"Vehicle Number": GCECHT61999
kraj: Niemcy
fabryka: Saarlouis
model: Capri/Puma
nadwozie: coupe 2d
data produkcji: 12.1968/1987
VIN: 6199
wyglada na to ze mam "unikatową" III z '68 roku hehe albo moje Capri to 2 drzwiowa Puma a ja nie zauwazylem jak kupowalem ze nie ma klapy bagaznika
;))
Maciasek_3M / 2002-04-08 15:08:55 /
Jak by nie kombinować, HT to albo grudzień 1968, albo sierpień 1987. Jeśli uważasz że to nie pasuje do Twojego samochodu to może np. ktoś się pomylił przy przepisywaniu numerów? Takie przypadki się zdarzają. Na przykład pani która spisywała dane mojego samochodu do ubezpieczenia zamiast AG (w tym samym miejsu w numerze silnika/nadwozia) napisała A6, a w numerze rejestracyjnym zamiast TK a potem cyfra 0 napisała TKO (litera O), mimo że taka rejestracja nie ma prawa istnieć w Polsce.
Rafał L. / 2002-04-08 19:06:00 /
Po 1. to Puma przejęła symbol po CAPRI i stąd wszystkim nam wskazuje że CAPRI/PUMA. Po 2. to nagminnie, Capri w Polsce sprowadzane w latach 70 i 80 miały poprzekręcane lata (bo była taka możliwość - wystarczyła przysłowiowa kawa czy czekolada z orzechami dla Pani w wydziale komunikacji w chwili 1-szej rejestracji w Polsce i capri o nr. nadw. z roku 1970,73,76 stawalo się np. 1978.itp. MOJA JEDYNA RADA : Nie traktujcie numerów Swoich CAPRI - poważnie !!!
Konrad Szyperski / 2002-04-08 22:24:24 /
Tak to wszystko prawda, ale zobaczcie jak sie psiarskie zdziwia jak beda sprawdzac numery capri a tu im wyjdzie ze puma ;-)
Konrad vel smasher / 2002-04-08 23:03:42 /
no to kaszana bo sierpien 87 to juz nie Capri ;) a grudzien 68 to jeszcze nie nie Capri
co ja mam za samochód??????? no nie jest to Manta
a moze tak FORD CAPRI MKIII Pumatic
Maciasek_3M / 2002-04-09 08:50:53 /
JA STAWIAM NA FC MKIV :]]
Grim / 2002-04-09 10:31:39 /
Pumę to ja sam bym pobrał. Ładny kawał bryczki.I taki do Caprika nawet podobny...
Oczywiście chodzi mi o Pumę GT2, produkcji RPA z lat 80-tych (bo późniejsza wersja brazylijska nie była już taka ładna) a nie o Forda Pumę!
JA SIE DECYDUJE NA MK I i 1/2
A PUMA FAKTYCZNIE PODOBNA DO CAPRIKA JAK DWIE KROPLE WODY TOALETOWEJ
Maciasek_3M / 2002-04-09 12:54:55 /
A czy podczas ewentualnej kontroli misiaczki sprawdzają zgodność wpisu w papierach/samochodzie z wpisem w urzędzie, czy rozszyfrowują? Bo ja przypuszczam że tylko sprawdzają z tym co jest w urzędzie. W przeciwnym przypadku musieliby mieć dekoder do każdej możliwej marki samochodu. Z tym HT to bardzo dziwna sprawa, bo jak by nie kombinować z numerem to przecież nie miałoby sensu świadome wpisywanie do papierów numeru który nie miał prawa istnieć. Ja stawiam że ktoś się walnął przy przepisywaniu i wpisał bzdury nieświadomie. Moje propozycje co tam powinno być: MT (grudzień 72), RT (sierpień 75), AT (grudzień 80), ewentualnie ktoś wpisał losową kombinację która zupełnie przypadkowo akurat pasuje do takiej daty (ciesz się że w ogóle pasuje i że nie dowiedziałeś się że Twój samochód zostanie wyprodukowany za 3 lata). Sorry ale bardziej szczegółowe informacje możesz chyba zdobyć tylko sam, na odległość nikt nie widząc Twojego samochodu nic bardziej konkretnego nie powie.
Rafał L. / 2002-04-09 14:18:26 /
no to mi ktos ladny wynalazek nabil na budzie...
na szczescie mam wendke na misie - brak zderzaków
Maciasek_3M / 2002-04-09 14:58:47 /
Poszukaj dobrze - może gdzieś zostały jakieś oryginały. Albo weź poprzedniego właściciela na tortury/na wódkę/niepotrzebne skreślić i wyciągnij od niego co to za samochód kupiłeś.
