W zasadzie nie licząc trafienia w zielone na starcie na 1/4 mili warto konkretnie zmieniać biegi. Panowie, co doradzacie zmieniać biegi tuż przed odcięciem zapłonu z lekkim odpuszczeniem gazu /żeby nie wkręcił się powyżej wartości odcięcia na pusto/, czy trzymać opór i zmieniać jakieś 300-500 rpm wcześniej. Oczywiście auto z pełnym wtryskiem i kompem. Na eksperymenty przed wyścigiem nie mam czasu niestety, a niekoniecznie chcę dać całkowicie dupy :(
.STICH. / 2006-06-01 23:15:29 /
zależy od przebiegu mocy i momentu obrotowego - nie zawsze przed odcięciem.
MikeB4 / 2006-06-01 23:46:11 /
Teoretycznie najlepiej jest zmieniać bieg ok 100-200obr/min po pukncie gdzie masz moc max, żeby następnym biegiem natrafić na optymalny punkt.
Mam parę wzorów do obliczania tego i stworzenia ładnego wykresu, z któregowszystko wyjdzie, na spokojnie możnaby się tym skrupulatnie zająć, jednak chyba czasu nie masz jak widze (u mnie z resztą podobnie :/ )
Wojtass / 2006-06-02 02:57:20 /
Myślę, że dość ładnie podawał takie punkty program CarTest.
Było o nim na forum tylko poszukać.
Dokładnie proponuję albo programik CarTest... albo gTech i mierzenie czasów:)
Wroniasty / 2006-06-02 15:54:46 /