Witajcie:) Mam taki zamysł co by mi grania jak ją pomaluję ładnie to jeszcze ładnie brzmiała, wiem jak chcę mieć ale nie wiem jak to opisać. Ja wiem że wy robicie też różne cuda z wydechem więc pochwalcie się proszę . Mam 2.0 v6 . Mam taki pomysł : dysponujemy miejscem na serwerze więc kto chce się pochwalić swoimi osiągnięciami nie musi czekać do zlotu (na który chciałbym zawitać ale cóż... pewnie jak zwykle mnie na zupe stać nie będzie jak to studenta biednego :P ) i mógłby nagrać plik dźwiękowy , tytułując go swoim nickiem na capri oraz dodając model samochodu :) Niech ktoś zaproponuje lokalizację Folderu na to :) Co o tym myślicie?? Pozdro:)
Marek F / 2006-05-27 09:58:32 /
Myślę, że takie nagrania i tak niewiele odzwierciedlą, bo mikrofon i tak zupełnie inaczej taki dźwięk wydechów łapie niż ucho jak się stoi obok samochodu...
A już zwłaszcza mało basu taki mikrofon złapie, a bas w większości przypadków jest tu najważniejszy.
Nie wiem w jakim "stylu" chcesz zrobić tą swoją granade ale ja osobiście niezbyt lubie zbyt basowe wydechy. Ponadto są troche męczące zwłaszcza podczas dłuższych wycieczek. Jeżeli chcesz się poruszać zacnie i komfortowo a podczas przyspieszania poczuć gang v6ki to tu trzeba zastosować inną sztuczkę Niestety znam ją tylko z terii i widzaiłem w praktyce tylko i wyłącznie przy nowych v6kach BMW. Bądź co bądź idea jest taka że łączy się kolektor dolotowy (między przepustnicą a głowicą) za pomocą przewodu o odpowiedniej objętości i kształcie, przedzielonym stosowną membraną z przewodami wentylacyjnymi. Efekt tego jest taki: żaden przy mało otwartej przepustnicy, pojawiający się miły dla ucha i nieuciążliwy ale dobitny dżwięk pzypominający że pod maską jest Vka dżwięk przy szeroko otwartej przepustnicy.
No chyba, że chcesz być słyszany w całej dzielnicy...
bartek nowakowski / 2006-05-27 18:34:14 /
R4 gaźnik robi uszzzzzz uszzzzzzzzzzzzzzzzzzzz USZZZZZZZZZZZZZ
R4 wtryski Siiiiiiiiiiiiiiiii Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiii SSSSSiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
V6 gaxnik robi grulb grulb grulb
V6 wtryski robi chłiiiiiiiiiiiiiiiiii chłiiiiiiiiiiiiiiiii chłiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Diesel wolnossący Kle Kle Kle Kle
Diesel wtrysk Kli Kli Kli Kli
Waldek,Trabi dwa gary Dum dum dum dum dum dum
Mniej więcej z obserwacji ;D
A jak robi katarynka wankla?
Burza / 2006-05-27 18:50:00 /
nie chcę basu samego śmierdzącego dresem w bmw. Ja najbardziej to chciałbym mieć dźwięk hemicudy takiej jak miał nash bridges , to muzyka dla moich uszu.
