logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Taunus TC1 skrzynia n9 +wał sierry

Taunus TC1 skrzynia n9 +wał sierry

Witam, założyłem do Taunusa skrzynie n9, z łapą sobie poradziliśmy i pozostaje problem wału.
Oryginalny wał Taunusowski ma mniejszy trzpień co wchodzi do skrzyni więc odpada, chyba, ze przespawa się do niego trzpien od sierry bo jest grubszy...
Lepszym rozwiązaniem po przyłożeniu okazuje się być zamontowanie całego wału od sierry, tylko podpora wału jest troche w innym miejscu, ale jest to do zrobienia.
Problemem jest to, że wał nie będzie w idealnym pionie tylko skrzywiony nawet po podniesieniu skrzyni,
Pytanie czy można tak montować, czy lepiej przerabiać oryginalny wał Taunusowski?
A może inne pomysły?

konrad_e / 2019-08-27 19:51:44 /


w pionie to raczej trudno wał ustawić :)
wał powinien być możliwie najbardziej wyosiowany. u mnie odchył o jakieś 10stopni doprowadził dwukrotnie do rozwalenia podpory wału. najłatwiej chyba zapodać sierrowy i dorzeźbić mocowanie.

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-27 20:03:17 /


W poziomie:)
Właśnie chcemy dać sierrowski, ale jak się wyosiuje idealnie to ta guma przy mocowaniu do skrzyni dostaje napięć..nie pomaga nawet manewrowanie góra/dół skrzynią.
Lepiej wyosiować z napiętą gumą, czy zostawić troche krzywy ale z luźną gumą i lekko chodzącym łożyskiem podpory?

konrad_e / 2019-08-27 20:11:45 /


Luźna guma

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-27 20:15:01 /


pamiętaj żeby nie osiować na podnośniku tylko w kanale żeby koła stały na ziemi :)
najlepiej dać nową gumę i na takiej dopiero próbować ustawić.

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-27 20:43:30 /


A ten walek co wchodzi do skrzyni moze wystawac z 2-3cm czy musi byc calkiem schowany do skrzyni?

konrad_e / 2019-08-27 21:01:53 /


nie wiem czy są jakies różnice pomiędzy TC1 a TC2 ale jak ja zmieniałem OHC-a z czwórką na V6 wraz z N9 to nawet wału nie zmieniałem. Zmieniłem jedynie końcówkę wału, która wchodzi w skrzynię ( odkręciłem z precla ) I nie było problemu z niczym...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-27 21:04:16 /


Powinien wystawać z 2cm, bo jak będzie całkiem schowany to jak będzie to wszystko pracowało to flansza będzie uderzała w simmering....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-27 21:10:40 /


To dobrze u mnie wystaje:)
W taunusowkim wale mam na krzyzaku to mocowanie co wchodzi do skrzyni i ten bolec jest cienszy, a w sierrowskim wale jest guma i grubszy bolec..tak wiec nie mam mozliwosci przelozenia tego, jedynie uciac i przespawac jak cos..

konrad_e / 2019-08-27 21:24:25 /


Wydaje mi się, że jako pierwsze to łby 3 śrub w preclu uderzą w ogon skrzyni jak będzie za blisko.

PL / 2019-08-27 21:25:03 /


Potrzebujesz wał od nowszego Taunusa gdzie był już precel gumowy,a nie krzyżak.
Wał + precel z flanszą na stałe lub osobno i nie trzeba będzie przerabiać raczej nic.

PL / 2019-08-27 21:27:55 /


oooo! własnie to to. Szukaj innego wału z Taunusa i zmień tylko końcówkę.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-27 21:35:33 /


A byl caly tc2 za 500zl moglem brac:(

konrad_e / 2019-08-27 21:36:12 /


ja bym nie kombinował z wałem ze Sierki.
Znajdź po prostu innego wała od Taunusa.

Albo:
końcówka z preclem | podpora | krzyżak | wał | krzyżak

Albo na 3 krzyżakach jak w Capri:
końcówka stała | krzyżak | podpora | krzyżak | wał | krzyżak

W moich Tanusach lepiej się sprawdziła druga wersja - na sztywno. Ktoś mi kiedyś wspominał, że wały które mam, pochodzą z Caprików. Ale tego nie wiem, trzeba by było zmierzyć. Ważne, aby pierwszy element wału był idealnie w osi z ogonem skrzyni. Tam nie może być napinki. A na krzyżakach to już może się zginać nawet do 24 st.


amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-28 08:17:04 /


Może tak być - bo początek wału pasuje (wały da się w połowie rozkręcić) a długość tylnego odcinka miedzy Taunusem a Capri troche się różni...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-28 11:13:21 /


Jest jeszcze 3 opcja - sztywno, bez podpory. Kiedyś, gdy też chciałem n9 założyć to u Chudera nabyłem kawałek wału, z którego trzpień z wieloklinem pasował do n9 i był zbudowany jak trzpień w jednoczęściowym wale taunusowym. Tylko przedni krzyżak musiałem "rozbić". Zaminiłem końcówki i nawet bez skracania reszty wału się obeszło. Nie pamiętam dokładnie od czego była ta przednia część wału - Capri chyba.

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-28 16:42:29 /


No i zamontowane..
Nie podoba mi sie poki co, skrzynie dalismy za wysoko,bo ociera o karoserie, tlumik haczy o podpore skrzyni, nie ma idealnego poziomu skrzyni i pierwszej czesci walu...

Czy jak kupie wal od tc2 lub tc3 i przeloze gume z trzpieniem od sierry to powinno byc ok?

konrad_e / 2019-08-29 16:11:34 /


Wał będzie trafiał w skrznię na wprost jak odpowiednio ją podniesiesz, a wał opuścisz na podporze.

Mysza liil (EM) / 2019-08-29 16:25:15 /