Chciałbym się zabrać do wymiany resorów w moim capri MKIII. przeczytalem na forum ze pasuja od volvo 340/360 ale trzeba zmienic mocowanie mostu. Czy moze ktos kombinowal z taka zamiana albo moze pasuja inne? Prosze o pomoc i techniczne rozwiniecie takowej zamiany.
Silnik / 2002-12-06 23:16:13 /
moim zdaniem powinieneś kupić sobie oryginalne od capri (używane oczywiście:) i oddać je do regeneracji...bo po co komplikowac sobie życie
starrsky / 2002-12-06 23:59:32 /
znajdz dobrego kowala to Ci wyklepie ;-)
Konrad vel smasher / 2002-12-07 10:40:04 /
zadzwoń do chudera on ma dobre doświadczenie z resorami i napewno Ci pomoże
starrsky / 2002-12-07 10:43:39 /
Samo wyklepanie resorów nie sprawi że samochód będzie twardszy.
Ja osobiście załatwiłem drugi komplet resorów, dołożyłem po jednym piórze na stronę(przedostatnie, prawie najdłuższe) i wyklepałem(tzn kowal wyklepał) 4cm w dół, żeby nie wyglądał nienaturalnie wysoko, a wręcz przeciwnie - niżej niż seria.
Pudel / 2002-12-07 18:47:02 /
udaj sie do dobrego kowala i on wymieni niektore piora na nowe i bedzie oki, mnie to kosztowalo za 2 resory 250zl w bydgoszczy
Kriss_MustangII / 2002-12-07 19:04:34 /
a mnie 2 główne pióra 100zł w Olsztynie, a do tego zrobili twardsze :) i to też są kowale zawodowcy resorowcy. ( z dłońmi jak pochny chleba)
(miało być : "bochny chleba" )
chyba bocheny chleba :)
starrsky / 2002-12-09 11:01:31 /
bochny :)
Bohdan mówi bankowy :-))))))
MikeB4 / 2002-12-09 12:27:52 /
pochwy mialo byc :-))
Jabol / 2002-12-09 18:56:48 /
Wszelkie klepania resorow,majace na celu obnizenie zawiasu mijaja sie z celem.Z doswiadczenia wiem(bo probowalem juz roznych ustawien)ze predzej lub pozniej takie resory szybko traca charakterystyke,a co gorsze pekaja.Najlepszy przepis na zawias tyl:dodatkowe TYLKO JEDNO pioro-najdluzsze,amory od bmw 325,a ewentualne obnizenie na specjalnych klockach+dluzsze strzemiona.Za pomoca specjalnych lacznikow polaczyc 2 stabilizatory tylne-10,12,lub 14mm
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2002-12-29 14:33:31 /
ale czy po takich zabiegach nie będzie skakał jak piłka?
PiotrekFCapri / 2002-12-29 16:56:21 /
Hmm, właśnie. Wznawiam stary wątek, tył mi sterczy, z przodu mam twarde sprężyny i dorabiane do nich wkłady kolumn. I co ja mam zrobić z tym tyłem żeby siedział nisko?? . Mam przeklepać moje resory czy kupić 1 piórowe od 2.8?? Plus odpowiednie amory.
Czy może jeszcze coś innego??
Piosiu. / 2006-01-27 01:31:43 /
A jak bardzo sterczy? Szkoda znowu je wyciagac. Napewno ulozą sie i auto pojdzie jeszcze w dol,a do tego czasu plyta chodnikowa w bagaznik i w droge:)
A teraz was zatnę cytatem z pewnej dobrej ksiązki o motoryzacji.
"Resory saruje się specjalnym smarem grafitowymw celu zmniejszenia tarcia pomiędzy jego piórami.Resor nie smarowany staję się bardziej twardy,gorzej resoruje a tym samym utrudnia prowadzenie samochodu.powoduje silniejsze wsztrząsy oraz przyspiesza jego zuzycie"
"Dla umożliwienia doprowadzenia smaru pomiędzy pióra resoru musi być on odciążony. Dlatego też samochód należy podnieść w ten sposób aby resory były zupełnie swobodne a ponadto trzeba zupełnie zluzowac ich strzemiona. Przed wprowadzeniem nowgo smaru stary smar usuwa sie przez przemycie piór najpierw silnym strumieniem wody (????) a po osuszeniu powietrzem płuczę się je dokładnie naftą lub olejem napędowym"
Przynajmniej dla mnie to jest nowość.