No ale wiem że jedyna droga aby to osiągnąć to hemi w granadzie :P Co swoją drogą byłoby piękne:D
Marek F / 2006-05-27 19:01:07 /
burza i jeszcze boxer ale ten to robi bu bu bu bu bubububububu :)
Marek F / 2006-05-27 19:19:16 /
Nie żebym się czepiał, ale uporządkujmy conieco:
Burza - a diesel wolnossący to nie wtrysk? :-D
Bartek N - a u Was w Austrii są już BMW V6? Bo w Monachium jeszcze nikt takiej nie widział...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-05-27 19:25:35 /
nie no ten człowiek jest bezbłędny, na zlocie każdy mu powinien piwo stawiać :D Jak ja się pojawię kiedyś,to tu komisyjnie obiecuję krk masz browar u mnie , jeśli chcesz:) A chyba pijesz bo coś o doklejaniu samochodów na kompie ze szwagrem po pijaku pisałeś kiedyś i bodajże pilsnery jak to zawarłeś w kąciku samopomocy transportowej:)
Marek F / 2006-05-27 19:33:05 /
eee tam łapiesz za słówka,chodzi mi o pompo wtryskiwacze ;P
Burza / 2006-05-27 19:40:33 /
Krk4M
Racja coś się nie zgadza... Stanowisko finansowane przez BMW i AVL więc myślałem, że to silnik BMW ale jakoby na to nie patrzeć to bzdura wychodzi :)
bartek nowakowski / 2006-05-27 20:02:51 /
W capri z silnikiem 2,0v6 wywaliłem końcowe tłuniki i zamiast nich wstawiłem zwykłe rury. Dźwięk był bardzo basowy - prawie jak V8 ;-), ale nie za głośny. Przy 2,8 zrobiło się głośniej, ale do wytrzymania - w środku słychać było silnik, a nie wydech.
Kuba M. / 2006-05-28 09:05:44 /
No w sumie to jest najtańsza modyfikacja:D i chyba tak zrobię:)
Marek F / 2006-05-28 12:15:12 /
Zamiast pierwszych tłumików trzeba założyć tzw glass packi. Występują fabrycznie w większości aut amerykańskich. Efekt to ładny bulgot silnika. Jutro zrobię zdjęcia u mnie w taunusie, żeby każdy wiedział jak to wygląda.
ooo może jeszcze coś z tego będzie :) proszę cię pięknie wrzucaj foty :)
Marek F / 2006-05-28 12:33:10 /
Wlasnie, slyszalem o tych glass pack'ach, slyszalem efekt z nimi (jest powalajacy), ale nie bałdzo wiem o co common... Mozesz do zdjec siakis opis dorzucic?
Mataj / 2006-05-28 13:14:06 /
Czy ten glasspack to nie jest zwykla przelotowka? Mialem takiego cusia w taurusie, do tego ostatni tlumik. Rzeczywiscie fajnie gulgał, i cichutko. -MS- napisz cos wiecej!
Mysza liil (EM) / 2006-05-28 13:44:55 /
http://www.v6z24.com/howto/glasscat
nie jestem az tak biegły w kwestiach technicznych języka angielskiego poza tym zdjęcia mi się nie ładują, tu trzeba kogoś kto wie o co chodzi:)
Marek F / 2006-05-28 14:04:21 /
Keep in mind that this is illegal, and will be noticed if inspections are done in your area. It is also not the greatest for the environment, but do as you wish... ;)
ale to akurat świetnie rozumiem :D
Marek F / 2006-05-28 14:05:38 /
Chodzi dokładnie o taką przelotówkę jak w taurusie, na powyższym linku to czerwone w sekcji step six.
do filipa - nielegalne jest tylko usuwanie katalizatora (w usa oczywiście).
no ja w granadzie nie usune katalizatora raczej ... ale co z tego wynika?? "taką przelotówkę jak w sekcji 6" ale co to tam w środku ma i czy to zrobić czy kupić czy cokolwiek innego ?? zaraz ide wleźć pod taurusa z tym że taurus mojej mamy brzmi jak..... on w ogóle nie brzmi chyba ze mu ostro dać po garach...ide obcykać to co wy mówicie że tam jest.
Marek F / 2006-05-28 18:25:16 /
wrzucam zdjęcie zapożyczone z internetu. W środku tego tłumika jest tylko dziurkowana rura, która jest otulona watą szklaną. Innymi słowy jest to rodzaj rozprężnika, którego głównym zadaniem jest zmniejszyć ciśnienie w układzie. Jeżeli chodzi o dźwięk to taka przelotówka wymaga na końcu sporego tłumika pojemnościowego, żeby było cicho. Ostatnio jak jeździłem po Krakowie taunusem tylko na takich to bulgot silnika był piękny. Niestety włączają się alarmy w zaparkowanych autach i policja grozi palcem ;)
Zapomniałem o zdjęciu
Znalazlem cos takiego:
"- call me uneducated but what exactly is a glasspack
- louvered core tube muffler from the 60's and 70's that gave the big V8 cars the "muscle car sound."