Aha, jeszcze przy okazji: nie przejmuj się tym że dekoder napisał Ci że masz dwudrzwiowy samochód. Z tego co wiem w systemie Forda w ogóle nie ma kodu na coupé 3-drzwiowe, dlatego wszystkie Capri są zaszyfrowane jako 2-drzwiowe.
Rafał L. / 2002-04-09 19:56:11 /
wczoraj gadalem z gosciem ktory zna goscia ktory robil "montaz" mojej bryki
wlos sie zjezyl...
Maciasek_3M / 2002-04-10 09:00:37 /
Ja w ogóle nie wiem jak może być auto takie jak FC - 3 drzwiowe.... No chyba jakaś terenówka/van/busik/dostawczak gdzie tylnymi drzwiami się wsiada do środka (albo są na zawiasach pionowych) i do bagażnika jest przez nie dostęp. Wszystko inne klapa... Przez drzwi sie w końcu do środka wchodzi... a kto normalny właziłby przez bagażnik i przeciskał między fotelami do przodu jeśli by nie musiał akurat ?
W słowniku możemy przeczytać : COUPE - zamknięte nadwozie, dwoje drzwi, i jedno lub dwa siedzenia po dwa miejsca.... ( słownik przeczy ale na wiecej miejsc chyba też).
więc po co Ford miał oznaczać Coupe jako 3dr ?
(a może oznaczał bo klapę tylną przyjęło sie nazywać drzwiami)
A jeszcze większe głupoty wypisuje Auto-Świat.. bo czy słyszeliście o czymś takim jak 2 drzwiowy sedan ?
Tu też słownik jest bezlitosny: SEDAN - nadwozie kryte, czterodzwiowe, (i coś tam o siedzeniach)....
No i o co sie ja czepiam ?
W każdym razie też mam taką wielką klapę co się razem z szybą podnosi - a z dekodera wyszło 2dr coupe.
MikeB4 / 2002-04-10 13:50:28 /
Czy tylko u mnie zachował się Bauzettel? Tam znajdziecie wszystkie potrzebne informacje. Wystarczy poszukać w różnych dziwnych miejscach waszego Caprika ;-)
powiedz cos wiecej co to za zettel
jak to wyglada i gdzie go szukac??
Maciasek_3M / 2002-04-11 08:53:30 /
Bauzettel, czyli kartka z budowy :-) Wygląda to tak:
http://www.capri.pl/garage/bauzettel-pkw/bauzettel-pkw.gif
Jako kluczem do niektórych pól można się posłużyć opisem tabliczki znamionowej, o klucz do pozostałych pól nie pytaj, bo nie znam.
A znaleźć to można zasadniczo w dwóch miejscach: bywał albo schowany w fotelu
(tylnym lewym za jego tylną ścianką), lub w bagażniku, przyklejony do lewego wewnętrznego nadkola za plastikową ścianką bagażnika. Albo gdzie indziej ...
Michał Konieczny / 2002-04-11 09:32:35 /
No właśnie. To stwierdzenie "gdzie indziej" jest baaaardzo magiczne. U mnie był za ścianką prawego fotela ;-) , co nie znaczy,że nie może się znajdować przyklejony na przykład na obudowie "schowka na rękawiczki" na jego górnej części, bo z tym też się spotkałem...
Co do Psiarni to ostatnio mnie złapali przy 160 na drodze LUBLIN - PIASECZNO
Uparli sie sprawdzic numery stałem godzine
Numery karoserii sa ale silnika :
LUDZIE JAK ON KOMBINOWAŁ ŻEBY JE ZNALEŚĆ myślałem że walne ze śmiechu
a ich poprostu jescze nie ma sa w trakcie wybijania.
HAHAHA
A z moich numerów karoserii wyszło mi wszystko oki oprócz silnika 3,0 GT w MK I
to przesada
RedCar / 2002-04-11 19:25:31 /
ja mam 2.3v z dolozonym wspomaganiem wiec do numeru silnika nie dojdziesz
ja go tez nie sprawdzalem, dopiero jak bede mial wyjety silnik to zajrze
a psiarnia niech szuka
Maciasek_3M / 2002-04-12 08:57:17 /
Widzę że nie ma na was żadnej siły, żeby tak nie krzyczeć o różnych aferach. A RedCar bez żenady, że są w trakcie nabijania. Załamka ...
Michał Konieczny / 2002-04-12 15:18:24 /
Masz rację Michał to jest totalny k...a szczyt optymizmu niektórych posiadaczy Capri. Ręce mi mi opadają bo kiedyś któryś z nas (odpukać) za to zapłaci choć wiem z przeszłośći że już zapłacił !!!
