Czy ktoś wie gdzie w P-niu ustawią mi pełną geometrię przedniego zawieszenia w Granadzie (gdzie wiedzą lub pamietają jak to sie robi)
hmm ...kopras?
Z tego co sie orientuję to tak samo ustawia sie Scorpio,więc nie powinno być problemu. ze znalezieniem warsztatu.W sobote pytałem w jednej firmie w Gnieznie to zażyczyli sobie 60 zł za całość.
Murmur vel Magman / 2006-07-03 20:04:36 /
z tego co sie orientuje to przednie zawieszenie jest kompletnie inne, scorpio ma macpersony
Z tego co ja sie orientuje to w grandzi ustawia sie takze zbieznosc kol tylnych, w scorpio juz nie. Tez szukam fachowca ktory to skalibruje, bo niestety - wzgledem tylnych nie da sie ustawic :/
Mysza liil (EM) / 2006-07-03 22:10:53 /
Tak powiedzial mi jeden facet który pracowal w serwisie.Możliwe że jest inaczej :|
Murmur vel Magman / 2006-07-04 07:04:58 /
mnie zbieznosc ustawiał koles w komornikach. 50 zeta za 10 minut roboty. wie i pamieta bo poprzedniemu wlascicielowi mojego auta wymienial magiel wiec jakies tam pojecie jak to zrobic w grani ma.
borys / 2006-07-04 11:30:49 /
właśnie wszyscy fachowcy się teoretycznie orientują jak i czym regulować ale nie mają dokumentacji jakie kąty, ustawienia itp. :o(
chyba jest inaczej bo kumpel, który mi przekładał zawias też ma scorpio i nie podjął się regulacji
Boria jak masz jakiś namiar na tego gościa daj mi na eskę
w sobote bede w pracy to zobacze czy maja w komputerze starą Granade. Kiedyś patrzylem to Caprik był, duzy Fiat tez był nawet w wersji pick-up :P Tylko nie wiem jak by Cie Andrzej wykasowali za robienie gejometrii w autoryzowanym dealerze Forda :)
pzdr
Krzysiek_Poznań / 2006-07-04 18:00:26 /
w sobotę to miałem taką cichą nadzieję być już z ustawioną zawiechą na tym zlocie którego nie ma :)
Ander jak pojedziesz na Gryżliny to daj znać. Bede mial pare rzeczy do przywiezienia z Gryźlin.
to ty nie jedziesz?!?! :P
zobaczymy, narazie staram się tak ustawić robotę, żeby mieć sobotę wolną, no i ten zawias - w tej chwili po jeżdzie na Niestachowskiej dałem sobie spokój, za bardzo przypomina mi to NFSa w deszczu - do jazdy wystarczą mi trzy pasy jezdni :)
to i tak dobrze, bo niektorzy sie o bandy obijaja ;-)
pmx (wiewior;) / 2006-07-04 20:10:29 /
Hehehe. To ja tak miałem ze starym zawieszeniem:) Po co wiec zmieniać:)
Za 50 zł to pewnie "ustawił" zbieżność na płycie najazdowej. Robiłem regulację i ustawianie zawieszenia (zbieżnośc, zbieżność sumaryczna, kąt pochylenia, wyprzedzenia) za pomocą systemu znaczników świetlnych (laserowych?) - Hunter DSP 400.
Fachowiec był zdziwiony, że Granada ma regulację z tyłu - działającą. Ale właściwe ustawienia były w komputerze pod Scorpio-Granada '82. Koszt - ok. 50 zł sprawdzenie i po 30 zł regulacja za punkt - czyli koło plus wydruk na pamiątkę. Radzę zmienić przed to co może byc do wymiany i ruszyć nakrętkę drążka reakcyjnego od środka - zwłaszcza z prawej strony - brak dojścia i w konsekwencji brak możliwości regulacji przy zapieczonej nakrętce. Wiem że po wymianie różnych elementów zawieszenia odwiedzę ten zakład ponownie - było warto - samochód naprawdę prowadził się lepiej, a i opon nie zdzierało.
