logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Co należy wymienić przy remoncie silnika??

Co należy wymienić przy remoncie silnika??

Witam. Jestem własnie w trakcie remontu silnika. Pomaga i bacznie obserwuje to wszystko mój najlepszy kumpel, który na co dzień pracuje jako mechanik samochodowy. Ja biorąc się za to powiem szczerze nie wiedziałem za dużo na temat mechaniki.. Ale powoli przyswajam nowe wiadomości i powiem że taki remont poszerzył bardzo moje horyzonty w tej kwestji. Ale do czego zmierzam. Myśle, że jest grupa osób która chętnie podjęłaby się takiego przedsięwzięcia ale czuje obawę. Ze coś sie może nie udać, że nie wiem od czego mam sie wziąć.. I stąd przyszło mi na myśl założenie takiego wątku (bo wcześniej się z nim nie spotkałem po przejrzeniu forum)- Jakie elementy należy wymienić podczas takiej generalki a jakie mogą pozostac bez zmian?? Wiadaomo uszczelki, uszczelniacze, rozrząd i t.d... Ale co z takimi czesciami jak:pompa wody, termostat? Sam mam w tym momencie dylemat czy inwestować 100zł w nową pompe wody czy pojeździć na tej która była. możnaby dla ułatwienia stowrzyć taką "listę orientacyjną". Pozdrawiam

Matlak Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-24 16:57:04 /


ciezko stwierdzic, zalezy co w jakim stanie jest, bo czasami wiele rzeczy nie oplaca sie wymieniac bo sa poprostu dobre. uszczelki na 100% wymieniac, pompa i termostat hmm termostat bym zmienil a pompe?? jak jest dobra to po co?

Gleacken Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-24 17:06:39 /


jak termostat dobry to tez po co? nowe potrafia sie nie otwierac juz od poczatku

Kriss_MustangII / 2006-05-25 08:22:04 /


Wracajac do pytania: olej i filtr :)

Mysza liil (EM) / 2006-05-25 10:57:07 /


Mysza to jest chyba oczywiste no ale wsumie...

Gleacken Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-25 16:07:59 /


sorry ale czytając Twoje pytanie wątpię czy będziesz wogóle w stanie złożyć ten silnik tak samo jak było

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-25 18:58:08 /


o to że go złoże to niech twoja główka się nie martwi ;P a na jakiej podstawie stwierdziłeś że nie dam rady bo nie za bardzo kumam?

Matlak Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-25 23:55:44 /


Generalnie generalka ma wiele postaci...

tu masz pewniaki:
-Komplet uszczelek+uszczelniacze
-Olej+filtr
-pasek rozrządu+napinacz
-Panewki
-Pierścienie
-Zawory
-śruby co poniektóre
Jeśli silnik da radę odbudować na nominałach...
a do tego dochodzi
-pasówka nowych zaworów do gniazd
-ew.przetaczanie rowka pierwszego pierścienia w każdym tłoku ale tedy i
pierścionki trza inne.
-Planowanie głowicy nawet nie po to by zwiększyćkompresję ale zeby była czysta
do montażu
To tyle jeśli o mechanikę (napewno o czyms zapomniałem ;) )
Ale jeszcze zostaje osprzęt np. kulawy układ zapłonowy
-kopułka,kable,świece
Układ paliwowy
-Gaźnik membramki i inne
-pompa paliwa
Układ pupy strony
-Sprzęgło (szlif bieżni na kole zamachowym,nowa tarcza,nowy docisk+łożysko
Trochę elektryki
-Rozrusznik
-alternator
-przewody,kostki,masy na cacy żeby nie było rozczarowania przy pierwszym odpale.

No jakoś takoś.
Ale można i na hardcore iść
Szlif rozwiert inny wałek inne tłoki wymiana sworzni tłoków,wyważanie wąłu korbowego i jego szlif jak coś nie tak,głowica nowe gniazda BLA BLA BLA można generalkę ciągnąć chyba tylko do momentu kiedy nie zostaje ci nic używanego oprócz bloku z numerami.

Burza / 2006-05-26 15:38:34 /


A to nie wystarczy pomalowac silnika zeby lepiej chodzi? ;)

Mysza liil (EM) / 2006-05-26 17:07:08 /


ee tam malować najpier karcher a potem natrysk abizolu i jest jak nowy i jak się błyszczy po rozgrzaniu ;D

Burza / 2006-05-26 17:43:14 /


burza a jak ktoś więcej zrobił to jak to nazwac Generalka + ?? :D

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-26 18:18:37 /


Jak to więcej??? blok tez jest nowy ;D generalak kończy się chyba na wymianie bloku na nowy he he...o ile takowy można jeszcze dostać.

Burza / 2006-05-26 22:14:47 /


No i o taką odpowiedź mi chodziło. Gratulację dla Burzy- krótko i treściwie bez zbędnych komentarzy ;D Na pewno nie jednej osobie się przyda taki mały podręcznik. Pozdro

Matlak Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-26 22:58:54 /


Matlak , z całym szacunkiem jak ktoś się pyta "co sie wymienia przy remoncie silnika" to nie wróży nic dobrego . Oprócz znajomości tego co się wymienia potrzebna jest jeszcze wiedza jak sie to wymienia .

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-27 10:29:23 /


Wiesz Cruiser... tylko kiedyś trzeba się jakoś nauczyć tego wszystkiego...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-27 17:59:39 /


jak to wiedzieć? odkręcasz i przykręcasz a jak nie idzie to młotek jeśli 5kg nie wybije to dopiero wtedy trotyl. ;D

Burza / 2006-05-27 18:02:06 /


Ale seiro serio żadna wiedza opisac co w silniku jest i co się wymienia bo praktycznie wszystko można wymienić ale trzeba obliczyć taki rachunek rozsądku bo np.nie ma sensu zmieniac wałka rozrządku jak jest dobry albo sworzni w tłokach jak nie mają luzów albo albo albo i tu się zaczynają schody trza mieć wiedzę dane przyrządy żeby pomierzyć np.zużycie cylindra niby paluchem można ale to nie to samo.

Burza / 2006-05-27 18:05:15 /


Może się mylę, ale przy tym remoncie najprościej wymienić - silnik - jeżeli Tanus ma jeździć. A posiadany potraktować jako poligon doświadczalny.

mtango / 2006-05-27 18:20:35 /


to chyba wymienic na fabrycznie nowy bo tak to i ten drugi zaraz jesli nie odrazu będzie wymagał remontu. A tak będzie miał chłopak satysfakcję że jeździ tym co zrobił. :)

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-27 18:42:59 /