MUSZĘ SIĘ COŚ PORADZIĆ...COŚ NIE DAJE MI SPOKOJU..- WŁĄCZNIK DMUCHAWY(NAWIEWU)OTÓŻ
GDY NACISKOM WLĄCZNIK NA DÓŁ DMUUCHO JAK DIABLI...NACISKOM W GÓRĘ...TYŻ MI DMUCHO JAK DIOBLI!
DLA MNIE TO TROCHE NIE MA SENSU PO CHOLERE WŁĄCZAM GÓRA-DÓŁ JAKI Z TĄ SAMĄ MOCĄ
NAWIEWA MI NA SZYBĘ.CZY PRZYPADKIEM OWA DMUCHAWA W CAPRIKU NIE POWINNA BYĆ DWUBIEGOWA??????PYTANIE NASTĘPNE:CZY ISNIEJE TAKA MOŻLIWOŚĆ PRZERÓBKI UKL WENTYLACYJNEGO,ABY CIEPŁE POWIETRZE RÓWNIEŻ DMUCHAŁO Z BOCZNYCH OTWORÓW?U MNIE ZIMNE SOBIE DMUCHA I MROZI MI SZYBY BOCZNE...
POZDRAWIAM:B@RTEK
m.i.c.r.o.n. / 2002-12-10 09:44:12 /
ktos musial ominac ten tandetny opornik na nagrzewnicy i oba biegi sa wysokie, jeden powinien byc wolny
a jesli chodzi o boczne nawiewy to oczywiscie mozna nakombinowac i podlaczyc je do wylotow na szybe albo nogi
camaro / 2002-12-10 10:29:17 /
Do odwaznych swiat nalezy ;-) PS. to napewno ten cholerny opornik ;-)
Konrad vel smasher / 2002-12-10 16:12:40 /
no u mnie też nie działało ale juz działa ;)
Pokombinuj z nawiewami od Taunusa
Szajba / 2002-12-10 22:43:06 /
A GDZIE MA BYĆ TEN OPORNIK??
ILE MA MIEĆ OPORNOŚĆI???
m.i.c.r.o.n. / 2002-12-11 08:54:13 /
przylutuj rezystor 1-4,7k ohma /1W do jednego z kabelkow podpinanego do wlacznika dmuchawy i po klopocie.
Jabol / 2002-12-11 09:25:29 /
drobna korekta rezystancji...100ohm/1W
Jabol / 2002-12-11 10:15:58 /
Co do rezystancji to ciężko powiedzieć bez pomiaru, ale co do mocy to chyba niedoszacowałeś - jeśli założymy, że bieg wolniejszy odbywa się dwa razy wolniej, czyli przy połowie napięcia zasilającego, to na tym rezystorze wydzielana jest moc rzędu takiego, jak pobierana przez silnik - a moc silnika szacuje na sporo więcej niż 1W. Nawet jeśli zamontuje się go tak jak pierwotnie, czyli będzie on chłodzony przez dmuchawę, to może się on przypalić. Tej wielkości i tego typu rezystory drutowe są z reguły mocy 10-20W, tak na oko po wielkości.
Michał Konieczny / 2002-12-13 14:26:47 /
Nie będe zakładał nowego wątku, więc doceńcie :) Niedawno wymieniłem chłodniczkę nagrzewnicy i wszystko ładnie poskładałem. Od kupna auta miałem tylko 2-i bieg nagrzewnicy i nie przeszkadzało mi to,ale skoro już wszystko zacząłem naprawiać... Też zechciałem mieć 1-y bieg. Konk zaproponował pomoc i powiedział, żebym kupił opornik, a on mi go pomoże zamontować. Tylko jest problem, bo każdy sprzedawca w sklepie el. ,do którego trafię mówi, że opornik w takim przypadku byłby wielkości ( i tu pokazuje obiekt wielkości dużej pomarańczy, względnie małego melona). Nie bardzo chce mi się wierzyć, że fabrycznie Capri mogło mieć coś tak dużego pod deską rozdzielczą. Czy ktoś z was wie może co z tym zrobić? I jakie to było oryginalnie? Z góry dzięki.
potrzebny z drutu oporowego, jak będziesz miał szczęście to dostaniesz drut oporowy na metry i sam sobie nawiniesz tyle ile potrzeba oporności (ale nie wiem ile, niech ktoś zmierzy na sprawnym jak ma pod ręką )
Na co mam sobie nawinąć? Tylko bez głupich docinków :)))
zazwyczaj nawija sie na takie rurki zrobione z czegos co przypomina porcelane (to pewnie jakas krzemionka) -wazne zeby nie pzrewodzilo pradu i bylo odporne na wys. temperature
konk / 2003-01-31 15:55:03 /
Kurczę a nie ma jakiś gotowych włączników/wyłączników do takich badziewi? Co ja jestem jakiś spiker? Będę nawijał...
na pewno ktos ma dobry, badz zuzyty oryginalny opornik
dasz go do elektryka i powinien to zregenerowac
camaro / 2003-01-31 16:07:32 /