- kiedy i gdzie
- plan zawodów
- regulamin
- zgłoszenie do zawodów
- opłata wpisowego
- lista zgłoszonych uczestników
- koszulki
- nagrody
- zakwaterowanie
Puchar Capri 2019
Uczestnicy dzielą się na dwie klasy:
- BZ (bez zmian) - pierwsza klasa to samochody z fabrycznym wyglądem i wyposażeniem, z dopuszczalnymi modyfikacjami w zakresie elementów dostępnych jako opcja zarówno fabrycznie jak i tzw. after-market, pod warunkiem zachowania zgodności 'epoki' występowania tych elementów z danym modelem/generacją samochodu.
- BO (bez ograniczeń) - druga klasa jest otwarta - w której to dopuszczamy sporą dowolność modyfikacji.
Samochody z klasy BZ walczą w swoim gronie o puchar przeznaczony dla tej klasy. Ponieważ każdy samochód kwalifikujący się do tej klasy spełnia jednocześnie wymogi udziału w klasie BO, to wszystkie samochody z obu klas walczą wspólnie o puchar dla bezwzględnie najszybszego duetu - kierowca i samochód. Teoretycznie więc jeden uczestnik imprezy może zgarnąć obydwa puchary!
Kiedy i gdzie ?
Puchar Capri 2019 odbędzie się 31 sierpnia 2019 na torze "Kielce" w Miedzianej Górze.
Cała impreza ma charakter weekendowy - do przyjazdu zachęcamy już w piątek w godzinach późnopopołudniowych, wtedy odbędzie się trening na torze (ok. godziny 18..19). Dalsza część piątku - zajęcia integracyjne na pobliskim campingu.
Właściwe zawody rozpoczynają się w sobotę o godzinie 9:00. Czas trwania imprezy - do wieczora. Po zakończeniu zawodów przenosimy się na pobliski camping, gdzie odbywamy obchody z okazji zakończenia zawodów - ognisko, piwo, kiełbasa, etc.
Plan zawodów
Zawody podzielone są na dwie części: eliminacje i finały (dwa, dla każdej klasy osobno).
Eliminacje
Na eliminacje zaplanowane są 2 warianty przejazdu, w których udział biorą wszyscy zawodnicy zgłoszeni do startu. Zależnie od ilości uczestników, okoliczności atmosferycznych, dyscypliny uczestników itp, przewidujemy że powinno udać się przeprowadzić 6-8 indywidualnych przejazdów.
Celem eliminacji jest wytypowanie grupy zawodników kwalifikujących się do finału, oraz odpowiednie rozstawienie zawodników w pary finałowe, zgodnie z dalszym opisem. Wynik eliminacji nie ma wpływu na wynik końcowy finału, każdy zawodnik zakwalifikowany do finału ma takie same szanse na zwycięstwo.
Dla każdego zawodnika w każdej z konkurencji eliminacyjnych wyznaczany jest wynik tej konkurencji. Wynik jest sumą czasów wszystkich przejazdów.
Kwalifikacja nr 1 - wjazd na odcinek "górski&uot;:
W sytuacji złych warunków atmosferycznych, gdyby wjazd na odcinek "górski" był niebezpieczny, kwalifikacja może mieć alternatywny przebieg:
Kwalifikacja nr 2:
Do finału klasy BZ kwalifikuje się 8 uczestników tej klasy z najlepszym wynikiem eliminacji (średniej ze wszystkich konkurencji).
Do finału klasy BO kwalifikuje się 8 uczestników z obu klas łącznie, z najlepszym wynikiem eliminacji.
W przypadku uzyskania przez część uczestników tego samego wyniku eliminacji, dającego zakwalifikowanie się do grupy finałowej większej niż przewidziana liczby uczestników, o kwalifikacji decydować będzie dogrywka.Dogrywka
Dogrywka rozgrywana jest w wypadku gdy część uczestników zakończy eliminację z takim samym rezultatem, dającym zakwalifikowanie się do grupy finałowej większej liczbie zawodników niż przewidziano w finale. Dogrywka polega na przejechaniu jednej pętli toru po zewnętrznym owalu. Uzyskanie lepszego czasu od konkurenta daje kwalifikację do finału.
