logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Zasilanie paliwem silnika 2.8

Zasilanie paliwem silnika 2.8

Wymienilem silnik 2.0V6 na 2.8V6 i pojawia sie kwestia zasilania paliwem (benzyna + LPG). Narazie mam zalozony kolektor i gaznik od 2.0 ale jedzi to tak sobie, tzn. moment jest (na dole) ale wyzszych obrotow brak...wobec tego ktora opcje nalezy wbyrac i jakich osiagow po kazdej z nich oczekiwac?

1. zostawic to co jest, regulowac gaznik, ewentualnie rozwiercic kanaly w kolektorze (najtansze, ale czy to ma sens i czy cos da?)

2. zalozyc gaznik i kolektor od 2.3V6 (troche droższe, ale nie trzeba rzezbic, jak z osiagami?)

3. zalozyc gaznik i kolektor od 2.8V6 z Granady (praktycznie niedostepne, teoretycznie chyba najlepsze)

4. zalozyc wtrysk (drogo i rzezba, przerobka baku, instalacji gazowej itd.)

Prosze o wszelkie rady/obeserwacje/komentarze odnosnie tych opcji bo nie wiem za bardzo w ktora strone isc dalej...

Spock

Spock / 2003-01-31 16:29:17 /


Jeżeli chcesz zauważalnie podwyższyc moc, to zmień sys. zasilania na wtrysk. W praktyce oznacza to znalezienie Grani 2.8i najlepiej z gazem za 3-4 tyś. Musisz zmienić ukł. chłodzenia, bak, przewody... jest tego dużo. Najszybciej, najtaniej przekładać całość. A jesze taniej jest, po prostu, założyć gaźnik z 2.3 lub 2.6. Oferta gaźników jest na stronie Capri. Ja zamieniałem 2.3V6 na 2.8 V6 i. Pozdro.

Marcin Skorek / 2003-02-02 18:02:21 /


Taa tylko znaleźć gaźnik do 2.8....

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-02 18:10:07 /


Gaźnik do 2.8? Nie ma problemu, wiaderko pieniędzy i www.burtonpower.com.



Można zamówić sobie katalog - za darmo, dociera w góra 3 dni (byłem zaskoczony jak zamówiłem go w środę około południa a w czwartek po pracy wyciągałem go ze skrzynki), jest w nim dużo ciekawych części, niestety ceny nie są "szrotowe" ale i tak jest taniej niż w Ford ASO i niektórych sklepach nieautoryzowanych. Niestety to nie to samo co do amerykańców - www.summitracing.com - tu niektóre ceny są po prostu palce lizać. Można tam dostać między innymi takie cuda:

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-03 11:36:24 /


To jest 4 gardzielowy gaźnik Holley'a za jedyne 200$.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-03 11:38:54 /


Tak naprawde Summmitracing (to jest tabelka cudów) - i takie coś co można dostać - to to jest ciekawe. Polecam komuś kto trafi dużą kase w Totka :-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-03 11:44:10 /


Mike, te silniki to są silniczki wyczynowe, normalne nówki np. Mopar Magnum 380KM kosztuje 3499$ a 5 litrowa ósemka do Mustanga o mocy 320KM kosztuje 3195$. Bardzo atrakcyjne ceny mają np. zestawy naprawcze do silników. Regeneracja wielkiej V8 wychodzi o wiele taniej niż np. europejskiej V6.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-03 22:39:31 /


taak...ciekawe te silniki ale pytanie dotyczy rozwiazan "ma byc tanio" :) Czy kolektory i gazniki miedzy 2.0/2.3/2.8 bardzo sie roznia?? (srednica kanalow, gardzieli itd.)

