Silnik z innej marki w klasycznym Fordzie jesteście za czy przeciw ? Jak za to jaki silnik ? Rover ? Volvo ? Japończyk ?
Jarek / 2019-02-16 08:35:53 /
Może jestem zbyt wielkim purystą, ale dla mnie tylko Mazda, Volvo, VAG, Fiat i Renault - czyli firmy, których silniki Ford dobrowolnie stosował w modelach sygnowanych swoim owalnym logo. No i o3wiście Jaguar oraz Rover jako firmy (zgoda, wiem, LandRover) przez ładnych parę lat należące do Forda, choć to raczej ich modele chodziły na motorach Forda a nie vice versa.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2019-02-16 09:09:45 /
Chyba jeszcze trochę jestem zaspany :) Jeśli VAG to oczywiście także Peugeot-Citroen (Zenon by mi nie wybaczył...)
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-02-16 09:25:25 /
Wszystkie trzy opcje zostały już zrealizowane. Dwie z nich nawet przez tą samą osobę.
KRK , może będzie krócej jak napiszesz czego nie widzisz w starym fordzie :)
A c20xe z Opla ?
Jarek / 2019-02-16 11:38:36 /
@ Alwax - Toyoty, Lexusa, Nissana, Infiniti, Hondy, Acury, Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Isuzu, GMC, Chevroleta, Cadillaca, Buicka, Oldsmobile'a, Pontiaca, Plymoutha, Chryslera, Dodge'a, Saturna, Eagle'a, Daewoo, Kia, Hyundaia, Ssangyonga, Asii, Mahindry, Paykana, Ferrari, Maserati, Alfy, ISO, Monteverdi, Bristola, Borgwarda, Lloyda, Mercedesa, BMW, Glasa, Dafa, Porsche, Opla, Vauxhalla, Łady, Moskwicza, Wołgi, Zaporożca, Tawrii, Wartburga, Trabanta, Tatry, FSO i pewnie jeszcze setki innych.
Myślisz, że naprawdę tak jest krócej?
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-02-16 12:04:29 /
@ Jarek - powszechnie znane są takie tuningowe mezalianse z UK, ale jeśli chcesz słuchać C20XE to czemu nie w budzie Kadetta C, Ascony czy Manty?
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-02-16 12:07:17 /
Cholerka , nie wiedziałem że jest tyle marek :) Asii ? co to kurna jest ?
Dopełniacz (kogo?czego?) dla marki ASIA Motors (np. modele Rocsta i Retona sprzedawane na polskim rynku kilkanaście lat temu w sieci KIA).
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-02-16 12:18:47 /
c20xe bardzo często wsadzane jest do escortów.... dolot i wylot jak w kencie, czyli w lhd trzeba kumbinować z rurami wydechu, żeby nie wlazły w kolumnę kierowniczą....
dla mnie żadne świętokradztwo.... jestem za niekoszernością... :)
bartozłomero / 2019-02-16 12:18:48 /
Myśle, że dwusuw z trabanta byłby niezłym dysonansem :D
Natomiast Opel 2.0, Honda S2000 -- to dość popularne swapy do Fordów - szczególnie Escorta i Anglii ....
Tak samo jak Chevy V8 do Fordów A :)
Ja tam bym widział LS swap :D Też jeden z najczęstszych swapów do Foxbody ... w Capri też by pewnie dobrze usiadło :) W miare świeży silnik, dobra baza pod jakieś modyfikacje i zwarta jednostka ohv ..... Ford też teraz wraca do V8 z OHV :) W nowym pickupie będzie 7.3 v8 z wałkiem w bloku ...
MikeB4 / 2019-02-16 12:20:38 /
W samym pytaniu strzelasz sobie w stopę. KLASYCZNY znaczy z takim silnikiem jaki występował w modelu. Można zapakować cokolwiek ale nie będzie on już klasyczny. Kiedyś MK zdefiniował to fajnie. Ford Capri to z silnikiem forda, jak wsadzisz coś innego to zostanie sama nazwa na dodatek w cudzysłowiu " capri " jako określenie tego czegoś. Łatwiej i taniej robić tzw swapy, kosztowniej odremontować klasyczny silnik. Jeżeli masz czuć ból,że spod świateł twój klasyk zostaje z tyłu to wsadzaj inny silnik. Jeżei jesteś w stanie zaakceptować ograniczenia w porównaniu do nowoczesnych pojazdów tzn że czujesz duch epoki. Howgh.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2019-02-16 14:59:48 /
KRK 4m ale FSO to jednak jakieś eksperymenty z silnikami Forda prowadził .
bogdanw / 2019-02-16 21:35:49 /
Ale czy to usprawiedliwia gaźnik z Pomyloneza w Capri?... ;)
gryziu liil (EM) / 2019-02-16 22:52:18 /
FSO z silnikiem Forda tak, ale Forda z silnikiem FSO to już sobie nie wyobrażam :)
Podobnie silników Forda używało parę tuzinów firm, ze wymienię choćby Saaba, Morgana, Ginettę, Matrę, Relianta, Gilberna, TVR, Tridenta, DeTomaso...
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-02-16 23:01:10 /
No z tym DAFem to też lekka przesada.... u mnie w garażu spoczywa indenor z dafa prawie orginał forda z dziada peugota o korzeniach indenora
Ignacy / 2019-02-16 23:48:21 /
"Jeżeli masz czuć ból,że spod świateł twój klasyk zostaje z tyłu to wsadzaj inny silnik."(...)
Ja nie czuję żadnego bólu na światłach :)
KRK a nie zgodzę się z Tobą co do silników Porsche :-) Granada wychodziła przecież z V8 z Porsche 928... Fabryczny taki setup to teraz majątek kosztuje, ale może ktoś by się o swap pokusił - mogłoby być fajnie :-) Takie V8 z Cayenne w Granadzie - mogłoby być ciekawie :D
Konrad vel smasher / 2019-02-17 07:58:01 /
już wystarczy że jest v8 z bemki w Capri i V12 w Taunusie...
wąski77 / 2019-02-17 08:38:47 /
Nie do końca, Smasher. Granada Mako nie była modelem seryjnym oferowanym w sieci Forda (w przeciwieństwie np. do Granady V8 Perana). To taka sama wydumka jak szare "capri" E39 z miasta Uć, tylko że Knoezinger zbudował jej kilka(może -naście) sztuk, a Łukasz tylko jedną.
Pozdreaux
KRK 4m / 2019-02-17 09:07:28 /
Ale jednak Granada Mako jest klasykiem - pomimo posiadania "niekoszernego" serca :)
MikeB4 / 2019-02-17 11:58:07 /
wynika to raczej z niewielkiej liczby egzemplarzy
wąski77 / 2019-02-17 12:15:15 /
Nawet jakby zrobili ich 5000 sztuk to nadal by była klasykiem :D Bo to modyfikacje z epoki
MikeB4 / 2019-02-17 12:41:52 /