Finał
Finał to właściwie dwa finały, jeden w klasie BZ i drugi BO.
8 zawodników klasy BZ najpierw walczy o puchar w swojej klasie.
Następnie 8 zawodników z obu klas łącznie walczy o puchar dla bezwzględnie najszybszego.
Finał polega na rozegraniu systemem pucharowym wyścigów pomiędzy parami, które indywidualnie ścigają się na owalu toru na tzw. "dochodzenie" - startując równocześnie z przeciwległych stron toru, i pokonując ilość okrążeń zależną od etapu finału. W 1/4 finału zawodnicy pokonują 2 okrążenia, w półfinale i finale przewidziane są 3 okrążenia. Wyścig trwa do momentu osiągnięcia mety pierwszy z samochodów, lub dojście do rywala na odległość 100 metrów. Zwycięzca w danej parze przechodzi do następnego poziomu rozgrywek finałowych, przegrany odpada z zawodów.
Dobieranie zawodników w pary odbywa się w następujący sposób: pierwszy zawodnik eliminacji startuje z ostatnim zakwalifikowanym, drugi z przedostatnim, itd. według poniższego schematu. W finale wszyscy zawodnicy mają równe szanse, niezależnie od wyniku kwalifikacji. Wyniki kwalifikacji wpływają jedynie na rozstawienie w pary finałowe.
ćwierćfinały | półfinały | finał |
C1: X1-X8 | P1: C1-C4 | F: P1-P2 |
C2: X2-X7 | ||
C3: X3-X6 | P2: C2-C3 | |
C4: X4-X5 |
Taki system zapewnia największe prawdopodobieństwo spotkania się w ostatnim wyścigu (finale A) dwóch najlepszych zawodników, celem uzyskania możliwie największej atrakcyjności finału. Zwycięzca zdobywa puchar. W celu wyznaczenia zawodników zajmujących miejsca trzecie i czwarte rozgrywany jest dodatkowy wyścig (finał B) pomiędzy przegranymi z półfinałów. Wyścig ten odbywa się przed wyścigiem finału A. Klasyfikacja prowadzona jest dla wszystkich zawodników - dalsze miejsca zajmują zawodnicy którzy dotarli do kolejnych poziomów rozgrywek finałowych, na danym równoległym poziomie o miejscu decyduje wynik z eliminacji.
Regulamin Pucharu Capri 2019
- Organizatorzy
- Organizatorem zawodów jest Stowarzyszenie capri.pl
- Uczestnicy zawodów
-
Do udziału w zawodach dopuszcza się wyłącznie następujące
samochody marki Ford:
- Capri (wszystkie wersje i odmiany z nadwoziami produkcji europejskiej),
- wszystkie europejskie modele Forda poprzedzające pojawienie się Capri (grudzień 1968),
- europejskie modele Forda wprowadzone do produkcji po premierze Capri (grudzień 1968), ale wycofane z produkcji przed wyprodukowaniem ostatniego europejskiego Capri (a więc: Taunus, Cortina, Consul/Granada, Escort Mk I/II, Fiesta Mk I).
- amerykańskie modele Forda wyprodukowane do roku 1978 (do Mustanga II).
-
Klasyfikacja prowadzona jest w dwóch klasach:
- BZ (bez zmian) - samochody w duchu epoki, z zachowaniem specyfikacji fabrycznej, z dopuszczalnymi modyfikacjami w postaci rozwiązań technicznych zgodnych ze stanem techniki z lat produkcji danego samochodu,
- BO (bez ograniczeń) - otwartej, gdzie dopuszczalny jest szerszy zakres modyfikacji.