Basically it was a tube muffler that had hundreds of these little parrallel slits cut into the tube and then a machine pushed the metal in towards the center.. So there were hundred of little V's sticking out into the main tube of the muffler.. that is how air got from the center of the muffler into the fiberglass material outside of the tube and then back out into center of the muffler and out the tailpipe. they were notorious for blowing the fiberglass material out the tailpipes as they got older so the longer you had them the LOUDER they got.. they still make them.. they are called Cherry bombs, thrush glasspacks, purple hornies.. they go by several different names and you can usually get them for cheap like $10-$15 in todays market... they are just painted steel and they usually rust out in a year or 2...
Basically they are the same thing as a resonator.. but most modern resonators have a preforated core which allow air to more smoothly flow through the muffler, into the matting material (which is much better than the stuff they used to use) and then out the tailpipe.. most "fart cans" as I have heard them called are derivatives of the glasspack... you can get the same design in a larger body like the oval dynomax ultraflows, magnaflows, borla, and bassani but since they aren't TUBE mufflers they aren't considered glasspacks... but they are essentially the same thing..."
Ponizej fotka:
http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/wlk-24200.jpg
Mataj / 2006-05-28 19:22:43 /
http://auto.howstuffworks.com/muffler5.htm
Zastanawia mnie jeszcze, czy taki "tlumik" nadaje sie do samochodow z silnikami rzedowymi...
BTW. Z tego co jeszcze wyczytalem, to mozna "sterowac" glosnoscia i samym dzwiekiem przy uzyciu tego "tlumika" jest to zalezne od wlokien i siatki wewnatrz tlumika.
Mataj / 2006-05-28 20:06:08 /
ja już nieco przeczytałem dziś na ten temat
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.horseapple.com/Valkyrie/Valk_Products/Bones14a.jpg&imgrefurl=http://www.horseapple.com/Valkyrie/Valk_Products/M2W_Exhaust__System/m2w_exhaust__system.html&h=373&w=493&sz=11&tbnid=7YmYuHmLkr-dBM:&tbnh=96&tbnw=127&hl=pl&start=6&prev=/images%3Fq%3Dglasspack%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DG
Strona jest o motocyklach ale opisy są i pliki do pobrania co sie dzieje z dźwiękiem przy modyfikacjach
Marek F / 2006-05-28 20:51:41 /
tam jest o sterowaniu dźwiękiem też
Marek F / 2006-05-28 21:02:52 /
Ta przelotowka to cos podobne troche do strumienicy. Myslalem nad kupnem dwoch i wsadzic do wydechu do mojego Taunusa 2.9 ale jest inna opcja. Bede mial niedlugo sidepipe czy jakos tak czyli wydech z kwasowki po calosci dlugosci progu :D
Ma z was ktos moze strumienice przy 2.9? Jak to pracuje i jakie z tego efekty?
ford76 / 2006-05-28 21:11:49 /
Przy scorpio 2,0 OHC gaznik pogorszyly mi sie nieco osiagi po zalozeniu strumienicy, wstawiona byla zamiast katalizatora ktory zaczynal grzechotac. Przed zamianą jechal 200 wg wskazan licznika, po zabiegu niestety juz nie (te same warunki i droga, paliwo alternatywne). Dzwiek stal sie jeszcze brzydszy - wyzszy i brzeczacy. Jesli chodzi o strumienice to jestem na nie ;P
Wlasnie buduje wydech do 4.0v6. Mam 2 szt tlumikow przelotowych ktore chce zalozyc jako pierwsze, zbudowane sa podobnie do tych glasspack'ow, tyle ze sa w ksztalcie katalizatora po zewnatrz. Ale w srodku tez maja prosta rure z otworkami. Dalej musze polaczyc to w jeden wydech, bo ze wzgledu na zasilanie benzyna granady zmuszony zostalem zostawic 1 tlumik z tyłu. Teraz kwestia: Czy robic cos w stylu H-Pipe, czyli czy jest sens złączać rury kolektorowe pod skrzynia biegów (miejsce jest) poprzecznym odcinkiem rury przed rozpreznikami? Skoro i tak za przelotowkami wydech laczy sie w jeden?
