zmienia się punkt podparcia masy auta. Ja bym bez mocno rozbudowanej klatki się na to nie zdecydował, ale różnie robią.
U mnie ten element wygląda tak:
Piosiu. / 2020-05-20 09:36:49 /