- kiedy i gdzie
- plan zawodów
- regulamin
- zgłoszenie do zawodów
- opłata wpisowego
- lista zgłoszonych uczestników
- nagrody
- koszulki
- zakwaterowanie
Zapraszamy na siódmą edycję Pucharu Capri !
Cel imprezy jest prosty i klarowny. Wyłonić najszybszy duet - samochód i kierowca. Jeden puchar, jeden zwycięzca. Wszystkie (no, prawie) chwyty dozwolone.
Kiedy i gdzie ?
Puchar Capri 2009 odbędzie się 1 sierpnia 2009 na torze "Kielce" w Miedzianej Górze.
Cała impreza ma charakter weekendowy - do przyjazdu zachęcamy już w piątek w godzinach późnopopołudniowych, wtedy odbędzie się trening na torze (ok. godziny 17..18). Właściwe zawody rozpoczynają się w sobotę o godzinie 9:00. Czas trwania imprezy - do wieczora. Po zakończeniu zawodów przenosimy się na bardzo pobliskie pole namiotowe, gdzie odbywamy huczne obchody z okazji zakończenia zawodów - ognisko, piwo, etc. Niedzielny poranek i resztę dnia - po odzyskaniu stabilności w pozycji wertykalnej - spędzamy już bez planu, dla przeciwwagi złożoności organizacyjnej dnia poprzedniego.
Plan zawodów
Zawody podzielone są na dwie części: eliminacje i finał. W eliminacjach biorą udział wszyscy zgłoszeni do zawodów uczestnicy, do finału kwalifikuje się 16 samochodów wyłonionych na podstawie eliminacji. Finał rozgrywany jest systemem pucharowym, którego zwycięzca przejmuje tytuł i puchar. Wynik eliminacji nie ma wpływu na wynik końcowy finału, pierwszy i szesnasty zawodnik eliminacji mają takie same szanse na zwycięstwo. Celem eliminacji jest wytypowanie finałowej szesnastki, oraz odpowiednie rozstawienie zawodników w pary finałowe, zgodnie z dalszym opisem.
Eliminacje
Na eliminacje zaplanowanych są 4 konkurencje, w których udział biorą wszyscy zawodnicy zgłoszeni do startu.
Dla każdego zawodnika w każdej z konkurencji eliminacyjnych wyznaczany jest wynik. Wynik jest liczbą określającą proporcję czasu uzyskanego przez danego zawodnika do czasu najlepszego zawodnika w danej konkurencji. Dla zwycięzcy konkurencji wynik ma wartość równo 1, dla następnych zawodników ma on coraz wyższą wartość. Ostateczny wynik eliminacji to średnia arytmetyczna z wyników cząstkowych uzyskanych w poszczególnych konkurencjach eliminacyjnych. Ostateczna kolejność zawodników w eliminacjach wynika z ułożenia uzyskanych wyników od najniższego do najwyższego.
W celu usprawnienia procesu przejazdów i zwiększenia ilości czasu spędzonego przez zawodników na torze a nie w pit-stopie, przyjmujemy następującą metodę: eliminację odbywają się po dwie równolegle, ale niezależnie od siebie. Zawodnik startuje najpierw w pierwszej eliminacji, po jej zakończeniu podjeżdza od razu na start do drugiej i bierze następnie udział w drugiej eliminacji. W ten sposób zalicza obydwie konkurencje po kolei.
Mamy dwie tury takich eliminacji, czyli w sumie 4 konkurencje:
-
Eliminacja A1 i A2
Eliminacja A1 polega na przejechaniu łuku zakrętu, wjechaniu pod górę na odcinek leśny, nawrocie i powrocie tą samą trasą, nawrocie w okolicy miejsca startu, drugiego przejazdu pod górę, nawrocie i zjeździe do mety. Meta lotna na zakończeniu drugiego przejazdu. UWAGA: przebieg jest taki: start - przejazd - nawrót przed metą - przejazd - meta.
Eliminacja A2 polega na dwukrotnym przejechaniu pętli wg rysunku, z trzema slalomami. Meta jest lotna na zakończeniu drugiej pętli.
-
Eliminacja B1 i B2
Eliminacja B1 polega na dwukrotnym przejechaniu pełnego owalu toru, z lotną metą na końcu drugiej pętli. Konkurencja jest prosta, ma za zadanie dać uczestnikom przymiarkę do finału.