Mysza liil (EM) / 2006-05-28 21:20:34 /
to taka strumieniczke to gdzie zamontowac? pomiedzy katalizatorem a tlumikiem?
konk / 2006-05-28 21:22:27 /
co do strumienicy to polecam to:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/34.jpg
pozdro :D
Wrzucam fotki z mojego auta rozpręzniki są odzyskane z taurusa (w sumie to z dwóch)
na samych auto miało b. piękny dźwięk ale było b. głośno - po dołożeniu dwóch przelotówek (chyba granada) nadal ładnie się odzywa i jest niewiele ciszej. Prawdopodobnie skończy się na układzie H lub nawet V. Testy będą prawdopodobnie w tym tygodniu jak znajdę trochę czasu. ubytków mocy nie stwierdzam wręcz nawet nadmiar.
Typowo fabryczny wydech amerykański ma najpierw katalizator (lub katalizatory i V-pipe) potem glasspack a na końcu tłumik pojemnościowy.
Można to gdzieś u nas kupić?
BirdDog / 2006-06-04 14:50:31 /
Mam jeszcze pytanie czy wstawienie strumiennicy da podobny efekt?
BirdDog / 2006-06-04 14:57:53 /
Tylko wizualny :(
Mysza liil (EM) / 2006-06-04 16:35:03 /
takie 'glass packi' to ma fiat 125p na końcowym tłumiku hehehhee, koszt cos 20zł za puszke :D
coś takiego na wymiar zrobi ci www.mgmotorsport.pl
coke...bez kitu to pudło to takie jak w dużym fiacie?
niemożliweee..........
Marek F / 2006-06-04 20:47:47 /
no tak to wyglada, tylko ze na tych hamerykańskich stronach sa dłuższe i maja inaczej zakończona puszkę, ale fakt jest taki ze z opisów i przekrojów to jest poprostu tłumik przelotowy, czyli dokładnie taki jak końcowy w fiatolu. Tyle ze to juz tak bajerancko nie brzmi "mam tłumik z 125p"
Zawsze mozna fiatowego tlumika machnac na czerwono ;)
W sumie zawsze sie dziwilem, czemu kredens ma taki fajny dzwiek ;P
Mataj / 2006-06-04 21:10:43 /
różnica jest taką, że u nas zwija się takie cuś z cienkiej blachy, a ameryka robi to z rury. Osobiście pozyskałem takie z rozebranych taurusów. aż dziw bierze bo te auta po 300 tyś przebiegu i niemal 20 latach, mają fabryczny układ wydechowy w dość dobrym stanie, praktycznie nie słychać silnika w czasie jazdy, mało tego katalizatory są wciąż sprawne (w nowych plastikach już po 100 tyś zaczynają być problemy). Jak widać fabryka jak chce to potrafi zrobić trwały wydech i to nie z kwasówki.
jak ktos ma wydech z fiatolota pocięty to proszę o foto:) a co do wydechu w taurusie to fakt, trzyma się że hej i cichy nawet po 17 latach.
Marek F / 2006-06-04 21:20:05 /
Hmm ja wczoraj jak montowałem gazownię do Tauna 1.6 nie mogłem oprzeć sie pokusie zrobienia ciut luzniejszego wydechu.I zamiast oryginalnego końcowego tłumika zamontowałem przelotowy tłumik z poldka caro(w poldku występuje jako pierwszy).Bardzo miły dzwięk.Na wolnych stonowany bas,w średnim ostrzejszy pomruk a w wyższym zakresie jest cichszy.Baardzo miłe:)
dorzucam jeszcze skany - wygrzebałem z jakieś książki o sprężarkach.
