Witam
Mam taki problem natury technicznej, mianowicie po zamontowaniu nowego silnika pod maską Capri zabrakło miejsca na serwo, zastanawiam się nad zamontowaniem pompy hamulcowej od forda scorpio 1992 z ABS, oczywiście samą pompę bez czujników i komputera od ABSu, czy ktoś przerabiał już ten temat w swoim aucie??
na 99% pedał hamulca trzeba ze scorpio - dźwignia/bolec w scorpio kończy się stożkiem.
od strony elektrycznej łączysz pompę (silnik el.) przez czujnik ciśnienia i działa.
Mieras ma założoną taką pompe w capri.
bobik liil / 2006-05-29 09:10:47 /
Dzięki, czyli juz wiem jest to wykonalne i działa, no to jeden kłopot z głowy.
-MS- ten 1% zostaje na przerobke trzpienia polegajaca na dolaczeniu drugiej czesci, tej pasujacej do oryginalnego pedału, z serwa od capri ;) Mam tak w granadzie.
Mysza liil (EM) / 2006-05-29 09:56:49 /
Pewnie, że jest wykonalne... Tylko jeżeli się nie mylę to trzeba zrezygnować z orginalnego zbiorniczka bo się nie mieści pod maską (oczywiście bez wycinania nowych otworów w grodzi). Mysza ma zupełną rację... tym jednym procentem można dużo zdziałać ;)
Wolff(miłosz) / 2006-06-02 13:44:14 /
Zdobyłem pompę z elektrycznym serwem, ale jak się okazało i ona jest za duża, po zdjęciu przystawki odpowiadającej za działanie ABS pompa się mieści, z przystawki ABS-u wychodzą trzy przewody hamulcowe, natomiast po jej zdjęciu z pompy mamy cztery wyjścia?? i teraz pytanie z pompy mamy cztery wyjścia, lewe i prawe są na przednie koła natomiast jeszcze zostają dwa w środku jedno idzie na oś tylna i zostaje jedno nie wiem, od czego i czy można je zaślepić??
Witam. Właśnie jesteśmy z kolegą na tym samym etapie przeróbki pompy do Capri i tez musimy zrezygnować z przystawki z zaworami. Skrajne otwory robimy na przednie koła a dwa środkowe łączymy na tył - dorabiamy z aluminium przystawkę. Jeżeli Ci się nie pali to niedługo będziemy dysponować zdjęciami ( 2 tygodnie )
fourM 3M / 2007-03-15 19:52:09 /
Capri Kamela na tej pompie śmiga już od bodajże sierpnia zeszłego roku :)
To niech w takim razie Kamel zapoda zdjęcia :P
Ligacz 3M / 2007-03-15 22:48:48 /
Witam zaczynam przerabiać pompe hamulcową seryjna na elektryczną i mam kilka pytań.
A mianowicie:
1. Jak ją sensownie zamocować, interesują mnie wasze rozwiązania techniczne owego problemu
2. W jaki sposób uszczelnić przejście od komory silnika do kabiny, jak narazie tylko na to spojrzałem i mi sie wydaje ze sprężyna bedzie w tym mniejsce pracować, moge sie mylić?
3. W czym przeszkadza abs, ze niektórzy pisali ze go ściągali?
W miare możliwości prosił bym o jakieś poglądowe fotki z waszymi rozwiązaniami w tej sprawie, lub kontakt do kogoś kto posiada nie tylko wiedze teoretyczną ale i posiada aparat fotograficzny i ma jakoś powyższe problemy rozwiązane.
z góry dziekuje za fatyge
krauzi / 2008-06-11 20:56:31 /
http://www.capri.pl/car/2873/1959
Niby nie Capri ale może coś podpatrzysz dla siebie
zapek??? !G.O.P! / 2008-06-12 01:32:55 /
Odezwij się do Ligacza on właśnie zamontował u siebie coś takiego i bardzo fajnie to wyszło:).
Pozdrawiam
Wolff(miłosz) / 2008-06-13 15:21:44 /
Krauzi jutro będe w garażu to porobie Ci fotki jak to wyszło.
A tym czasem opisze co nieco bo są dwa realne sposoby jak ową pompę zamocować.
Pierwszy sposób to rozkręcić pompę na dwie części. Tak zamocowaną pompę ma Mieras i Ja. Umnie podyktowane to było niewystarczającą ilością miejsca coby pomieścić pompę w jednym kawałku.
Drugi sposób to zamocować pompę w jednym kawałku czyli tak jak ją montowali w Sierrce albo Scorupie. Jeśli masz tyle miejsca to nie ma problemu. Tak zamocowaną ma Kamel.
Największy problem to zbiorniczek na płyn, oryginalny się nie mieści, przynajmniej nie tak jak powinien. Tu też są 2 rozwiązania albo zakładasz jakiś inny pasujący albo kombinujesz z oryginalnym.
W razie jak by co to pisz na priva lub tu w wątku w miare możliwości pomogę.
Zamieszczam kilka zdjęć które zdobyłem dzięki życzliwości kolegów Kamela i Mierasa.
Zdjęcia od Kamela:
Fotki od Mierasa:
Ligacz 3M / 2008-06-13 16:29:01 /
Odpowiadając na pozostałe 2 pytania to jeśli mówisz o tej wielkiej sprężynie na trzpieniu pompy to zdejmij ją zupełnie się nie przyda ponieważ na pedałach jest sprężyna która odpowiada za powrót pedała a tym samym trzpienia.
Co do zaworków ABS-u to ściągane są tylko dlatego ponieważ zajmują za wiele miejsca cała przystawka jest dość gruba. Ale jak masz tyle miejsca (w co wątpię) to możesz zostawić zaworki bo one i tak jak są nie podłączone to są otwarte.
Ligacz 3M / 2008-06-13 22:59:35 /
dziekli za odpowiedz i czekam na jeszcze ciekawsze fotki z rozwiązaniami
pozdrawiam
krauzi / 2008-06-14 11:53:03 /
mógłbym prosić o schemat jak podpiąc kabelki do wspomagania i czy jeden przekaźnik wystarcza cy trzeba 2 tak jak w scorpio? bo nie wiem po co tam są 2, przekaźnik włączający przekaźnik dający napięcie na pompę?? i czy coś trzeba podpinac do tego 2-pinowego gniazda od zaworu na pompie hamulca?? bo jak na zdjęciach widze to tam nie ma nic wpietego.
pozdrawiam andrzej
aaannnd / 2008-09-05 09:11:58 /
Hej, mam pytanko , a nie chce zakładać nowego wątku.
Czy ktoś ma rysunki, zdjęcia? jakiekolwiek info ad ta dokładka widoczna na fotkach?
tak, żeby np.. ślusarzowi dać. Czy ona jest niezbędna?
nmd / 2009-10-11 19:43:44 /