Eliminacja B2 to dwukrotny przejazd wewnętrznej pętli toru, po "ósemce" wg rysunku. Meta jest lotna na zakończeniu drugiej pętli.
UWAGA: przebieg eliminacji może podlegać zmianom, zależnie od okoliczności - warunków atmosferycznych, ilości uczestników, przebiegu samych zawodów, itp, itd - powyższe opisy mają charakter zamierzonego planu, jednakże organizatorzy zastrzegają sobie możliwość ich modyfikacji. W szczególności zmianie może ulec ilość powtórzeń danej eliminacji - przykładowo zamiast 2 okrążeń mogą być 3, jeżeli czas pozwoli.
Do finału kwalifikuje się 16 uczestników zawodów z najlepszym uzyskanym wynikiem eliminacji (średniej ze wszystkich konkurencji). W przypadku uzyskania przez część uczestników tego samego wyniku, dającego zakwalifikowanie się do grupy finałowej większej liczby uczestników, o kwalifikacji decydować będzie dogrywka.
Dogrywka
Dogrywka rozgrywana jest w wypadku gdy część uczestników zakończy eliminację z takim samym rezultatem, dającym zakwalifikowanie się do grupy finałowej większej niż 16 liczbie zawodników. Dogrywka polega na przejechaniu jednej pętli toru po zewnętrznym owalu. Uzyskanie lepszego czasu od konkurenta daje kwalifikację do finału.
Finał
Do udziału w finale kwalifikuje się 16 uczestników zawodów z najlepszym wynikiem z eliminacji.
Finał polega na rozegraniu systemem pucharowym wyścigów pomiędzy parami, które indywidualnie ścigają się na owalu toru na tzw. "dochodzenie" - startując równocześnie z przeciwległych stron toru, i pokonując ilość okrążeń zależną od etapu finału. W 1/8 i 1/4 finału zawodnicy pokonują 3 okrążenia, w półfinale i finale przewidziane są 4 okrążenia. Wyścig trwa do momentu osiągnięcia mety pierwszy z samochodów, lub dojście do rywala na odległość 100 metrów. Zwycięzca w danej parze przechodzi do następnego poziomu rozgrywek finałowych, przegrany odpada z zawodów.
Dobieranie zawodników w pary odbywa się w następujący sposób: pierwszy zawodnik eliminacji startuje z ostatnim, drugi z przedostatnim, itd. według poniższego schematu. W finale wszyscy zawodnicy mają równe szanse, niezależnie od wyniku kwalifikacji. Wyniki kwalifikacji wpływają jedynie na rozstawienie w pary finałowe.
1/8 finału | ćwierćfinały | półfinały | finał |
X1: E1-E16 | C1: X1-X8 | P1: C1-C4 | F: P1-P2 |
X2: E2-E15 | |||
X3: E3-E14 | C2: X2-X7 | ||
X4: E4-E13 | |||
X5: E5-E12 | C3: X3-X6 | P2: C2-C3 | |
X6: E6-E11 | |||
X7: E7-E10 | C4: X4-X5 | ||
X8: E8-E9 |
Taki system zapewnia największe prawdopodobieństwo spotkania się w finale dwóch najlepszych zawodników, celem uzyskania możliwie największej atrakcyjności finału. Zwycięzca finału otrzyma puchar. W celu wyznaczenia zawodników zajmujących miejsca trzecie i czwarte rozgrywany jest dodatkowy wyścig pomiędzy przegranymi z półfinałów. Wyścig ten odbywa się przed wyścigiem finałowym. Dla zdobywców drugiego i trzeciego miejsca przewidziane są nagrody, jeszcze nie określonej postaci. Klasyfikacja prowadzona jest dla wszystkich zawodników - dalsze miejsca zajmują zawodnicy którzy dotarli do kolejnych poziomów rozgrywek finałowych, na danym równoległym poziomie o miejscu decyduje wynik z eliminacji.
Regulamin Pucharu Capri 2009
- Organizatorzy
- Organizatorem zawodów jest Stowarzyszenie capri.pl
- Uczestnicy zawodów
-
Do udziału w zawodach dopuszcza się wyłącznie następujące
samochody marki Ford:
- Capri (wszystkie wersje i odmiany z nadwoziami produkcji europejskiej),
- wszystkie europejskie modele Forda poprzedzające pojawienie się Capri (grudzień 1968),
- europejskie modele Forda wprowadzone do produkcji po premierze Capri (grudzień 1968), ale wycofane z produkcji przed wyprodukowaniem ostatniego europejskiego Capri (a więc: Taunus, Cortina, Consul/Granada, Escort Mk I/II).
