logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Co to jest "TO" TU? (fotka)

Co to jest "TO" TU? (fotka)

Do czego ten psztyczek sluzy? z mojego zostal tylko maly kikucik...
Wiem ze chyba podobny watek juz byl ale zupelnie niemoge go znalezc, a ze przymierzam sie do zrobienia wlasnej maskownicy na zegary to meczy mnie pytanie: po co to "TO" jest skoro niedziala? naprawiac, wywalic, co z tym kikutem?

Pisze tego posta drugi raz, jesli poprzedni zostal celowo usuniety to prosze o cynk czemu? dzieki:)

maru Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-17 18:28:42 /


Regulacja jasności oświetlenia zegarów.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-17 18:40:10 /


jesli masz tylko "kikucik" to brakuje po prostu pokretla
jesli krecisz i oswietlenie tablicy sie nie zmienia to ktos to ominal - byc moze jest padniete

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-17 19:15:23 /


fajne:) dzieki za cynk... musze sie przyjzec:)

maru Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-17 19:53:09 /


Kikut raczej nadal dziala... sproboj kombinerkami :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-18 00:00:01 /


Czy może mi ktoś powiedzieć co wskazuje ta kontrolka? Dokładnie w środku fotki.. Kogo pytam, ten nie wie, bo się jeszcze nie zaświeciła :) No i coś w tym jest, bo ja deskę rozebrałem już tak dawno temu, że nie pamiętałem, że w ogóle tam jest. :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 21:12:44 /


zapłon albo ręczny ;) zawsze mi się mylą ;D

michalch83 / 2007-09-09 21:14:39 /


Zapłon jest z prawej strony.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 21:16:51 /


ręczny na 1000% :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 21:33:21 /


I ten kabel ma iść gdzie dokładnie? Pod ręcznym jest jakiś konektor??

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 21:35:39 /


a tego już nie wiem , u mnie działa mimo że ręcznego nie mam hehe, ale jak wajchę podnoszę to sie zapala :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 21:39:42 /


Po lewej stronie klamki od ręcznego przy zębatce u jej dołu powinien być styk który uruchamia kontrolkę.
Kabelek idzie od styku wzdłuż tunelu i łączy się z wiązką idącą do zegarka.
Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba ma brązowo-żółty kolor

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-09 22:02:34 /


Dzięki chłopaki. We wtorek będę to próbował uruchomić. Dam znać ku potomności co i jak.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 22:09:10 /


dokladnie ... reczny na 100%

Mirek K. / 2007-09-10 00:04:59 /


Oprócz ręcznego, to jeszcze niski poziom płynu hamulcowego oznajmia :) (o ile pokrywka od zbiorniczka ma czujnik)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-10 08:54:35 /


Nie ma czujnika. Czy ktoś mi może cyknąć fotkę jak wygląda ten włącznik/wyłącznik przy ręcznym? Bo sprawdzałem u siebie i jest sama wajcha i ząbki.. Byłbym baardzo wdzięczny.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-10 14:52:36 /


aha dzięki ogólnie za ten wątek bo tez sie zastanawiałem po co to jest- u mnei i od poziomu popsute styki są i od ręcznego tez nie zaswieca sie, jak ozdrowiejej to pójde pokombinować cos z tym :D

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-10 19:26:19 /


Jellon, to weź zrób fotę proszę, bo u mnie to wygląda tak:

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-10 20:20:36 /


Milo tam jeszcze bardziej w tył auta, przy podłodze tunelu, w ogóle całkiem pod dywanem powinien być wtyk kontrolki zaciągnięcia ręcznego - taki na konektorek czy cuś ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-10 22:23:05 /


oki jak wyzdrowieje i sie doniego dostane- podłokietniki i takie tam to cykne fote, jeszcze problemik z zegarkiem mam bo cyka- pózni sie , ale nie podświetla sie w ogóle jakis patencior bo w bonusie jakies drugie kable do niego idą oprócz jakis podłączonych ;/

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-11 07:28:07 /


Jellon, wyzdrowiałeś już? ;) Możesz mi cyknąć proszę tę fotkę?
W ogóle czy każde Capri miało ten patent? Bo ja się nie mogę tego doszukać.. :/

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 01:15:18 /


o dobrze ze mi przypomniałeś jutro zajże do auta i cykne fotki akurat wystawiłęm go przed garaż więc jasno i wyraźnie będzie :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 03:39:26 /


no wiec mała lipa boo raz ze nie moge sie dostać pod podłokietnik:/ a 2 ze zrobiłem fote i jakoś na niej nie widac włącznika idize kabel brazowy jakis ale na dobrą sprawe nei wiem do czego, a i jeszcze dodam foty zegarka i kabli, moze ktos mi podpowie jak zrobić by znów sie podświetlał ?

