Czy moze ktos wie czy jest jakas roznica w numerach silnika od V-ki i redowki 2.0 czy po numerze mozna to poznac albo sprawdzic czy jest to moze nie mozliwe. z gory dzieki za szczere odpowiedzi
CHUDER / 2002-03-28 20:35:13 /
Z tego co wiem w numerze silnika nigdzie nie jest zakodowane jaki to silnik. Co najwyżej datę produkcji (z dokładnością do miesiąca) można wyśledzić. Dane silnika możesz rozpoznać po jego kodzie, spis kodów silników masz na stronie http://www.capri.pl/garage/engine-codes.php , wg tych danych silnik 2.0 widlasty może mieć kod N (brytyjski Essex V6 do 1970), N2 (Essex V4 do 1972), L, M (niemiecki Cologne V6 do 1969), NW (Cologne V6 do 1972), NV, NX, NY, NZ (Essex V4 lub Cologne V6); 2.0 rzędowy (Cologne/Pinto OHC R4) może mieć kod N8, NA, NB, NC, NE, NF. Generalnie pierwszy znak prawie zawsze będzie N, drugi dla V-ki powinien być V, X, Y lub Z, pozostałe to rzędówki. Zajrzyj też na http://www.capri.pl/garage/engine-settings.php .
Osobną sprawą jest ustalenie gdzie jest wybity kod silnika (np. na tabliczce znamionowej - zob. http://www.capri.pl/garage/id-plates.php) i czy jest zgodny z rzeczywistością.
Rafał L. / 2002-03-29 14:05:52 /
Znalazłem stronę gdzie jest tabelka służącadoustalenia datyprodukcji samochodu. Są tam też schematy elektryki z książki Haynes:
http://www.volny.cz/capri/Main/uk.htm
michukrk / 2002-04-06 00:12:50 /
Datę produkcji na podstawie numeru (nadwozia, silnika) można też ustalić na podstawie tabelki: http://www.capri.pl/garage/id-plates.php#dates
Rafał L. / 2002-04-08 13:52:40 /