Na skanie może nie być tego widać ale na ostatnim zdjęciu rura jest dość gęsto dziurkowana.
witam na alegro jest takie cosik http://www.allegro.pl/item105740651_tlumik_srodkowy_przelotowy_speeder_michael.html
chodzi mi o to żeby dzwiek silnika nieprzypominal fiaciora czy poldolota tylko fajnie sobie gulgotał jak V8 przynajmniej coś w tym guście:)
BirdDog / 2006-06-05 18:36:54 /
Co do rysunków to ten pierwszy tłumik dolny bardzo przypomina w przektoju strumiennicę łuskową
BirdDog / 2006-06-05 18:40:56 /
Jezeli chcesz zeby brzmial jak V8 to musisz zalozyc V8 :)
pmx (wiewior;) / 2006-06-06 14:10:22 /
chodziło mi o podobny dzwięk :) niechodzi mi o chamski bas jak w tuningowanych seiciento:)
BirdDog / 2006-06-06 20:38:28 /
Nie orientujecie się, czy podobne rozwiązania (glass pack) stosowane były także przez niemieckich producentów? Mam kilka wolnych tłumików od -tak lubianych przez nas - BMW. Tłumik środkowy wyglądem przypomina strumienicę, tylko jest kilkukrotnie dłuższy. Zastanawiam się nad zaadaptowaniem takiego w ohc, zamiast seryjnego środkowego. Zależy mi na uzyskaniu efektu cichego basu. Co o tym sądzicie?
Śmietan / 2006-06-14 09:25:03 /
najlepiej było by przeciąć jeden i sie dowiedzieć co jest w środku albo znaleść jakieś rysunki poglądowe, z jakiej wersji są te wydechy?
BirdDog / 2006-06-19 22:28:32 /
Mój ojciec w swojej kadecinie wymyślił sobie taki patent. Jest to tłumik od motocykla z wszczepioną lufą od jakiegoś tjuningowca. Na początku był jeszcze środkowy tłumik od CC ale za bardzo tłumił więc został usunięty. Z 1,2 litrowym rzędowym motorkiem brzmi na prawde pięknie, z deczka rajdowo;). Nie raz można zaobserwować przestraszone twarze innych kierowców...No ale przesadnie głośny nie jest. W Taunusie planuje podobny wynalazek. Dam wam wtedy znać jak to współgra z fałką.
Krayczek / 2006-06-20 22:55:09 /
ale ma twój starszy rejestrację:P
Marek F / 2006-06-21 00:14:19 /
dobra panowie znalazłem coś w podobie glasspacka http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120841262 może niedługo będe sprzedawał standartowy nowiutki tłumik końcowy do taunusa, mam go w tej chwili w samochodzie nieprzejechał więcej niż 200km sprzedaje bo za cicho mi bryka chodzi, będe robił prawdopodobnie patroszenie starego tłumika
BirdDog / 2006-08-25 22:06:02 /
I jak tam z tym wydechem w OHC? Bo ja swój wydech zakończyłem na.. tłumiku środkowym :) Końcówkę rury tylko skierowałem do dołu, żeby mi spaliny nie waliły po podłodze. Ale jestem ciekaw czy silnik nie jest zbyt zdławiony przez to? Czy jak dodam samą rurę (bez żadnych przelotówek) do końca auta, to będzie wielka różnica? Ktoś tak jeździł? Dźwięk jak dla mnie jest całkiem jak V-ka a czasem na wolnych obrotach brzmi jak V8 :) Domyślam się, że kiedy wyprowadzę dalej tę rurę, to wydech troszkę się uciszy.. ale czy zmieni się sam gang?