Opinia niestety z 3M, ale i w Poznaniu na pewno jest podobny zakład.
mtango / 2006-07-05 00:25:33 /
sprawdzałem wczoraj w komputerze i mamy niestety tylko dane dla Granady z 82 roku i co dziwne są dane tylko dla ustawień przedniego zawieszenia (?)
Krzysiek_Poznań / 2006-07-07 13:27:56 /
Byłem wczoraj u Koprasa, mówił że da radę tylko muszę przyjechać na stalowych felgach no i niestety w przyszłym tygodniu więc Gryźliny znowu przechodzą na nastepny rok.
Coke wszechmogący wygrzebał mi skądś dane do pełnej regulacji więc jest nadzieja na całość.
mtango tak jak mówiłeś wszysko już będzie ustawiane na laser )typu niestety nie spisałem :) ),zawias mam mKozlowskiego nówkę sztukę po remoncie prawie nie śmigane wiec nie ma problemu z dokręcaniem co wszyskim co tam zagladali odrazu poprawiało humor.
Dzieki wszystkim za pomoc.
Ander, a weź mi podeślij te dane regulacyjne na maila. Przydadzą się zapewne w przyszłości...
ja tez prosze o te dane na email, niebawem bede ich potrzebowal.
pozdrawiam
Marek W - Bytom / 2006-07-08 08:26:55 /
Dołączam się do prośby o dane regulacyjne.
Murmur vel Magman / 2006-07-08 13:22:03 /
Ander, zawieszenie nie jest prawie nieśmigane. Ono przejechało całe 10 metrów z podjazdu przed garażem do garażu...
m.kozlowski / 2006-07-21 13:02:03 /
Czyli lekko śmignięte było ;o)
gdzie zrobię tanio a dobrze geometrię w W-wie?
ma ktoś sprawdzony garage???
sołtys / 2009-02-25 13:23:42 /
w Raszynie, ostatnio płaciłem ok 40zł ale to było dawno, ustawiali kilka razy w róznych moich autach, nigdy nie wracałem na poprawki, ale niestety nie pamietam na jakiej ulicy to było, Chuder powinien miec do nich namiary, aha najlepiej zadzwonic do nich wczesniej i umówic sie na godzine mniej więcej.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2009-02-25 14:04:39 /
oko, dzieki.
sołtys / 2009-02-25 14:40:40 /
teraz jest 70 pln. juz się umowiłem
sołtys / 2009-02-25 14:47:06 /
Tył w Granadzie też zrobią, czy to tylko cena za zbieżność przodu:)
gryziu liil (EM) / 2009-02-25 15:25:00 /
ja robiłem tylko przód, bo tył miałem ponoć dobrze, duży plus za to, że wiedzieli o istnieniu ustawień tyłu :) można zadzwonic i zapytać, jakby sie znało numer tel ;)
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2009-02-25 15:38:17 /
mniemam, że to tylko przód. U mnie nie był ruszany więc mniemam, że ok. ale podpytam. będę w piątek u nich.
sołtys / 2009-02-25 15:40:25 /
nr do geometrii w raszynie 227205677,
na szybko przejrzalem google to chyba jakas ul. Lipowa...
jezdze tam jak tylko mam cos z geometria w ktorymkolwiek wozie i chyba moge ich polecic. koszt to jakies 60-70zl.
Mac13k / 2009-02-25 16:40:59 /
dokładnie Ci sami, do których jadę.
Ludzie rzeczowi i sympatyczni a przynajmniej takie mam pierwsze wrażenie.
sołtys / 2009-02-25 16:44:04 /
Podepnę się, bo i tak miałem o to zapytać.
Zrobiłem w Carli geometrię jakiś czas temu. Wszystko było ok, nawet w komputerze znalaźli odpowiedni rocznik, silnik etc. Ale po pewnym czasie zmieniłem sprężyny na te obniżone, od 2.8i. I teraz pytanie: jak podjadę raz jeszcze na zbieżność to na co mam zwracać uwagę, bo nie wiem jak oni się do tego mają zabrać. Jeśli będą szukać w kompie po pojemności, to sprężyny nie będą się zgadzać. I na odwrót. Na co mają zwracać uwagę - na pojemność silnika czy od czego są sprężyny?
