Witam. dziś byłem zmuszony poprawiać wydech i przy jego ściągnięciu zauważyłem biały nalot na pierwszym zaworze! gdzie pozostałe trzy ładnie przykopcone.
Jakie mogę być tego przyczyny, powody?
Sprawdzić kompresję? wymienić świecę? proszę o jakieś info.
Pozdro
Świr_BDG / 2018-08-16 23:15:58 /
Spalić laka ;)
a potem wykręcić świecę i porównać ;)
michalch83 / 2018-08-16 23:30:34 /
Też tak miałem ale na gazie więcej jeździłem. Wyczytałem że coś z mieszanką albo za uboga albo za bogata nie pamiętam dokładnie teraz.
mishq (Mateusz G.) / 2018-08-17 07:34:42 /
Biały nalot to ogólnie, efekt ubogiej mieszanki. Ale jeśli reszta zaworów jest ok albo wręcz czarna to jest jakiś inny problem z jakością procesu spalania.
Może się dostawać płyn z układu chłodzenia, może być przedmuch jakiś, nawet niewłaściwa świeca. Jeśli będzie miała niewłaściwą ciepłotę będzie generować problem.
Jeszcze pytanie czy dużo tego nalotu czy tylko tak ledwo ledwo.może wystarczy sama regulacja mieszanki.
Aldaron / 2018-08-17 07:46:31 /
U mnie na szczęście było na wszystkich zaworach. Skład mieszanki ustawiłem na colortune gaz i benzyne i dałem irydowe świece. Jak zmieniałem wałek na ostrzony i zdejmowałem głowicę to zawory były ładne zero nalotu.
mishq (Mateusz G.) / 2018-08-17 08:54:53 /
Jeśli to tylko jeden zawór, to szukałbym czy nie ma problemu z uszczelką pod głowicą. Najprościej to zbadać mierząc ciśnienie sprężania. Wiem, że silnik dość świeży, ale w Pinto jeśli jest problem z mieszanką, to najczęściej na dwóch cylindrach razem, ze względu na budowę kolektora dolotowego. Sprawdź też regulację zaworów, zamień kable, porównaj świece... Ale najlepiej właśnie wykręć świece i popatrz na nie.
m.kozlowski / 2018-08-17 08:56:34 /
Zamien swiece z ta ktora jest czarna i zobacz co bedzie. Sprawdzales luzy zaworowe moze masz podparty zawor?
Shadow / 2018-08-17 10:36:38 /
Luzy zaworowe niedawno były ustawiane, bo z czasem trochę się rozjechały i klepał, zrobiłem ciaśniej. Świece co prawda od remontu Myszy jeszcze nie ruszałem, ale mam nowe na zapas więc zmienię. najpierw chcę sprawdzić sprężanie.
Miałem wcześniej problem z wypadającym kablem właśnie z pierwszej świecy, ale kable zmienione i już tego problemu nie mam. Może to pozostałość po tym problemie!? Ale i tak wszystko sprawdzę!
Świr_BDG / 2018-08-17 13:17:07 /
Może podsysać lewe powietrze na jeden cylinder poprzez nieszczelność na łączeniu: kolektor ssący - głowica.
Silnik pracował równo na wolnych obrotach ?
Trójkąt / 2018-08-17 13:46:32 /
Po małych oględzinach zauważyłem że prawdopodobnie na 2,3,4 cylindrze miałem przedmuch na kolektorze wylotowym. po zdjęciu uszczelek zauważyłem czarny nalot, tak jak by spierdzielało bokiem, ale na pierwszym było czysto! Silnik na wolnych obrotach pracuje równo, chodź czasem coś pyrknie inaczej wiem, że w 100% dobrze nie jest ustawiony! BO robiłem to ja! A ja uczę się od was na własnych błędach i doświadczeniach :D
Barana przykręciłem ponownie, muszę sprawdzić czy nie mam jakiś przedmuchów bokiem może spierdzielało mi na 3 cylindrach i za bogata mieszanka była. wstawię fotkę jak to wyglądało po zdjęciu wydechu. Tam też widać lekko pierwszy biały cylinder.
Świr_BDG / 2018-08-18 12:12:06 /
Świr_BDG / 2018-08-18 12:16:45 /
ja obstawiam, że to ten jeden jest dobry, a pozostałe mają problem.
granadziarz_3M / 2018-08-19 14:04:59 /
Masz silnik R 4
normalnie zużywa się gniazdo zaworu oraz grzybek zaworu.
Wynikiem tego zużycie może być brak luzów.
Ty piszesz, że miałeś za duże luzy i klepał ?
Żeby to jakąś logicznie wyjaśnić, to powinno brakować krzywek na wałku rozrządu
zenonDWR / 2018-08-20 19:26:51 /
Też mi nie pasowało coś z tymi luzami zaworowymi, ale co tam 😉
wiśnia / 2018-08-20 21:13:53 /
Wałek wizualnie wyglądał bardzo dobrze. Jak pisałem wcześniej wszelkie naprawy robię ja, no prawie sam!
Po roku, od momentu jak silnik robił mi Mysza regulowałem luzy zaworowe jeśli dobrze pamiętam to było 0,25 ssące i 0,30 wylot. kiedyś czytałem teraz już nie pamiętam. po następnym roku wymieniając tylko uszczelkę, sprawdziłem luzy i jeden odbiegał od normy.. o (0,05) poprawiłem. i to tyle! Silnik nie klepał i bardziej zrywny.
Wiem, że gaźnik lekko mi przelewa bo czasem kichnie na zimnym i... I ja w nim grzebałem wiec to możliwe :P Nie wiem jak zapłon! tego nie ruszałem :)
Dziś zmieniałem świece i niespodzianka! tak dojebane, że jedną ukręciłem, walka by ją wykręcić!
Kompresja myślę że w normie 3z4 po 10bar, 1- 9,5bar-a. chyba OK?
Daje kilka fotek z świecami.
Świr_BDG / 2018-08-20 23:02:30 /
Świeca pierwsza z lewej trochę za jasna jak na moje oko. Mieszanka oscyluje w okolicach ubogiej na pierwszym cylindrze.
Gdzie masz podpiętą odmę do kolektora ssącego ?? nie dmucha przypadkiem w pierwszy cylinder ?
Trójkąt / 2018-08-20 23:48:51 /
W gaźnikowym silniku to zupełnie normalne, że cylindry dostają różną mieszankę. Jeden może mieć za ubogą a inne dobrą.
Nieszczelność pod kolektorem wylotowym to zupełnie inna sprawa.
pmx (wiewior;) / 2018-10-01 17:55:56 /
wydech poprawiony, świece zmienione, mieszanki nie ruszam. Może będzie lepiej, ale teraz nie sprawdzę bo padło sprzęgło i jestem w trakcie wymiany.
Zmiana na lżejsze koło zamachowe 5,5kg. Pytanie: ile waży normalne koło zamachowe do OHC-a?
I tarcz sprzęgła okuta kevlarem. wszystko wyważone i będzie montowane.
Świr_BDG / 2018-10-03 16:15:56 /
Standard chyba lekko pnad 9kg, ja miałem kiedyś na 5kg zrobione.
AndrzejKudowa / 2018-10-03 20:20:17 /
Dzięki Andrzej.
Świr_BDG / 2018-10-04 19:13:33 /