odnosnie "glasspacka" ;) to jeszcze lepszym rozwiazaniem(tak mi sie wydaje przynajmniej) sa poczatkowe tłumiki od poloneza Caro sa płaskie wygladaja niemal identycznie jak glasspacki amerykanckie tylko nie sa z nierdzewki :)
w granadzie 2.3V6 mialem tak : 2 rozprezniki(ford) + 2 tłumiki od poloneza (pasuja pod podłoga idealnie) pozniej zejscie 2w1 przed osią i dalej rura 65mm
jak to brzmi ? ;)
www.m4garage.uni.cc/granada.mp3
a wyglada tak jak na zdjeciu :P jak kupie granatnika zrobie dokladnie tak samo + jeszcze jeden taki tłumik jako koncowy
Main(misiek) / 2006-08-26 10:10:21 /
ja w tej chwili zamiast srodkowego tlumika mam strumienice luskowa i zwykly tlumik do taunusa na koncu
Ale jak dla mnie to troche za łagodnie i się zastanawiam czy by nieodjąć tego na końcu i pojezdzić troche sprawdzić jaki będzie hałas robił i jak będzie wszystko grało to skombinuje stary tłumik który się wypatroszy i wspawa kawałek rurki i będzie pusty wydech:)
BirdDog / 2006-08-26 15:45:03 /
Tomek (BirdDog) dała ci cos ta łuskowa strumienica ? bo u mnie w 2.0ohc to chodzilo z nia gorzej niz bez niej :)
Main(misiek) / 2006-08-26 16:09:20 /
dzwiek sie zmienil teraz jest bulgot tyle ze troche wytłumiony przez końcowy tłumik, pozatym niechodziło mi o zwiększenie osiagów tylko własnie o dzwięk i tu właśnie się poprawiło na niskich obrotach fajnie sobie bulgota tylko tyle że właśnie za cicho jak dla mnie;)
BirdDog / 2006-08-26 16:24:04 /
rozpruj koncowy tłumik wywal wełne rozwierc otworki w rurkach na 2 razy wieksze zaspawaj i ciesz sie :D ja tak zrobilem(coprawda w samarze) i chodzilo to bardzo fajnie :) do 3-3.5tys obrotow lekki basik pozniej soczysty jad ;)
Main(misiek) / 2006-08-26 21:36:21 /
hehe jak będe miał chwile to chyba tak zrobie ale mam nowy tłumiczek więc pewnie pujdzie na handel:P a wstawie jakis używany
BirdDog / 2006-08-26 22:11:56 /
ja mam w karawanie zejście w jeden za skrzynią, jeden przelotowy od pomyloneza caro, przejście nad belką, znów przelotówka od caro i wylot na bok. Jak brzmi? nieźle, niektórzy słyszeli....
granadziarz_3M / 2006-08-27 11:45:52 /
Hmm a myślałem że tylko ja stosuję tłumiki przelotowe od caro:)
W Tauniaku(1.6 OHC) właśnie odetkałem sobie wydech za pomocą takiego tłumika montując go zamiast końcowego.Troszkę ekwilibrystyki z zamocowaniem jego miałem żeby nigdzie nie uderzał(i tak do końca mi się to nie udało).Polonezowskie przelotówki(pierwszy tłumik w carówkach,pózniejsze modele miały już w tamtym miejscu katalizator)maja to do siebie że na niskich obrotach silnik przyjemnie mruczy basem a przy coraz wyższych trochę cichnie.Więc nie ma tragedi w czasie jazdy.V-ka też na takich tłumiczkach fajnie mruuczy.Pozdro
czyli trzeba będzie skołować środkowy tłumik od poldolota on jest fabryszcznie przelotowy czy poprostu je patroszycie?
BirdDog / 2006-08-27 17:12:40 /
fabrycznie przelotowy
wlasciwie to mial pełnic pewnie role rozpreznika
powiem szczerze ze nie wiem z czego te tłumiki sa robione, ale mam taki zalozony w samochodzie zamiast katalizatora(kupiony fabrycznie nowka nie rzemieslnik) ma 320tys km przebiegu i jest nadal pierwszy niewypalony (niewielka rdza na spawach), reszta wydechu byla zmieniana juz 3 razy, nowy kosztuje cos kolo 50zł ale smialo mozna uzywke zalozyc jak gdzies na złomie dopadniesz po 5-10zł ;)
Maro przyznasz ze V6 ladnie na takim zestawie "odzywa sie spod serca" :D
Main(misiek) / 2006-08-27 18:13:49 /
Heh to fajnie jutro jade się porozglądać, ma ktoś może jakąś fotke jak to dokładniej wygląda? żebym niewzioł zwykłego przypadkiem bo z polonezami nigdy niemiałem doczynienia, a puki co takie półśrodki w swoim 2.0 OHC, za jakiś cxzas i tak wyląduje V-ka ale do tej pory chce mieć fajny sound;)
BirdDog / 2006-08-27 19:24:38 /
Generalnie idziesz do sklepu i prosisz o pierwszy tłumik do poloneza caro rocznik do 92 bez katalizatora.Tłumik jest płaski i z jednej strony jest rura wygięta w taką fajkę z wieszakiem i mocowaniem na dwie śruby do reszty ukł. wydechowego.Nie powinieneś mieć problemu z kupnęm.Najważniejsze to to że jest to tłumik do pierwszych modeli polonezów caro które w porównaniu ze starszymi modelami ma już całkowicie inny układ wydechowy.Pozdro
Maroo chyba do 1995 roku bo do tego roku szly poldki GLE zarowno 1.5 jak 1.6 i oba nie mialy raczej katalizatorow
Main(misiek) / 2006-08-27 23:24:44 /
Main możliwe że jest tak jak mówisz.Nie za bardzo siedzę w tematyce poldolotów;)
Pozdro.