U mnie ustawiali tak jakby sprężyny były standardowe i nie zwracali uwagi na silnik. Ponadto mam sprężyny spięte klamrami więc auto jest niżej. I wsystko mimo to jest ok.
sołtys / 2009-02-28 07:41:01 /
Milo,nie możesz spać?:)
Masz mieć kąty zawiasu takie jak miałeś i tego mają się trzymać.
W capri za wiele nie da się zrobić-chyba najlepsze kąty takie jak fabrycznie miało 2,8i.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2009-02-28 09:08:47 /
:) He, no jakoś tak czas zleciał.. :) Dzięki za odpowiedzi. A czemu niby 2,8 ma lepsze ustawienia?
patrz MILO a u mnie tez sie pytali o pojemnosc a po wszystkim do dali wykres pod wszystkie silniki
Cytuję Trójkąta:
Dotarłem do takich oto danych... Może komuś się przydadzą.
capri 2,8i 08-81 do 03-84
zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 1'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,30'.. 1,45'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA45'
capri III 2,0 OHC 09-80 do 03-84 oraz 1,6 03-78 do 03-84
zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 0,15'.. 1,45'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,33'.. 1,48'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA30'
capri III 3,0 01-79 do 08-81
zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 0,15'.. 1,48'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,33'.. 1,48'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA45'
capri III 2,3 03-78 do 03-84 oraz 2,0v6 03-78 do 08-81
zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 0,15'.. 1,45'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,33'.. 1,48'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA45'
zbierzność kół
pochylenie koła
Trójkąt | 2003-03-07 08:20:24 | ocena: 0
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2009-02-28 20:31:54 /
a czy przy standardowym zawieszeniu capri jest mozliwosc utawiena wszystkich tych parametrow bo zbieznosc to na bank a przy pozostalych to nie widzialem zeby byla taka mozliwosc
resztę ustawia sztywność 30 letniej samonośnej karoserii
albo dobry siłownik hydrauliczny zaparty o kielich nadkola :D
W niektórych autach da się doregulować mimośrodową śrubą np. łączącą piastę z kolumną mcphersona .... - w Capri napewno w tym miejscu nic nie zdziałasz :-)
MikeB4 / 2009-03-02 00:52:57 /
Dzięki Miron i Piotrek! Jeszcze nie pojechałem na zbieżność bo muszę wahacz wymienić ale dam znać jako poszło kiedy się z tym uporam. Sam jestem ciekaw jak to będą ustawiać, bo poprzednim razem gość mnie przeklinał pod nosem :)
Dotarłem do takich oto danych jeżeli ktoś ma regulowane pochylenie koła i kąt wyprz. sworznia zwrotnicy:
Ustawienia na asfalt:
-pochylenie kola 1.7st
-kat wyprzedz sworznia 3.0st!!!
-zbieżność 0.
W przypadku kąta wyprz. sworznia piszą "As much as you can".ciekawe-czyżby więcej niż 3 stopnie??Dżizas!
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2009-05-03 20:59:04 /
Zastanawiam się czy ma sens jednoczesne zastosowanie wahacza z regulacją kąta pochylenia koła i mimośrodowego górnego mocowania kolumny mcpersona? Czy to nie przesadna modyfikacja jak na cywilne auto? Może w zupełności wystarczy zakres, jaki daje samo mocowanie kolumny?
Zawsze do ostrej jazdy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ustawia się "as much as you can". U siebie w MX-5 mam ponad 5 stopni, zdaje się 5.5 stopnia.
Rayo - to zależy tylko i wyłącznie od tego jaki negatyw chcesz tam potem ustawić.
Wroniasty / 2010-02-08 23:49:52 /
zmiana wachacza na regulowany poprawi ci stabilnosc auta na prostej i w zakretach ze wzgledu na zmiane pochylenia kol natomiast przesuniecie gornego mocowania mcpersona do tylu zmieni ulozenie kola wzgledem nawierzchni w czasie skretu na wzor zawieszenia z mercedesa pisze na wzor bo w capri w standardzie mamy 0-1 stopnia w mercedesie kolo 12 stopni. gdzie cofniecie gorkego mocowania o kazdy centymetr do tylu daje ok 1,2 stopnia przyjmujac dlugosc kolumny 50cm wiec aby uzyskac podobne wartosci do niemca musisz cofnac o 10cm ale ponoc juz 3 stopnie w capri robia robote ale niechsie jeszcze ktos bardziej doswiadczony w tym temacie wypowie
a odczujesz jakąkolwiek zmianę? a będzie ona na lepsze?
jak bym mógł robić serie po 10 kołek toru poznań, a w przerwach by mi to ktoś przestawiał i mierzył czasy to może dla mnie by to miało jakiś sens...