Konrad Szyperski / 2002-04-23 23:56:12 /
Wracając do Capri to ja spotkałem już 2 egzemplarze z roku 1968 !!!! Napewno nie było tam błędu . Jeden z nich sprawdzałem to grudzień 68r. I był w 100% oryginalny.
Konrad Szyperski / 2002-04-23 23:58:51 /
to jest logiczne, jesli samochody pojawily sie w salonach w styczniu 69 to musialy zostac kiedys wyprodukowane, nie byly sprzedawane w 68 ale produkcja juz ruszyla, tak samo jest z moim Camaro, wszystkie datowniki sa z 66 a pierwszy Camaro jest z 67, a moj ma date pierwszej rejestracji w Polsce 03.01.67
camaro / 2002-04-24 08:33:33 /
Polski blacharz potrafi, może przywieżli mu pumę tylko nie dosłyszał co ma być... i zrobił to co najlepsze. Jak szukałem autka dla Agi naoglądałem się takich rzeczy że książkę można by napisać .Pozdrowienia!
cwiety_3M / 2002-08-14 22:36:47 /
Co do misiaczkoow to mia?em teraz taki przypadek z Cortina. Po pozarze akumulatora jakis magik (nie za mojej kadencji ) tak zabespieczy? numer budy, ze
ciezko bylo wylookac je na przegladzie . Uzyli wiec mesla do tynkoow i znalezli lecz po nr pozosta?o tylko wspomnienie ktoore poozniej zgni?o. Jak pojecha?em teraz na przeglad do stacji diagnostycznej to kolesie sie za g?owe z?apali i namoowili mnie na nabicie nowych numeroow bo to faktycznie nie wyglada?o naj..... przyjecha? wiec rzeczoznawca i ... duzo rozmysla? ale uwaga pos?ugiwa? sie ksiazka (grubym skryptem formatu A3) w ktoorej to znalazLem: oznaczenia, wysokosci znakoow ,miejsca, roczniki ,modele wiekszosci europejskich marek . Byly Fordy M wanny sare zaporoza od sasiadoow ze wschodu, Capri by?y, Garbusy, NSU, itd ... Facio powiedzia? mi ze skrypty te maja juz w drogoowce i moga robic problemy starszym autkom bo nie jest dla nich zadna tajemnica ze duzy procent tyh pojazdoow ma magiczne runy ktoore czasami wywo?uja gromki $miech :-!
Q_Back / 2002-08-14 23:15:51 /
jak zdekodowac nr jesli ma wiecej niz 6 liter? chodzi o capri mk3
Zakrzak! / 2006-06-06 00:14:03 /
Wziąć 6 ostatnich przed serią cyfr, czyli odciąć dodawane po 1981 roku WF0CXX (czy jakoś tak).
Rafał L. / 2006-06-06 17:53:23 /
oki thx
Zakrzak! / 2006-06-06 22:31:55 /
czy mając numer VIN można odtworzyć historię samochodu np: zgłosić się do fabryki forda z prośbą o kopię dokumentów bądź książki serwisowej tego konkretnego samochodu?
Cichy77 / 2009-02-04 15:16:37 /
Sam się kiedyś nad tym zastanawiałem. Jeśli Ci ktoś odpowie na priv a nie tu, to daj proszę znać, bo sam coś takiego chciałem zrobić.
Witam, czy Consul i Granada miały takie same pierwsze litery w VIN-ie? Otóż rozkodowałem sobie w "Garażu" VIN mojego consula i wyszło Granada/Scorpio 1974/1993.
Co o tym sądzicie......
Arek 3M / 2009-10-11 13:29:02 /
Dodam że VIN zaczyna się od GAGNPJ
Arek 3M / 2009-10-11 13:30:23 /
Miały - do roku modelowego 1975 samochód zwał się Consul/Granada, a Consulem nazywane były gorzej wyposażone wersje. Szło to tak (w nawiasach późniejsze oznaczenia lub wersja z którą da się porównać) - od najuboższych:
1. Consul (Granada)
2. Consul L (Granada L)
3. Consul GT
4. Granada (Granda GL)
5. Granada GXL/Ghia
Po prostu na początku nazwa modelu "Granada" oznaczała tylko wysoką wyposażeniowo wersję Consula, dopiero później rozpłynęła się na cały model :)
Konar / 2009-10-11 13:34:04 /
Aha, no oczywiście Consul/Granada to wedle fabryki był jeden samochód więc współdzielił wszystkie numery części, VINy itd. :) Czy to Consul czy Granada można było odczytać po kodzie wersji na tabliczce wyposażeniowej :)
Konar / 2009-10-11 13:35:24 /
No to gut, dzięki :)
Arek 3M / 2009-10-11 13:35:29 /