O ostatecznej klasyfikacji uczestnika w danej klasie decyduje organizator, na podstawie oceny spełnienia wymogów opisanych poniżej. -
Warunki dopuszczenia do klasy BZ są następujące: samochód musi mieć wygląd
i konstrukcję zgodną ze specyfikacją fabryczną, z dopuszczeniem modyfikacji
polegających na zastosowaniu elementów dostępnych jako opcja fabryczna lub
dostępna na rynku w latach produkcji danego modelu (tzw. after-market).
W szzczególności wymagane są:- Fabryczna konstrukcja zawieszenia i układu kierowniczego, bez zmian polegających na użyciu elementów innych niż stosowane w danym modelu (np. elektryczne wspomaganie układu kierowniczego).
- Fabryczna konstrukcja układu hamulcowego, bez zmian polegających na użyciu elementów o innej konstrukcji (np. zamiana hamulców bębnowych na tarczowe, zmiana typu wspomagania układu hamulcowego). Dopuszczalna jest zmiana hamulców w ramach tego samego modelu, czyli np. zastosowanie tarcz wentylowanych w modelu fabrycznie wyposażonym w tarcze niewentylowane, czy też zmiana rozmiaru tarcz/bębnów w ramach części stosowanych w tym samym modelu.
-
Silnik właściwego typu i pojemności, który był stosowany
w danym modelu i generacji tego modelu.
Przypadki wykluczone:- silnik niestosowany w danym modelu w ogóle (np. 2.9 V6 EFI),
- silnik niestosowany w danej generacji modelu (np. 2.8i V6 MFI w Capri I),
- zmiany w układzie zasilania/dolotu/wydechu silnika (zmiana układu wtrysk - gaźnik, nieepokowe turbo, NOS, wydech o zmienionej konfiguracji).
- kolektor / gaźniki występujące w danym modelu lub pasujące bez modyfikacji,
- kolektor / gaźniki występujące jako opcja after-market w danym czasie, jak np. podwójne gaźniki do OHC, potrójne gaźniki do V6,
- kolektor wydechowy tzw. baran,
- zmiana filtru powietrza i obudowy na inne, dostępne typowo na rynku jako opcja dla danego modelu.
- Fabryczna konstrukcja układu przeniesienia napędu, bez zmian polegających na zastosowaniu elementów innych niż stosowane w danym modelu (w szczególności skrzynia biegów i tylny most).
- Felgi w typie i rozmiarze stosowanym fabrycznie, lub felgi dostępne na rynku w latach produkcji samochodu (Minilite, Wolfrace, itd, o ile jest to typ fabrycznie odpowiedni dla danego modelu bez potrzeby zastosowania dodatkowych dystansów / modyfikacji piast).
-
Nadwozie w oryginalnym wyglądzie, bez modyfikacji i bez istotnych
zmian schematu malowania (np. płomienie) i typu lakieru (np. smoła naniesiona wałkiem).
Dopuszczalne są:- spojlery/poszerzenia dedykowane dla danego modelu, zamontowane zgodnie zgodnie z przeznaczeniem i z zachowaniem dostatecznej estetyki,
- dowolna antena radiowa,
- nieoryginalny szyberdach (to jest zmiana nad którą można ubolewać, ale jest zwykle nieodwracalna w ramach sensownych środków, wbrew dobrej woli właściciela),
- zmiana koloru.
- Wnętrze nie odbiegające istotnie od fabrycznego wyglądu i kompletacji właściwej dla danego modelu. Dopuszczalna jest np. zmiana kierownicy i dźwigni zmiany biegów, odnowienie tapicerki z zachowaniem ogólnego wyglądu zgodnego z oryginałem, ale niedopuszczalne są istotne braki wyposażenia, niedyskretnie zamontowane nowoczesne audio, tapicerka radykalnie odbiegająca od fabrycznego stylu / koloru.
- Wszelkie inne modyfikacje wymagają indywidualnego rozpatrzenia.
-
Warunki dopuszczenia do klasy otwartej:
- dowolny silnik,
- dowolne modyfikacje, które nie powodują dyskwalifikacji na typowym okresowym przeglądzie technicznym,
- inne, uzgodnione wcześniej indywidualnie z organizatorem zawodów.
