Witam.
Cos mi pstrykalo pod konsola w moim capriku... doszedlem co to bylo (przekaznik typ 561), odlaczylem go aby sprawdzic co jest grane... Staralem sie pozapisywac jakie styki do czego ale gdzies wydaje mi sie ze nastapila pomylka. W wyniku pomylki samochod nie dziala na benzynce.
Moje pytania to:
-Dokladnie do czego sluzy ten przekaznik (samochod jest na gazie i wydaje mi sie ze sluzy wlasnie do odcinania paliwa gdy jezdze na gazie).
-Jak go podlaczyc?? Sa tam styki ponumerowane 30, 85, 86, 87, 87a. Jest ich 5 a ja znalazlem tylko 4 kabelki pod konsola.. czy to normalne ze nie podlacza sie kabli do wszystkich stykow w tym przekazniku??
Dzieki za podpowiedzi.
jakubje / 2006-06-02 09:33:30 /
Przekaznik ELMOT nie elmoy
jakubje / 2006-06-02 09:34:38 /
Wystarcza ci tylko 4 przewody , 2 sa na sterowanie przekaznikiem a kolejne dwa lacza obwod np pompki paliwa.
na zdjeciu nic nie widac, ale zazwyczaj stosowane sa dwa rodzaje takich przekaznikow
dwa styki sa zawsze sterujace
pozostale trzy sterowane - jedno wejscie i dwa wyjscia
pierwszy typ przelacza wejscie z jednego wyjscia na drugie
drugi typ gdy jest wylaczony nie przekazuje nic na wyjscia, po wlaczeniu przekazuje wejscie na oba wyjscia rownoczesnie - drugie moze byc nie podlaczone jesli nie ma takiej potrzeby
prawdopodobnie jest tez przekaznik dzialajacy odwrotnie - po wlaczeniu rozlacza oba wyjscia
sprawdz miernikiem co sie dzieje na stykach
camaro / 2006-06-02 09:59:16 /
Oznaczenia 87 i 87a wskazuja ze jest to przekaznik typowo załączny, czyli po podaniu napiecia na styki 85 i 86 ZWIERA styk 30 z polaczonymi na stale koncowkami 87 i 87a.
Mysza liil (EM) / 2006-06-02 14:24:21 /
jakubje, 87a mozesz zostawic w spokoju. Cienkie kabelki powinny dochodzic do 85 i 86 zas grubsze do 87 i 30.
Mysza liil (EM) / 2006-06-02 14:25:43 /
Dodam, że wszystkie numery styków (głównie auta niemieckie) opisuje norma DIN 72552.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi...
Jesli chodzi o cienkie i grubsze kabelki to wszytkie sa tej samej grubosci.
Jeden z nich to masa (nawet wiem ktory ;)
Nastepny jest polaczony z innym przekaznikiem, ktory wydaje mi sie jest fabryczny( to chyba +).
Sa dwa kolejne kabelki...
Zerkne dokladnie skad one ida i napisze cos wiecej.
jakubje / 2006-06-03 12:26:37 /
ja mam ten sam problem w podłaczeniu tej ze kostki. w moim przypadku to 2 przewody są białe w jednym z nich płynie prad i ma sie znalesc na 2 białym, dwie pozostałe wsówki to masa a drugi to cos od włanczania zaworów gazowycz
darko / 2009-02-04 18:01:42 /
znaleźć,wsuwka,włączania
Murmur vel Magman / 2009-02-04 20:18:12 /
wiem ktora to wsowka właczania ale jak to podłaczyc?
darko / 2009-02-05 10:12:37 /
'wsowki' chyba jednak nie znajdziesz...
Mysza liil (EM) / 2009-02-05 10:20:43 /
to jak to podłączyć
darko / 2009-02-05 12:38:54 /
W moim poście z 2006-06-02 14:24:21 masz wszystko opisane.
Mysza liil (EM) / 2009-02-05 19:16:43 /
mam pytania:
1. jaki kolor oraz oznaczenia ma przekaźnik pompy paliwowej w 2,9EFI (EEC IV) Jakim go zastąpic ?
2. Dlaczego prąd z 22 pinu komputera po przekręceniu kluczyka płynie tylko 2 sekundy ?
1. w zalezności od aplikacji, bialy, brązowy, żółty lub jaki tam popadło
2. tam się pojawia masa. 2s wystarczy do rozruchu. Jak silnik odpali i komp zobaczy sygnał z CPW, to załączy pompę na stałe. Chyba logiczne, ze musi być zabezpieczenie. W razie wypadku np, rozerwany przewód paliwowy, auto na boku, silnik nie pracuje... a pompa? No.
Mysza liil (EM) / 2009-02-08 21:23:47 /