logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » konk - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto s 1980

konk - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto s 1980

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: konk
Samochód: Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto s 1980
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2005-11-06 18:27:08

Ford Capri MKIII '80r. 2.0 R4

Moja przygoda z Capri zaczela sie w roku 1994 (jesli dobrze pamietam).Pewnego wieczoru znajomy zabral mnie do swojego kumpla by pokazac "nie wiem co to, ale jakies fajowe auto".Na podworku stala rasowa maszyna w kiepskim stanie technicznym - srednio mnie zainteresowala (zadnego przyspieszonego tetna, opadania szczeki- po prostu zero oznak choroby - do dzisiaj zastanawiam sie dlaczego). Koles zaproponowal przejazdzke i...wtedy sie zaczelo. Jakie zegary!, jaki dzwiek!!,a jaki power!!!. Udajac brak zainteresowania nie spytalem co to za model. Wiedzialem tylko, ze to Ford. Juz w domu wertujac literature dowiedzialem sie, ze to byl Ford Capri MKI. Chwycilem bakcyla.
Dlugo szukalem mojego wymarzonego, az wreszcie jadac pewnego dnia do szkoly zobaczylem GO! Zolciutka MKII-miodzio!, z poczatku wcale nie zdziwilo mnie, ze bez problemu dogonilem Go kaszlem kumpla. Gosc akurat zainteresowany byl sprzedaza. Nawet nie zrobilem probnej jazdy. Emocje opadly (jakies pol roku pozniej) i zauwazylem, ze nie za bardzo jest czym jechac- pod macha drzemal (tak, drzemal to dobre slowo) zameczony 1.3, nie bylo ogrzewania, elektryka robiona chyba u kowala i w ogole wszystko sie chrzanilo. Stracilem zapal.
Niedlugo potem stalem sie posiadaczem granatowego MKIII 2.0 OHC z 80 roku. Oprocz blachy (przez tylne blotniki i progi do srodka mozna bylo wlozyc reke) wszystko bylo super. I jest tak do dzisiaj. Obecny Caprik jest ze mna juz prawie dziesiec lat i z takich wazniejszych spraw to : w 1999 dostal nowy silnik ze skrzynka 5-ka (stary dziwnie polubil olej), w 2000 tylny most od 1.6 (oryginalny sie zwyczajnie spalil ;-)) a w 2002 przeszedl gruntowny remont blacharsko-lakierniczy jednoczesnie zmieniajac kolor na czarny.
Autko jest zagazowane, nie psuje sie (odpukac) i w ogole sprawuje sie calkiem dobrze.Obecnie od roku stoi sobie spokojnie w cieplym garazu i...nabiera wartosci.
Kornel "Konk" Slowinski

Komentarze

Pierwszy ;-)

ładny, czarny, extra!!

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie [2005-11-06 18:30:55]


Fajny

Tylko troszke szkoda że stoi! Capri powinny pożerać drogi a nie czekać na emeryturę!!

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-11-06 18:56:59]


Ciekawe co będziesz mówił po posiadaniu zrobionego Escorta przez 10 lat ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-11-06 19:07:00]


Czy ta żółciutka Mk2 to nie była przypadkiem ta z naklejką PAN-AM u góry przedniej szyby ??? S-ka z czarnymi zderzakami.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-11-06 19:11:26]


No to się nazywa czarny lakier i jakie dywaniki ! Co Ty tam masz na tej konsoli środkowej, jakieś wskaźniki czy nawiew ?

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-11-06 20:04:27]


do MikeB4- nie, moj zoltak nie mial zadnych naklejek jak go kupilem i nie byla to S-ka tylko najbiedniejsza z biednych wersja.
do Sowa{3m}-to sa wskazniki zalozone z racji zamontowania obrotomierza w miejsce wkaznika paliwa i temperatury.

konk [2005-11-06 22:02:32]


ladny, co prawda czarne szyby i na przyklad kierunkowskazy z przodu niezbyt mi podchodza, ale calosc super.. :)

ja tez chce takie dywaniki... :D

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-11-06 22:26:47]