logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » klimatyzacja uniwersalna do transita mk2

klimatyzacja uniwersalna do transita mk2

Cześć,

Zaczynam przygotowywać swojego kampera do sezonu letniego i chodzi mi po głowie temat założenia do niego klimatyzacji.

Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/uniwersalny-zestaw-klimatyzacji-12-v-i7104317148.html

Rozmawiałem z człowiekiem, który to sprzedaje i montuje, montaż w wersji dwustrefowej (z dwoma parownikami takimi jak na zdjęciu) razem z częściami wyjdzie ok. 4000zł montowane jest to na podsufitce przedziału kierowcy, a druga strefa gdzieś w części mieszkalnej.

I w zasadzie jedynym problemem, o którym gość wspomniał jest łapa do zamontowania sprężarki klimy. Czy macie kogoś, kto takie rzeczy dorabia pod wymiar? Ewentualnie może podejdzie po drobnych przeróbkach jakieś oryginalne mocowanie kompresora klimy z innego modelu, w którym był taki silnik (pinto 2.0).

Drugi temat, w którym ja mam wątpliwości - czy alternator to pociągnie? Podobno klimatyzacja ma moc 9kW, więc sporo (pytałem, usłyszałem, że bez problemu sobie alt. poradzi). Do tego ładuje w czasie jazdy akumulator postojowy 100Ah, a chcę dokupić jeszcze drugi taki...
Tak czy inaczej chcę kupić alternator na zapas, żeby nie zostać w trasie bez prądu, więc pewnie poszukam mocniejszego. Jaki był najmocniejszy alternator przy takim silniku?

Pozdrowienia,
Artur

jazzawy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-09 17:04:17 /


A może drugi alternator po prostu?
A mocowanie to można wyspawać...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-09 17:35:37 /


Ale przecież na prąd to tam tylko wentylator pracuje... chyb ;p
W camperach to czasami tak robią że montują przetwornice dużą i na dach clime pod 220V, tak słyszałem... ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-09 17:42:54 /


m.kozlowski:
- ale drugi alternator osobno tylko do ładowania aku pokładowych? Czy równolegle w instalację wpięty? Ja bym się jednak skłaniał ku jednemu znacząco mocniejszemu alternatorowi. Z ładowaniem w ostatnie wakacje już i tak było kiepsko, przy włączonych światłach i radiu spadało do 12,6 V...
- wiem, że się da, tylko pytanie, czy jest tu ktoś, kto by to zrobił, albo ktoś, kto zna kogoś :) Bo ja nie będę miał się kiedy tym zająć w najbliższych tygodniach. Gość od klimy pytał mnie o silnik i sprawdzał gdzieś, czy będzie miał pasujące mocowanie, ale nie znalazł.

Ignacy89:
- wentylator na skraplacz + dwa wentylatory w parownikach. To pewnie dalej nie tak dużo, ale jak napisałem wyżej - i tak miałem już problemy z za niskim napięciem bez tej klimy, więc myślę o wymianie alternatora na mocniejszy.
- da się pewnie i tak, tylko koszt samej klimy dachowej będzie wyższy , niż tej z montażem. Do tego wydajność będzie niższa, przetwornica musiałaby być konkretna, ze 3000W, a i tak mogłaby się zadławić przy rozruchu.

Poza klimą na silniku mam plan na klimę na postoju - kupuję agregat Hondy EU20i i będę miał przenośny klimatyzator ok. 900W ze sobą :)

jazzawy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-09 19:10:40 /


Lepiej bym poszukał kompletnej klimy z jakiegoś używanego auta.
Co do powyższego zestawu to te opaski są nieporozumieniem ;)
Aby chodziło bez zakuwania trzeba naprawdę dokładnie założyć po dwie opaski
dedykowane do ciągników ( takie grube na klucz 10).

A cała magia podłączenia klimy to włącznik ( który jest uzależniony od działania wentylatora nawiewu) + 2 przekaźniki - jeden, który załącza wiatrak od chłodnicy klimy i drugi, który załącza kompresor. Oczywiście zasilanie kompresora idzie przez prestostat, który nie puszcza prądu jeśli cisnienie jest za nieskie lub za wysokie oraz przez czujnik oblodzenia parownika ( do dostania od 5zł na allegro z jakiegoś bmw), który rozłącza kompresor, jeśli dochodzi do oblodzenia parownika ;)
Ot i cały sekret działania klimy ;)

michalch83 / 2018-03-09 19:37:12 /


michalch83 - ale oni to właśnie zakładają przede wszystkim do ciągników, kombajnów itp. Wierzę, że wiedzą co robią. Myślałem o klimie używanej z innego samochodu, ale nie chcę tego podpinać pod oryginalną wentylację. W tej opcji przekonuje mnie niezależny od wentylacji montaż pod sufitem i dwie strefy. No i wydajność, która podobno jest jebitna, właśnie ze względu na pierwotne przeznaczenie do ciągników itp.
Domyślam się, że to nie jest jakieś super skomplikowane, szczególnie jak się na tym ktoś zna ;) jednak na podstawie Twojego opisu bym chyba tego nie złożył :D
Sam zestaw nie wydaje się być jakoś przesadnie drogi 3000zł brutto z dwoma parownikami. Nie wiem, czy znajdę dużo taniej nową klimę o podobnych parametrach.

jazzawy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-09 19:47:07 /


Hmm... pewnie coś altek niedomaga, jeden z kolegów z forum miał 3 duże kwasy i 4 niezłe jupitery na zderzaku a na wyjeździe mu prądu nie brakowało ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-09 21:05:54 /



http://allegro.pl/custom-transit-klimatyzacja-kompletna-z-montazem-i7181050061.html

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-10 18:57:48 /


3500 i nikt nie kupił? Nic dziwnego ;)

blazejko / 2018-03-19 16:28:48 /