- Samochód zgłoszony do zawodów może startować tylko z jednym numerem startowym.
- Samochodem zgłoszonym do zawodów może kierować wyłącznie właściciel samochodu, lub jego główny użytkownik. W tym drugim wypadku, zgłoszenia są rozpatrywane indywidualnie, po przedstawieniu przekonującego wyjaśnienia.
-
Samochód może posiadać następujące modyfikacje:
- silnik inny niż oryginalny: dowolny silnik produkcji Forda,
- dowolne modyfikacje, które nie powodują dyskwalifikacji na typowym okresowym przeglądzie technicznym,
- dozwolone jest użycie opon typu slick,
- inne, uzgodnione wcześniej z organizatorem zawodów.
-
Warunkiem dopuszczenia kierowcy i samochodu do zawodów jest:
- ważny przegląd techniczny,
- ważne ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej,
- ważne prawo jazdy,
- posiadanie gaśnicy samochodowej,
- posiadanie przez kierowcę kasku.
-
Do udziału w zawodach dopuszcza się wyłącznie następujące
samochody marki Ford:
- Zgłoszenia i wpisowe
- Uczestnicwo w zawodach wymaga wcześniejszego zgłoszenia i opłaty wpisowego do 26.07.2009.
- Wpisowe podlega zwrotowi wyłącznie w przypadkach zawinionych przez organizatorów.
- Zasady przyjmowania zgłoszeń:
- limit ilości uczestników zawodów: 80
- pierwszeństwo w udziale w zawodach mają członkowie Stowarzyszenia capri.pl, którzy zgłosili swój udział i opłacili wpisowe,
- w następnej kolejności lista startujących uzupełniana jest pozostałymi zgłoszeniami,
- jeżeli ilość zgłoszeń przekroczy limit uczestników zawodów, decyduje kolejność zgłoszeń.
-
Rejestracja zawodników w czasie zawodów:
- rejestracja zawodników zaczyna się w dniu zawodów o godzinie 9:00 i kończy o godzinie 9:45
- po godzinie 9:45 niezarejestrowani zawodnicy nie zostaną dopuszczeni do udziału w zawodach,
- do rejestracji należy okazać wszystkie niezbędne dokumenty opisane w warunkach dopuszczenia do startu,
- zarejestrowany uczestnik otrzymuje numer startowy, który musi umieścić na tylnej bocznej szybie, po obydwu stronach pojazdu.
- Przebieg zawodów
- Zawody odbywają się 01.08.2009 na torze Automobilklubu Kieleckiego w Miedzianej Górze (tor "Kielce").
- Zawody rozpoczynają się o godzinie 10:00.
- Zawody podzielone są na dwie części: eliminacje i finał. W eliminacjach biorą udział wszyscy zgłoszeni uczestnicy, do finału kwalifikuje się 16 uczestników z najlepszym wynikiem uzyskanym w eliminacjach.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji konkurencji zależnie od ilości uczestników, przebiegu zawodów i warunków atmosferycznych.
- Przepisy ogólne i bezpieczeństwo
- Uczestnicy zawodów zobowiązani są do przestrzegania prawa oraz zasad współżycia społecznego.
- Uczestnicy zawodów zobowiązani są do wykonywania poleceń organizatorów, prowadzącego zawody oraz przedstawicieli Automobilklubu Kieleckiego. W szczególności dotyczy to instrukcji postępowania przy podjeździe do startu oraz przy parkowaniu samochodu po zakończeniu jazdy.
- Kierowca zostanie dopuszczony do startu wyłącznie w założonym kasku i w zapiętych pasach bezpieczeństwa oraz z widocznym numerem startowym na samochodzie.
- Kierowca zobowiązany jest do niezwłocznego bezpiecznego zatrzymania pojazdu w reakcji na sygnał flagą otrzymany od obsługi zawodów.
- Zabrania się jazdy pod prąd w parku maszyn i na wjeździe na tor, pod rygorem wykluczenia z zawodów. W wyjątkowych przypadkach jazda pod prąd dopuszczalna jest wyłącznie przy współpracy obsługi zawodów.