Pozdro.
Burza / 2006-06-14 19:09:34 /
po co wymieniać lepiej wyklepać lub dac do wyklepania.Nie jest to trudne idzie samemu zrobic
młody3 / 2006-06-15 19:25:59 /
Znajomy mechanik opowiadal cos o rekawach ktore sie naciaga na resory. Na kazdy resor 2 rekawy tzn z obu stron mostu. Rekaw mialby miec profil prostokatny, byc zrobiony z plastiku i dosc elastyczny. Ma to chronic smarek przed zanieczyszczeniem i przedluzyc mlodosc, tj starosc naszym resorom.
Czy ktos moze wie gdzie takie cos nabyc? chcialbym taki bajer i ja
Pozdrawiam
W rolls-roys-ach stosowano pochwy ze skóry, które były nałożone na pióra, wypełnione smarem. Zmiejsza to tarcie miedzy piórami, jak równiez chroni przed korozja i zabrudzeniem. Zestaw piór po zabródzeniu przestaje działać liniowo, bo duże tarcie powoduje, że pióra przesuwają się skokowo po sobie, co przeszkadza w jeździe.
przepraszam- zabrudzeniu... Staczam się...
A ja mam w Escorcie pojedyncze pióra ;-) Też je smarować ?
Nie wiem czy to taki dobry patent bo do smaru przywierają różne brudy i piasek.
MikeB4 / 2006-06-20 01:00:08 /
Mike- no co ty kpisz chyba. Nie bedzie przywierać brud jak uszyjesz gustowny pokrowiec ze skóry...
Podobny, jaki byl w 21 Wolgach...
Arunas / 2006-06-20 09:08:53 /
Czy ten typ tak ma? Czy to tylko ja mam tyle szczęścia, ze potrzaskało aż tyle piór po jednej stronie? Główne pióro pękło tuż przy moście i oparło się o główkę amortyzatora co pozwoliło jakoś dokulać się do domu. Tu zaznaczę, ze ukręciły się wszystkie cybanty podczas odkręcania resorów wiec lepiej kupić od razu nowe i nie liczyć na szczęście. pzdr
szeski / 2012-09-23 13:33:47 /
Nie wiem czy ten typ tak ma ale tak zaniedbane resory tak właśnie pękają.
Podejrzewam że to wiedza już w znacznym stopniu zapomniana więc ją wygrzebię z mroków niepamięci.
Tak dalece posunięta korozja piór powoduje punktowe ich osłabienie. A że jest to element ciągle pracujący na wyginanie to gdzie zaczyna się powolne jego pękanie ? Tam gdzie był skorodowany. Ja jeśli jest to jeszcze miejsce mocno obciążone to mamy efekt jak tutaj.
Dbajcie ludzie o resory bo takie zaniedbanie nie pozostaje bez wpływu na ich trwałość.
Podobnie jeżdżenie bez przekładek teflonowych (jeśli takowe mają być).
Mało kto pewnie pamięta również że resory należy smarować a służy do tego smar grafitowy (nie grafitowany tylko grafitowy), może być też miedziany.
Nie wymagają tego te resory gdzie zastosowano ślizgi teflonowe ale pozostałe gdzie metal trze o metal obowiązkowo tak.
Aldaron / 2012-09-23 13:55:11 /
myśle ze ten typ tak ma ja juz 2 razy miałem główne pióro złamane zawsze w tym samym miejscu jak i u Ciebie, z tą różnicą ze moje pióra wyglądały o niebo lepiej...
Jellon aka Revenge Racer / 2012-09-23 16:35:38 /
Smarować i dbać to się nic nie dzieje, u mnie nowe pióra dostały duuuużo smaru i specjalną taśma zostały owinięte tak jak kiedyś robiło się w starej szkole samochodowej wiec nie będzie gniło.
BABALOO / 2012-09-24 08:10:51 /
Odgrzewam kotleta,
Będę wymieniał resory wielopórowe na jednopiórowe. Co zrobić z tą blachą, która trzyma pióra w wielopiórowym resorze na środku? Do jednopiórowych jest inna czy jej wcale nie ma?
MetfaN / 2023-11-01 21:19:38 /
Wcale nie ma
Resor prosto do mostu. Jarzma musisz krótsze dać, albo bloczki obniżające ;-)
Konrad vel smasher / 2023-11-01 23:10:41 /