Ile % jazdy przypada na tor? na ulice chyba fabryczne nastawy są optymalne.
pozdro
nastawy zawiasu w kapciu są do d...y na każde warunki eksploatacyjne. Każda poprawka ma sens.
granadziarz_3M / 2010-02-09 09:20:44 /
Jeżeli chcesz żeby capri lepiej się prowadziło to zrób pochylenie koła 1,3-1,7 stopnia,kąt wyprzedzenia tak jak napisał Wroniasty max ile się da i zbieżność zero.
Tak podają na rajdowych stronach w GB.
Uda Ci się tylko z regulowanymi wahaczami i jakąś mądrą obsadą kolumny w nadwoziu.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-02-09 20:51:39 /
U Proka w Dziobie wyprzedzenie zrobiłem 10deg i prowadzi się ponoć zaje....
granadziarz_3M / 2010-02-10 07:20:19 /
U proka WYGLĄDA jakby było troszkę za dużo, ale najważniejsze, że prowadzi się dobrze. Pierwszy dziobak, który w zakrętach nie jest podsterowny! :)
bartozłomero / 2010-02-10 10:31:11 /
jako że to pierwsza przeróbka, to się uczymy. Z autodaty wyczytałem, że mietek124 ma 10deg, więc tak zrobiłem :-)
granadziarz_3M / 2010-02-10 10:59:32 /
za dużo?? raczej nie wydaje mi się :D, dopiero jak pójdzie niżej gleby będzie kozacko
mateush (proko) 3M / 2010-02-10 19:31:19 /
Jak ustawić geometrie na zawieszeniu SPAX - 40mm??? w granadzie?
Na takich samych wartościach jak seryjnie?
Bo będę jechał niedługo do gościa co mi ustawi geometrię na całym aucie, ale dobrze jakbym miał wartości na jakie ma ustawić takie sportowe zawieszenie (jeśli oczywiście ustawia się geometrię inaczej niż w standardzie).
Jak byście to ustawili?
Ustawiasz tak jak to w fabryce przewidzieli.
Kompletna geometria zawiasu w granadzie 60PLN netto.
Warsztat Mechaniki Pojazdowej K. Stern
Wybickiego 13
62-050 Mosina
woj. wielkopolskie
telefon: (61) 8191902
Komputerowo, a nie na chorągiewkach.
Przód i tył.
Warunek - absolutny brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz poluzowane nakrętki i poczyszczone gwinty drążków reakcyjnych. Z tyłu poluzowane śruby regulacyjne tylnych wahaczy. Tak, żeby wszystko ładnie i płynie chodziło.
Zapomniałem dodać, że mają w kompie nastawy na granadę MKII po lifcie (08,81 - 04.85) czyli w zasadzie na przedlifta i jedynkę też.
i jak? nie masz już negatywu z przodu?
sołtys / 2010-11-04 09:48:23 /
Kata pochylenia koła sie nie reguluje w granadzie. Nie masz luzów i zgnitych wahaczy, to nie masz negatywu.
Mysza liil (EM) / 2010-11-04 09:56:18 /
Nie mam luzów i zgnitych wahaczy i mam równiutki negatyw:) Springi są niskie jednak. Koła maja negatyw. Lewe 2,25 a prawe 2,14 stopnia.
Ja mam praktycznie te same springi a negatywu z przodu ni chu chu... więc WTF?
sołtys / 2010-11-04 10:34:47 /
Widocznie moje jednak są niższe. Albo jednak jakoś źle założyłem.
Witam,
Zabralem sie za wymiane pianek poliuretanowych drazka reakcyjnego (Granada MKII).
