logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Jaki silnik wsadzić do Cortiny Mk1.

Jaki silnik wsadzić do Cortiny Mk1.

Witam.
Panowie mam dylemat.
Remontuje własnie Cortinę Mk1 i mój silnik 1,5 jest w fatalnym stanie.
Zastanawiam się nad wsadzeniem do niej innego silnika.
Niestety moja wiedza z tego zakresu jest słaba. Ktoś doradzi co mógłbym wsadzić???

joter / 2018-02-25 13:04:33 /


Znajdź inny 1.5

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-02-25 13:07:09 /


Pytanie co masz w papierach jak składak 1996 rok i 1.1 to wkładaj co tam dusza zapragnie, jeśli jednak papiery są proste szukał bym innego 1.5, lub ratował ten co jest.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-02-25 13:37:33 /


Co to znaczy w fatalnym stanie? Może po prostu trzeba mu zrobić remont kapitalny za dychę i będzie jak nowy zamiast szukać rozwiązań z doopy.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-02-25 13:42:23 /


gadaj z Marcinem https://www.capri.pl/user/1360
on każdy silnik uratuje :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-02-25 14:28:04 /


Dzisiaj takie czasy ,że wszystko mozna zrobic tylko kwestia portfela.

krzys escort mk2 / 2018-02-25 19:23:59 /


Wszystko zależy od koncepcji i zapasu środków.
Gdyby to była 2-drzwiowa buda bez galanterii i z papierem na składaka to możesz dać nawet Windsora V8 302CID (z Windsorem 289CID widziałem w UK na własne oczy - miała 5 sekund do setki na automacie). Ale to już naprawdę bardzo poważna rzeźba i spooooro kasy - bez klatki, szpery i wentylowanych hebli nie próbuj.
Przy mniejszej kasie i mniejszej szajbie do takiej składakowej 2d zaryzykowałbym chyba DOHC 2.0 8v ze Sierry, najlepiej na 2 gaźnikach - wygląd ma jeszcze z epoki (wałki pędzone łańcuchem, jak Lotus TC), kosztuje parę stówek, a 110-130PS w takim aucie to na dzisiejsze warunki w sam raz.
W czterech furtkach Lotusa nie ma co podrabiać, czyli trzeba poszukać Kenta 1.3 55-75PS (jeszcze są) albo 1.6 (85PS, bardzo trudno znaleźć). To praktycznie ten sam silnik co w oryginale, inne są tylko tłoki, głowica i kolektory.
Ale jeżeli numer budy jest zgodny z numerem silnika i reszta papieru jest czysta to pozostaje wyłożyć jakieś 5-7 tysiaków i robić remont u speca, na którego namiary masz już w poście wyżej.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-02-25 19:26:53 /


Zgadzam się z KRK, tyle, że jak masz modzić to szedłbyn w Zetec'a albo pinto, a jak ori to chyba nie jest problem z remontem tych silników lub zakup czegoś w Anglii. Przyjedź kiedyś do Marcina to można sprawdzić jego stan

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-02-25 20:41:54 /


A ja jednak celowo pominąłem Pinto i Zeteca (jak również CVH) - po prostu gumowy pasek rozrządu do takiego klasyka nie pasuje totalnie.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-02-25 20:54:39 /


ja ma być ciekawy swap to Zetec (dużo "krótszy" i lżejszy od pinto) + pokrywa imitująca BDA.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-02-25 22:58:51 /


egzakli! Fajnie by było zrobić do tego "tłumikowy" filtr powietrza.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-02-26 16:55:21 /


Wkładaj fałkę , będzie fajnie .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-02-26 20:27:48 /