logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » garaż » Resory jednopiórowe od transita do capri

Resory jednopiórowe od transita do capri

Przeszukałem forum ale nie znalazłem konkretów tylko tyle że pasują. Jak to wygląda w praktyce. Kto ma, przerabiał? Na czym polega taka przeróbka i czy auto nie stoi wysoko?

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-06 11:22:18 /


jak chcesz to mam resory od transita .jednopiórowe

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-05-06 16:14:09 /


tanio 660-715-446

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-05-06 16:14:34 /


Sa tanie ale auto prowadzi się jak wóz drabiniasty, do capri są za sztywne i są szersze od tych montowanych w capri. Montowałem do jednego capri na życzenie właściciela i po nie długim czasie od ich zamontowanie, założyłem dedykowane do capri, a do dwóch które miały założone w innej części kraju taki wynalazek także wysyłałem dedykowane. Jak będziesz woził dużo kartofli i wielka butle z gazem to będą ok ale do seryjnego auta w oryginale zdecydowanie nie nadają się. Potrzebujesz resory do capri dedykowane zapraszam pomogę w temacie i doradzę.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-06 23:48:14 /


a jak z wysokością zawieszenia z tymi transitowymi ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-07 06:53:41 /


U mnie stało Capri normalnie, ale dałem je do przewalcowania firmie regenerującej resory przed montażem. Ogólnie tył był twardszy niż na seryjnych ale raczej w normie. Na seryjnych bardziej podskakiwał na dziurach i w koleinach. Ja u siebie przejdę na wahacze i sprężyny... no i most od explo jednak. Także niedługo będzie do wzięcia jedynkowy most 3:22 ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-07 08:29:28 /


Rozwialiście moje wątpliwości:) Caprikowe muszą być!:)

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-08 01:25:11 /


pamiętajcie Panowie, że Transit Transitowi nie równy, resory z Transita 3 np. są sporo za długie... wczoraj aby się tego dowiedzieć przejechałem duuuużo kilometrów.

Oryginalne resory Capri od śruby do śruby mają 45 1/2" czyli ~116cm
Curtis mi powiedział, że Transitowe (chyba z Transita 2) przywalcowane mają 118/119cm i to już jest max przy oryginalnym wieszaku, a "wczorajsze" z Transita 3 mają 134cm więc ostrożnie...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-11 11:43:55 /


od żadnego transita nie pasują dobrze nie polecam, szkoda czasu traci cna eksperymenty, dostępne są nowe jednopiórowe bez problemu jak ktoś potrzebuje to zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-11 21:29:32 /


Widziałem dziś na żywo te chuderowe i to chyba najlepsze rozwiązanie. Wkładanie resorów od samochodu dostawczego który ma przewidziane wożenie towarów do osobówki takiej jak capri to jest poroniony pomysł

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-11 21:33:21 /


a wkładanie na przód gwintów ze sprężynami które też świetnie sprawdziły by się w dostawczaku to już ok ? "charakterystyka" to pojęcie względne, zdecydowanie twardszy przód (sprężyny) od oryginału i komplet gas-shock 'ów + oryginalne resory to dobre rozwiązanie ? czy aby różnica twardości przodu i tyłu nie będzie trochę mało optymalna ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-11 22:44:24 /


ok, w moim przypdaku/samochodzie cała mechanika i zawieszenie to delikatnie mówiąc jeden wielki eksperyment, i powyższym tokiem myślenia idąc to nic z tego co tam jest nie powinno się tam znaleźć. dlatego chyba jednak spróbuję rozwiązania 8 razy tańszego ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-11 22:46:37 /


Jak mam byc szczery to capri sie nie nadaje do tuningu, koszt jaki trzeba ponieść aby to auto sie prowadziło dobrze jest nie współmierny do zawierzonego efektu końcowego. Ja osobiście zrozumiałem to 10 lat temu i przesiadłem sie na escorta, to jedyne auto rdw forda z lat 70 co się nadaje do takich zabiegów i efekt jaki sie uzyskuje jest zdecydowanie dużo lepszy niż w Capri. A gazshocki sa slabe a seryjne olejowe a jedyna ich zaleta ze tanie. Cena czesci nie bierze sie z kosmosu tylko z popytu i podaży jezeli czegos jest dużo a kupujących Malo to cena niższa niż na towar którego jest Malo a kupujących więcej. Osobiście jeszcze raz pisze montaż resorów od jakiego kolwiek transita to pomyłka przetestowałem na żywym organizmie i nie są to puste słowa a auto bylo mocno przerobione i nie seryjne pod każdym kątem.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-12 00:30:49 /


Chuder, jasne że Capri nie nadaje się do tuningu.
Do jazdy w sumie też.
Może pora przerzucić się na golfa?
Klientów będziesz miał aż nadto, a najlepsze części tuningowe dostępne z półki w intercarsie :D

Brzmisz jak jakiś stary Marian, a nie kozak co zawsze robił wszystkie Capri na najwyższym poziomie.

