[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | SlavaK |
Samochód: | Ford Capri Mk III 1.6 R4 Pinto GT 1981 "Unicorn" |
Status: | aktualnie posiadany (od 2006-12-11) |
Aktualizacja: | 2012-05-16 16:05:05 |
No i dopoki buda u lakiernika- zaczelem remont silnika.
Mialem 2 szt silinkow 2l V6. Jeden z zakupionego na czesci capri i jeden kupiony na rozbiorce z grani 2,1. Rozebralem oba silnika. Okazalo sie ze blok z capri byl troche lepszy. Dokladne- paniewki walu rozrzadowego byli w stane igla. No i sam walek wizualne byl lepszy. Ale wal korbowodow byl porysowany. Postanowilem ze silnik bede skladal w bloku capri, na walu korbowodowym z granady, tloki z granady i wal rozrzadowy z capri.
Zakupiony kpl uszczelek TEXTAR, dodatkowo- usczelki glowicy Glaser, usczelka kolektora ssaciego Elring, piersciene tlokowe GOETZE (std) paniewki korbowodowe Kolbenshmidt, paniewki glowne King pistons. Wszystko o wymiarach STD.
Najperw- wyczyscilem blok... bo byl taki zakurzony ze nie bylo nastroju go trzymac w rekach... no i oddalem go do choningowania.
po poprawce cylindrow wrocil do mnie i byl pomalowany. I zaczelem skladac...
No i gorka wyrzuconych rzeczy... :-)
Crekam poki wroca z cynowania bolcie i tylna czesc oslony rozrzadu.
No i chyba dziszejzym wieczorem bede mial nowa pompa z ukladu chlodzenia. Oryginala motorcraft z Minskiego centum FORD- Union Motors... Jak oni nie myla sie to ona. Lezy nowka w opakowaniu od 2005 roku.
11.06 powrot z cynowania. Bolcie nie cynowane a jakos ukryte olowo-titanowym pokryciem...
12.06 odebralem z piaskowania kolektor lapy i pokrywy zaworow. Pisakowane tam dzie wypiaskuja obrazy na szkle.
15.06 Pomalowalem kolektor, lapy i pompa benzynowa.
5.05.2012 Silnik poskladany.