nie chciałem zadawać nowego pytania,ale ten temat nie był najwyraźniej poruszany
czy orientujecie sie jakie naby od jakich aut pasują do capri mkIII i czy w caprich wszystkie były identyczne?chodzi mi o naby do kierownic sportowych takich na 6 srób...
starrsky / 2002-12-07 10:51:02 /
Bardzo prosty sposób....
Masz Capri???
masz
masz w nim kierownicę??
masz
więc tniesz ramiona i zostaje stara kierownica która w przyszłości będzie pełnić funkcję naby.
Zdejmujesz i przykładasz swoją nową sportową kierownicę i zaznaczasz otworki pisaczkiem potem wiercisz ostrożnie i masz nabę.Ja tak zrobiłem , tak samo montował Sorro w swoim nam działa.Ja mam MOMO a Sorro jakąś ładną drewnianą polecam.
BABALOO / 2003-03-25 19:12:53 /
JA też tak montowałem i jes ok.
Costa / 2003-03-26 10:28:23 /
I co starrsky w końcu zrobiłeś z oryginalnej kierownicy, czy coś znalazłeś pasującego?
JA TEZ TAK MAM. TYLKO ZE JA MAM UCIETE NIZEJ I PRZYSPAWANY PIERSCIEN - WSZYSTKO PROSZKIEM NA CZARNO POCIAGNIETE I WYGLADA JAK ORYGINALNE.
Jabol / 2003-06-25 17:35:15 /
no dobra a jak ktoś niema oryginalnej naby już to od czego będzie pasować ? ja mam jakąś inne nabę i kiere na 5 śrub przyczepioną a przygotowuje sie do zmiany kiery na inną która ma 6 śrubeczek.
Kohito_PS / 2007-09-04 06:56:12 /
No to luz, bo właśnie te 6 otworów to tzw. eurowymiar. Naby mają co prawda 12 otworów (bo są dwa rozstawy po 6 otworów) ale bez problemu dopasujesz w każdym sklepie "tjuningowym" albo coś w stylu Norauto. Koszt około stówy.
dobra ja przerabiam moją i tak już przerobioną nabe i potrzebuje kupić gdzieś pierścień dystansujący żeby kumpel mógł to wszystko ładnie wytoczyć i przyspawać , i teraz moje pytanie; na złomwcu czego szukać żeby znaleźć pierścień najbardziej pasujący do Capri średnicą, szukać kiery o rozstawie na 6 śrub "kiere mam raid właśnie na 6 śrub" i ją ciąć czy jest jakiś inny element auta z którego można to łatwo dorobić.
Naba będzie tak przerabiana że obecny pierścień dystansujący będzie odcięty i zamiast niego nowy wspawany, ze starego niestety nieda sie nic zrobić już...
Kohito_PS / 2007-09-24 15:16:33 /
Najlepiej leć do tokarza, niech coś urzeźbi na szybko. Najlepiej niech to będzie pierścień z progiem centrującym kierownicę - bedzie się łatwiej wierciło.
Mysza liil (EM) / 2007-09-24 16:10:53 /
tylko że kumpel w pracy ma tokarza co ma to zrobic ale mowi ze mam mu materiał dostarczyc.
Kohito_PS / 2007-09-24 16:12:14 /
No to mowi to po złości i nie chce zrobic, bo nie wierze, ze kolo tokarki nie lezy kawalek zelaztwa...
Mysza liil (EM) / 2007-09-24 16:15:29 /
w końcu doczekałem sie nowej kiery, wszystko przygotowane do założenia w capri i teraz mam pytanie: wciskając nabe na swoje miejsce trzeba odpowiednio ją wcisnąć w taki plastikowy "dzyndzel" :) który odbija kierunkowskazy, w jakiej pozycji prawidłowo powinien sie on znajdować, na godzinie 9,12,15,18 czy jest to kompletnie obojętne ?