Jasne, że resory jednopiórowe do Capri będą lepsze. Ale przerobione od Transita są połowę tańsze, a "pacyfikacja" tychże w firmie od resorów to koszt 50-100 pln i masz normalną wysokość zawieszenia i akceptowalną twardość.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-12 10:32:07 /


Pisze jak jest o golfach nie wspominam wiec prosze mnie tu nie obrażać, napisałem jaki ford sie nadaje do zabawy i koszty jego budowy sa dużo mniejsze niż capri i kombinować nie trzeba bo rozwiązania sa dostępne bez większego problemu. Capri jest najlepsze takie jak wyjechalo z fabryki do cieszenie sie jazda a nie do sprotu, jedynie wygląd ma być sportowy taki byl zamyśl konstruktorow. A co się nadaje wg mnie aktualnie to tu pisac nie będę bo to nie forum o tej tematyce.
Curtis ty sobie resory przerobisz bo możesz miec troche doświadczenia w tym ale jak będzie to czytal jakiś mniej doświadczony posiadać capri to może sobie z tym nie poradzić i udzielanie takich rad na formu może wpędzić takiego właściciela auta w nie potrzebne koszty.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-12 13:29:41 /


Chuder ma trochę racji.
Resory od transita są dużo twardsze i tak naprawdę auto jedzie dobrze tylko po torze.
Jak mam jechać gdzieś dalej to najpierw się 3 razy zastanawiam bo plomby wypadają ;)
Skok zawieszenia to około 5cm.
Zawsze było tak że escort był bardziej do rajdów i wyścigów a capri tylko do wyścigów więc ten pierwszy jest bardziej uniwersalny,
Gdybym miał zakładać na drogę wybrałbym oryginalne jednopiórowe,będzie wystarczająco sztywno.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-05-12 14:02:16 /


E tam gadasz Piotrek, za dużo mietkiem się najeździłrś i DAFiskiem... teraz każdy bd dla Ciebie twardy ;)
A tak serio to jechać nie jechałem, ale twardy to on jest jak gokart!

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-05-12 14:47:31 /


Nie ma co się obrażać Chuder, ale nie ma też co iść na łatwiznę. Capri, aby się dobrze prowadziło trzeba bardzo mocno i kosztownie zmodyfikować :) I tyle.

Ale jest inne bardzo ważne stwierdzenie, które wtrąciłeś, dotyczy gaz shocków:
Obecnie gaz shocki to gówno!
Jestem wsiekły. Zamówiłem komplet do taunusa. To jest jakaś porażka. Na ustawieniu 1 są po prostu niesprawne - nic nie tłumią. Na drugim końcu skali jest takie "może być" jeśli chodzi o twardość. Narobiłem się na głupi, wydałem kupę kasy a efekt był lepszy na amortyzatorach od łady! Masakra. Szkoda, że do przodu nie się nic dopasować i jestem skazany na te tandetne olejaki.

Nie kupujcie gaz shocków- nie warto :(.
W Capri mam tylne sprzed 10 lat i różnica jest gigantyczna na korzyść tych starych. Stare po prostu działają, a regulacja ma sens.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-12 15:14:01 /


Aby capri się dobrze prowadził trzeba zmienić jedną rzecz....kierowcę.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-12 15:35:08 /


albo się z robura przesiąść do capri

dziadekmietek / 2018-05-12 15:47:23 /


a ile to jest ta "połowa kosztów"- czyli jaka jest różnica cenowa między gotowym, dedykowanym zestawem od Chudera w paczce pod dom,

a jaki jest koszt od transita, klepanie w zakładzie, jeżdżenie i przesyłki?

tak się pytam aby sobie pogląd na sprawę wyrobić.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-05-14 08:00:22 /


same resory bez tulei nowe 499 zł szt
resory używane oryginały 300-450 zł szt z tulejami zależnie od stanu
w obu przypadkach jak kupisz u mnie przesyłka po wpłacie na konto 1 zl

zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-14 21:01:00 /


no, panowie... czuję się jak na forum mantaclub...

tam tez jak można kupić nowe za 500, a kombinować z częściami z żuka, fiata i VW za łączna sumę 460 zł,

to 90 % właścicieli wybierze to drugie rozwiązanie, bo oszczędza się 40 zł...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-05-15 09:36:24 /


Tak jak pisałem resory różnią się sztywnoscią więc wybór nie polega na kasie tylko przeznaczeniu do dalszej eksploatacji

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-05-15 11:07:04 /


Magicc, pisząc teraz o VW i Żuku sam uskuteczniasz mantaclubowy styl, czy w ogóle patent resorów transitowych został wymyślony w Polsce ?
No i nie bez kozery napisałem o rozwiązaniu 8 razy tańszym - 1200v150 a nie 500vs460
Ja się wyłączam z tej twórczej dyskusji, ale obiecuję dać szczerą odpowiedź tutaj jak faktycznie będzie kiepsko. Taki ze mnie niewierny Tomasz ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-15 13:06:13 /


jak to mówi stare powiedzenie "bogatych ludzi stać na oszczędzanie a i tak zapłaci dwa razy" :-)

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-15 22:02:45 /


a inne powiedzenie mówi, nie wszystkich stać na zakupy u CHUDERA ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-16 07:44:40 /


ale nie wpisuj mnie na czarną listę, pewnie i tak będę coś od Ciebie potrzebował prędzej czy póżniej ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-16 07:45:51 /


A jeszcze inne chesz miec dobrze zrob to sam, czasami warto poszukac w necie i sprawdzic ceny na ebay bo sporo gratow jest dostepnych od reki i to o polowe taniej.

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-16 09:26:09 /


sprawa wygląda prosto jak zawsze - płacisz więcej, ale masz coś od ręki, zakładasz i jeździsz; chcesz oszczędzić - robisz coś sam, kombinujesz, dorabiasz - a czas leci (nie jeździsz); puenta niestety albo ma się czas albo pieniądze, a najczęściej ani jednego ani drugiego jak ma się starego Forda xD

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-05-16 10:03:33 /


Nie chcę zakładać nowego wątku, ale mam pytanie do osób , które ogarniały temat z resorami. Po porządkach znalazłem resory z ..... odległość mocowań 109,110cm, (Capri 115) szerokość 50,51 czyli tak jak w Capri, orientuje się ktoś czy to z Transita czy z czego.

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-03-06 20:24:38 /