- Samochód zgłoszony do zawodów może startować tylko z jednym numerem startowym.
- Samochodem zgłoszonym do zawodów może kierować wyłącznie właściciel samochodu, lub jego główny użytkownik. W tym drugim wypadku, zgłoszenia są rozpatrywane indywidualnie, po przedstawieniu przekonującego wyjaśnienia.
-
Warunkiem dopuszczenia kierowcy i samochodu do zawodów jest:
- ważny przegląd techniczny,
- ważne ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej,
- ważne prawo jazdy,
- posiadanie gaśnicy samochodowej,
- posiadanie przez kierowcę kasku.
-
Do udziału w zawodach dopuszcza się wyłącznie następujące
samochody marki Ford:
- Zgłoszenia i wpisowe
- Uczestnicwo w zawodach wymaga wcześniejszego zgłoszenia do 29.08.2019.
- Wpisowe podlega zwrotowi wyłącznie w przypadkach zawinionych przez organizatorów.
- Zasady przyjmowania zgłoszeń:
- limit ilości uczestników zawodów: 70
- pierwszeństwo w udziale w zawodach mają członkowie Stowarzyszenia capri.pl, którzy zgłosili swój udział,
- w następnej kolejności lista startujących uzupełniana jest pozostałymi zgłoszeniami,
- jeżeli ilość zgłoszeń przekroczy limit uczestników zawodów, decyduje kolejność zgłoszeń.
- Przebieg zawodów
- Zawody odbywają się 31.08.2019 na torze Automobilklubu Kieleckiego w Miedzianej Górze (tor "Kielce").
- Zawody rozpoczynają się o godzinie 9:00.
- Zawodnik ma obowiązek posiadać przy sobie wszystkie niezbędne dokumenty opisane w warunkach dopuszczenia do startu.
- Zawody podzielone są na dwie części: eliminacje i finał osobny dla każdej z klas. W eliminacjach biorą udział wszyscy zgłoszeni uczestnicy, do finałów kwalifikuje się po 8 uczestników z najlepszym wynikiem uzyskanym w eliminacjach w danych klasach.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji konkurencji zależnie od ilości uczestników, przebiegu zawodów, warunków atmosferycznych i innych nieprzewidzianych okoliczności.
- Przepisy ogólne i bezpieczeństwo
- Uczestnicy zawodów zobowiązani są do przestrzegania prawa oraz zasad współżycia społecznego.
- Uczestnicy zawodów zobowiązani są do wykonywania poleceń organizatorów, prowadzącego zawody oraz przedstawicieli Automobilklubu Kieleckiego. W szczególności dotyczy to instrukcji postępowania przy podjeździe do startu oraz przy parkowaniu samochodu po zakończeniu jazdy.
- Kierowca zostanie dopuszczony do startu wyłącznie w założonym kasku i w zapiętych pasach bezpieczeństwa oraz z widocznym numerem startowym na samochodzie.
- Kierowca zobowiązany jest do niezwłocznego bezpiecznego zatrzymania pojazdu w reakcji na sygnał flagą otrzymany od obsługi zawodów.
- Zabrania się jazdy pod prąd w parku maszyn i na wjeździe na tor, pod rygorem wykluczenia z zawodów. W wyjątkowych przypadkach jazda pod prąd dopuszczalna jest wyłącznie przy współpracy obsługi zawodów.
- W przypadku awarii lub unieruchomienia pojazdu można go opuścić wyłącznie gdy na torze nie ma innego pojazdu w ruchu lub w przypadku zagrożenia pożarem. W samochodzie należy włączyć światła awaryjne i w miarę możliwości zjechać poza obszar drogi.
- Zabrania się zatrzymywania sprawnego samochodu bezpośrednio na torze.