Spock / 2003-02-04 01:03:23 /


kolektory roznia sie przekrojem ale nie podam ci dokladnych danych, natomiast gazniki ford stsował w 2.0v6 2.3v6 i 2.8v6 (grandzia;) gazniki solex eeit odpowiednio 32/32 35/35 i 38/38 co jednoczesnie było oznaczeniem srednicy gardzieli, sprawdzic mozesz odkrecajac gaznik i mierzac srednice gardzieli przy przepustnicach głównych (nie ssania) sama budowa poszczególnych modeli jest identyczna. btw. 2.6 mial 35/35 taki sam jak 2.3 ... no i to chyba na tyle :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-04 01:10:02 /


Jak tak patrze na ceny Burton Power I Summitracing - to sie wydaje że te same elementy - do silnika o większej mocy są znacznie tańsze :-))))

wiem ile wychodzi zestawik naprawczy i cały silnik (ten co ja mam w Muscie nawet 1000 $ - ale to cena bez osprzętu - także bym sie tak nie podniecał :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-04 09:03:38 /


Poprzeglądałem katalog Burtona i wychodzi na to, że kolektor do Cologne V6 jest taki sam zarówno w 2.0 jak i w 2.8. Gaźnik w 2.8 jest 38 i np. Weber pasujący tu jak ulał ma nr katalogowy 18930.915X (w Burtonie kosztuje 184.5 funta). Do Essexa też włazi gaźnik 38 ale jest inny (nr kat. 18930.916). Tak więc najlepiej poszukaj gaźnika 38 DGMS od Granady. Nie liczyłbym na wyraźny skok osiągów ale na pewno będzie lepiej. Poprawę osiągów dałaby wymiana kolektora na taki z trzema dolotami i założenie na każdy z nich po jednym gaźniku DCNF. Koszt takiej zabawy wg. katalogu Burtona wyniósłby: kolektor - 495 funtów + 3*cena gaźnika (koło 200 funtów sztuka)= o wiele więcej niż używany silnik 2.9 lub jakieś V8. Rachunek jest prosty ;).

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-04 10:40:14 /


zle wyczytales bo kolektory ssace do V6 sa inne, nie tylko pomiedzy 20,23 i 28 ale tez roznia sie rocznikami, starsze mialy inny ksztalt kanalow niz nowsze

da sie zamontowac kazdy z nich do kazdej V-ki ale kanalyy bedza mniejsze/wieksze

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-04 11:19:47 /


A czy ktos sie orientuje na ile te roznice sa znaczace miedzy tymi kolektorami? Oryginalny gaznikowy od 2.8 to ciezko dostac - pytanie czy ten od 2.3 mozna "zaadoptowac"?

Spock / 2003-02-04 17:39:04 /


taki od 2.3 mozna zalozyc i praktycznie nie ma roznicy, w kazdym razie jest niezauwazalna

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-04 18:06:54 /


W katalogu buły tylko kolektory tuningowe - była tylko jedna pozycja Taunus V6 (czyli wszystkie Cologne). Oczywiście kolektor pod gaźnik.
Tak na marginesie to dzisiaj w skrzynce znalazłem katalog Burtona na rok 2003 - staraja się Angole, nie powiem.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-04 21:20:11 /


Przeczytaj na 11 stronie (przy omówieniach silników)

z początku masz Kenta, Pinto, CVH, Zetec, Lotus Twin Cam, Cosworth YB, Essex V4/V6, BDA/BDG ......... aż w końcu dochodzi do

TAUNUS / COLOGNE V4/V6 - pisze tu o całej rodzinie Koelnów, pisze też że 1.8, 2.0 i 2.6 nigdy nie były stosowane w Angielskich modelach - możemy je więc skreślić.

Reszta pisze że skupiają sie na 2.8 i 2.9 i na żadnych innych Koelnach więc to nie jest tak, że ten kolektor jest do wszystkich Koelnów (2.3 też pomineli).
Pisze też o różnicy kolektorów wydechowych 2.8 kolektor 2-1 2.9 kolektor 3-1 , pisze także że w amerykańskiej wersji 2.8 kolektory były 3-1 :-))))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-04 21:46:46 /


Patrzyłem do katalogu, tam gdzie mają aluminiowe kolektory pod gaźnik, tam do Koelnów był tylko jeden.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-05 08:09:52 /


byc moze oni maja tylko jeden, bo nie sa to oryginalne kolektory, maja pewnie kanaly wieksze niz 2.8, zreszta kto bedzie kupowal drogi przerabiany kolektor do 2.0 V6, to by sie mijalo z celem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-05 08:48:02 /


Miałem na myśli że obracają tylko częściami do 2.8 i 2.9 z Koelnów i do żadnych innych (najwyżej chromowane pokrywki zaworów do 2.3 podejdą :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-05 13:43:35 /