Nie wiem czy było ale może się komuś przyda opis w miarę budżetowego Pinto 2.2
Jarek / 2020-04-15 17:39:09 /
.
Jarek / 2020-04-15 17:53:16 /
Ledwo zerknąłem i już widzę 15000zł w częściach. Dla nas to nie w miarę budżetowe ;)
Dariusz ma rację, jak zwykle z resztą :) , ciekawe jaki jest przebieg krzywych momentu/mocy na podobnym set-upie góry między 2.2, a, jednak tańszym w wykonie, 2.1... To chyba podobnie słabe co moje obmyślania nad N/A Pinto 1.7 16V...
Tłoki:
https://www.summitracing.com/parts/cwa-4897772p/make/chrysler
Korbowody:
https://re5pect.pl/kute-korbowody-techno-5-do-ford-zetec-silver-top.html
Plus obróbka wału. To chyba wszystko co różni to od 2.1 w kosztach. Także do 15 000 zł do chyba daleko.
Jarek / 2020-04-16 11:27:22 /
Ale ale. Ja pisałem o budowaniu od zera bo taki padł temat "budżetowe pinto 2.2" a nie porównanie zbudowanego 2.1 do rozbudowania na 2.2
Nie masz gaźników, kolektora ssacego, wyczynowego aparatu zapłonowego, wałka rozrządu z przyległościami, dużych zaworów, prowadnic, obróbek itd :D
true, ale jaki jest w ogóle sens budować cokolwiek powyżej 2.0 kręcącego się powyżej 7k nie mając ostrzejszego wałka, odpowiedniego aparatu, większych kanałów, zaworów etc...
BTW
po co robić kute korby z "lanymi" tłokami? Tak pytam, bo się nie znam :)
Trefl żeby bezpiecznie wysoko kręcić.
Jarek / 2020-04-16 14:16:04 /
Żeby bezpiecznie wysoko kręcić wystarczy dobrze wyważyć zestaw, dać dobre śruby korbowodów.
Odpukać u mnie jeszcze się nic nie stało, a zdecydowanie nie szczędzę obrotów...
Właśnie to powiedziałeś, hehe. Teraz czekamy :)
zapek??? !G.O.P! / 2020-04-16 18:56:09 /
A wiecie że tłoki z rovera 4,0-4,6 pasują do pinto i mają 94mm? :D
zapek??? !G.O.P! / 2020-04-16 18:57:35 /
tłoki z diesla też mają 94 mm ;p
Ignacy / 2020-04-17 08:17:30 /
I proszę jakie nagle mamy możliwości :D
zapek??? !G.O.P! / 2020-04-17 08:24:53 /
Dzięki Jacek, zgłaszam Twoją mowę nienawiści
Na pewno też wiele innych tłoków ma 94mm. Jaką mają wysokość kompresyjną?
ftp://ftp.capri.pl/user/mikeb4/Capri/how_to_power_tune_Ford_SOHC.pdf
Konrad vel smasher / 2020-04-17 09:49:05 /
94 mm to chyba tylko blok 200 wytrzyma.
Jarek / 2020-04-17 21:57:44 /
Mi się wydaje że rover ma sworzen 22mm a pinto 24,więc nie do końca pasują.
bon / 2020-04-19 00:45:03 /
A oryginalna uszczelka od 2,0 na tłoki od 2,9 siada o tak:
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-17 20:03:55 /
Bon, sworzeń pasuje tylko korby za krótkie ;)
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-17 20:06:59 /
Jak dla mnie za grubo wychodzą te tłoki...
Tu pilniczkiem tam dremelkiem....
Skrajne tłoki wysunąłem w celu osiowego montażu uszczelki ;)
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-17 23:38:08 /
czyli najpierw głowica a później korby ?
rozjechany liil / 2021-06-18 08:39:52 /
Tak.
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-18 09:22:29 /
Tłoki od 2.9 mają być docelowo czy tylko do przymiarki?
Przemek S. / 2021-06-18 09:34:29 /
Raczej już tak zostanie ;)
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-19 16:05:51 /
Moim zdaniem wklęsłe tłoki w N/A to bardzo kiepski pomysł:
https://www.enginelabs.com/engine-tech/quench-unlocking-performance-squished-between-the-piston-and-head/
Chłodnica terrano?
Przemek S. / 2021-06-20 08:22:46 /
Nie każdy silnik się buduje do wyczynów. Czasem chodzi tylko o to aby pod górkę podjechać ;)
Chłodnica Lexus.
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-20 10:41:29 /
Jest jeszcze cała masa silników które komorę spalania mają właśnie w tłoku. Wypłaszczenie jej nie wniesie nic dobrego. Inne zaś mają komory klinowe. Tam także zagłębienie w denku ma konkretne zadanie; wprowadza potężne zawirowanie mieszanki w komorze tuż przed gmp. Wypukłe denka to głównie cecha doprężonych silników typu sferycznego lub półsferycznego.
W OHC tłok powinien wychodzić nieco ponad płaszczyznę bloku aby w GMP zbliżyć się na ile to możliwe do płaszczyzny głowicy. Wtedy właśnie zadziała efekt komory klinowej i to silnikowi wyjdzie in plus. Wypukłe tłoki mogą już wymagać lepszego paliwa.
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-20 11:04:07 /
Silniki mające komorę w tłoku mają najczęściej płaskie głowice. Pinto ma dwie powierzchnie do tworzenia zawirowania (quench pady) i w tych miejscach tłok powinien być płaski, najlepiej żeby cały był płaski dla spotęgowania efektu i wyższego stopnia sprężania, bez konieczności drastycznego zmniejszania komory spalania. Wypukłe tłoki to inna historia.
Przemek S. / 2021-06-20 20:46:08 /
I właśnie dlatego tu poszły tłoki od 24v które z ogólnodostępnych są nieomalże płaskie a do tego jakościowo najlepsze i konstrukcyjnie najmocniejsze. W następnym silniku denka zostaną wytoczone na płasko i o tyle samo obniżę blok.
zapek??? !G.O.P! / 2021-06-21 05:59:05 /