- Kary regulaminowe
- Błędy w trakcie konkurencji:
- potrącenie lub przesunięcie pachołka - 5 sekund kary
- falstart - 5 sekund kary
- pomylenie trasy przejazdu na niekorzyść zawodnika: brak kary
- pomylenie trasy przejazdu na korzyść zawodnika: 150% czasu zwycięzcy danej konkurencji lub czas najwolniejszego przejazdu w danej konkurencji plus 5 sekund, jeśli ten czas jest większy niż 150% czasu zwycięzcy
- pominięcie startu w konkurencji - brak klasyfikacji
-
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dyskwalifikacji i wykluczenia
z zawodów uczestników w następujących przypadkach:
- niestosowania się do poleceń organizatorów, prowadzącego zawody lub przedstawicieli Automobilklubu Kieleckiego,
- przejazdu bez kasku lub zapiętych pasów bezpieczeństwa,
- niebezpiecznych manewrów w parku maszyn i na dojazdach do toru,
- niesportowego i niekulturalnego zachowania się,
- nieusprawiedliwionego spóźnienia się na start do poszczególnych konkurencji.
- Błędy w trakcie konkurencji:
- Odpowiedzialność
- Uczestnik zawodów bierze w nich udział na własną odpowiedzialność i zrzeka się bazwarunkowo wszelkich roszczeń cywilno-prawnych w stosunku do organizatorów w związku z uszczerbkami majątkowymi i niemajątkowymi mogącymi powstać w trakcie i w związku z trwaniem zawodów i treningu przed zawodami.
Zgłoszenia i wpisowe
Zgłoszenia przyjmowane są do 29.08.2019.
Przed zgłoszeniem proszę się upewnić że posiadany samochód spełnia warunki regulaminowe. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt: puchar@capri.pl.
UWAGA: warunki podziału na klasy są prawdopodobnie brzmiące dość rygorystycznie, ale należy je potraktować jako wykładnię pewnej idei, a nie czarno-białe reguły. Wszelkie odstępstwa podlegają indywidualnej ocenie i prosimy nie wahać się podejmować uzgodnień w w przypadku modyfikacji technicznych samochodu mogących stwarzać wątpliwości (np. nieomówione modyfikacje w klasie oryginał, silnik produkcji innej niż Ford w klasie otwartej, itp).
Wątpliwości rozwiewamy za pomocą email'a: puchar@capri.pl.
Zgłoszenie do zawodów wymaga:
-
wysłania zgłoszenia za pomocą poniższego formularza - co
oznacza akceptację regulaminu. Po zgłoszeniu wpis pojawi się na liście zgłoszonych zawodników.
Z listy zgłoszeń można się w każdej chwili wycofać. Zadeklarowaną klasę (BZ/BO) można w każdej chwili zmienić.
Zmiana samochodu - wymaga wycofania aktualnego zgłoszenia i wysłania ponownego zgłoszenia.
zgłoszenie udziału dostępne dla zarejestowanych użytkowników capri.pl
-
opłacenia wpisowego
Wpłata wpisowego będzie miała miejsce przed zawodami. Wysokość wpisowego zostanie jeszcze dokładnie określona - budżet imprezy zostaje zwykle domknięty po określeniu liczby startujących zawodników. Wysokość wpisowego nie powinna przekroczyć 100zł.
Jeżeli uczestnik ma ochotę na rezerwację konkretnego numeru startowego, proszę przesyłać zgłoszenia na adres puchar@capri.pl. Pierwszeństwo do rezerwacji numerów mają uczestnicy Pucharu z zeszłych lat, którzy mieli już dany numer startowy.
Lista zgłoszonych uczestników
Koszulki pucharowe
Na okoliczność Pucharu będą dostępne koszulki. Zamówienia na koszulki można składać za pomocą koszulkomatu do 12.08.2019. UWAGA: płatne z góry.
Nagrody
Fundator nagród:
Zakwaterowanie
Pole namiotowe
Pole namiotowe praktycznie graniczy z torem, i na tym polu urządzamy wręczenie pucharu i ognisko po zakończeniu zawodów. Na polu namiotowym, jak to na polu namiotowym, można postawić namiot, spać w samochodzie, obok samochodu, są również domki campingowe.
Motel Tor "Kielce"
W budynku przy torze jest motel, w którym można wynająć pokoje.