Mam problem z przednia lampa w Capri. Prąd dochodzi do kostki, jest tez na przewodzie miedzy kostka a żarówka. Żarówka jest sprawna. Masa chyba ok, bo pozycja działa. Gdzie szukac? Czy pozycja ma osobna masę od światła mijania?
Fotka pokazująca prąd na wtyczce wchodzącej do żarówki z masa na budzie.
Cos podpowiecie? :)
Mac13k / 2018-07-04 12:06:45 /
Ale w czym problem? :) Ps. Miernik zostaw elektronikom, nic sensownego nim nie zmierzysz. Poruszaj bezpiecznikami pod przekaznikiem świateł, są 4 bezpieczniki, od każdej zarowki po 1.
Mysza liil (EM) / 2018-07-04 14:00:33 /
Problem bo nie swieci. ;) na miernikami sie nie znam zupełnie. Ale czy jak by był problem z bezpiecznikiem tam gdzie piszesz to P rad by był na wtyczce?
Mac13k / 2018-07-04 14:12:26 /
Na przekaznikach świateł o których pisze mysz często dochodzi do oksydacji pomiędzy blaszakami będącymi stykami bezpieczników, miejscu ich nitowania ze sobą. Dzieje się wtedy tak ze prąd do żarówki dopływa, możesz go zmierzyć ale a chwilą podłączenia obciążenia na stykach blaszek bezpieczników następuje spadek napięcia i żarówka nie świeci.
zapek??? !G.O.P! / 2018-07-04 14:18:26 /
Dobra, wieczorem przeczyszcze, poruszam i dam znać czy dało rade. :)
Mac13k / 2018-07-04 14:30:18 /
Mack, widać że się nie znasz;
piszesz, że prąd dochodzi, a masz miernik na napięcie ustawione...
weź ten miernik odstaw, a zacznij mierzyć próbówką zrobioną z żarówki 12V 3 W
zdecydowanie bęzie lepiej.
Mack tylko z tym ruszaniem to ostrożnie. Mi nie stykało, poruszałem i blaszka została mi w ręce...
Polecam też odłączyć akumulator przed zabawą z bezpiecznikami ;)
Rzeźnik / 2018-07-04 17:26:11 /
Niestety kompletnie sie nie znam na prądach :( na co nastawić aby prawidłowo zbadać? Nie mam takiego z żarówka.
Mac13k / 2018-07-04 18:23:54 /
To była dobra rada z tym miernikiem z żarówką. Rzeczywiście źle sprawdzałem wcześniejszym miernikiem i okazuje się, że prąd nie wychodzi z jednego ze styków w przekaźniku. Same bezpieczniki jednak i ich okolice nie wyglądają na zaśniedziałe i ich obruszanie nic nie przyniosło.
Przekaźnik do wymiany?
Druga rzecz to niestety przy odpinaniu środkowej kostki z 4 pinami urwał się kabel od masy przy samej wtyczce. Czy te okrągłe wtyki można jakoś wydłubać z wtyczki i wymienić?
Mac13k / 2018-07-04 22:25:41 /
Obudowa tego przekaźnika jest łatwo demontowalna, wystarczy odgiąć na połączeniu ze spodem. Zajrzyj do środka.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-07-04 22:39:21 /
Dzięki za radę. Zajrzałem i wszystko na moje niewprawne oko wygląda poprawnie, na co zwrócić szczególną uwagę?
Mac13k / 2018-07-04 23:33:07 /
Przeczytaj uważnie co wcześniej napisałem o oksydacji w miejscu nitowania. Ruszanie stykami może tu niewiele pomóc, trzeba to zalutować.
zapek??? !G.O.P! / 2018-07-05 05:35:02 /
Nie świeci tylko jeden reflektor czy oba? Co ze światłami drogowymi?
zapek??? !G.O.P! / 2018-07-05 05:38:23 /
A te mase przy lampach w koncu sprawdzales? Zacznij od tego.
Właśnie o to pytam :P
zapek??? !G.O.P! / 2018-07-05 08:10:56 /
Do lutowania nie mam talentu niestety. :(
Masy są ok. Nie świeci tylko reflektor od strony pasażera. Również przekaźniku na wyjściu na wtyczkę z żółtymi przewodami tylko na jednym pinie był prąd.
Mac13k / 2018-07-05 08:23:05 /
Jeżeli jedna lampa świeci to sam przekaźnik jest ok, napięcie wychodzi na ta szeroka blaszkę. Jak już masz przewody z żaróweczka, to jeden koniec do masy a drugim sprawdzasz czy działa przed bezpiecznikiem, za bezpiecznikiem, na bolcu od wtyczki, i tak dalej.
A w sumie to sprawdziłeś czy żarówka jest na pewno sprawna :)
Sprawdz nity na oprawkach .
Jedź do elektryka.
Konrad Szyperski / 2018-07-10 09:18:47 /