Kohito_PS / 2007-12-02 01:50:33 /
Kochaś zdiąłem wczoraj moją kierownicę i był na 14:20 :P
JoKo 3M_U / 2007-12-02 09:55:51 /
krótkie pytanie: Czy Capri (mk1,2,3) i Escort (przed '74) miały takie same naby? Możliwe ze wieloklin był ten sam ale mi głównie chodzi o długość naby. Gdyby zaufać katalogom firm produkującym naby do róznych śmiesznych kierownic to tak chyab powinno być.. hmmm?
Krzysiek_Poznań / 2008-12-17 13:59:25 /
naprawde nikt nie wie?
Krzysiek_Poznań / 2008-12-19 15:41:00 /
Nie wiem czy rozwieję Twoje wątpliwości, ale jak szukałem naby do Carli to w katalogach nie znajdowali nic co ma taki sam wieloklin. Dlatego przerobiłem nabę od oryginalnej kiery. Szybciej, prościej i masz pewność, że będzie pasować.
W ogóle to u mnie naba od Capri nie pasuje do Escorta C Mk1 Mk2 / E Mk2
.... nie wiem czy Escort Mk1 i Mk2 mają inne wielokliny - być może, jeszcze Essiego Mk1 nie miałem na warsztacie ...
MikeB4 / 2008-12-20 17:31:00 /
hmmm... Mountney podaje że dla Capri i Escorta <74 jest taka sama naba MB026 wiec sie troche boje... zwłaszcza ze bede ściagał to od fajfokloków... no ale sie zobaczy.. dzięki za pomoc
Krzysiek_Poznań / 2008-12-20 18:12:40 /
Czy ktos wie jakie naby wspolesnie produkowane pasuja do capri mkI? Przegladalem watki na formu i sa informacje jedynie na temat naby od jakiegos renault, jednak nigdzie nie jest powiedziane ze pasjue to to do pierwszej wersji caprych. Chodzi oczywiscie o nowa kierownice na 6 srub, a nie chce za bardzo rozwalac starej naby. Ew mam mozliwosc bardzo taniego "dotoczenia" potrzebnych elementow.
Curtis_Capri / 2009-08-27 13:20:02 /
jeśli mk1 ma taki sam wieloklin jak mk3 to ponoć od corsy b lub c pasuje. Jest krótsza ale dorobić dystans to raczej nie problem.
Kohito_PS / 2009-08-27 13:22:33 /
Zdaje sie ze pasuje od astry F do capri mkIII. Pozostaje wiec pytanie czy mkI i mkIII mialy takie same wielokliny?
Curtis_Capri / 2009-08-27 14:03:03 /
Z moich obserwacji wynika, ze mialy takie same, bo mialem mozliwosc porownac w mk1a i mk3. Inne wielokliny maja escorty i chetnie dowiedzialbym sie jaka naba do nich pasuje.
Do Escorta pasuje z Fiesty Mk1 :-)) .... ten sam wieloklin - ale cóż z tego skoro kierownice z Fiesty Mk1 są fabrycznie krzywe (to nie żart) i mają krótką nabę - a Fiesta Mk2 ma już nie wieloklin tylko 6-kąt ;-)
MikeB4 / 2009-08-27 16:25:18 /
curtis za 50zł z wysyłką wyśle Ci kierownice taka jak obecnie masz w Capri tylko bez znaczka. Bedziesz mógł wyciąć sobie nabe :)
Popcio / 2009-08-27 21:49:21 /
Czy ktoś zna w W-wie jakiś zakład, który przerobi mi nabę do kierownicy? Chodzi o "przesunięcie" otworów.
Nie do końca jest to takie proste bo nowe otwory zachodzą na stare...
sołtys / 2009-09-30 10:31:36 /
sołtys, jeśli nachodzą, to możesz naspawać krążek i nawiercić i nagwintować otwory już w nowym.. śrenio wprawny ślusarz powinien sobie poradzić
Flonder / 2009-09-30 12:22:46 /
ano w zasadzie.
sołtys / 2009-09-30 12:44:05 /