Stalowa tulejka ktora definiuje jak scisniete beda po skreceniu obie pianki ma dlugosc 30mm (patrz zdjecie). Wydaje mi sie to troche malo, bo sama tylna pianka ma 25mm (patrz zdjecie) plus grubosc ramy (ok3..4mm, nie ma na zdjeciu) plus przednia pianka ok15mm (nie ma na zdjeciu).
Bede dorabal te tulejki na nowo, bo te co mam sa juz dosc zjedzone przez rudego.
Teraz pytanie: czy ta tulejka ma miec taka dlugosc? Czy moze ktos u mnie ja wczesniej skrocil?
Jak zmienialem poprzednim razem te pianki to strasznie je scisnelo i rozwalily sie juz po paru tysiacach kilometrow spokojnej jazdy. Czy nie dorobic tej tulejki i kilka (ile?) mm dluzszej, tak zeby troche oszczedzic te pianki?
bartek nowakowski / 2021-06-28 16:49:55 /
Taką zagadkę sobie mam.
Jest założony magiel, dokładnie tak jak w oryginale. Na zdjęciu jest puszczona wiązka lasera przez osie końcówek drążków kierowniczych. Myślałem, że wiązka będzie też biegła w osi listwy zębatej maglownicy ale tu zdziwienie gdyż magiel jest cofnięty o około 20mm.
Jak sądzicie mądre głowy, tak to powinno zostać czy ustawić to w osi?
zapek??? !G.O.P! / 2024-02-29 21:36:57 /
Od wuja aut ma tak ustawiony magiel, szczególnie te z maglem ZA osią.
Zostaw to. Roboty masz za mało?
granadziarz_3M / 2024-02-29 21:44:13 /
Nie robi to znaczącej różnicy. Z geometrii wychodzi, że nieznacznie zwiększy to skręt maksymalny względem listwy ustawionej "w osi"
gryziu liil (EM) / 2024-02-29 22:08:28 /
No właśnie mi jest na rękę żeby magiel wypchnąć ile się da bo wchodzi w kolizję z kołem pasowym a jak cofnę silnik to już go mam w grodzi.
Jak żyć?
zapek??? !G.O.P! / 2024-02-29 22:54:16 /
Pytanie tylko czy jak magiel będzie w osi lub wysunięty nieosiowo ale w drugą stronę to czy nie grozi mi tu ten bump steering czy jeszcze jaka inna zaraza?
zapek??? !G.O.P! / 2024-02-29 23:12:39 /
Ciasno u jak diabli a tu jeszcze jakiś debil smarowanie magla wymyślił czy nie wiem co. Jak to uciąłem to od razu magiel siadł w osi, i jeszcze luz jest :D
zapek??? !G.O.P! / 2024-02-29 23:26:22 /
Prędzej bym steer wystąpi jak magiel będzie umiejscowiony nieodpowiednio w osi pionowej
mateush (proko) 3M / 2024-03-01 06:39:44 /
Bump
mateush (proko) 3M / 2024-03-01 06:39:54 /
Jacku, dopóki kulki na końcach magla są we właściwych miejscach w rzucie od przodu, to przesuwanie przód-tył nie powinno robić tu problemu.
m.kozlowski / 2024-03-01 08:59:47 /
Będziesz tym jeździł bokami po okolicznych rondach? z przykrością stwierdzam, że nie, więc możesz przesuwać sobie magiel bez większych problemów.
Ty teraz walczysz z mitycznym ackermann'em.
Grzesiek_Rudy / 2024-03-01 09:28:37 /
Może nie celowo i namiętnie, bardziej mimowolnie lub dla zabicia nudy, niemniej po doświadczeniach z maglem scorpio w Granadzie wolałbym tym razem tego nie spartolić.
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-01 17:47:48 /
czy to ten Twój mityczny Reliant?
wąski77 / 2024-03-01 17:56:22 /
Nooo robi się
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-01 18:50:44 /
tak jak Rudy prawi, to tylko zabawa z ackermanem
w załączeniu szybki schemat jaka bedzie różnica skrętu prawego i lewego koła przytym samym skręcie kierownicą.
Jak dasz bardziej do przodu to sie bedzie lepiej driftować :D
aaannnd / 2024-03-02 18:21:03 /