- W przypadku awarii lub unieruchomienia pojazdu można go opuścić wyłącznie gdy na torze nie ma innego pojazdu w ruchu lub w przypadku zagrożenia pożarem. W samochodzie należy włączyć światła awaryjne i w miarę możliwości zjechać poza obszar drogi.
- Zabrania się zatrzymywania sprawnego samochodu bezpośrednio na torze.
- Kary regulaminowe
- Błędy w trakcie konkurencji:
- potrącenie lub przesunięcie pachołka - 5 sekund kary
- falstart - 5 sekund kary
- pomylenie trasy przejazdu na niekorzyść zawodnika: brak kary
- pomylenie trasy przejazdu na korzyść zawodnika: 150% czasu zwycięzcy danej konkurencji lub czas najwolniejszego przejazdu w danej konkurencji plus 5 sekund, jeśli ten czas jest większy niż 150% czasu zwycięzcy
- pominięcie startu w konkurencji - brak klasyfikacji
-
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dyskwalifikacji i wykluczenia
z zawodów uczestników w następujących przypadkach:
- niestosowania się do poleceń organizatorów, prowadzącego zawody lub przedstawicieli Automobilklubu Kieleckiego,
- przejazdu bez kasku lub zapiętych pasów bezpieczeństwa,
- niebezpiecznych manewrów w parku maszyn i na dojazdach do toru,
- niesportowego i niekulturalnego zachowania się,
- nieusprawiedliwionego spóźnienia się na start do poszczególnych konkurencji.
- Błędy w trakcie konkurencji:
- Odpowiedzialność
- Uczestnik zawodów bierze w nich udział na własną odpowiedzialność i zrzeka się bazwarunkowo wszelkich roszczeń cywilno-prawnych w stosunku do organizatorów w związku z uszczerbkami majątkowymi i niemajątkowymi mogącymi powstać w trakcie i w związku z trwaniem zawodów i treningu przed zawodami.
Zgłoszenia i wpisowe
Zgłoszenia przyjmowane są do 26.07.2009.
Przed zgłoszeniem proszę się upewnić że posiadany samochód spełnia warunki regulaminowe, w przypadku wątpliwości prosimy o kontakt: puchar@capri.pl, szczególnie w przypadku modyfikacji technicznych samochodu mogących stwarzać wątpliwości (np. silnik produkcji innej niż Ford).
Zgłoszenie do zawodów wymaga:
-
zgłoszenia swojego udziału poniższym przyciskiem - co
oznacza akceptację regulaminu. Po zgłoszeniu wpis pojawi się na liście zgłoszonych zawodników.
Lista startowa została zamknięta. zgłoszenie udziału dostępne dla zarejestowanych użytkowników capri.pl
-
opłacenia wpisowego
Wpłata wpisowego będzie miała miejsce przy rejestracji przed zawodami. Wysokość wpisowego zostanie jeszcze dokładnie określona - na chwilę obecną budżet imprezy nie został jeszcze domknięty. Wysokość wpisowego nie przekroczy 80zł.
Jeżeli uczestnik ma ochotę na rezerwację konkretnego numeru startowego, proszę przesyłać zgłoszenia na adres puchar@capri.pl. Pierwszeństwo do rezerwacji numerów mają uczestnicy Pucharu z zeszłych lat, którzy mieli już dany numer startowy.
Lista zgłoszonych uczestników
Ilość zgłoszeń od członków Stowarzyszenia capri.pl: 65
Ilość pozostałych zgłoszeń: 99
Nagrody
Fundator nagród:
Koszulki pucharowe
Na okoliczność Pucharu będą koszulki, wzór - niespodzianka. Dystrybucja koszulek wyłącznie na miejscu. Zamówienia na koszulki można składać za pomocą koszulkomatu. Koszt koszulek 30..35 zł.
Zakwaterowanie
Pole namiotowe
Pole namiotowe praktycznie graniczy z torem, i na tym polu urządzamy wręczenie pucharu i ognisko po zakończeniu zawodów. Na polu namiotowym, jak to na polu namiotowym, można postawić namiot, spać w samochodzie, obok samochodu, są również domki campingowe.
Motel Tor "Kielce"
W budynku przy torze jest motel, w którym można wynająć pokoje.
--
Komitet organizacyjny igrzysk:
Michał Konieczny
Andrzej Górecki
Jacek Szczyrba
Adam Lewandowski