Do maleńkiego kitcara potrzebny jest nietypowy silnik samochodowy:
1. Ma mieć 4 cylindry w rzędzie i chłodzenie cieczą
2. Pojemność maksymalnie 1300cc, ale najchętniej 1000-1100cc
3. Ilość zaworów dowolna, ale konieczny rozrząd DOHC i pionowo ustawione świece
4. Blok i głowica z lekkiego stopu
5. Napęd rozrządu w kąpieli olejowej (pasek czy łańcuch obojętne)
6. Miejsce na gaźniki jest tylko z lewej strony komory silnikowej, czyli wydech musi iść w lewo gdy patrzymy od strony rozrządu
7. Ma się kręcić jak wiertarka - im wyżej odcięcie, tym lepiej :)
Generalnie PRAWIE pasowałaby Sigma z Fiesty 1242cc, gdyby nie paskowy napęd rozrządu. A klient jest niemodyfikowalny.
Przeglądnąłem (chyba) wszystkie silniki europejskie z ostatnich 60 lat i bez efektu. Może ktoś nadział się na taki wynalazek wśród Japońców? Jakaś mała Mazda/Honda/Toyota/Mitsubishi/Nissan/Suzuki?
Pozdreaux
KRK 4m / 2020-02-02 17:42:45 /
Moze toyota starlet?
mishq (Mateusz G.) / 2020-02-02 19:53:54 /
Mówisz o 4E-FE ? Odpada - po pierwsze pędzony paskiem, a po drugie wydech z odwrotnej strony :(
W takim layoucie to w samej Europie jest kilkanaście silników - Fiata, Opla, Peugeota, VW, Rovera, itd.
Micra odpowiada nam "stylistycznie", ale ma odwrotnie kolektory :(
Tak samo jak stara Alfa Bialbero
Pozdreaux.
KRK 4m / 2020-02-02 20:44:44 /
Mazda 2 silnik 1.3
https://allegro.pl/oferta/mazda-2-1-3-16v-75km-silnik-zj-7368391819
Świetny trop, Darku - dzięki.
Zapomniałem jeszcze o jednym punkcie - regulamin HRSMP nie dopuszcza silników debiutujących po 1996 r. A ta Mazda ma aluminiowy blok dopiero od 2003 - wcześniej był żeliwny :(
Pozdreaux.
KRK 4m / 2020-02-02 23:45:03 /
a jakieś maleństwo co wtykali do suzuki carry?
aaannnd / 2020-02-03 08:47:56 /
Ignis Sport? Chyba łańcuch, stara prosta konstrukcja, i zapierdziela jak mały samolot.
Mysza liil (EM) / 2020-02-03 13:25:12 /
Wszystkie te małe Suzuki mają (przy ułożeniu poprzecznym przed nogami pilota) wydech przed silnikiem, a kolektor ssący przy grodzi. Tylko kilka aut ma ssący od strony chłodnicy, ale chyba temat już umarł.
Albowiem auto do startu w HRSMP może mieć wprawdzie silnik inny od homologowanego, ale nie może wyjść ponad granicę klasy w której było homologowane (tu 1150cc), a na dodatek silnik musi być sygnowany tą samą firmą, co oryginał i musi pochodzić sprzed 1996 r. Pan nie doczytał regulaminu i teraz ma łapkę w nocniku - głowica DOHC do Autobianchi 112 kosztuje 10.000 Euro, czyli taniej wyjdzie kupić inne auto.
Bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2020-02-03 18:45:40 /
No to może motocykl ;)
Mysza liil (EM) / 2020-02-03 20:42:35 /
Chyba monocykl :)
W teriosie jest fajny 1.3. Niestety wydech nie w tą co trzeba stronę...
Ludwik 3M / 2020-02-03 21:35:24 /
a ten Suzuki Swift 1.3 100ps? zły?
bartozłomero / 2021-04-25 21:44:02 /