ps woty niezbyt wyraźne- dostaśsie było cięzko ale moze ktos cos z nich rozszyfruje- to do tego niby czujnika którego ja nie widze :/

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 15:54:51 /


Jellon, coś Ty cyknął ? ;)) Nie wiadomo co gdzie jest.. To chociaż opisz dokąd idzie ten kabel. Czy on idzie koło lewarka i wchodzi gdzieś pod podłogę auta? Może ten włącznik jest koło linki hamulca a nie samej wajchy? ..
A do zegarka podobno idzie żółty przewód.. Albo brązowy z żółtym paskiem.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 17:17:23 /


to jest pod ręcznym hehe sory duzo nie obrazuje bo cholera nie moge sie tam dostać:/ jak bardzo ci zalezy rozbebesze to tylko jeszcze nie wiem jak, kabel chyba powinien iść do tego czujnika ale cholera nie widze go :/

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 19:17:35 /


a i kto mi powie jak to zrobic by działało podświetlanie ....?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 19:43:25 /


No Jelon, z tego co widzę, to nie masz żaróweczek w zegarku, więc świecić nie będzie :) W tych okrągłych otworach, po boku, powinny być. No i z tego co mi pisał Mysza wydedukowałem, że też żółty idzie do żarówki (jednej!). Druga jest połączona z pierwszą za pomocą krótkiego przewodu. Podłączyłem tak na szybko u siebie i działało :))
A na tamtych fotkach... zależy mi :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-20 23:16:06 /


Jellon - najpierw zobacz, w ktorym kabelku jest +12V po zapaleniu swiatel.
Potem, z ktorym mozna go zmasowac.
A potem podlacz to jakos :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-21 19:34:28 /


Dobra, następny problem: która z cewek jest do elektrycznego modułu zapłonu? Bo że któraś jest na pewno to wiem. Ale która? :/

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-12 19:44:52 /


Kiedyś też miałem problem z zamianą cewek ze zwykłej elektroniczną ale przejrzałem jedną taka mądrą książkę fordowską i wyczytałem że wszystkie cewki jakie stosował ford (przynajmniej jeśli chodzi o wszystkie modele Sierry) zarówno w zwykłym jak i elektronicznym ukł. zapłonowym miały tę samą oporność :
uzwojenie pierwotne 0,72 - 0,88 Oma
uzwojenie wtórne 4,5 - 7 kilo Oma (ja do elektronicznego założyłem tą którą miałem przy zwykłym układzie i ...działa!)
Generalnie cewki elektroniczne mają mniejszy opór i indukcyjność to jak chcesz mieć pewność która jest która to zmierz

pawel100 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-12 20:53:11 /


Milo ktorej bys nie zalozyl (jesli sprawne) beda dzialac ;),
jesli 2,9 smigalo na benie z cewka od 125p (u mnie) to mysle ze fordowe cewki tez dadza rade
pzdr

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-12 21:05:54 /


czerwona jest od elektrycznego ...

http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i#description-coil

" ... (a) Cewka zapłonowa

Cewka zapłonowa zamontowana jest na lewym wewnętrznym błotniku, patrząc z pozycji kierowcy (rysunek 2). Zastosowana cewka charakteryzuje się większym napięciem w obwodzie wysokiego napięcia, niż cewki stosowane w konwencjonalnych układach zapłonowych z przerywaczem stykowym.

Cewka jest konwencjonalnej konstrukcji, wykorzystującej dwa koncentrycznie nawinięte uzwojenia i zanurzone w oleju, w celu przeciwdziałania przegrzaniu. Cewka jest zaprojektowana do działania w normalnych warunkach przy prądzie obwodu niskonapięciowego na poziomie 5.5A, co indukuje napięcie w obwodzie wysokonapięciowym na poziomie 30 kV.

W celu zapewnienia łatwej identyfikacji cewki o wysokim napięciu wyjściowym, cewka taka ma czerwoną etykietę. ... "

Mirek K. / 2008-02-12 21:50:21 /


Podziękował :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-13 15:36:30 /


tak jak zostało napisane- cewki do elektronicznego mają niższą oporność uzwojenia pierwotnego- wystarczy zmierzyć i porównać wartości. ( między zaciskiem 1 i 15)

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-14 11:17:00 /