znalazłem co prawdan ie pierwszy ale końcowy i o dziwo też przelotowy? jak to to w poldolotach był cały przelowoty?:) niemożliwe http://allegro.pl/item123728077_polonez_tlumik_ostatni_fabryczny_przelot_.html
BirdDog / 2006-08-31 16:59:35 /
Ale to jest do starego typu poloneza(akwarium)jak też i do Fso 125.
przedni tlumik wyglada mniej wiecej jak katalizator do poldka
http://allegro.pl/item124469325_katalizator_polonez_caro_.html
i tłumika tak wygladajacego szukaj :)
na allegro na chwile obecna nie ma bo sam szukalem
Main(misiek) / 2006-09-01 10:48:32 /
ok dzięki;)
BirdDog / 2006-09-01 13:35:35 /
ok ja w 2.3 v6 zrobilem tak 2 w i pusta puszka po katalizatorze i tlumik 100 z 16 i z niego dwie rury na dwa boki ida no i jest tak ze na wolnys tak troche bzyczy i bulgocze a w wysokich jazgot ale na IV jak sie rozpedzam to jest milo dodam ze mam gabkowy filtr edelbroka na gazniku tak sie zastanawiam ma ktos pomysl na fajny bas do falki taki gulgoczacy i czy ktos stosowal wydech w systemie X ?
TOMEK "MIARQA" / 2006-09-05 01:03:00 /
TOMEK "MIARA" jak chcesz głeboki bas to zrob taki wydech jak opisalem wyzej w granadzie + jako koncowy załoz wypatroszony pusty tłumik koncowy od poloneza(a sie poldkow czepilem :P) caro/atu z duza koncowka(np 80mm) ;) tłumik ma dosc duza pojemnosc i pusty dostarcza dosc ciekawych doznan słuchowych ;) jeden minus to to ze przy zejsciu z obrotow "strzela" z niego i to troche przypomina dzwiek znany z maluchow :P
a o system X to chodzilo ci o takie cos jak na zdjeciu ???
link do strony juz kiedys gdzies wczesniej wklejalem ale dodam i tu dla chcacych posluchac :)
http://exhaustsoundclips.com
Main(misiek) / 2006-09-05 10:52:11 /
Main no z tym X to o to mi chodziło bede mial chwile czasu to wyspawam takie cos kolektory -> rura -> w X'a -> tłumiki 100 -> rura nad mostem i wylot ciekaw jestem jak to bedzie bo sie naogladalem w ujeseju takich X i fajnie to robilo gul gul a jak sie wkurze to przeloty na calym wyspawam hehehe przeglad mam do stycznia zastanawiam sie czy ktos ma takiego X Gacu moze ty w miesniaku masz takie cos bo gada ladnie ?
TOMEK "MIARQA" / 2006-09-05 11:58:58 /
Odświeżam... Jeszcze nie do końca tak jak ma być bo muszę wydech inaczej podwiesić, ale oceńcie sami:
a no i obroty do regulacji
http://pl.youtube.com/watch?v=n0QP-A5owiw
Marek F / 2008-08-27 13:34:13 /