Jeżeli w swoim Mk1 zamienię silnik z 1.6 R4 na 2.3 lub 2.8 V6 od Granady, to czy wskazania ciśnienia oleju, temperatury itp. oraz wskazania prędkościomierza będą poprawne? Czy gniazda mocowania linki prędkościomierza do skrzyń biegów są ident. (jeden standard)?
♠Zoggon♠ / 2003-01-21 23:32:33 /
Wskaźnik ciśnienia oleju będzie pokazywał dobrze, w skali bezwzględnej. Może być tak, że V6 ma inne nominalne ciśnienie oleju, i tylko zmieni się w związku z tym interpretacja wyniku.
Podobnie z temperaturą - tu wskazanie zależy od czujnika na silniku, więc zależnie od tego jaki założysz czujnik, takie będą wskazania. Przekładając czujnik pomiędzy silnikami zachowasz poprawne wskazanie temperatury w skali bezwzględnej, ale dla jednego silnika dana temperatura może być mniej optymalna niż dla innego - zmieni się więc interpretacja wyniku, i początek czerwonego pola może znaczyć co innego. Najlepiej wsadzić czujnik właściwy dla danego silnika - sam wskaźnik jest taki sam niezależnie od silnika.
Obrotomierz dla V6 będzie pokazywać 6/4 obrotów silnika R4, jako że w nim będzie więcej zapłonów w jednostce czasu dokładnie w takiej proporcji.
Wskazania prędkościomierza zależą od zębatek napędu linki w skrzyni, przełożenia tylnego mostu i obwodu kół. Tak więc tutaj bez znajomości zębatek bnapędu linki w skrzyni nie wiadomo co będzie pokazywać prędkościomierz - albo dobrze, albo prawie dobrze, albo źle. Mocowanie linki bywa różne - czasem pierścień Segera, czasem obejma na śrubkę.
Michał Konieczny / 2003-01-21 23:53:17 /
Zdenerwował mnie fakt obrotomierza. Jeśli dobrze zrozumiałem, to po zamontowaniu V6 przy prędkości obrotowej silnika np. 1000rpm obrotomież pokaże ok. 1500rpm., przy prędkości 3000rpm. obrotomież pokaże 4500rpm. Co zrobić aby obrotomierz miał poprawne wskazania????
♠Zoggon♠ / 2003-01-22 00:14:52 /
Wsadzić obrotomierz od V6, lub nakleić na posiadany własną skalę. Istnieje też pewnie droga polegająca na kalibracji posiadanego, jako że impulsy z zapłonu są liczone przez ciut elektroniki zintegrowanej z magnetycznym wskaźnikiem wychyłowym, ale tego nie ćwiczyłem.
Michał Konieczny / 2003-01-22 00:35:48 /
"Zdenerwował mnie fakt obrotomierza. Jeśli dobrze zrozumiałem, to po zamontowaniu V6 przy prędkości obrotowej silnika np. 1000rpm obrotomież pokaże ok. 1500rpm., przy prędkości 3000rpm. obrotomież pokaże 4500rpm. Co zrobić aby obrotomierz miał poprawne wskazania???? "
ojej no naprawde
jeśli obrotomierz jest połączony z cewką która daje prąd (do świecy zapłonowej) to do silnika R4 daje po 4 razy a w V6 oczywiście 6 razy
na obrotomierzu pisze też (na spodzie tarczy) od jakiego silnika jest
MikeB4 / 2003-01-22 00:48:47 /
mocowanie linki predkosciomierza jest rozne ale i koncowki linek sa rozne, zalezy czy wymieniasz na silnik z taka sama skrzynka czy inna
camaro / 2003-01-22 07:44:18 /
Ale czy mocowanie na prędkościomierzu jest ident. w Capri i w Granadzie, czy też różne? Jeśli ident. to wezmę linkę od Granady. Prosiłbym jeszcze o wypowiedź w sprawie oznaczeń obrotomierzów (o których wspomniał p. MikeB4). Gdzie dokładnie one są (z tyłu tarczy obrot.??)? Jakie dokładnie są w R4, a jakie w V6? Za wszelkie odp. dziękuję.
♠Zoggon♠ / 2003-01-22 10:42:57 /
zazwyczaj oznaczenie obrotomierza jest na tarczy od przodu gdzies u dolu malymi literkami np: 6cyl
konk / 2003-01-22 11:04:23 /
Nie - oznaczenie jest z przodu
MikeB4 / 2003-01-22 11:05:43 /
mocowanie do predkosciomierza jest takie samo
przynajmniej w Granadach z lat 80-tych
camaro / 2003-01-22 13:37:44 /